Elektromobilu Nissan Leaf se ve Spojených státech se dosud prodalo kolem 106 kusů. Do Británie aktuálně dorazila první várka 67 kusů, které si rozeberou tamní zákazníci. Daších 220 elektrických aut Nissan odeslal do domovského Japonska, kde budou k dispozici k pronájmu.
Do Británie přivezla první zásilku Leafů nákladní loď City of St. Petersburg provozovaná japonskou automobilkou. Mimochodem, i tato loď je uzpůsobena k tomu, aby šetřila palivo a tedy i energii.
Britové dostali možnost rezervovat si auto už v září 2010. Celosvětově dosáhly předobjednávky na Leaf už v listopadu 2010 celkem 27 000 kusů. Z toho 1000 v Evropě a 350 v samotné Británii.
Navíc, od 1. ledna 2011 Británie konečně spustila dotace na ekologická auta ve výši až 5000 liber. Zhruba ve stejnou dobu přichází na Ostrovech na trh také konkurenční elektromobil Mitsubishi i MiEV.
Co se týká Japonska, tam první dodávka 220 elektrovozů Nissan Leaf proběhla v prefektuře Okinawa. Tam budou k dispozici k pronájmu v půjčovně aut.
Celkem má Nissan pro japonské půjčovny připraveno 500 elektroautomobilů. Ty budou určeny především pro turisty. Okinawu navštíví ročně šest milionů návštěvníků.
Nissan Leaf je prozatím v prodeji ve Spojených státech a v Japonsku, a to od prosince 2010. Evropské země budou následovat v průběhu letoního roku. Globálního uvedení se elektrické auto dočká v roce 2012.
Pokiaľ viem, v USA sa ich
Pokiaľ viem, v USA sa ich predalo približne 2x viac.
Máte nepresné údaje.
Údaje jsou za zmíněné
Údaje jsou za zmíněné časové období a pocházejí z vyznačených zdrojů. Pokud máte jiné údaje, prosím pošlete své zdroje a o jaké období jde.
Myslim, ze keby sa to auto
Myslim, ze keby sa to auto oblepilo cele nejakymi solarnymi clankami, povedzme o vykone 250-300W, tak by sa s nim dalo za urcitych podmienok jazdit po meste aj bez dobijania cez zasuvku.
Popravdě jsem na toto taky
Popravdě jsem na toto taky už myslel. A ten výkon by mohl být vyšší, popravdě jeden panel polykrystalu co se standardně dává na FVE má výkon kolem 220W. Samozřejmě teoretický, reálná účinnost je kolem pětiny. Na auto se vejdou tyhle panely celkem asi 4. To už není vůbec k zahození…
Za predpokladu, ze by clovek
Za predpokladu, ze by clovek jazdil do prace v priemere nejakych 10km, odstavil auto na 8 hodin a potom naspat, by sa dalo pocitat s potrebnym vykonom panelov (auto nech ma spotrebu 15kWh/100km a slnko svieti denne 10 hodin a auto je cely den vonku) 0,3 kW, teda 300W. Pre istotu pocitajme rezervu na klimatizaciu a dlhsie noci (pouzijeme koeficient 2), teda 600W. To by uz mozno bolo v sucasnej dobe realizovatelne. Otazka je za aku cenu.
Jeden panel stojí cca 8000
Jeden panel stojí cca 8000 Kč. A má napětí kolem 120V. Nicméně tohle není pevná hodnota a s napětím a proudem se dá volně hábat podle sestavení okruhů. Teoreticky by to šlo připojit přímo na baterie. Akorát by asi rapidně klesala jejich životnost…
Predstavoval by som si to
Predstavoval by som si to nejak takto:
envial.com/eshop/solar-living/solarne-nabijanie-autobaterii/solarny-panel-flexcell-sunslick-27w.html
(pred odkaz je treba dopisat „www.“)
Ale s podstatne vyssim vykonom