Autosalon Ženeva: Nissan, Mercedes-Benz, Renault, Tata

Přes víkend jsme zpracovali další várku materiálů z autosalonu v Ženevě a máme pro vás další čtyři automobilky. předvedla slibně vypadají Tata Nano EV, se blýsknul svými a si odbyl světovou premiéru čtvrté generace městského vozítka .  

Tata Motors

Indická automobilka měla na autosalonu v Ženevě několik zajímavých kousků, zdaleka největší zájem však budila . Neboli elektromobil postavený na základě . Malé pojízdné vajíčko vypadalo nezvykle zajímavě a příjemně evropsky.

Autosalon Ženeva 2010 - Tata Nano EV
Autosalon Ženeva 2010 - Tata Nano EV

Podle tiskové zprávy bude elektrifikace integrální součástí nové inciativy týkající se ekologických aut. Už tento rok nabídne ve vybraných evropských zemích elektromobil s dojezdem 200 km. V domácí asi velké terno nebudou, poněvadž půjde o velmi drahou „zábavu“. Ve vyspělých zemích byla ale mohly mít díky nižší ceně úspěch.

Autosalon Ženeva 2010 - Tata Indica EV

Tata Nano EV přijde později, nabídne dojezd až 160 km a podobné lithium-polymerové baterie baterie jako model Tata Indica Vista EV. Kromě těchto modelů byla k vidění také Tata Aria, nové MPV, a Tata Indigo Maza, nový sedan.

Renault

Cena za přehlídku nejodvážnějších designů? Rozhodně patří . Francouzská automobilka opět předvedla , a . , které slibuje už na příští a přešpříští rok, ale které pořád vypadají jen jako hodně odvážné koncepty a nabízejí krabičkou vedle. Kromě toho měl Renault na stánku také obvyklou stálici v podobě a novinku Renault Wind.

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Twizy ZE

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Twizy ZE Autosalon Ženeva 2010 - Renault Twizy ZE Autosalon Ženeva 2010 - Renault Twizy ZE

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Zoe ZE

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Zoe ZE

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Fluence

Autosalon Ženeva 2010 - Renault Wind

Nissan

Světovou premiéru si na autosalonu Ženeva 2010 odbyl nový Nissan Micra. Miniaturní městské auto, které představil samotný , šéf aliance, je už čtvrtou generací. Pohání ji zbrusu nový 1,2l tříválec s emisemi až na úrovni 95 g/km. Spotřeba by se měla pohybovat tam, kde se běžně nacházejí motory o objemu 1,0 l, a to i přes výkon 80 koní. Auto se bude prodávat ve 160 zemích světa, začne se Thajskem už teď v březnu. Do se nový Nissan Micra dostane na podzim.

Autosalon Ženeva 2010 - Nisan Micra

Autosalon Ženeva 2010 - Nisan Micra Autosalon Ženeva 2010 - Nisan Micra Autosalon Ženeva 2010 - Nisan Micra

Další světovou premiérou bylo funky CUV Nissan Juke. Vyrábět se bude v Evropě a , prodáván bude globálně. Celkový dojem z auta: prapodivný. Vypadá jako kdyby spadlo z měsíce. Příjemnější pohled nabízela nová verze klasického , jehož jméno kdo dokáže napsat správně, automaticky se kvalifikuje do místní menzy.

Autosalon Ženeva 2010 - Nissan Quashquai

Na otočném piedestalu měl své místo také elektromobil . Že by se mu ale dostávalo nějaké přehnané pozornosti, to tvrdit nelze. Prostě se tam tak pěkně otáčel a na to, že už by měl být za dva roky na trhu vůbec nevypadal. Unuděná modelka byla zjevně vděčná za každý objektiv.

Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka pasovala do hlaví role svého stánku koncept Mercedes-Benz F800 Style. Prý „avantgardní design“ (pro Němce asi ano) se tady snoubí s podvozkem multi drive schopným provozu v konfiguraci nebo auto na . Takhle má vypadat prémiové auto budoucnosti podle Mercedesu.

Autosalon Ženeva 2010 - Mercedes-Benz E300 Bluetec Hybrid

Daimler ukázal budoucnost velkých cestovních sedanů už v roce 2007 s konceptem F700. O stovku vyšší model je jasným pokračováním téhle linie. V hybridní verzi jej pohání benzinový šestiválec o výkonu 300 koní skombinovaný se 109koňovým elektromotorem. Lithium-iontové baterie dokáží uskladnit více než 10 kWh a díky nim auto ujede až 30 km čistě na elektřinu.

Autosalon Ženeva 2010 - Mercedes-Benz F800 Style

Díky velmi efektivnímu systému pohonu zvládá F800 dosáhnout na spotřebu 2,9 l/100 km při emisích 68 g/km. Max. rychlost čistě na elektřinu je „omezena“ na 120 km/h. Varianta vybavená technologií nabízí dojezd 600 km.

Mercedes-Benz aktuálně uvedl na americkém trhu , se představí společně s novou generací třídy S. V Ženevě byl dále k vidění , s 2,1l naftovým motorem a kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km. bude v prodeji začátkem příštího roku. Zároveň se autosalon Ženeva stal místem, kde automobilka uvedla do prodeje nové BlueEfficiency modely třídy C a E s 2,2l dieselovým motorem. V Evropě budou v prodeji letos na podzim.

One Comment on “Autosalon Ženeva: Nissan, Mercedes-Benz, Renault, Tata”

Napsat komentář