Slovo „evropské“ v popisu obou automobilek není tak docela přesné. Fiat je částečně americký, PSA Groupe zase částečně čínský.
foto: Peugeot
Malé automobilky nemohou v dnešním globalizovaném světě a rostoucí konkurenci z Číny přežít. Spojením PSA Groupe a Fiat-Chrysler vznikne čtvrtá největší automobilka světa.
Obě automobilky už mají vztahy z minulosti. V roce 1978 odkoupilo PSA krachující Chrysler Europe od americké matky za symbolický $1. Výsledkem tehdejšího nákupu byly ale vleklé finanční potíže PSA.
PSA Groupe si znovu prošlo těžkou krizi v letech 2012-2014, než do firmy vstoupila francouzská vláda a především čínská automobilka Dongfeng Motor Group.
Od té doby zažívá PSA prudkou expanzi, včetně nedávného pohlcení značky Opel. Spojením s Fiat-Chrysler vznikne 4. největší automobilový výrobce na světě s téměř 9 miliony vyrobených aut ročně.
Fiat-Chrysler i PSA Groupe budou mít v podniku každá poloviční podíl. Šéfy podniku budou Carlos Tavares, CEO PSA, a John Elkann, předseda Fiatu. Tržní kapitalizace bude asi $47 mld., víc než Ford.
Největší naději na vytvoření konkurence schopného –
Největší naději na vytvoření konkurence schopného – prodejného EV mají, pokud si vezmou z PSA to co do něj přinesl Nissan a Mitsubishi. Jinými slovy, může je zachránit, pokud budou čerpat z Leafa a iMieva.
Ale jestli se pustí do tvorby zcela nové vlastní platformy, no tak buď budou muset vyvinout gazelí tempo, a nebo pak přijít s naprosto převratnou věcí. Protože v tomto odvětví ten vlak jen zrychluje.
Baterky Nissanu stojí za pendrek už dlouhodobě. Tam to
Baterky Nissanu stojí za pendrek už dlouhodobě. Tam to podělali nejvíc.
a z iMieva si vezmou topení 🙂
a z iMieva si vezmou topení 🙂
Nemůžu úplně oponovat, protože je možný, že stojí za
Nemůžu úplně oponovat, protože je možný, že stojí za pendrek i ta baterka, ale osobně si myslím, že chybou bylo jen zvolit pasivní chlazení vzduchem. Možná, že kdyby chladili kapalinou (aktivně), tak byl LEAF II stejná pecka jako jedničkovej.
Nebo se mohli inspirovat u mitsubishi a do baterky foukat ten
Nebo se mohli inspirovat u mitsubishi a do baterky foukat ten vzduch přes klimu.
Má to ale nevýhodu, že potom nejde na DC topit ani chladit.
Asi by to šlo vyřešit druhým výparníkem na klimatizaci.
Každopádně nissan a jeho baterka je velkej fail a toto auto bych si v dnešní době nekoupil.
Co do PSA prinesl Nissan a Mitsubshi? Krom toho ze na MiEV
Co do PSA prinesl Nissan a Mitsubshi? Krom toho ze na MiEV lepili znacky Peugeotu a Citroenu?
No já se zeptám obráceně, co v oblasti EV do PSA přinesl
No já se zeptám obráceně, co v oblasti EV do PSA přinesl Citroen a Peugeot???
Vše co kdy tyhle značky měli elektrického tam přineslo Mitshubishi a Nissan – takže co přinesli do PSA? No vlastně veškerou dosavadní historii elektromibility v PSA.
O historii Saxa a 106 jsem se nějak nezajímal, ani nic
O historii Saxa a 106 jsem se nějak nezajímal, ani nic pořádně nevím o technice v nich použité.
Chcete říci, že tam technika taky byla od Mišivbuši a Hnisan?
Ne to asi nejsou, přiznávám, že na Saxo, 106 a e-Berlingo
Ne to asi nejsou, přiznávám, že na Saxo, 106 a e-Berlingo jsem zapomněl. Dobře, tak snahy tam byly, ale stejně si myslím, že to pravé ořechové tam přinesli ti japonci.
V tom případě by jste mohli od FCA počítat Fiata e-500, nebo dokonce elektrickou Pandu. Taky žádné velké výkřiky úspěchu, že?
off
Pokus o vysvětlení mizerného dojezdu Porše Tukan.
off
Pokus o vysvětlení mizerného dojezdu Porše Tukan. Akorát jsem tomu moc nerozuměl. Bylo to nějaký moc obecný.
https://youtu.be/gr2hwObXLIo
Mimochodem 11 let starej Tesla Roadster z roku 2008 s 53 kWh baterkou měl dle EPA dojezd 244 mil / 393 km,
zatímco Porše Tukan z roku 2019 s 93 kWh baterkou má EPA dojezd údajně jen 201 mil / 323 km :)))
off
IRA podává žalobu na největší americké „tech“ firmy
off
IRA podává žalobu na největší americké „tech“ firmy za ůjmy na zdraví a smrt dětí z Konga co těžili kobaltovou rudu. Nějak mi tam chyběj ocelárny a rafinérie, či výrobci spalovacích motorů do aut a letadel, které se bez kobaltu také neobejdou. Chemický průmysl jakbysmet.
http://www.iradvocates.org/press-release/iradvocates-files-forced-child-labor-case-against-tech-giants-apple-alphabet-dell
Spíš by si měli udělat nejdřív pořádek u sebe. Aby tam
Spíš by si měli udělat nejdřív pořádek u sebe. Aby tam děti nemakali v dolech.
Odběratel za to nemůže, že tam mají korupci, nulové vzdělání a celkově jsou v době středověku.
no právě nemají postupný vývoj, mají středověk,
no právě nemají postupný vývoj, mají středověk, dodavatele kalašnikovů a odběratele kobaltový rudy. No a to nejde pod nos politice OSN 21 století 😉
jj docela sranda:
14 rodin z Konga žaluje v USA firmy Google,
jj docela sranda:
14 rodin z Konga žaluje v USA firmy Google, Apple, Microsoft, Dell a Tesla když tvrdí, že jejich děti zemřely nebo byly zmrzačeny při těžbě kobaltu…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/technologicti-giganti-celi-zalobe-za-nakup-krvaveho-kobaltu-z-konga-85276
jak se 14 rodin k tomu asi tak dopracovalo? no „někdo“ jim pomohl a ten „někdo“ má sakra ropnej důvod :)))
Za tim je ropna mafie a ruska tajna sluzba. Rusak se klepe
Za tim je ropna mafie a ruska tajna sluzba. Rusak se klepe strachy ze uz nikdo nebude kupovat ty zkapalnene dinosauri sracky.
á tobě už kape z těch akcijí na maják, poslední dobou
á tobě už kape z těch akcijí na maják, poslední dobou seš tady na hybridu příliš aktivní chytrý rádyjo 😉 jasně že za to možná můžou ropáci, uhláci, fetáci, mafije a tisíc dalších nepřátel baterek co si tesla nadělala … ale v jednou maj pravdu, zas se nehorázně drancuje afrika ;))
V miliardach mobilu, notebooku, akuvrtackach, VZV a jinych
V miliardach mobilu, notebooku, akuvrtackach, VZV a jinych pristrojich je mnohonasbne vic kobaltu nez v Tesla autech. Kupodivu vsem vadi Tesla a ostatni je jim fuk. Dejte svuj mobil k recyklaci a pak muzete obhajit svuj postoj ke drancovani Afriky.
ročně se na světě prodá 1 milijarda smártfónů 😉
ročně se na světě prodá 1 milijarda smártfónů 😉 každý rok
nb?
tesel?? ;))
Smartfon ma baterku s kapacitou ca. 10Wh. Tesla v prumeru
Smartfon ma baterku s kapacitou ca. 10Wh. Tesla v prumeru 75kWh=75000 Wh. 7500 smartfonu = 1 Tesla.
Notebook ca. 75Wh. 1000 NB = 1 Tesla
Akuvrtacka jako 1 NB.
noo tak jesi 1ks Tesla odpovídá cca 10.000 smartfonu tak
noo tak jesi 1ks Tesla odpovídá cca 10.000 smartfonu tak letošních prodaných 400.000 ks Tesla odpovídá 4.000.000.000 smártfonu to je 4x větší Tesla eko batery zátěž než je celosvětový roční prodej smartfonu. O to hůře, Tesla je tím pádem 4x kobaltově horší než epl a samsung dohromady 😉 a bude ještě hůř soudluzi ;))
Tesla baterky maji mene kobaltu nez ostatni Li baterky. A
Tesla baterky maji mene kobaltu nez ostatni Li baterky. A nezapomente pripocitat ty nahradni baterky do existujicich smartfonu. Tech se proda take velka hromada. U starsich se daji jeste vymenit a u novych se to nejspis uz nedela, protoze vyrobci mobilu je zalepi. No nekomu se to podari.
jasný ano a nepočítal jsem baterky do tabletů a notasů
jasný ano a nepočítal jsem baterky do tabletů a notasů ale na druhou stranu nepočítal sem baterky to tesla power packů … ale jako námět na reportáž kdo žere víc kobaltu jesi tesla nebo zbytek světa 😉
Maly rozdil tam vidim, driv v Africe drancovaly kolonialni
Maly rozdil tam vidim, driv v Africe drancovaly kolonialni mocnosti z apomoci mistnich otroku. Dnes si ty zeme vladnou sami a je jen na nich, zda budou tezit a jakym zpusobem.
Z toho mi plyne, z eby ty rodiny mely spis podat zalobu na valstni vladu, ktera umoznila otrockou praci deti (pokud ty deti byly nasilne prinucene k praci a neprodaly je tam samotne rodiny). V zapdnim sevet taky nezavirame fetaky ale vyrobce a distributory drog.
Dospely chlapy sedi pod palmou a cekaji co jim jejich mnohe
Dospely chlapy sedi pod palmou a cekaji co jim jejich mnohe zeny pripravy k jidlu z vydelku svych mnoha deti.
nj tak víš co kdo by taky ftom vedru +40 a vlhkosti chtěl
nj tak víš co kdo by taky ftom vedru +40 a vlhkosti chtěl taky makat že 😉
krvavý dijamanty osn taky nakonec zakázala …
krvavý dijamanty osn taky nakonec zakázala … 😉
https://www.csfd.cz/film/223266-krvavy-diamant/prehled/
OT: Škoda Citigoe iV Euro NCAP
OT: Škoda Citigoe iV Euro NCAP
Testován byl ale VW e-Up.
Výsledek je velmi velmi špatný,
Testován byl ale VW e-Up.
Výsledek je velmi velmi špatný, a to navíc nezohledňuje, že pasažéry zcela sešrotuje i malé SUV, kterých je všude mraky.
Ze by bezec nevedel, ze e-up (az na male dizajnove
Ze by bezec nevedel, ze e-up (az na male dizajnove zalezitosti) je presne to iste co citigo-e. Spolu s tretim surodencom od seata sa vyrabaju na jednej linke v VW Bratislava.
No, je to malé auto, ale hlava mi to moc nebere v porovnání
No, je to malé auto, ale hlava mi to moc nebere v porovnání s Mini Cooperem, který má 4 hvězdičky…
CityGo
Mini
Co ti hlava nebere? Jinak to ze je auto male mu nijak nebrani
Co ti hlava nebere? Jinak to ze je auto male mu nijak nebrani dosahnout na 5 hvezd (nicmene bezpecnost maleho auta s 5 hvezdami je samozrejme nekde uplne jinde nez bezpecnost velkeho auta s 5 hvezdami).
Kazdopadne porad je to silnicni tank oproti pojizdnym rakvim, alias tezkum ctyrkolkam jako ZhiDo Aixamy a dalsi vozitka…
Zřejmě kopulace roku. 😀
Zřejmě kopulace roku. 😀