Autobusy CNG v dalších městech po celém světě

Německá MAN Nutzfahrzeuge Group získala důležitou zakázku na dodávku 635 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ankara, hlavní město Turecka, objednala 500 CNG autobusů. 135 dalších autobusů zamíří do Haagu.

Také letiště v americkém Oaklandu bude využívat autobusy s pohonem na CNG. Představenstvo letiště schválilo nákup 26 nových CNG autobusů, které budou využívány oproti původním naftovým autobusům. Palivo zajistí plnicí stanice CNG, umístěná přímo na letištním North Field.

Šest těchto nových CNG bude určeno pro přepravu cestujících mezi terminály a Oakland Airport Station. Zbývajících 20 autobusů bude podporovat služby shuttle servisu Rental Car Center.

„Zákazníci si brzy užijí komfortnější jízdu mezi terminály, která bude i šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Steve Grossman, ředitel letectví. Kromě toho, výměna 26 naftových autobusů za autobusy CNG představuje významnější cenové úspory, které se předpokládají ve výši až $400,000 ročně.

„V důsledku zvyšujících se čísel nákladů na palivo, operátoři letiště a veřejné dopravy přecházejí z naftových autobusů na vozidla poháněná zemním plynem. Zkušenosti ukázaly, že autobusy na zemní plyn jsou čistější a mají levnější provoz,“ dodává Andrew Littlefair, prezident Clean Energy. Také Dopravní podnik Los Angeles (třetí největší v celých USA), si objednal 260 autobusů na zemní plyn, s opcí na dalších 740 kusů. 

I na druhé straně zeměkoule v indickém Dillí musely autobusy a autorikši začít přecházet na pohon na stlačený zemní plyn již před deseti lety. V Dillí je dnes povolen vjezd do centra města jen vozům na toto alternativní palivo. Podle zprávy indické vlády se počet vozidel na silnicích sice zdvojnásobil, ale znečištění pokleslo o polovinu. V dnešní době je CNG velice výhodnou alternativou pohonu vozidel pro mnoho velkoměst.

Na těchto příkladech je zřejmý velký přínos autobusů a vozidel na zemní plyn z hlediska životního prostředí ve velkých městech. „Pokud by nyní nepořídila autobusy na zemní plyn, ztratila by tím možnost při současné stále se zvyšující ceně nafty uspořit městu nejméně 50 procent nákladů a ještě současně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v Praze. Autobusy na CNG totiž produkují výrazně méně emisí než vozy naftové splňující normu EURO 5,“ řekla ČTK Markéta Schauhuberová z .

tisková zpráva, foto: Autobusové noviny

Napsat komentář