Autosalon Ženeva: elektromobil Eva od Valmetu

Finská společnost Valmet Automotive má bohaté zkušenosti s výrobou automobilů. Vyrábí plug-in hybrid Fisker Karma, elektromobily Think City a golfový vozík Garia. Inženýrům to nedalo spát a rozhodli se navrhnout elektrické auto vlastní. Jmenuje se Eva. pokračování…

elektromobil Valmet Eva elektromobil Valmet Eva elektromobil Valmet Eva


Koncept elektromobilu Eva má posloužit čistě jako ilustrace schopností kompletního návrhu a výroby aut ve Valmet Automotive. Firma byla už dříve známá díky výrobě prémiových vozů Porsche Boxster a Porsche Cayman. Teď se k nim přidala i „vysoká technologie“ v podobě hybridů a elektromobilů.

„I přes nepříznivou globální finanční situaci se nám podařilo podepsat nové výrobní a vývojové zakázky,“ pochlubil se Ilpo Korhonen, prezident firmy. Valmet se může pochlubit více než 40 lety zkušeností v oblasti výroby aut.

Zpátky k Evě. „Začali jsme ten projekt před více než rokem tržní analýzou a konceptuální studií. Zadali jsme si cíl vytvořit koncept nového městského elektrického auta pro jednotlivce a rodiny z Evropy a Ameriky, kterým není lhostejné životní prostředí. Mělo to být auto pro ježdění, nikoliv jen pro ukazování,“ komentuje projekt Korhoen.

Zároveň bylo cílem vytvořit inovativní řešení konstrukce i pohonného systému, kontrolních obvodů a dobíjení auta. Valmet nechce vyvíjet vlastní novou značku, nýbrž získat nové know-how ze kterého pak budou profitovat stávající i budoucí zákazníci. „Naším cílem je nabídnout celou řadu služeb na zakázku od vývoje konceptů pro výrobu elektromobilů,“ dodal Korhoen. Elektromobil Eva se může pochlubit dojezdem až 160 km a max. rychlostí 120 km/h. Míst je v autě 2+2.

16 Comments on “Autosalon Ženeva: elektromobil Eva od Valmetu”

  1. No, zdá sa, že sa mi
    No, zdá sa, že sa mi podarilo vyprovokovať celkom búrlivú diskusiu. Takže ešte raz: Elektromobily nemajú dostatočný dojazd – musíte rátať aj s tým, že treba kúriť v zime, že v lete vám musí fungovať klíma a že tieto spotrebiče vám čerpajú energiu z pohonnej batérie. Dojazdy elektromobilov, ktoré sú propagované, sú dosiahnuteľné za ideálnych podmienok, t.j.teplota štýl jazdy a pod.
    Pozrite si stránku Tesla Motors – tam je to pekne vysvetlené.
    Skrátka a dobre fandím elektromobilom, ale výrobcovia musia ponúknuť viac. Ekologické to bude len ak sa to rozšíri medzi bežných ľudí a práve tí si nemôžu dovoliť dve autá.
    Inak to nie je ekológia, ale len vykazovanie činnosti.
    Takže bežný výrobca automobilov vyrobí napr. 3% elektromobilov, čím sa v medziach zákona očistí a bude zaradený medzi ekologicky ladené firmy…

    1. To je subjektivni pohled.
      To je subjektivni pohled. Ano, ani pro mne neni 160km (v realu nejakych 120km) dostatecnych. Ale moje potreby nejsou totozne se 100%ty ostatnich a trh automobilu je segmentovany. Jiz dnes je spousta rodin, ktere maji 2 auta jedno rodinne a jedno male, pro denni dojizdeni nektereho z clenu rodiny. A to je prave misto pro elektromobily. Ze to neni pro kazdeho? No neni. A co? Kazda z dnesnich technologii ma nejake vyhody ale i nevyhody. Kazda se hodi pro neco jineho. Dulezite je s tim zacit prave tam, kde je to vhodne, nasadit to do vyroby a pak uz vyvoj pobezi daleko rychleji nez kdyz se delaji jenom laboratorni vzorky.

          1. Pokiaľ viem, výkonnejší
            Pokiaľ viem, výkonnejší motor by spotreboval viac energie. Teda bolo by nutné pridať ešte viac batérií. V tom prípade by bola cena veľmi vysoká a neviem, či by si niekto kúpil vozidlo typu Passat Variant s objemom kufra len 300 l. Možno by sa pár jedincov našlo, ale toto riešenie prináša viacej problémov, než elektromobil s dojazdom povedzme 180 km a max. rýchlosťou 130 km/h.

  2. Vážení konštruktéri
    Vážení konštruktéri elektromobilov,
    dojazd 200km mi ako zákazníkovi nestačí. Na dlhšie cesty budem musieť mať ďaľšie vozidlo, pri ktorého výrobe sa premrhala ďaľšia energia, zničilo životné prostredie, ktoré ten malý elektromobil, čo by som mal mať na jazdu po meste nevytrhne a navyše mám Vašu neschopnosť zaplatiť v platení 2 vozidiel, 2 poistiek a dvoch parkovacích miest.
    Navyše nabíjacia doba zaberá viac času, než vlastná doba jazdy. Ceny toho, čo by mohlo byť pre mňa akceptovateľné sú nenormálne vysoké a doba návratnosti je v nedohľadne.
    Som síce Váš fanúšik, ale treba sa snažiť viac.

    1. mne nestačí dojazd 2000km
      mne nestačí dojazd 2000km a ak neviem prejsť celý oceán bez dotankovania je to tiež nepoužiteľné. žiadam aby sa vyrábali lacné vrtulníky s doletom na mesiac a späť. 😀
      sorry ale nepochopil si na čo sú elektromobily. sú MOMENTALNE fakt len do mesta. niekomu sa prieči mať dve autá, platiť 2x poistku, mať 2 parkovacie miesta. no je nezanedbateľné množstvo ľudí, ktorým sa to neprieči a aj to tak dávno majú zaužívané.
      treba proste pochopiť že vývoj trvá niečo a nie hneď je všetko vhodné pre všetkých.
      ten môj vrtulník na mesiac beriem späť. žiadam lacný teleport a ihneď!!!
      na druhej strane máte aj pravdu. za to by som si osobne kúpil radšej ako čistý elektromobil elektromobil s rozšíreným dojazdom.

    2. Milý Anonime,
      Běž si

      Milý Anonime,
      Běž si sledovat stránky a diskuze k hybrydům, ty mají dojezd až 1000 km a nemrhej svými výlevy u elektromobilů. A pro Važené výrobce elekromobilů – koukejte jít s cenami vašich výrobků dolů. Nám obyčejně myslícím lidem, kteří více jak 98% roku jezdí do vzdálenosti cca max 150 km denně od bydliště ( do zaměstnání, na nákup,k rodičům,známím a přátelům) dojez elekromobiludo 200 km stačí. A po dobu návštěvy si můžeme svoji baterii dobít.

Napsat komentář