Auto na vzduch

Ropa dochází a její cena se zvyšuje, o tom není sporu. Klasické zážehové (benzínové) a vznětové (dieselové) motory s poměrně nízkou účinností na trhu stále převažují. Tento stav však není dlouhodobě udržitelný. Proto se vývoj soustředí v posledních letech na alternativní technologie. O motorech na propan-butan, zemní plyn, vodík, elektromoterech a hybridních pohonech spojujících více technologií bylo psáno dost. Ale co kdyby váš automobil jezdil na vzduch, kterého je všude dostatek? Ano, motor na vzduch skutečně existuje.

V roce 1991 založil Guy Negre společnost MDI (Moteur Developpment International), která si roku 1993 dala za cíl vytvořit motor s nízkými emisemi škodlivin.

V roce 1995 byl testován prví prototyp, který spojoval spalovací motor pro delší jízdu a motor na vzuch pro městký provoz. Ukázalo se, že dosáhnutí dokonce nulového znečištění motorem je reálné.

Po sérii výzkumů a dílčích vylepšení bylo v roce 2003 představeno na vzduch – MDI Minicat. Nyní se vyrábí automobily MDI Cat v různých modifikacích. A sice jako provedení rodinné, užitkové, malé městské, pick-up a model pro taxi.

Spíše než „motor na vzduch“ je přesnější užívat termín „motor na stlačený vzduch“. Zdrojem energie jsou totiž plastové nádrže se vzduchem stlačeným na 300 atmosfér. Motor nasaje venkovní vzduch a píst jej stlačí. Se vzrůstajícím tlakem vzroste i jeho teplota zhruba na 400°C. Poté přihází na řadu patentované naklápění klikové hřídele a vstříknutí stlačeného vzduchu z nádrže, který je relativně chladný, do systému. Při styku s horkým (pístem stlačeným) vzduchem se malé množství z nádrže rozpíná, tlak uvede píst do pohybu, píst klikovou hřídel a tak stále dokola.

Nádrž na stlačený vzduch je možné plnit dvěma způsoby. Připojením k obyčejné elektrické síti, kdy začne motor fungovat jako kompresor nebo plněním ve speciální čerpací stanici na vzduch. V prvním případě trvá nabití 3 hodiny, ve druhém 3 minuty. Dojezd na jednu plnou nádrž je 200 – 300 Km. Paradoxní na tom všem je, že pokud by elektrická energie použitá na sltačení vzduchu do nádrže pocházela třeba z větrné elektrárny, automobil by nezatěžoval životní prostředí, ale naopak by byl prospěšný. Vzduch, který projde motorem, je totiž díky filtrům
čistší na výstupu než na vstupu.

Kompletní galerie auta na vzduch

19 Comments on “Auto na vzduch”

  1. Funguje to , ověřil jsem
    Funguje to , ověřil jsem si vlastním modelem !!!
    Dá se využít princit i na výrobu el . energie a pro stacionární a ostatní např. lodní nebo motocyklové motory pro nejrůznější použití. Nápad má nedozírnou hodnotu

    It works, check my own model!
    It can be used to manufacture princit el. and for stationary power and other such shipping or motorcycle engines for various applications. Idea is priceless value

  2. Clanky na
    Clanky na autonavzduch.cz su z rokov 2000 az 2005
    Je rok 2009 Velke info licencie obrazky aut
    OPEC Gazprom Schell atd im asi zobrali kyslik
    alebo ich preplatili a nemusia robit nic BAXY maju !!
    Kde sa vlastne da auto kupit ??
    Vie to niekto zistit
    Na riziko by som jedno kupil Lebo vo www vtedy
    pisali cenu cca 9000 usd
    Ahojte budem rad ked to nie je Bla Bla a nejaky Podvod
    IGI

  3. Ta čísla mi nesedí.
    Ta čísla mi nesedí. Pokud by při daném tlaku měla nádž objem 300 l, byla by energie v něm uskladněná asi 16 KWh. Skutečný motor – bez ohledu na konstrukci – by využil jen část, jinak by to bylo perpetuum mobile. Takže při dojezdu 200 km a rychlosti 100 km/h by to znamenalo výkon motoru 8 KW, při 50 km/h 4 KW. A rád bych viděl auto, kterému by to stačilo (zvlášť pokud by vezlo takovou nádrž).

    1. Ale tam snad jde o využití
      Ale tam snad jde o využití expanzního tepla vzduchu. Tedy využití rozdílu teploty vzduchu za normálního tlaku a vzduchu při tlaku v nádržích, který ovšem byl při stlačování chlazen. Teplo mu bylo odebráno a mohlo navíc sloužit např.k vytápění budov. Motor pak bere energii právě odtud. Aspoň tak jsem to pochopil. Krom toho, je fakt, že dnešní auta jsou výkonově zbytečně předimenzována. K přesunům z místa A namísto B v rozumném čase stačí ve finále řádově pětina výkonu průměrného seriového vozu. Navíc větší část paliva spotřebuje klasický spalovací motor na ztráty, a to především tepelné. Ty v tomto případě nepadají v úvahu…

    2. Mas recht. Tvoje vypocty su
      Mas recht. Tvoje vypocty su spravne. Keby si to redaktori overili z inych zdrojov (ktorych je na internete kopec), alebo si to sami prepocitali, tak by vedeli, ze to auto ma dojazd nie 300, ale mozno 10km… 300 km mozno dole kopcom, alebo pri rychlosti 20km/hod + treba tlacit zozadu.

      Ten blaznivy Francuz, co to vyrobil, by uz mal prestat sirit tieto famy na internete. Na stlaceny vzduch viac nespravi. V jeho 300L nadrzi s 300 ATM je energie ako 0.5l benzine. A kto by s tym chcel s takymi nadrzami jazdit? Po havarii sa najdes kilometer od miesta… (To je asi jediny moment, kedy si s tymto autom moze clovek uzit rychlu jazdu…)

      Tiez som s tymto autom stratil kopec casu, kym som zistil, ze je to novinarska kacica…

Napsat komentář