Postavit si vlastní elektromobil nemusí být tak těžké, jak se na první pohled zdá. ČEZ u nás ostatně nedávno vyhlásil soutěž o stavbu elektromobilu. Kdo nechce začínat úplně od základu, může zkusit podvozek Trexa. Jde o platformu vybavenou elektromotory, li-ion bateriemi a 4×4 pohonem, na kterou můžete „aplikovat“ jakýkoliv typ vozu.
Je to vlastně dost podobné, jako když vyvíjíte třeba aplikace pro mobilní telefon iPhone. Trexa dodá platformu, tedy základ – plně vybavený podvozek podle vašeho výběru s kapacitou lithium-iontových baterií od 7 kWh do 28 kWh (dojezd od 40 do 200 km), pokročilým BMS, 6 kW dobíječkou a vývojovým kitem.
Podvozek může mít navíc délku 64″, 80″ nebo 96″ aby se co nejlépe hodil k vašemu vysněnému elektrickému dopravnímu prostředku. Může to být terénní čtyřkolka, malý rychlý elektrický sporťák, nebo třeba nákladní auto. Dál už je to na vás a vaší fantazii (a technických dovednostech, samozřejmě).
Trexa aneb stavíme elektromobil jako LEGO
inhabitat, autobloggreen, Trexa
Proč ne
Proč ne lithium-polymerových…,
Nebude to ale levná záležitost, baterie není zrovna levná, tento 185Wh článek(50Ah,3,7V) http://www.all-battery.com/polymerli-ionbattery37v50ah13212223.aspx stojí 5500Kč, takových bychom ale potřebovali alespoň 50, to je 275000Kč.
Nějaký akupack by vyšel lenvněji: 1088Wh (14x21Ah,3,7V) http://www.batteryspace.com/highpowerpolymerli-ionbattery518v21ah1088wh40aratewithpcm.aspx za 24000Kč, těch by stačilo 1O, což je 240000Kč…
Takže celý podvozek nebude asi levná záležitost a pro normálního smrtelníka bude prakticky nedostupný…
Nevíte, kde by šla koupit
Nevíte, kde by šla koupit nějaká stavebnice toho vrtulníku ? Pochopitelně opravdového a ne hračku. akumulatory@centrum.cz
Ešte jeden nápad:
Viem si
Ešte jeden nápad:
Viem si predstaviť, že vozidlo by bolo dodávané ako stavebnica. Tam by mohla cena byť pomerne nízka.
V Amerike je napríklad spústa stavebníc lietadiel a dokonca aj vrtuľníkov.
Filozofia je taká, že je to možné zostaviť pri použití bežného náradia v garáži. Celé je to certifikované, takže na zákazníka pripadá minimum byrokracie pri prihlasovaní.
V ČR existuje malá
V ČR existuje malá automobilka, která vyrábí i stavenice automobilu. Stačí se podívat na http://www.kaipan.cz Vzpomínám si, že uvažovali i o elektromobilu. V jakém stavu je příprava elektromobilu dnes, nevím.
Kaipan nevyrábí stavebnice
Kaipan nevyrábí stavebnice automobilů ale stavebnice pro PŘESTAVBU..
Tzn. nejdřív je potřeba některá* ze škodovek a tu pak lze s pomocí stavebnice přestavět na *některý z Kaipanů..
Informace ze kaipan dela jen
Informace ze kaipan dela jen stavebnice neni spravna. Jsem jeden z vlastniku kaipanu a jedine auto jako pretavba je kaipan 14, kaipan 15 i kaipan 57 je nove auto, ktere ma technicaku napsano „kaipan“ a NENI to prestavba..komponenty se pouzivaji z jinych aut, ale pretavba to neni..
Nič nové pod slnkom.
Nič nové pod slnkom. Automobily Bugatti sa tiež voľakedy dodávali ako podvozok s motorom a karosériu robila rarosárska dielňa.
Problém nastal po zavedení samonosných karosérií – tam už taká možnosť nie je.
Dovolím si ale podotknúť, že to nie je ideálne riešenie z hľadiska celkovej hmotnosti vozidla. Karosérie musí spĺňať aj bezpečnostné normy a to dosť prísne – v prípade samonosnej konštrukcie je možné postaviť ľahšie vozidlo.
na druhej strane, ak to má byť vozítko do mesta – môže byť veľmi zábavné – ak bude k nemu spústa rôznych karosérií.
samonosná karoserie není
samonosná karoserie není vůbec tak velký problém. stačí se podívat na nýtované duralové konstrukce trupů letadel, které se prodávají jako stavebnice (třeba Hummelbird, BeeDee 5J jet plane, Colomban MC 10, 12, 15 Cri Cri a jiné), tak bude vám to jasné, že je to možné pro obyčejného kutila. samonosné karoserie z laminátu mnohdy nejsou technologicky náročnější a z hlediska bezpečnosti podotknu, že třeba karoserie Aptery má snad pětkrát větší odolnost než běžná. v úvahu přichází cenově a pro někoho technologicky nenáročná svařovaná ocel (Loremo)…
problém děla pouze legislativa. taková Aptera má mnoho skvělých vlastnosti ale potýká se s finančními problémy, protože má 3 a ne 4 kola a kvůli tomu nedosahuje na různé problémy. skutečně ekologických výsledků se často dosahuje poměrně melou rychlosti a hmotnosti a to při správně navržené konstrukci samo o sobě zaručuje větší bezpečnost. bohužel legislativa a bezpečnostní normy vnímají pouze vozidla rychlá a relativně těžká. bez úpravy těch věcí můžeme zapomenout na amatérská ekologická auta.
Konečně si mohu postavit
Konečně si mohu postavit vlastní elektromobil, že by konečně zvítězil zdravý rozum.Snad už za jakou cenu ?