Manželé Carine a Phillip Gerbaudovi si ve městě Aix-en-Provence, Francie, převzali první elektromobil Nissan Leaf prodaný v této zemi. Carine jej využije pro každodenní 80km dojíždění do práce. foto: Nissan
Elektromobil Nissan Leaf má homologován dojezd 175 km na jedno nabití baterie. Philippe Gerbaud řek, že jejich rozhodnutí podpořit elektromobilitu není dáno jen snahou chránit životní prostředí. Spolu s tím jsou totiž pro rodinu zajímavé i velmi nízké provozní náklady.
Elektromobil Nissan Leaf pro rok 2012 – vyšší cena, více vybavení
Červenec 2011: prodej hybridů jde nahoru, elektromobil Leaf klesl
Ty jsou pro Leaf udávány na hodnotě 2 euro za 100 km v porovnání s běžnými 7 eury pro dieselové auto. „My jsme běžně měsíčně u čerpací stanice utratili 400 euro. Nyní bychom měli platit pouze 60 euro navíc na účtu za elektřinu. Vyšší cena elektromobilu by se nám tak měla vrátit za rok,“ vysvětlil pan Gerbaud.
Výše uvedené je v silném kontrastu se situací v České republice. Nákup elektromobilu, jak jsme zjistili v testu Peugeot iOn, se zde běžnému řidiči nevyplatí dříve než za 16 let. Podniku pak už za šest let, ale přesto jde o výrazně delší dobu než v případě Francie.
Cena elektromobilu Nissan Leaf je ve Francii €30 990 po dotaci 5000 euro od francouzské vlády. Na baterie auta je pětiletá/100 000km záruka. Leaf je v současné době v prodeji v následujících zemích: Británie, Irsko, Nizozemsko, Portugalsko. Objednat jej lze: Švýcarsko, Belgie, Španělsko, Norsko.
když by člověk vymyslel
když by člověk vymyslel ještě vlastní dobíjecí stanici, která by mohla být napájena ze sluneční nebo větrné energie, tak by to bylo všechno zdrama 😉
Při výpočtu návratnosti
Při výpočtu návratnosti by měl zohlednit taky cenu baterií, odtahovky a taxíky až dojde šťáva 🙂
Jinak podle titulku je to absolutně nezajímavá zpráva.
možná pro vás, pro mě je
možná pro vás, pro mě je to zajímavá, během pěti až deseti let to může být běžný dopravní prostřdek, vzhledem k dnešním cenám PHM…. 😉 stačí jen zvýšit kapacitu baterie, což by neměl být problém