Tesla dodala za celý rok 367 500 aut, akcie vystřelily vzhůru

Tesla oznámila, že v posledním čtvrtletí roku 2019 dodala rekordních 112 000 aut. Nejvíc samozřejmě elektromobilů Tesla Model 3, plných 92 550. Rekordní je i výroba.

Elektromobily Tesla, které jsou v současnosti v prodeji: Tesla Model 3, Tesla Model X a Tesla Model S. Letos přibude také Tesla Model Y. Na skvělá čísla reagují také investoři, kteří posílají akcie Tesla blízko k rekordním $450.
foto: Tesla

Za poslední čtvrtletí uplynulého roku Tesla vyrobila 17 933 elektromobilů Tesla Model S/Tesla Model X (kterých čtvrtletí za čtvrtletím výrazně ubývá) a 86 958 Tesla Model 3. Dodala pak 19 450, resp. 92 550 těchto vozů.

Za poslední čtvrtletí tak Tesla dodala rekordních 112 000 aut oproti očekávaným asi 100 000 a vyrobila 105 000 vozů. Za celý rok 2019 je to 367 500 dodaných aut, což znamená 50% meziroční růst.

Tesla tak má nakročeno k dalšímu skvělému roku, zejména díky zvyšující se výrobě v hlavní továrně ve Fremontu, rozjíždějící se výrobě v nové továrně v Číně a připravovanému uvedení Tesla Model Y. Vyrobí letos půl milionu aut?

tisková zpráva

124 Comments on “Tesla dodala za celý rok 367 500 aut, akcie vystřelily vzhůru”

      1. Chodí s ním neustále ochranka. Je dobře vidět na
        Chodí s ním neustále ochranka. Je dobře vidět na fotkách, ale nejsou tak nápadní, protože nechodí v černých oblecích, ale normál v civilu.

        Ale to ještě neznamená, že se Elon zamkne ve věži. Přece jenom je to ,vyjma aut, hlavní PR Tesly.

            1. Konkurence si klepe na celo a vzapeti kopiruje ovladani do
              Konkurence si klepe na celo a vzapeti kopiruje ovladani do svych plechovek. Porovnejte nova auta od dinosauru a zjistite, ze mechanicke cudliky a hejblata mizi a objevuji se na dotykovych obrazovkach. Kliky sice nejsou zadny trhak, ale znam i horsi.

  1. off
    100 největších firem co ničej planetu a jména jejich

    off
    100 největších firem co ničej planetu a jména jejich šéfů

    Names and Locations of the Top 100 People Killing the Planet
    “The earth is not dying, it is being killed, and those who are killing it have names and addresses.”
    https://www.filmsforaction.org/articles/names-and-locations-of-the-top-100-people-killing-the-planet/#.XhI7XzICJRZ.facebook

    1. Bohužel. Přitom na trati, která od řeky vzhůru skoro
      Bohužel. Přitom na trati, která od řeky vzhůru skoro zdolává nejvyšší bod Ostravy, haldu Ema, by elektrobus byl boží. celou cestu zpátky by nabíjel.
      Ale to plynoprduchům nevysvětlíš. Protože by z toho plynaři neměli penízky, jezdit část trasy zadarmo a zbytek za babku.
      Je to marné, je to marné, je to marné…..

    1. TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST cena 600.000 CZK dojezd 1.000 km a
      TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST cena 600.000 CZK dojezd 1.000 km a to by šlo soudluzi ;))

      https://www.youtube.com/watch?v=eCgiSiCbC6Q

      https://www.obrist-powertrain.com/components/

      tichá mrška
      https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uXP2FAwN7_U

      1) prázdný nevyužitý frunk:
      https://insideevs.com/news/369259/tesla-model-3-under-frunk-repair/
      2) obrist využitý frunk:
      https://www.vn.at/2019/12/6A2A2377-768×512.jpg

    1. Jsem zvedavy jak se bude pocitat penalizace za blokaci
      Jsem zvedavy jak se bude pocitat penalizace za blokaci stojanu. Kdyz dam auto na nabijecku a dle SoC si vypocitam, ze to bude minimalne 30 minut trvat a pujdu na kafe. Jako cert mi neco nabijeni prerusi. Ja prijdu po predpokladane dobe zpet, auto nebude nabite a jeste zaplatim penale za blokaci?
      Druha vec je, jak dlouho mame cas na ukonceni nabijeni? Pri nabijeni sedim v aute a cekam. Kdyz nabijeni zkonci, tak to trva treba 2 minuty nez vylezu a ukoncim nabijeni. Plati se za kazdou zapocatou minutu, nebo je nejaka karencni doba gratis? No a pak tu a tam se stane, ze auto konektor uzamkne a nepusti. Bezi penale v dobe, kdy se pokousim odblokovat kabel? Hosi z CEZu by se meli vymacknout trochu presneji jak si to predstavuji.
      Jinak ten tarif za 0 kc/mesic je asi hloupy. Porovnani s tarifem za 200. Kolik kWh nabiju pri cene 7,5 kc/kWh a dosahnu 200 kc? 200/7,5=26,66kWh. Takze za pulku baterky TM3 uz zaplatim tolik jako za tarif s pausalem 200 u ktereho dostanu 36kWh.

      1. Tesla uctuje pokutu za blokovanie SC uz roky a je to bez
        Tesla uctuje pokutu za blokovanie SC uz roky a je to bez problemov.
        Po ukonceni nabijania je 5 minut na opustenie nabijacky.
        Cena za minutu blokovania nabijacky je u tesla SC dost vysoka:
        CZ – CZK kr. 5.45/min… kr. 10.90/min -(pri 100% obsadenosti SC)
        SK – EUR 0.40 €/min… 0.80 €/min -(pri 100% obsadenosti SC)
        Pre majitelov tesiel to vsak neznamena ziaden problem, pretoze dostavaju do mobilu notifikacie o stave nabijania a cez mob. aplikaciu mozu hocikedy posunut v aute hodnotu max. nabitia baterie na vyssie percento, cim mozno nabijanie podstatne predlzit. Zatial som nikdy pokutu neplatil.

      2. Tarif za 0 Kč a 7,5 Kč za Kwh není hloupý. Jak pro koho.
        Tarif za 0 Kč a 7,5 Kč za Kwh není hloupý. Jak pro koho. Někdo třeba nemá v dosahu nabíjecí stanice ČEZ a skoro vše nabíjí doma. Tuhle sazbu použije jen ojediněle na cestě. A to ještě není jisté, že by to bylo u stanice ČEZ. Proč platit měsíčně 200 Kč, když nabíjím doma ze svých (nedotovaných a na síť nepřipojených) solárů ? Tak k čemu paušál ?

        1. Samozrejme ze kdo nabije mene nez tech 26kWh mesicne, ten jede
          Samozrejme ze kdo nabije mene nez tech 26kWh mesicne, ten jede s nulovym tarifem lepe. Vychazim z toho, ze nabijecek bude pribyvat a ze snad uz bude kazdemu v dosahu. Pro nekoho je dokonce ten tarif bez registrace jeste vyhodnejsi. Treba pro ridice spalovaku, kteri nikdy nebudou nabijet.

          1. Nemám elektromobil, tak nevím, jak to přesně funguje. Ale
            Nemám elektromobil, tak nevím, jak to přesně funguje. Ale neplatí ten tarif jen u stojanů ČEZu ? Co když někdo nemá v místě bydliště, nebo tam, kde nabíjí, nabíječku ČEZ ? Třeba nabijí měsíčně i 200 Kwh, ale ne u ČEZu. Pokud bych já měl elektromobil, pravděpodobně bych nabíjel jen doma, jak už jsem psal z nedotovaných a od sítě oddělených solárů.

            1. Navzdory tomu, že píšete, že nemáte EV a potažmo ty
              Navzdory tomu, že píšete, že nemáte EV a potažmo ty zkušenosti, tak jste selským rozumem došel k tomu, co provozuje a realizuje drtivá většina uživatelů EV.
              95% nabíjíte přes noc doma z obyčejné zásuvky (on u běžných EV není ve skutečnosti potřeba ani ten wallbox), a tyhle DC „rychlo“ nabíječky využijete jen když cestujete mimo dosah domácího nabití (tj. nad 200km) – tedy výlety, dovolené, atd…

              A ano, ty tarify a ceny platí jen u nabíječek ČEZ, ale i ostatní provozovatelé (dominantními hráči je E-On, a PRE) se již nijak moc neliší. Dnes už to začíná být jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.

    1. Po tom, co jsem zhlédl tohle, se vůbec nedivím. No a jak
      Po tom, co jsem zhlédl tohle, se vůbec nedivím. No a jak jsem se dozvěděl, kolik do vývoje nalili peněz…

      1. Spotřeba: 30kWh/100 km. Co to je?
      2. 80 kWh accu na 2.5 tunovou krávu?
      3. 1f nabíjení?
      4. Nabíjení 56kW? Na nabíječce 175kW?
      5. Dojezd 260 km?
      6. A to celá za 2 míče?

      Musel jsem se podívat do kalendáře, jestli jsem si nespletl století :-/

                1. Vyjma i3, vyjma Leafu, vyjma iPace, vyjma Boltu, vyjma Zoe,
                  Vyjma i3, vyjma Leafu, vyjma iPace, vyjma Boltu, vyjma Zoe, vyjma iD3, vyjma Mach e, vyjma Polestaru… 😛

      1. da se predpokladat ze Mercedes chtel hodne usetrit a tak
        da se predpokladat ze Mercedes chtel hodne usetrit a tak vsadil na nejake starsi baterie C1 a dopadlo to tak ze to to hrozny

        10 miliard eur na vyvoj jedineho auta neverim ani ve snu, EQC je vesmes jen jina kulatejsi bouda na normalnim spalovaku kde daly baterky a elektromotory, vyvoj samotneho EQC nestal jiste vic nez miliardu eur, a z toho vetsina sumy sla zrejme na testovani v provozu po celem svete

        to auto je „dobre“, jen by chtelo par podstatnych zmen, jine baterky co umoznej rychlejsi nabijeni, takze najeka alespon C2-C4 a zaroven elektroniku ktera to rychlejsi nabijeni umozni jak AC tak DC, a zapracovat pak na spotrebe, takze poradne odladit elektroniku i na tehl eurovni

    2. Podle Mercedesu
      Vše mluví ve prospěch nového EQC ?
      Ale má

      Podle Mercedesu
      Vše mluví ve prospěch nového EQC ?
      Ale má stejný problém jako jeho elektrický předchůdce Dojezd.
      Mercedes využívá u svých pohonných agregátu hybridní technologie, ale moc se tím nechlubi Jako by se za to styděl .
      https://www.mercedes-benz.cz/passengercars/mercedes-benz-cars/models/eqc/explore/highlights.module.html
      U modelu EQV zatím jen info Nelze nakonfigurovat.
      https://www.mercedes-benz.cz/passengercars/mercedes-benz-cars/models/v-class/v-class-447/eqv/labeling.module.html
      Electric Cars Sales in the United States 2008 – 2019
      https://www.youtube.com/watch?v=SX8MsduNBhU

  2. off
    Austrálie hoří
    Vznikly požáry přirozeně a jaké

    off
    Austrálie hoří

    Vznikly požáry přirozeně a jaké jsou dopady na klima? Situace v Austrálii v deseti otázkách a odpovědích
    https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3020060-vznikly-pozary-prirozene-a-jake-jsou-dopady-na-klima-situace-v-australii-v-deseti

    Brána do pekla
    https://youtu.be/c4hH3TXz5SM

    Australskej premier si sobecky válel šunky na dovče na Hawaji zatímco celá jeho země je v plamenech…
    To je to o čem Greta mluví.
    Australia fires: PM Scott Morrison sorry for Hawaii holiday during crisis
    https://www.bbc.com/news/world-australia-50879850

    1. Dopad na klima to nemá žádný, děláte jako kdyby lesní
      Dopad na klima to nemá žádný, děláte jako kdyby lesní požáry bylo něco nového a může za to člověk. Za pár let bude ta oblast znovu zelená jako by se nic nestalo. Teď se zrovna nacházíme na vrcholu teplého období, kdy se Země hemží životem, a rozhodně je to pro život lepší než doba ledová, která časem zase přijde. A oxidem uhličitým se opravdu nedá regulovat teplota planety, to jsou bludy pro hlupáky.

      1. Koukam, ze jste klimatolog, kdyz sve kolegy rikajici opak o
        Koukam, ze jste klimatolog, kdyz sve kolegy rikajici opak o vlivu CO2 na klima, kterych je pres 95 % nazyvate hlupaky. Tak nam prosim vysvetlete Vas klimaticky model, abychom prestali byt hlupaky. A co rikate statistikam, treba ta, ktera ukazuje, jak posledni 11ti lety cyklus nemel uz ochlazujici vliv a teplota stale rostla i pres utlum slunecnich skvrn.
        Rad se dozvim neco noveho, predem dekuji za obsahle vysvetleni.

        1. Tak především musím říct, že vašich 95% je vycucaných
          Tak především musím říct, že vašich 95% je vycucaných z prstu nějakého aktivisty. Spousty slavných vědců naopak kritizují tyto teorie jako pseudovědu. Ale vy si raději poslechnete Grétiny pohádky o tom, jak tu za 12 let uhyneme. Víte vůbec o tom, že hladina CO2 se neustále mění? Že byla několikanásobně vyšší v minulosti než teď, a že to bylo i v době ledové? Nic Vám vysvětlovat nemusím, zajímejte se sám.

          1. Ja se zajimam, proto i vim, ze je to pres 95 % vedcu, ktere
            Ja se zajimam, proto i vim, ze je to pres 95 % vedcu, ktere maji co spolecneho s klimatem ci meteroologii. Mirny dukaz mate zde 11 000 vedcu jsou alarmisti a 500 popiraci. Procenta doufam spocitate sam.
            Nikde jsme necetl, ze za 12 let uhyneme. Podle me to bude jeste nekolik (vic) generaci trvat. My mame par desitek let na to, abychom se stali uhlikove neutralni, abychom neprekrocili hranici, kdy CO2 napomuze k vyssimu tani a do vzduchu se dostane vice vodni pary, ktera je hlavnim sklenikovym plynem. Jen je ho ted uz 2x vice jak v predindusrilni dobe, takze uz ma holt nejaky vliv (treba na to, ze naprosto eliminoval 11ti lety slunecni cyklus).
            Ano, v dobe ledove byla daleko vyssi odrazivost Zeme, tudiz sklenikovy efekt byl minimalni, zaroven bylo hodne vodni pary (jak jsem psal, hlavni sklenikovy plyn) prave vazan v ledu, tudiz i nekolikanasobne vyssi koncentrace CO2 nemela zavazny vliv.
            Mne osobne nevadi zmena klimatu, ta je naprosto normalni, mne vadi nahla a predevsim nevratna zmena klimatu. Pak uz by pomohlo jen drasticke snizeni CO2, stineni planety, apod.
            Ted, kdyz vidite, ze se sam zajimam a mam neco nacteneho, zacnete, prosim, vysvetlovat svuj klimaticky model? Mnohem radeji bych byl, kdyz byste mel pravdu Vy a ne ja, protoze ma pravda znamena utahovani opasku, velke a hlavne rychle naklady, Vase varinta je lazo plazo pohodicka a ja jsem silne neakcni clovek. Proto Vam rad uverim, pokud bude Vas model davat smysl. Budte, prosim, tak hodny.
            A jeste jeden dotaz. Vite, jak moc byla Zeme pokryta ledem behem psledni doby eldove (klidne i drivejsi, ale to je dle meho obtiznejsi zjistit) a jaka byla prumerna rocni teplota?

            1. Vy se zajímáte pouze o jeden názor. Vyšší hladina CO2
              Vy se zajímáte pouze o jeden názor. Vyšší hladina CO2 nebyla pouze v době ledové, ta se měnila neustále. Mění se vzdálenost Země od slunce, náklon zemské osy, proudění oceánů a vzduchu. A díky vyšší hladině CO2 je planeta více zelená. Já žádný problém nevidím, změnám se musíme přizpůsobit a nemůžeme s nimi zkrátka nic dělat. Nejsem proti čistému vzduchu a čisté vodě, už dávno se mohli víc podporovat auta na plyn a čistší vzduch bychom tu měli. Jen si nesmíme kvůli pár narušeným jedincům zničit ekonomiku. Proč si myslíte, že Gréta ani v nejmenším nekritizuje Čínu a Indii? Zamořují oceány odpadem a nikdo neřekne ani popel – paradoxně kromě Trumpa.

              1. Nerika Greta vse globalne? Zrejme neukazuje ani prstem na
                Nerika Greta vse globalne? Zrejme neukazuje ani prstem na Polsko, nebo treba uhelnou elektrarnu Pocerady. Ona vyzaduje globalni snizeni emisi a to plati pro vsechny, vcetne Ciny, Indie a treba Vatikanu. K tem alarmistum. To jako ze jsou vsichni uplaceni Sorosem, nebo nekym jinym? Nebo se nakazili nejakou zvlastni chorobou? Ja spis vidim ekonomicke zajmy ropnych a uhelnych gigantu, kteri si udrzuji hrstku vedeckych lokaju-popiracu a tvrdi, ze se vsichni pomatli a ze je vse v normalu. Jeste pred rokem popiraci tvrdili, ze zadne oteplovani neexistuje. Ted kdyz uz to nejde zaprit, tak tvrdi, ze je to prirodni jev. Uhli a ropa jsou cisty jako lilie. Jste blb a k politovani. A svym zpusobem nebezpecny.

                1. Vy si věřte svojí teorii o tom, že skrze CO2 se dá
                  Vy si věřte svojí teorii o tom, že skrze CO2 se dá teplota planety regulovat jako v baráku termostatem, já tomu věřit nebudu. A není to popírání vědy ale jedné teorie, která nemá žádnou logiku. Vždy jde o peníze a na tomto alarmismu se dobře vydělává, Obamova vláda a jejich donátoři vydělali miliardy na zkrachovalým eko projektech, stejně jako solární baroni zde v Česku. Co já vím, tak kvalita ovzduší a vody se u nás neustále zlepšuje, takže není důvod k panice.

                2. Ze zeme neni placata to snad uznavate. Nebo? Urcite fyzikalni
                  Ze zeme neni placata to snad uznavate. Nebo? Urcite fyzikalni konstanty jsou jednoznacne meritelne. Absorpcni koeficienty ruznych plynu jsou zname a opakovatelne overene. Absorpcni efekt pri ruznych delkach zareni je standardni veda a je uspesne pouzivan u ruznych prilezitosti. Vsechno je vedecky podlozeno. Ale neverici to neuznavaji, protoze to nemuzou/nechteji pochopit. Ale ze h2o ma vetsi vliv v tom samem pripade, tak to vedi presne. Obama, Greta, iluminati, chemtrails, elektromobilita. Vsichni se spiknuli a chteji znicit nasi civilizaci. Vypada to na nutnou navstevu speciality. Nejspis ani to nebudete akceptovat.

                3. Nekdo vydelal miliardy na OZE, jini vydelavaji biliardy na
                  Nekdo vydelal miliardy na OZE, jini vydelavaji biliardy na paleni fosilnich paliv. Kdo ma vetsi moc = penez? Pokud to berete z tohodle uhlu pohledu, tak se mocni snazi vsemocne zustat u ropy, plynu a uhli a Vy jste jim na to skocil. Takze ma tento druh Vasi argumentace smysl?
                  Teplota planety se da samozrejme regulovat stejne jako se da regulovat teplota ve skleniku, ne vsak stejnym zpusobem. Pokud to zjednodusim, jde o rovnovahu mezi teplem, ktere Zeme prijme, vyprodukuje a kolik tepelne energie vyzari do Vesmiru. A zpusobu vidim hned nekolik. Patri Tam Vami zminena vzdalenost Zeme od Slunce, mira slunecni aktivity, potom odrazivost zemskeho povrchu (albedo), sklenikovy efekt a samotne ohrivani Zeme. A ovlivnit umime prave sklenikovy efekt, pak nasim pusobenim (palenim) umime i ohrivat Zemi a tim, ze odlesnujeme a davame na povrch tmave veci, snizujeme odrazivost. A uz jen zalezi, zda nekdy danou miru neprezeneme, protoze kazda zmena ma urcite tolerance. Nebo v necem se mnou nesouhlasite?

              2. Takze mi chcete rict, ze za poslednich par let (kdy vzrostla
                Takze mi chcete rict, ze za poslednich par let (kdy vzrostla znatelne prumerna teplota Zeme) se zmenila vzdalenost od Slunce ci naklon osy? No a na proudeni oceanu a vzduchu ma samozrejme vliv teplota, salinita, apod. To uz muze mit spojitost prave s CO2. Asi jste prehledl, tak zopakuji. Nevadi mi zmena, vadi mi nahla zmena. Pokud vzroste hladina mori o centimetr za 100 let, tak to lidstvo jiste snadno zvladne. Za to o metr do konce stoleti s tim, z enarust bude exponencialni, je trosku fofr, nemyslite?
                Diky vyssi hladine budou vyssi teploty, tim bude vyssi odpar a nebude se v zime doplnovat spodni hladina vody. No a bez vody muze byt CO2 kolik chce a zelen nebude, nebo se pletu?
                S rostoucim oteplovanim prave muzeme delat, protoze jsme za nej zodpovedni.
                Souhlasim,z e davno se mely podporovat auta na plyn, nyni uz je to ale zastarala technologie, protoze i kdyz se rozkrajite, prime emise z techto aut stale jsou. My si ekonomiku neznicime, my ji naprosto zrusime nasim potomkum. Ja v prechodu na OZE a elektrifikaci dopravy vidim prilezitost nikoliv ekonomickou katastrofu. Pripad ami to stejne, jako kdyz krestane ve stredoveku nedokazali unest jine vyznani ci ateismus, taky to nevedlo ke zniceni spolecnosti (jen si vzpomente, jaky pokrok byl v rannem stredoveku – zadny).
                Priznam se, ze asi bastim Gretu daleko mene jak Vy. Takze vubec netusim, zda kritizuje nejaky stat (krom vlastni zeme, protoze tam zacala, kdyz si uvedomila, ze vlada Svedska vubec nereaguje na vystupy vedcu ohledne hrozici rychle zmeny klimatu), kritizuje i nas? My jsme v kumulovancyh emisich na osobu docela na spici. Ma Greta tak siroky zaber, ze ji zajima i odpad v morich? Ja myslel, ze jde jen proti te nahle zmene klimatu. Opravdu je Trump jediny, kdo to kritizuje? Pokud najdu jeste nekoho jineho, zacnete psat trosku pokorneji?

                1. Pár let je v porovnání stáří Země kapka v moři.
                  Pár let je v porovnání stáří Země kapka v moři. Období sucha a nadprůměrného tepla tu prostě byli a máme o tom záznamy. Hladina oceánů by takhle stoupla, kdyby pokračovalo oteplování současným tempem….ale to samozřejmě nikdo neví. Není důvod k panice, my v Česku si nemáme co vyčítat, vzduch a voda jsou rok od roku čistší.

                2. S cim mohla elektromobilita neco udelat? To mi chcete rict, ze
                  S cim mohla elektromobilita neco udelat? To mi chcete rict, ze pocet fosilnich aut klesa a nahrazuji je elektromobily, aby na znecisteni mohly mit vliv?
                  Az toto nastudujete, tak mi muzete napsat, na co mela mit elektromobilita vliv.

                3. Ono nemá vliv ani omezení vjezdu dieselů do měst dle
                  Ono nemá vliv ani omezení vjezdu dieselů do měst dle studií.

                4. Podle mně se zapomíná na setrvačnost všeho…
                  Např lesy

                  Podle mně se zapomíná na setrvačnost všeho…
                  Např lesy v krušnych horách se neuzdravily skokově za krátký čas co namontovali filtry do uhelných elektráren..
                  Stejně tak vliv ev aut bude hmatatelny až za např desítku let… Navíc je těch ev aut jak kapka v moři…
                  Ale čím dříve se začne tím lépe… Už včera bylo pozdě….
                  Vidím podobnou souvislost s úbytkem spodní vody…. 50let se nic nedělalo a teď si všichni myslí že za 1rok se to opraví…

                5. No a ktere mesto omezilo vjezd dieselu? A samozrejme nepocitam
                  No a ktere mesto omezilo vjezd dieselu? A samozrejme nepocitam par ulic ale celou aglomeraci? Takze jak jsem nastinoval v predchozim prispevku, tak i zde plati, ze par kapek mene v rybniku je nemeritelnych.
                  Dokonce jsme nekde cetl studii, kde porovnavali kvalitu ovzdusi na urcitych frekventovanych mistech v Praze (Prahu neznam, nedokazi lepe okalizovat). Jedno byla rusna ulice bez stromu a druha se stromy. Bylo zjisteno, ze ta se strmy ma daleko vyssi koncentrace skodlivych latek, protoze kvuli stromum byly zhorsene rozptylove podminky. Takze pokud zakazate vjezd dieselum do par ulic v centru, tak se to dle meho moc neprojevi. Zajimalo by me, jaky je rozdil mezi Svatoplukovou (velky provoz) a Namestim Svobody (temer nulovy provoz) v Brne. Bude vyrazny nebo zanedvbatelny?

                6. V ČR nevím, ale v Německu třeba Stuttgart. Resp. spousta
                  V ČR nevím, ale v Německu třeba Stuttgart. Resp. spousta měst má tzv Umweltzone, kam je omezený vjezd autům se starší euro normou. Ale Stuttgart šel dál a omezil do této zóny vjezd dieselů do euro 4 a plány jsou zakázat i euro 5 (časově nevím). A není to jedna ulice nebo centrum, je to docela široké okolí. Důvod je, že Stuttgart je v údolí a rozptylová situace je nic moc. Ale jak tato omezení pomohla ovzduší, to netuším…

                7. Nedavno jsem jel Leafem za smradlavym Fordem, ktary spaloval
                  Nedavno jsem jel Leafem za smradlavym Fordem, ktary spaloval olej a hrozne coudil. Myslite, ze ten ridic za mnou uz nic necitil, protoze muj EV to statisticky vyvazil?

                8. Ano tak to je, je to jen statistika, ovzduší to nezmění,
                  Ano tak to je, je to jen statistika, ovzduší to nezmění, protože hlavní znečišťovatelé jsou úplně jinde.

                9. S co s tím měla jako eletromobilita udělat, když je jí
                  S co s tím měla jako eletromobilita udělat, když je jí mizivý procento? Ty si evidentní trouba. Si spad z višně ne? :-))))

                10. A uplne stejne je to s tim CO2, o kterem pisete, ze driv jej
                  A uplne stejne je to s tim CO2, o kterem pisete, ze driv jej bylo v atmosfere vice, kdyz to neporovnavate s dalsimi vlivy.
                  Uz mi konecne popiste model, ktery rika, ze CO2 nema zadny vliv na klima? Tady mate treba zmineno, ze i stare modely, ktere zapocitavaly rust CO2 se nemylily a vliv CO2 potvrzuji namerena data. Nebo co by Vas presvedcilo zmenit nazor, kdyz i 50 let stare modely se nepletou? Pockame 300 let,. abychom zjistili, zda jsme nasim deteme prichystali peklo na zemi?

      2. Po vzniku planety zeme nebyl zde zadny volny kyslik. Teprve
        Po vzniku planety zeme nebyl zde zadny volny kyslik. Teprve bakterie a pozdeji rostliny premenovaly CO2 na C a O2. Veskery kyslik v atmosfere je diky zive flore a ulozenych fosilnich pozustatku flory pod zemi. Pokud spalime vsechny fosilni paliva, nebude zde zase zadny kyslik. CO2 ma zasadni vyznam pro zivot na zemi. Bez CO2 by zde byla arkticka zima, protoze by v noci vetsina tepla vyzarila zpet do vesmiru. CO2 je nas filtr proti vyzarovani infracerveneho spektra. Od urcite koncentrace CO2 je ten filtr az moc silny a teplota zeme stoupa vic nez je dobre. Pro kratkovlnne zareni ze slunce nepredstavuje CO2 zadnou zabranu. Uplne trivialni princip, proc je paleni fosilnich paliv tak kriticke. Sklenikovy efekt je jaksi berlicka aby si to i nejaky obycejny clovek mohl predstavit. Hlupak to asi nikdy nepochopi.

          1. Vodni para ma samozrejme nejvetsi podil na absorpci
            Vodni para ma samozrejme nejvetsi podil na absorpci infrazareni. Bez sklenikoveho efektu by byla prumerna teplota zemekoule 255 Kelvinu. Vypocet se vztahuje na h20, co2 aj. V prepoctu -18°C prumer planety. Casto zminovany CH4 metan ma sice 20x vetsi efekt nez co2, ale v atmosfere se rozklada a vznika co2. Navic podil ch4 je 200x mensi nez co2. Podil H2o je v atmosfere v historickem prumeru vicemene nemenny. Podil Co2 ale za poslednich 200 let narostl o 29% a rychlost se zvysuje a tim i absorpce infrazareni. Jinak h2o a co2 maji uplne jine absorpcni vlnove delky. V danne delce je co2 jedinny signifikantni plyn ktery infra absorbuje. Takze jeho zmena koncentrace ovlivnuje znacnou mirou vyzarovani teploty. Nebudu tady popisovat komplikovane jevy v par slovech. Prectete si odborne publikace. Pokud neberete VSCHT jako neduveryhodnou instituci, tak tam najdete vse potrebne.

  3. letos 2020 Nejvyšší soud čr rozhodne o osudu 6.000 čechů
    letos 2020 Nejvyšší soud čr rozhodne o osudu 6.000 čechů co :
    1) hanebně
    2) bez ostychu
    3) arogantně vůči okolí co poctivě LPG…
    4) trestuhodně
    5) zaprodali duši konzervě dízlblejt

    a loni hrdinně, možná neprávem páč si to snad ani nezaslouží ji chtěj ted podojit ;)))) Sice sou to teď bratři ve zbrani, no ale namoutivěru soudluzi nemůžu si pomoct furt hen ty… dízlprasata !!! :))))))

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/odskodneni-za-dieselgate-i-pro-cechy-v-ocekavani-je-sest-tisic-ridicu-85364

    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/emisni-skandal-volkswagenu.K38056

    1. Asi si myslis, ze si tim zajimavej, jedinecnej, vtipnej, ale
      Asi si myslis, ze si tim zajimavej, jedinecnej, vtipnej, ale uz je unavujici cist tvoje komentare, psane hovorove neotesanou cestinou. Porad cekam, kdy uz z toho vyrostes a zacnes psat jako normalni clovek. Fakt dlouhotrvajici traparna.

        1. Ach jo, tady je to někdy jak na párty intelektově
          Ach jo, tady je to někdy jak na párty intelektově incuficientních. Již v prvotní diskuzi k sázce to vám podobným někdo rozumně popsal:

          “ . | 23. 02. 2019 12:44
          Auta prodaná na leasing se započítávají jako prodaná pouze v případě, kdy leasingová smlouva obsahuje fixní převod vlastnictví po skončení splátkového období. Pak se jedná o dodání zboží a s tím souvisí i daňový režim, kdy se například DPH platí jednorázově v okamžiku započetí leasingu.
          Pokud není převod fixně daný, není povinnost vozidlo odkoupit a lze např. pokračovat leasingem jiného vozidla (což je případ Tesly), jedná se o službu. V takovém případě se DPH platí v rámci splátek. Automobilka/leasingovka si prodej také započte, ale až na konci splátkového období po odprodeji vozidla.
          Auta na leasing bez povinnosti odkupu nejsou auta prodaná a účetně jsou vedena samostatně.“

          Art Vandelay | 23. 02. 2019 13:06
          Cize v statistikach predanych aut, leasovane auta vobec nefiguruju?

          . | 23. 02. 2019 15:12
          To já nevím, asi podle toho o jaký leasing a jakou statistiku půjde. Jen píšu jak to je právně a účetně. VW továrna si asi čárku za prodej udělá, ale když se na to podíváme pohledem celého VW, prodaná nejsou a koncern je má stále v majetku a výnosy z leasingu jsou samostatná položka i nákladové středisko.

          Jestli jde o tu níže popsanou sázku, tak podle mě Tesla leasovaná auta stále vlastní a pronajímá je, jinak by to nebyl leasing ale třeba úvěrování nebo americká hypotéka.“

            1. Máte to v předchozím příspěvku vysvětlené polopaticky,
              Máte to v předchozím příspěvku vysvětlené polopaticky, přesto reagujete úplně mimo jak retard.

              Co nechápete na tom, že si Tesla napsala do smluv, že po leasingu jsou auta pořád jejich?
              Když plácají kraviny o flotile robotaxi poleasingových aut tak tleskáte, a teď se vám to najednou nehodí 😀

              1. Jak si automobilky vedou auta v ucetnictvi je vsem fuk. A kdyz
                Jak si automobilky vedou auta v ucetnictvi je vsem fuk. A kdyz automobilka proda auto nejake nespriznene leasingovce, pak se jedna statisticky o prodej, i kdyz to auto fakticky prodane koncovemu zakaznikovi nebylo. A kdyz je leasingovka dcerinna spolecnost, pak je vse jinak? Chapu vas, ze se chytate slovickareni. A co vas vubec drzi zde na diskuzi? Jsou tu podle vas prevazne hloupi lide, kteri elektromobilite nerozumi tolik jako vy. Ze se s nama zahazujete. Ja treba nepisu na autoforu, protoze jsou tam pitomci, kteri nerozumi spalovakum a dobrovolne se otravuji jedy.

        1. Proč výhovorka? Pravidla sázky byla popsána zcela jasně
          Proč výhovorka? Pravidla sázky byla popsána zcela jasně už na začátku. Takže těžko to může být výhovorka, když na nich jeden ze subjektů trvá. Osobně si myslím že runner o chlup prohraje. Vy už jste prohráli dávno, protože většina z vás evidentně neumí číst nebo chápat.

          1. Pre istotu som ti to skopíroval, evidentne máš problém s
            Pre istotu som ti to skopíroval, evidentne máš problém s pochopením písaného textu ale s tým ti už nepomôžem 🙂

            “ runner42 | 05. 02. 2019 14:52

            Já ti s radostí dám 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc Modelů 3.Ty mi dáš 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc Modelů 3.Ok?“

            Takže dodaných TM3 za rok 2019 jeee 283.500ks. Môj amatérsky tip je že tých predaných bude o dosť viac ako 240.000ks

              1. Ďakujem za opravu, zle som to spočítal. Nič to ale nemení
                Ďakujem za opravu, zle som to spočítal. Nič to ale nemení na fakte, že tú predmetnú sázku už dávno prehral, dokonca už v desiatom mesiaci. Ani nebolo treba čakať na koniec roka. Neviem na aké výsledky ešte čaká, na potvrdenie od Prokopca z autofora ?

      1. Co je to za blbou výmluvu? Sázka měla být vyplacena,
        Co je to za blbou výmluvu? Sázka měla být vyplacena, jestli prodeje překročí 240 tisíc za rok 2019, což překročilo s přehledem.

        https://www.autorevue.cz/tesla-se-v-roce-2018-dostala-do-zisku-co-bude-dal/?showforum=1

        runner42 | 05. 02. 2019 14:52
        Já ti s radostí dám 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc Modelů 3.
        Ty mi dáš 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc Modelů 3.

        Měl bys uznat svou prohru jako chlap a zaplatit

        1. Trapně lžete:
          „runner42 | 05. 02. 2019 13:21
          V první

          Trapně lžete:

          „runner42 | 05. 02. 2019 13:21
          V první větě jsem udělal chybu, myslel jsem samozřejmě prodeje.Mě zajímají vždy a pouze prodeje. To Tesla začala oslňovat dramatem, kolik toho vyrobí.Takže pokud jsi ochoten se vsadit o prodeje, jsem pro.“

          runner42 | 20. 02. 2019 19:26
          Ahoj, je to takto – Art ode mě dostane 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc ks Modelu 3. On mi dá 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc ks.
          Odpovědět | Souhlasím (0) | Nesouhlasím (0)

          Rafan | 20. 02. 2019 22:24
          runner42tak to jsem zvedavej jak to dopadnetak že sazka je o prodanych vozech?

          runner42 | 21. 02. 2019 08:29
          Ano, prodaných.
          Ne vyrobených, dodaných, půjčených ani objednaných.“

            1. Nedávno tu tvrdil, že uzatvoril short pozíciu pri TSLA $170
              Nedávno tu tvrdil, že uzatvoril short pozíciu pri TSLA $170 a vydelal :)).
              Keď som sa ho pýtal, ako sa to dá, keď najnižšia cena v priebehu roka bola 6.3.2019 a to $179, tak na to už neodpovedal. Keď o tom hovodil, tak TSLA boli na $200.
              Musí to byť veľmi ťažké, žiť s tak veľkým mindrákom.

      2. Upřímně, 500€ by mi nikdy nestálo za to, abych vypadal
        Upřímně, 500€ by mi nikdy nestálo za to, abych vypadal před ostatními jako prolhaný sráč, který nedostojí svému slovu. Protože bych se pak nemohl ani kouknut po ránu do zrcadla, abych tam viděl někoho, kdo nedokáže unést prohru.

        1. Tak se hezky uklidníme, ne?
          Až budou čísla oficiální v

          Tak se hezky uklidníme, ne?

          Až budou čísla oficiální v uzávěrce, vezmeme z nich čísla Modelů 3, odečteme auta nadále vlastněná Teslou a pokud Tesla skutečně prodala více jak 240 tisíc kusů Modelu 3, s radostí mu výhru vyplatím.

                1. To sú iba jeho zbožné želania, tak preto je to tak mimo
                  To sú iba jeho zbožné želania, tak preto je to tak mimo realitu.

  4. Slušnej výkon. Přes 300 tisíc TM3 za rok je víc než
    Slušnej výkon. Přes 300 tisíc TM3 za rok je víc než dvojnásobek 2018. TMS a TMX se nedokázaly vyhoupnout ani na konci roku, tak tam je propad na zhruba 70 % hodnot z 2018.
    Produkce 105 tisíc za 4Q + 1000 ks za týden v Číně znamená že jen s tímto jsou schopni dát 470 tisíc za rok 2020, aniž by cokoli vylepšili. Samozřejmě čínská fabrika se teprve rozjíždí a Gigafactory také neřekla poslední slovo, takže to tipuju na 600 tisíc celkem, což je více než 60% růst.

        1. No tak já bych to teda hezkým nazval. A sakra hezkým.
          No tak já bych to teda hezkým nazval. A sakra hezkým. Podívej se jaké verze a za kolik Tesla loni prodávala a jaké letos. Průměrná cena S a X vyletěla silně nahoru, protože Tesla zařízla ty nejlevnější a nejprodávanější varianty. Teď když má Tesla Model 3 a skoro i Y, tak nepotřebuje udržovat dostupnou cenu pro S a X. Tesla si vytváří luxusní třídu s vysokou cenou a marží.

          1. Je to přesně naopak. 75 kWh TMS stála v roce 2018 $78000,
            Je to přesně naopak. 75 kWh TMS stála v roce 2018 $78000, pak jí sice zařízli jako nejlevější verzi, ale nyní je za $79990 verze 100 kWh, která předtím stála $96000. O performance ani nemluvě, ty zlevnily o víc než $20000 a to ani nepočítám autopilota, který pak Tesla začala dávat v ceně. Takže zákonitě průměrná cena musela poklesnout a to dost výrazně.
            A stejně je to jedno i kdyby zdražili, protože při 30% poklesu prodejů aby měli stejný obrat jako předtím, musela by průměrná cena stoupnout o 43% (100/70).

      1. nevystřelili ! střílí už vod června ted jenom dorovnali
        nevystřelili ! střílí už vod června ted jenom dorovnali tempo stoupání ;)… drobný 🙂 To až překročí 465 pak potom teprv vystřelí a to na 560 a pak to možná už žuchne… Ale je možný že ani potom ne, záleží totiž jak bude akcelerovat chrlení rejžácká GF3 2020 no a skočí to k 600 😉 jenom skočí furt drobný. Pokud se globálně v týdle době 2021-22 nic ekonomicko-politicky nepodělá a nastoupí na scénu slibovaná nadržená germánská GF4 a zahraje, tak až potom soudluhu to bude výstřel z kanónu terno na 1.000+ ;)))))))))))))))

        https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Napsat komentář