Elektromobil Nissan Leaf se představuje světu!

Až dosud dráždil světovou automobilovou veřejnost svým konceptem elektromobilu . Jakkoliv jde o zajímavý kousek, právě dvakrát přitažlivé auto to není. Teď přichází změna. Ve svém hlavním stanu v Jokohamě představila automobilka . Jde o čtyřmístný hatchback s dojezdem kolem 160 km, který přijde do showroomů po Americe, a Evropě koncem příštího roku. Podrobnosti a video uvnitř článku!

Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Nissan Leaf je od začátku navržen jako elektromobil. „Nechtěli jsme, aby auto vypadalo příliš divně, protože lidé si občas myslí, že elektromobily jsou hračky, nebo že jsou levné, že s nimi nemůžete jezdit rychle, že to znamená ‚neúplné auto‘,“ komentoval hlavní kreativec Nissanu Shiro Nakamura původ vzniku nového modelu. Interiér je prostorný, jde o „skutečné auto“ do „skutečného provozu“. V Japonsku předváděná verze nebyla pouhým konceptem, ale spíše se blíží produčkní verzi – ačkoliv přístrojová deska a další prvky vnitřního vybavení nejspíš ještě doznají změn.

O pohon elektromobilu se stará 80kW (107 koní) elektromotor schopný vyvinout točivý moment 280 Nm a maximální rychlost 140 km/h. V podvozku je zabudováno 48 modulů lithium-iontových baterií podobných těm do notebooků.

Nabití ze standardní 220V zásuvky zabere osm hodin, ze 110V dvojnásobek. Pokud ovšem náhodou máte k dispozici třífázovou nabíječku, jaké se pomalu začínají objevovat v některých metropolích, můžete získat až 80% kapacity během 30 minut nebo 50 km navíc za zhruba 10 minut.

Nissan Leaf

Celková váha baterie je asi 200 kg, je vyrobena v rámci podniku Automotive Energy Supply Corp (AESC), který Nissan založil společně s NEC. První továrnu má v Japonsku, nicméně aliance Renault-Nissan hodlá brzy začít budovat nové továrny na baterie po celé Evropě. Zpátky k modelu Leaf. Jeho baterie se může pochlubit energetickou hustotou 140 Wh/kg a hustotou výkonu 2,5 kW/kg. Celková kapacita baterie je 24 kWh. Pro nabíjení se využívá standardizovaná zásuvka J1772 schválená nedávno konsorciem nejvýznamnějších automobilek a energetických společností.

Nissan Leaf

Jak už byo řečeno, Nissan by rád uvedl svůj elektromobil Leaf na trh před koncem roku 2010, a to v Japonsku, Evropě i v . Otázkou je, zda k tomu budou ty správné podmínky. Některé západoevropské metropole už začaly s pilotními programy instalace dobíjecích stanic. Zásuvku má doma každý. Otázkou je jaký zvolí automobilka prodejní model. Očekává se, že minimálně v USA bude auto nejprve pronajímáno, včetně baterie, čímž se sníží jakékoliv riziko pro zákazníky. Poddobně jako v minulosti půjde nejdříve o firemní flotily, širší záběr na koncové spotřebitele se nejspíš nedá čekat dříve než v roce 2012.

Není bez zajímavosti, že Nissan klade velký důraz na komunikační schopnosti svého nového . Počítačový systém má umožnit vytvoření komunity řidičů se zájmem o stroje s nulovými emisemi a zároveň umožnit snadné dobíjení. Carlos Ghosn, šéf Nissanu, u příležitosti jeho odhalení prohlásil, že „jde o první krok na vzrušující cestě – pro lidi na celém sětě, pro Nissan i pro automobilový průmysl jako takový.“ Tak uvidíme! Výroba elektromobilu Nissan Leaf má začít již koncem příštího roku v továrně Oppama v Japonsku.

greenfuelsforecast

7 Comments on “Elektromobil Nissan Leaf se představuje světu!”

  1. Jsem dosti skepticky k teto
    Jsem dosti skepticky k teto konstrukci. Dojezd 160km, v realite skutecny dojezd, se kterym muze ridic pocitat lehce pres 100km, predurcuje toto auto k mestskemu jezdeni. To ale vetsine ridicu nevrati vyssi pocatecni investici. Ve druhem clanku zminene Mitsubishi, s elektrickym dojezdem cca 50km a dobijecim motorem prodluzujicim dojezd na dalsich 350km, mi prijde v soucasne dobe daleko smysluplnejsi. To reseni dava ridici vyhody elektromobilu pro denni mestske jezdeni, ale soucasne prolamuje nevyhodu elektromobilu – omezeny dojezd. Pritom cena obou reseni by mohla byt podobna. Jake reseni by jste si vybrali vy?

    1. Většina řidičů za den
      Většina řidičů za den ujede (do práce, z práce, na nákupy, atp.) do 50 km, nejčastěji dokonce do 30 km…
      (Průměr je tuším 23,xx km/den)

      Za těchto okolností je cokoliv s dojezdem 100 km na jedno nabití více než dostačující.. Zvláště pokud u cílové skupiny půjde o řidiče přepravující se jen 5+5 km napříč velkoměstem..

      Mno a na delších trasách je to relativně dobrý způsob jak donutit řidiče dělat bezpečnostní pauzy.. 😉 😀

  2. Nutno spomenúť, že sa
    Nutno spomenúť, že sa bude jednať o elektromobil za priaznivú cenu určený masám. Takže na to, ako auto vyzerá, by som až tak dôraz nekládol. A na druhú stranu, je to vec vkusu, či je krajší výstredný Cube, alebo elegantný Leaf. Ja osobne preferujem novší model. Už sa teším, kedy sa začne predávať.

  3. Tak zrovna Nissan Cube je
    Tak zrovna Nissan Cube je jedním z mála designů, který bych si rád zakoupil. Pominu-li extra nabušené elekro sportáky, byl to nejlepší design elektromobilu, co jsem zatím viděl. nechápu co je to dnes za oblohnusné móresy. Že by čím hnusnější tím víc cool? Asi ano… jak smutné

  4. re: mišo – nebydlím v
    re: mišo – nebydlím v paneláku, nicméně obecně mi přijde realizace dobíjecích stanic nebo třeba i jen vytažení zásuvek v panelákové zástavbě jako relativně nenáročná a nenákladná záležitost. pravda, vozit elektromobil výtahem by nejspíš nebylo úplně košer 😀

Napsat komentář