Ačkoliv má Nissan údajně více než 20 000 předobjednávek na elektrické auto Nissan Leaf, v USA do konce ledna 2011 dodal pouze 106 aut. V Japonsku jdou ale prodeje mnohem lépe. Automobilka tam dodala už 981 svých nových elektromobilů.
V Japonsku se přitom elektromobil Nissan Leaf začal prodávat o pár dnů později než ve Spojených státech. Do konce ledna se tedy prodalo 106 kusů v USA a dalších 981 kusů v Japonsku.
Nissan klade prioritu právě na dodávky na domácí půdě. Důvodem je to, že v březnu letošního roku budou končit vládní dotace na nákup elektromobilů v Japonsku.
Do konce března 2011 tak Nissan plánuje v Japonsku prodat 6000 elektrických aut. Objednávek na to má už více než dost, teď stačí auta vyrobit.
Plán je vyrobit do konce března celkem 10 000 kusů elektromobilu. Takový je alespoň podle mluvčího Nissanu výrobní plán.
Nesan Leaf sa da povazovat
Nesan Leaf sa da povazovat za rodinne auto. A rodinne auto sluzi na odvoz rodiny. Rodina sa vacsinou vazie spolu len na rodinne akcie. Rodinne akcie su vikendove vylety, dovolenka, rodinny piknik a rodinne navstevy znamych. A ciele tychto ciest su zvycajne dalej, ako je sucasny dojazd elektomobilov. Co z toho vsetkeho vyplyva? Ze zatial nema velmi investovat do rodinneho elektromobilu. Elektromobily sa mozu zatial presadit asi len v malych mestskych autach, alebo pick-upoch. Popripade mensich dodavkach.
Nissan Leaf lze považovat
Nissan Leaf lze považovat za rodinné auto. Zároveň ho lze ale považovat za auto kompaktní, určené především do města a předměstí. Ostatně, čím dnes lidé běžně jezdí do práce? Malými auty typu Citroen C1, nebo spíš auty velikosti Škoda Fabia? Myslím, že Leaf je chytře navržen jako auto pro univerzální použití.
:-). Jsem zvedav. Podle mne
:-). Jsem zvedav. Podle mne je prave v tom zakladni problem auta. Aby mohli auto oznacit jako univerzalni, museli pridat vetsi drazsi baterii, cimz se pro mestske a primestske pojizdeni stane investice nevratnou. Jednoduse primestskymi jizdami bezny ridic tolik kilometru nenatoci. A na delsi vylety je zase baterie nedostacujici.
Prijde mi, ze v soucasnem stavu technologie je opravdu lepsi delat elektromobily optimalizovane aby v jedne oblasti byly lepsi nez konvencni vozy (napr. mestsky vuz), nez se snazit o univerzalni vuz, kde se vysledny kompromis projevi tak, ze ani v jedne oblasti pouziti neprekonava konvencni vuz. Zakaznici rozhodnou. Takze jsem opravdu zvedav, jak tohle dopadne, protoze to muze ovlivnit elektromobily na leta.
Leaf je víc než rodinné
Leaf je víc než rodinné auto. Jestli pochybujete o tom jestli Vám stačí dojezd 160 km, pak čekejte další dva roky na Model S od Tesly. Já jsem v září objednal Leaf a jestli se zadaří tak ho budu mít v dubnu. Nemá smysl se dohadovat o tom jestli se elektromobil vyplatí nebo ne. Přečtěte si dnešní článek o Saudské Arábii tady na Hybridu, pokud mu nevěříte zadejte do vyhledávače „oil peak“, nebo „ropný zlom“ a nejspíš ani vy nebudete dál čekat na elektromobil s dojezdem 480km, jakým má být Model S.