Škoda Auto uvádí Octavii na LPG

Automobilka z Mladé Boleslavi se prozatím do alternativ příliš nežene. Nová s pohonem na LPG však může být pro řadu zákazníků zajímavá. Auto se prodává ve verzi liftback i combi, základní cena pro verzi s motorem o objemu 1,6l je 419 000 Kč, „kombík“ se prodává za 459 900 Kč.

Modely Škoda Octavia LPG a Škoda Octavia Combi LPG mohou jezdit jak na zkapalněný ropný plyn (LPG), tak i na benzin, jejich motor si poradí s oběma variantami. Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí,“ řekl mluvčí Škodovky.  

Nádrže na plyn umožňují automatické i manuální přepínání mezi oběma jízdními režimy. Výkon se pohybuje mezi 72 kW (LPG) a 75 kW (benzin). Spotřeba benzinu je 7,1 litru na 100 kilometrů, respektive 9,2 l LPG na 100 kilometrů. Emise oxidu uhličitého jsou na 149 g/km u LPG a 169 g/km při jízdě na benzin.

Jak je na tom Škoda a alternativní paliva obecně? Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007 představila modely řady Greenline. Škoda Fabia Greenline, Škoda Octavia Greenline a počátkem letošního roku se objevila i Škoda Superb Greenline. Objevila se i FlexFuel verze, kdy je možné do benzinu přimíchat až 85% biopaliva.

Problém s řadou Greenline spočívá v tom, že podle některých hlasů jde víceméně o čistě marketingový tah. Všechny šetrné technologie z řady GreenLine by totiž mohly být snadno využity i v klasické verzi vozu. Místo toho si za ně Škoda nechává připlatit v řadě Greenline. Případně existují soukromé firmy, které zajistí přestavbu na CNG (slovník: stlačený zemní plyn).

Částečnou nápravu reputace si proto chce Škoda aktuálně zajistit spoluprací na projektu Superbel, tedy přestavbě vozu Škoda Superb na elektrombil. Více informací v našem článku „Škoda Superb na elektřinu, Roomster za pár let?„.

Škoda Auto via iHNed.cz

3 Comments on “Škoda Auto uvádí Octavii na LPG”

Napsat komentář