Shelby Supercars to s elektromobily myslí vážně!

Před časem jsme informovali o společnosti Shelby SuperCars, která představila koncept nejrychlejšího elektromobilu světa – Ultimate Aero EV. Bumbrlík s výkonem 1000 koní se pyšní tak neuvěřitelnými vlastnostmi jako je max. rychlost 330 km/h nebo dobití na dojezd až 250 km za 10 minut. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,5 sekundy. Co je ale nejzajímavější, aktuálně firma SSC ohlásila podrobnosti týkající se jejího pohonného systému zkráceně nazvaného AESP (All-Electric Scalable Powertrain, čili plně elektrický škálovatelný pohonný systém). Právě škálovatelnost, tedy snadné úpravy výkonu jsou jeho hlavní předností. Podle SSC jej lze napasovat do běžného auta s výkonem kolem 200 koní, do trucků či SUV s výkonem 500 koní, nebo dokonce do velkých náklaďáků, autobusů, vojenského vybavení a dalších zařízení, třeba až do výkonu 1200 koní. Už v druhé polovině letošního roku by měla světlo světa spatřit první předprodukční verze Ultimate Aero EV, a tak snad dostaneme konečně možnost se na vlastní oči přesvědčit, co se to tam vlastně kutí.

elektromobil Shelby SuperCars Ultimate Aero EV

elektromobil Shelby SuperCars Ultimate Aero EV

ShelbySuperCars

8 Comments on “Shelby Supercars to s elektromobily myslí vážně!”

      1. Mám pocit že se ukazují
        Mám pocit že se ukazují koncepty všude a firmy se bojí něco uvést na trh ve větším množství, a nikde nevidím reklamy na elektromobily, denně je v televizi možná každá průměrně třetí reklama na automobil ale na elektromobily jsem nic neviděl, ani jako pouhý nástin příchodu elektromobilu na trh

        1. Je to marketingova faza.
          Je to marketingova faza. Firmy sa vypustanim konceptov zatial snazia zistit, aky je zaujem verejnosti a ci sa vyplati investovat do seriovej vyroby. Druha vec je ropna lobby krajin, ktore maju velke prijmy z jej predaja. Dokazala by to urychlit asi len nejaka mega-prirodna katastrofa (co je aj dost pravdpodobne).

          1. Souhlasim,ropne spolecnosti
            Souhlasim,ropne spolecnosti by prisly o kseft a tak vyvoj elektromobilu brzdi.Spicek z normalnich elektraren je dost a nocnim nabijenim se sit stabilizuje.Jinak Slunce nam dava dost energie-i jako sila vetru a vody a taky geotermalni energie.Spotreba by se dala kryt z OZE (hlavne v lete), ikdyz to bude chtit velke investice do FV panelu, vetrnych, vodnich a geotermalnich elektraren.

            1. Treba si uvedomit,ze
              Treba si uvedomit,ze staty,ako Rusko. Sa. Arabia…,by bez predaja ropy spadli na uroven rozvojovych krajin a pravdepodobne vyhlasili vojnu.

              Na dobijanie vodikovych aut a baterii by sa idealne dala pouzit dodavka z veternych elektrarni,ktore su na pripojenie do beznej siete nevhodne,ale pri pouziti v osobitnej sieti, by to bolo perfektn riesenie.

        2. Mám pocit, že uvedení
          Mám pocit, že uvedení elektromobilů na trh ve větším měřítku, bychom v současnosti v EU energeticky nezvládli. Např. ve střední Evropě je jen ČR a asi i Polsko vývozcem el. energie, ale Rakousko, Německo a Slovensko jsou v současnosti dovozci. Řekl bych, že žádné velké rezervy ve výrobě el. energie nyní v celé EU nejsou,a že je to spíš naopak. Předpokládám, že Zelení pro elektromobily sice jsou, ale současně jsou i proti výstavbě jader. elektráren, které jediné dnes dokážou ekologicky! a ekonomicky!!! vyrábět eletřinu. Ve výhledu několika let toho možná dosáhnou i FVE (zdůrazňuji „možná“). Osobně by se mi z mnoha důvodů líbilo, kdyby především v městech jezdily převážně elektromobily a taky kdyby v EU byla nižší závislost na dovážených zdrojích energie jako je ropa a plyn. Ale krize s plynem v lednu ukázala, jak to vlastně je. Proto rozvoj elektromobilů z pohledu zdrojů jejich nabíjení vidím v dohledné době jako hodně nereálný. Ale opravdu rád se budu v tomto mýlit.

Napsat komentář