Kancléřka Merkelová podpořila rozvoj elektromobility

Německá kancléřka Angela Merkelová se v pondělí sešla s v Berlíně s šéfy tamních automobilek aby společně odstartovali novou iniciativu zaměřenou na elektromobily.

Narozdíl od ostatních zemí, jako např. Francie nebo Británie, Německo neposkytne na nákup elektrických aut žádné úlevy. Podpoří ale výzkum elektromobility. Merkelová k tématu řekla, že „mobilita musí být v budoucnosti více nezávislá na zdrojích, šetrná k životnímu prostředí a udržitelná“.

Právě Německo je podle šéfa bavorského BMW Norberta Reithofera v dobré pozici stát se lídrem v oblasti elektromobilů. Vedoucí úlohu v této oblasti ale prozatím drží jednoznačně Japonsko. Tamní Mitsubishi začíná své městské elektromobily iMiEV postupně dodávat do vyspělých zemí světa.

„Proč podporovat prodej japonských aut? Německo potřebuje investovat do výzkumu a vývoje pokud chce být mocným globálním konkurentem v tomto sektoru,“ upozornil Ferdinand Dudenhoeffer, profesor na univerzitě Duisburg-Essen.

V Německu je dnes registrováno 45 milionů automobilů. Do roku 2020 by měl milion z nich být elektromobily. Podle nejnovější studie profesora Dudenhoeffer se v roce 2025 na celém světě prodá 87 milionů automobilů. Z toho až 56 milionů by údajně mohly být hybridy nebo elektromobily.

Dodnes Německo investovalo do více než 150 výzkumných projektů na poli elektromobility přes 500 milionů euro. Další stovky milionů jsou připraveny. Hlavní cíl je jasný: baterie. Jakmile padne limit baterií omezující dojezd dnešních elektromobilů na teoretických 100-150 km, praktických pak ani ne 100 km, bude rozšíření elektrických aut snadné.

deutsche welle, foto: autobloggreen

11 Comments on “Kancléřka Merkelová podpořila rozvoj elektromobility”

  1. WV melo prototip
    WV melo prototip elektromobilu jiz 80_letech za ropné krize ale krize pominula tak zústalo jen u prototipu.V 90_letech vyrobili nekolik stovek elektromobilu ktere jsou jeste dnes na cestach .Ja si mislim ze vsichni ti co jen tvrdi ze to nemá smysl čekaji až bude nedostatek ropy a jeji cena poleti vzhúru . V Cínané měni kola za auta takže velice rychle dojde k dalsím narustu cen.V Nemecku se alespon neco deje contimental začal vyrábet baterie a automobilky se chystaji na přechod na jinou technologiji.V česku mame firmy ktere napr. umí vyrábet vodikovy autobus tak na nej dopravni podnik nedostane dotaci jako na cng takze je jasne co koupí.V zemi která ma rodáky jako Křizik a jine proste ostud.

  2. Svätá pravda, je to len
    Svätá pravda, je to len vykazovanie činnosti. V skutočnosti všetci ozlomkrk ponúkajú dieselové motory – mimochodom o ich kvalite nepochybujem, ale s elektrinou to nemá nič spoločné.
    Nehovoriac, že reálne hybridný pohon ponúka len Toyota a Honda. Mimochodom tá Honda Civic Hybrid je tiež celkom dobrá, má slušné zrýchlenie. Insight som ešte na vlastné oči na cestách nestretol.
    Japonci a Američania sú veľmi ďaleko aj v lítiových akumulátoroch, tesne za nimi je Ázia. Myslím tým reálne dostupné akumulátory. Toshiba už ponúka SCIB -Lítium titanátové akumulátory – zatiaľ síce malé kapacity hlavne pre Japonsko, ale prehlasuje, že pribudnú v priebehu 2 rokov aj väčšie. Mali by mať 6000 cyklov – čo je slušné.
    O Európe moc nepočuť – ak sa má niečo predávať – myslím tým vozidlá, tak to má znovu pôvod v Japonsku.
    Skrátka zaspali sme. O výrobcoch motocyklov ani nehovorím – výnimka je len KTM. Mimochodom práve jednostopé vozidlá na elektrinu majú najmenší problém s infraštruktúrou – ich batéria nepotrebuje tak veľa ampérov pri nabíjaní ako u auta…

    1. Podla mna nemci jednoducho
      Podla mna nemci jednoducho len cakaju na dobre baterie. Hybridy sa velmi neoplati vyrabat, lebo ich spotrebu dosahuju aj bezne vyrabane naftove auta a su aj lacnejsie. Elektromobily este niekolko rokov nebudu mat nejake dobre baterie. A VW sa vyvojom baterii nezaobera a tak len cakaju.

        1. No na to by musela existovat
          No na to by musela existovat tiez nejaka lacna bateria, ktora by auto velmi nepredrazila. Ked zoberieme, ako priklad auta na plyn, tak sa splynovac, ktory stoji cca 1000EUR oplati do auta dat len vtedy, ked clovek rocne najazdi 20000-30000 km. Oplatilo by sa teda davat do auta baterie, ktore stoja 2000-3000EUR?

      1. Vtip je v tom, ze pokud chci
        Vtip je v tom, ze pokud chci byt lidrem, jak nas vsichni ti panove presvedcuji, nemuzu cekat az bude vse hotove a pruzracne jasne. Lidri se rodi prave tak, ze maji vice odvahy a vice vizi nez ostatni a vyrazi drive a lepsim smerem nez ostatni a problemy resi za pochodu. Cekani az nekdo dokonci technologie rozhodne lidry nevytvori.

  3. Musim se smat. Podle BMW „je
    Musim se smat. Podle BMW „je Nemecko v dobré pozici stát se lídrem v oblasti elektromobilů“. Podle jineho koncernu „se VW stane do roku 2018 elektromobilovou jednickou“. Uzasne zvasty, ktere maji zakryt skutecnost, ze vicemene vsechny nemecke firmy na poli elektrotechnologii zaspali. A nejenom ze zaspali, ale ztraceji stale vice. Tak zatimco Japonci i USA elektromobily a hybridy bez velkych reci jiz bezne vyrabeji, „Nemecko je v dobre pozici“, ale zatim sotva predvedlo pojizdny protoyp elektromobilu. Nakonec dobre jim tak. Leta oblbovali sebe i zakazniky o uzasne a dlouhe budoucnosti naftovych motoru, i kdyz uz bylo kazdemu jasne, ze je to neudrzitelne, az na to doplatili predevsim oni sami zaostavanim.

Napsat komentář