Rekord v dojezdu elektroskútru – podrobnosti

O tom, že padl rekord v dojezdu jsme již informovali. Zde jsou podrobnější informace z tiskové zprávy a další fotografie z celé akce. Během 24 hodin se dnes podařilo ujet na 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.

Celkem se v průběhu 24 hodin vystřídalo na skútru pět jezdců. Skútr zůstával samozřejmě stále jeden a ten samý.
foto: ČEZ

Pokus o světový rekord proběhl v rámci ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později.

Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré ráno, u které si světový rekord zaregistroval. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.

elektroskútr rekord

„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO.

„Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.

Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a . Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh.

elektroskútr rekord

To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ – včetně nákladů na distribuci a dalších poplatků náklady činily zhruba 190 Kč). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady.

„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, , nebo “ říká , manažer útvaru čistých technologií společnosti s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá.

„V rámci našeho projektu chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech , které použije při výstavbě ,“ dodává Tomáš Chmelík.

tisková zpráva

14 Comments on “Rekord v dojezdu elektroskútru – podrobnosti”

  1. Během 24 hodin se dnes
    Během 24 hodin se dnes podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle. A já říkám bravo!!! 😀 Co tím ale chtěli autoři testu říct??? Jako že skútr na jedno nabití vydržel 24h bez nabití ujet tu vzdálenost?? Tak to je asi holý nesmysl!! Vůbec nechápu pointu toho testu … Ještě měli napsat, kolikrát museli měnit baterky – ja tipuji minimálně 24x, což tím pádem žádným rekordem není… :-(((

      1. Staniku-bylo by dobré si
        Staniku-bylo by dobré si nejdříve ověřit fakta-skůtry mělnické firmy Akumoto se opravdu vyrábějí v Číně a v Čechách se tak maximálně kompletují-stačí se podívat třeba na diskuzi do vlákna Akumoto 600. Nebo do velkého techničáku od skůtru (mám ho doma- A10) a tam je to „černé na bílém!“

        1. Zástupci Akumoto na
          Zástupci Akumoto na tiskovce k rekordu tuhle otázku také dostali. Upozornili, že vývoj a design jejich výrobků probíhá v ČR, kompletace v dalšíách zemích, nejčastěji samozřejmě v Číně. Na více než miliardovou zemi se ale nelze dívat optikou „všechno z Číny je šunt“. Platí tam co samé co všude na světě – kvalitní výroba něco stojí. Kdo si zaplatí kvalitní výrobu, dostane ji. Kdo ne, dostane šunt.

          1. Ano s tim souhlasim.A pokud
            Ano s tim souhlasim.A pokud bude v Mělnickem zavodě dostatečně vzdělany a prubojny proč se nepokusit o vyrobu něčeho podobneho a lepšiho ve SVE tovarně.Zkusme nebyt už jen spotřebiteli ale i vyrobci,prumyslova historie Československa je toho vizitkou.Ale stejně jako většina prumyslovych světovych zemi se bez Asie neobejdeme.Viz japonske tsunami a ohroženivyroby klasickych vozidel ve Světě.To neni agitace ale fakt.

            1. Jenže tak, jak neexistuje
              Jenže tak, jak neexistuje žádná firma Akumoto ( jedná se o registrovanou značku firmy Ersico s.r.o.), tak i neexistuje žádný jejich výrobní závod v Mělníku. Na jimi uváděné adrese má výše uvedená firma z Jemnice v pronájmu svoji provozovnu. Celý areál je majetkem úplně jiné a.s.

        2. V pořadku,beru oficialni
          V pořadku,beru oficialni stanky Akumota.Stavame se čim dal vice montovnou než vyrobcem.Ale na druhou stranu V Nošovicich tež montuji Hyundaye,na většině střech a elektraren mate fotovoltaicke panely take z Činy,takže proč se stale bat.Když se podivate po bytě kolik vyrobku tam mate z Asie a kolik z USA.

    1. Je to kategorie L1e, takže
      Je to kategorie L1e, takže 50km/h dosáhnout ani nesmí. Limit pro tuto kategorii vozidel je 45km/h. Dojezd s akumulátorem L85 v běžném provozu je asi 60-70km podle zatížení. Na tom okruhu bylo střídání pravidelně po hodině, nikoliv po vybití akumulátoru.

Napsat komentář