Revoluční kolo od Michelinu – převrat pro svět elektromobilů?

Společnost Michelin úspěšně předvedla svůj nejnovější výdobytek techniky, na kterém pracovala společně s firmami Heuliez a Orange. Jedná se o elektrický pohonný a závěsný systém integrovaný v samotném kole. Michelin svoji novinku nazývá „Active Wheel“ a už teď tvrdí, že půjde o revoluci ve světě elektromobilů.

Už na Pařížském autosalonu byl (bohužel poněkud tiše) odhalen prototyp elektromobilu Heuliez Will, který jako první princip Active Wheel využívá. Kromě toho tam společnost Heuliez odhalila ještě elektromobil Friendly. Výhodou nového řešení od Michelinu je samozřejmě skutečnost, že se nesmírně šetří místem – elektromobil nepotřebuje žádné místo pro motor, převodovku, diferenciál, odpružení, prostě nic, co známe z běžného auta. Opět se tedy posunuje paradigma automobilu zcela novým směrem. Zbývá mnohem více místa pro baterie, pasažéry, zavazadla. Auta mohou mít zcela neobvyklé tvary a opět kufr vpředu i vzadu, jako kdysi u vozů Škoda. Heuliez Will postavený na podvoku Opelu Agila, pravda, není právě nejodvážnější ukázkou nového přístupu. Nicméně ukazuje, co všechno je díky Active Wheel možné.
Elektromobily - Heuliez Will
Sedmikilogramový motor v kole Michelin Active Wheel je doplněn brzdovým systémem, odpružením, systémem aktivní absorbce nárazů. Celá tahle hračka nakonec váží úctyhodných 43 kg, nicméně elektromotor má výkon 30 kW. Celý elektromobil Heuliez Will pak váží 900 kg, o 75 kg méně než Opel Agila. Zároveň ale využívá odlehčené verze pohonného systému, což mu dává možnost zrychlit 0 na 100 km/h během 10 sekund a maximální rychlost 140 km/h.
Jako zdroj energie slouží lithium-iontové baterie, elektromobil se má dodávat ve třech různých provedeních lišících se právě kapacitou. Dojezd pak bude 150, 300 a 400 km při ceně od 20 do 25 000 eur, což zní velmi příjemně. Navíc je auto díky spolupráci s francouzskou odnoží mobilního operátora Orange nadupáno nejnovější elektronikou včetně 3G a wi-fi konektivity. Elektromobil má být na firemním trhu dostupný v roce 2010, pro běžné zákazníky se dostane do prodeje snad v roce 2011. Kromě Heuliez Will bude systému Active Wheel využívat také sportovní elektromobil Venturi Volage nedávno představen rovněž v Paříži.

treehugger, Michelin

14 Comments on “Revoluční kolo od Michelinu – převrat pro svět elektromobilů?”

  1. Řešení je to perfektní.
    Řešení je to perfektní. Ta hmotnost kola je kompenzována aktivním tlumičem (není to nastavení tvrdosti či tak něco, ale přímo další el. motor se stará o pohyb kola nahoru a dolu). Vážit to bude vždycky dost, nebo to udělat z titanu, ale pak dvě kola budou stát jak Vejron :-D.

  2. To je teda výdobytek, tento
    To je teda výdobytek, tento koncept vymyslel již Ferdinand Porsche v roce 1897. 110 let poté se s tím bude chlubit Michelin, spíš měli ukázat na autora této myšlenky. Protože tehdy něco takového vymyslet, to bylo umění!

    F. Porsche tehdy samozřejmě nemohl uvést svůj koncept v život, protože ani dnes nemáme dosatečné baterie za dostupné peníze…

  3. Berte to spíš tak že to
    Berte to spíš tak že to je věc která bude využitelná prozatím u malých aut kde není problém váhá a rychlost působící na kola…..jízdí vlaastnosti?..wow to bude neco jinnyho..těžiště se bude „skládat“ z uplně jinnyho rozložení takže by to mohlo bejt zajímavy(určitě ne bez posilovače).
    Jinak si myslim že pro trochu hrubší jízdu je to nepoužitelný…moc složité mechaniky na místě který je mlácený a neustále obtěžovaný silnicí…u nás to bude asi špatný….:-)

        1. No jo když nad tim teď
          No jo když nad tim teď přemýšlím tak si dovedu představit řešení kdy je do neopružených hmot patří jako všude jinde disk, brzdový kotouč, a pohyblivá část odpružení. Přijde na konkrétní řešení, z obrázku to není až tak patrné a nikde jsem nenašel lepší. Nicméně asi lze předpokládat že zkušení konstruktéři tento problém znají a snažili se ho eliminovat.

    1. Jo to by nebylo špatný. Ze
      Jo to by nebylo špatný. Ze svýho fáva na LPG bych udělal supermoderní hybrid. LPG, béno a elektrika :-).
      Jinak bych skoro řekl konečně, takhle byl poháněnej už Lunchod. Má to samozřejmě svoje úskalí hlavně v neodpružených hmotách na druhou stranu u podobných vozítek to asi nemá cenu řešit.
      Samozřejmě konstrukce takového kola pro pozemský automobil chce taky své, takže poznámku o lunochodu berte prosím s nadsázkou.
      PS: to si nevěděl, že dojezd měříme v Kg :-).

Napsat komentář