Na právě probíhajícím pařížském autosalonu v hale 2.1 vyhrazené elektromobilům můžete na stánku č. 331 potkat i dvě elektrická auta od české firmy EVC Group. Vystavuje je tam společně s francouzským partnerem. Kromě Francie aktuálně jedná česká firma o zastoupení i v dalších evropských zemích, např. v Německu a Rakousku. Probíhající jednání musí vyjasnit mnohé otázky týkající se např. homologace v daných zemích nebo jejich servisu.
Co má EVC Group pro návštěvníky autosalonu Paříž 2010 připraveno? První z vystavených elektrických aut, EVC S3, je postaveno na základě modelu Smart fortwo. Střídavý elektromotor s maximálním výkonem 30 kW je omezen max. rychlostí 90 km/hod s dojezdem 40 – 60 km podle stylu jízdy.
Je osazen LiFeYPo4 akumulátory, které se dobijí z 230 V za 5 hodin. Pokud si dodáte vlastní vozidlo Smart fortwo (ojetý lze koupit za cenu okolo 80 tis. Kč), vyjde cena přestavby EVC S3 u EVC Group na 300 tis. Kč bez DPH.
Druhým vystaveným vozem je EVC R7 postavený na základě Škody Roomster. Je vybaven střídavým elektromotorem s maximálním výkonem 70 kW, max. rychlost je omezena na 130 km/hod s dojezdem 150 – 200 km podle stylu jízdy. Auto je osazeno opět LiFeYPo4 akumulátory, které se nabijí za 11 hodin, rychlonabíjením za 3,5 hodiny. Opět platí možnost dodat si vlastní vozidlo Škoda Roomster (ojeté můžete koupit okolo 160 tis. Kč). Pak vyjde cena přestavby EVC R7 na 755 tis. Kč bez DPH.
EVC R7 je také k mání s nižším dojezdem 100 – 120 km, kde cena přestavby vyjde na 625 tis. Kč bez DPH. Společnost EVC Group nabízí přestavbu Škody Roomster i se slabším 30 kW elektromotorem, označenou EVC R3, kde je max. rychlost omezena na 90 km/hod. Nabízena je buď s dojezdem 140 – 160 km (přestavba za 510 tis. Kč bez DPH), nebo s dojezdem 80 – 100 km (cena přestavby 383 tis. Kč bez DPH).
Nová vozidla od EVC Group si nově můžete pořídit také na leasing. Např. model EVC R7 s dojezdem 150 – 200 km v hodnotě 1,3 mil. Kč vč. DPH při počáteční 20% akontaci se splácí 54 měsíců, a to částku 25 tis. Kč měsíčně včetně pojištění. Partnerem na leasing je společnost s Autoleasing, a.s.
Proč je to tak
Proč je to tak drahé?dojezd nic moc a stará technologie
Nejspíš je hlavním
Nejspíš je hlavním důvodem, že se jedná o kusovou přestavbu. Pokud by se měly přestavět tisíce vozů asi by i cena vypadala jinak. Možná by mohl zareagovat někdo z EVC, jaká by byla cena při sériové výrobě v konkurenčním prostředí.
To auto sa mi paci a odvaha
To auto sa mi paci a odvaha jej tvorcov je obdivuhodna. Ale predsa. 25 tis, mesacne mi pripada viac, ako splatka hypoteky na dom, ako mesacna splatka za auto.