Zřejmě nejjednodušším způsobem je přestěhovat se do Francie a pořídit si vůz s emisemi nižšími než 60 g CO2/km. Již v minulosti jsme informovali o francouzském systému poplatků a dotací, který platí od začátku roku 2008.
Na straně poplatků se nic nezměnilo. Stále platí, že vozidlo s emisemi oxidu uhličitého vyššími než 250 g/km je zatíženo poplatkem € 2600. Maximální dotace však narostla pětinásobně.
Ze stávajících € 1000 pro vozy s emisemi nižšími než 100 g/km nyní činí až € 5000 pro skupinu s emisemi nepřesahujícími 60 g/km.
Pokud navíc majitel staršího vozu zvolí cestu ekologické likvidace namísto prodeje, dosáhne na další dotaci.
Rozumné, nemyslíte?
Za kolik let (spíš
Za kolik let (spíš desetiletí) tohle pochopí i u nás? lidi si přece nekoupí něco co je o mnoho dražší oproti srovnatelnému jen proto, že je to šetrnější k přírodě..logicky je nutné podpořit takové snahy..ne házet klacky pod nohy..
Mně přijde nesmysl, že
Mně přijde nesmysl, že výše poviného ručení závisí na obsahu motoru. Nebylo by rozumnější určovat cenu podle emisí?
Např. v Británii se
Např. v Británii se řeší pojistka ne podle objemu motoru ale podle jeho výkonu, stáří auta, stáří řidiče, atd. to je taky zajímavá cesta.. taková Mazda RX-8 ta má malý objem ale výkon je vcelku velký..a emise řekl bych taky nebudou valné :)proč nevyužít ověřený způsob např. ten britský, ale naši politici by museli i použít mozek a ne jen krást
Zrovna Mazda není vhodný
Zrovna Mazda není vhodný příklad, protože na to naši „moudří“ zákonodárci mysleli a stanovili koeficient pro Wankelovy motory, kterým se objem vynásobí, aby jejich majitelé platili také vysoké povinné ručení…
To byl jen nástřel s tou
To byl jen nástřel s tou mazdou ..náš systém je podle mě absolutně mimo.. je potřeba zavádět jiná kritéria .. a proč nezvýhodnit auta s nižšími emisemi..jsem pro