Americké ministerstvo energetiky zkouší auta Toyota na vodík

Americké ministerstvo energetiky (DOE), konkrétně Národní laboratoř obnovitelných zdrojů energie (NREL), získala aktuálně k testování čtyři auta na vodík značky Toyota. Cílem je posílit znalosti v oblasti pohonu na vodík, vodíkové infrastruktury, výroby vodíku a výkonnosti tohoto typu aut.

Vodíkové SUV Toyota Highlander FCHV-adv
foto: Toyota

Laboratoř NREL se hodlá ve své činnost zaměřit na celý systém tzv. vodíkové ekonomiky nebo vodíkového hospodářství. Tzn. šetnrou výrobu vodíku, infrastruktury pro jeho přepravu, čerpací stanice na vodík a pochopitelně jízdní vlastnosti aut na vodík.

“Protože za dva roky, až nám vyprší nájemní smlouva, budou auta už čtyři pět let stará, budeme moct také pozorovat životnost palivových článků a celého auta a jejich spolehlivost, která je kritická pro komerční úspěch,” komentoval nový pronájem Keith Wipke, manažer technologií palivových článků a vodíku.

Toyota hodlá první auta na vodík komerčně nabídnout už v roce 2015, spolupracuje na tom s BMW. Další automobilky uzavírají strategická partnerství, aby snížily náklady na vývoj a výzkum aut na vodík. V poslední době to byly např. Daimler, Nissan a Ford (první vozy na trhu 2017).

V případě laboratoře NREL jde o vodíková auta Toyota FCHV-adv založená na SUV Toyota Highlander. Takové auto se skládá z několika lehkých, vysokotlakých nádrží na vodík, elektromotoru, NiMH baterie, palivových článků a centrální řídící jednotky, která rozhoduje o tom kdy čerpat energi z/do jakého zdroje.

Auto pak ujede asi 110 km na 1 kg vodíku. Tento vodík si NREL vyrábí díky projektu Wind-To-Hydrogen z větru a slunce, tedy obnovitelných zdrojů energie (větrné elektrárny a solární elektrárny).

tisková zpráva

Napsat komentář