Tesla varuje americké zákazníky před koncem federálních dotací

Američtí zákazníci v novém roce nebudou moct využít žádnou federální dotaci na nákup elektromobilů Tesla.

První plně elektrické SUV v podobě Tesla Model X předznamenal nástup podobných modelů konkurenčních automobilek.
foto: Tesla

Automobilky prodávající v USA auta do zásuvky, tedy elektromobily a plug-in hybridy, mohly až do počtu 200 000 prodaných aut počítat s kreditem $7500. Tesla prodala v USA svůj 200 000. elektromobil v polovině roku 2018.

Následně byl federální kredit průběžně ponižován, až od začátku příštího roku zanikne úplně. Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a později také Tesla Model Y se tak budou prodávat za plnou cenu, pouze s možností využití regionálních dotací (které ale často také nebývají zanedbatelné).

Bude zajímavé sledovat, co to udělá s americkými prodeji značky Tesla. Je možné, že automobilka přijde s dalším snížením cen, aby absenci dotací alespoň částečně dorovnala.

Tesla

53 Comments on “Tesla varuje americké zákazníky před koncem federálních dotací”

  1. Té jak u blbečků na dvorku todleto. Takže znova nejsou to
    Té jak u blbečků na dvorku todleto. Takže znova nejsou to dotace, ale daňové úlevy. Pokud jste nezaplatili státu určitou výši daně z příjmů, tak nemáte na daňovou úlevu nárok. Čili občane nejdřív buď produktivní a zaplať státu a stát ti pak uleví na dani za auto. Stát pomáhá produktivním občanům. Nazdar.

      1. Tak ale zas je rozdíl, jestli přede mnou jsou ve frontě 2-3
        Tak ale zas je rozdíl, jestli přede mnou jsou ve frontě 2-3 spalovací auta a nebo EV, ne? U EV je to tak na hodinku, u spalováku na 10-15 minut max. Tankuji několikrát do měsíce a frontu u benzinky jsem zažil jednou před asi půl rokem na Tank Ono. Bylo to asi na 20 minut, ale kdybych chtěl, mohl jsem o kousek dám natankovat bez čekání, asi o stovku dráž na plnou nádrž 🙂

        1. frontu na banány teda na benzín jsem nezažil snad nikdy,
          frontu na banány teda na benzín jsem nezažil snad nikdy, krom jedný brzdy přede mnou co se vybavovala na jedovatým kafíčku s benzinbábou a to za prvý páč fronty nepodporuju a za druhý netankujuvono páč kvalita je to voč tu běží to aby motor dobře šhell a Čím víc jezdíš na LPG tím víc ušetříš !! ;))))

          https://youtu.be/OfZRIaimE1U?t=635

          1. Samozřejmě, myslel jsem to tak, že přede mnou v jedné
            Samozřejmě, myslel jsem to tak, že přede mnou v jedné frontě na ten konkrétní stojan jsou třeba 2-3 auta a pak je to na 2é minut max. Pokud by přede mnou ve stejné frontě na stejný stojan stály 2.3 elektro, tak je to tak hoďka.

            V USA nevím, ale třeba v Německu co jsem viděl, tak na místech, kde je benzinka i SC, je těch stojanú na SC stejně nebo méně než stojanů na benzin/naftu. Pokud se teda bavíme o nabíjení/čerpání na cestách, to znamená stojany u dálnic… Protože benzinku se 4 stojany asi na dálnici nenajdete. A pokud i ano, tak za pár km bude další o dalších min 4-8 stojanech.

            Závěr z toho je takový, že EV je zatím pořád „náchylnější“ na infrastrukturu než spalovák, to je holý fakt. Tím nepopírám výhody EV, ale je nutno vidět i ty nevýhody 🙂

            1. Pokud byste se dostal do uvedené situace kdy na 1 elektrický
              Pokud byste se dostal do uvedené situace kdy na 1 elektrický stojan čekají 3 lidi, tak je to nesrovnatelně horší než když se to stane u pumpy. Ale taky je mnohem větší šance že přijedete na stanici, která má třeb 15 nebo 20 elektrických stojanů než na čerpací pumpu s 20 stojany.

              Fronty u nabíječek rozhodně nejsou nijak běžné, pokud pomineme svátky, kdy jsou fronty opravdu všude.

              1. Jak jsem psal, situaci v USA neznám, v CZ a Německu to tak
                Jak jsem psal, situaci v USA neznám, v CZ a Německu to tak není, tam máte nabijecí místo s pár stojany, stejně jako stojany na benzin, naftu. Alespoň teda u dálnic v DE, velká benzinka, třeba 8-12 stojanu na benzin a k tomu 4-8 SC nebo 6 Ionity nebo 2 stojany EnBW a pod.

                1. nabíječky se staví podle poptávky. Asi nemá smysl stavět
                  nabíječky se staví podle poptávky. Asi nemá smysl stavět 40 nabíječek tam, kde stěží jsou obsazené 2.

                  40-50 nabíječek je opravdu extrém na hlavních tazích v Kalifornii. Tady spíše potřebujeme aby těch stanic bylo více. Třeba jenom z 6 nabíječkama. Aby nebyly tak velké rozestupy a člověk mohl nabíjet podle potřeby a ne podle dostupnosti. A samozřejmě rozšiřování s tím jak poroste utilizace.

                  I tohle všechno příjde. Proto jsem rád za Ionity a všechny další distributory.

                2. Jsem zvědavý, jak ta infrastruktura poroste. Situace je
                  Jsem zvědavý, jak ta infrastruktura poroste. Situace je trochu jiná než u spalováku a podle mě je i těžší odhadnout kde stavět a kolik. U benzinu je to jasné – vše, co řidič projezdí, musí natankovat u benzinky, jiná alternativa prostě není. U EV je možné „tankovat“ doma a ten podíl doma/na cestě může dnes být nějaký a za rok jiný a hlavně je jiný třeba v průběhu roka a tak.

                3. Lidi co mají možnost nabíjet doma, tak to taky dělají.
                  Lidi co mají možnost nabíjet doma, tak to taky dělají. Už jenom z finančních důvodů. Úplně odpadá potřeba jezdit k pumpě/nabíječce po většinu roku. Někde jsem četl, že v průměru je 80 procent nabíjení uskutečněno z domácí sítě. I proto nikdy nebude potřeba tolika nabíjecích stanic jako je pump. Ikdyby všichni přešli na elektro.

                  Velkou výhodou nabíječek jsou pak výrazně nižší náklady na výstavbu infrastruktury. Fakticky stačí jakékoliv parkoviště libovolného tvaru dostupné v lokalitě. Žádné podzemní nádrže. A díky jednoduchosti obsluhy ani není zapotřebí personál. Stačí když v okolí bude jakékoliv zázemí. I proto Tesla získává prostor pro své nabíječky zadarmo nebo za velmi nízký poplatek. Majitelé pozemků (například restaurace či obchody, ale i benzínové pumpy) si spočítají, že se jim to vyplatí.

                4. A domaci FVE to nabije zadarmo. Ciste aritmeticky, staci 10m2
                  A domaci FVE to nabije zadarmo. Ciste aritmeticky, staci 10m2 plochy FVE na elektrinu pro 10.000km/rok. Strecha jedne garaze vyda na 15 az 20 tisic km/rok.

          2. Dodám, že pokud bych viděl frontu na benzince, nemám
            Dodám, že pokud bych viděl frontu na benzince, nemám problém dojet k další a další, atd… v dosahu. Což u EV nebývá zdaleka samozřejmostí, prostě musí čekat, protože další nabiječka je daleko a fronta tam může být stejná.

            1. Ale tak to samozřejmě. Nebudeme předstírat že
              Ale tak to samozřejmě. Nebudeme předstírat že infrastruktura pro elektromobily, která vzniká fakticky zdaleka ani ne 10 let je srovnatelná s infrastrukturou pro spalováky. Jenomže rozdílné jsou i náklady na výstavbu a rychlost s jakou nabíječky přibývají. Tesla Supercharger vznikla v roce 2012. A už dnes má 1.700 stanic po celém světě.

              Jenom Tesla samotná přidává 300 stanic ročně. Plus stovky dalších stanic dalších firem jako je Ionity, Electrify America, a různých lokálních distributorů.

              Postavit stanici se 40 nabíječkama není neřešitelný problém. Průměrný počet nabíječek na jednu stanici u Tesly je 10 a zvyšuje se.

              1. Jasně… proto jsem taky psal, že zažít frontu u benzinky
                Jasně… proto jsem taky psal, že zažít frontu u benzinky je dnes více-méně rarit a i když je počet aut přede mnou stejný jako u nabiječky pro EV, tak je to podstatně rychlejší. A to je fakt.

                Jedinou cestou je budovat ty nabíječky ve velkém, protože i když je jich teoreticky potřeba méně než benzinek (myšleno na počet aut, protože velká část nabíjení se odehrává doma), tak bude lepší když jich bude více, kvůli (zatím) pomalému nabíjení.

                PS:
                Ionity na D5 u Berouna už funguje v testovacím režimu.

    1. šmarjapano to rovnou cákni přijednom že čteš teslarati
      šmarjapano to rovnou cákni přijednom že čteš teslarati at z toho i jiný něco maj néé 🙂 jinak futruješ hen ty přicmrdávače 😉

      https://www.teslarati.com/increasing-tesla-supercharger-capacity-top-priority/

      PS: tyoe to by chtělo takovej menší blekautík, to by byla prča dyby pár tisíc kár nemělo štávu… 😉 Aspon by to vyškolilo ty co nemaj solar na střeše a baterky ve sklepě !! :)))

    1. A EON spustil další nabíječku v Č. Budějovicích,
      A EON spustil další nabíječku v Č. Budějovicích, přímo u svého hnízda. Zase jede podle strategie „stavíme tam, kde už něco je, abychom zachránili bílá místa“. Tesla má rozum a staví tam, kde je to potřeba.
      Mimochodem, i SC u Č. Budějovic už se rýsuje, shrnuli bahno a natáhli k místu asfalt. Sjezdy z D3 jsou hotové, takže reálně v létě by to už mohlo začít vypadat jako SC.

    1. Už dneska mají pouze 1/4 původních dotací a přesto se M3
      Už dneska mají pouze 1/4 původních dotací a přesto se M3 jedním z nejprodávanějších osobních aut v USA. V Kalifornii dokonce obsadila 3. místo jenom velmi těsně za Toyotou Camry, kterou zřejmě do konce roku přeskočí.

      https://cleantechnica.com/2019/11/30/tesla-model-3-is-3-best-selling-vehicle-in-california-through-september/

      Už když před rokem klesly dotace o polovinu, tak se tvrdilo, že to prodeje M3 v USA zabije, ale kdepak

        1. Každou novou technologii musíš porovnávat v bohatých
          Každou novou technologii musíš porovnávat v bohatých státech, protože tyhle státy jsou průkopníci. Každý pokrok zaplatí první ti bohatí.

          A ano, malá dotace tam stále je, ale pak se můžeme bavit i o tom jaké dotace má fosilní průmysl. 400 miliard dolarů ročně.

          https://energypost.eu/400bn-in-global-fossil-fuel-consumption-subsidies-twice-that-for-renewables/

          Ale třeba Mezinárodní měnový fond píše až o 5 biliónech dolarů. Ono totiž vždycky záleží co do toho započítáš.

          https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2019/05/02/Global-Fossil-Fuel-Subsidies-Remain-Large-An-Update-Based-on-Country-Level-Estimates-46509

        1. hele Kerosine jako sory ale máš delší podpis za svýma
          hele Kerosine jako sory ale máš delší podpis za svýma příspěvkama než já a to jako by vážně nešlo 🙂 Máš 6 řádky pdpisu + 2 řádky mezer navíc to je 8 a to je jako moooc dlouhý povídání jo 🙂

          1. Já jsem si všim, že Vás tu pro délku zápatí
            Já jsem si všim, že Vás tu pro délku zápatí popichovali… 😀
            Taky to zkrátím, protože mít to delší než vy to by fakt jako nešlo – to je pravda.

            Mimochodem, když už se tu škádlí pro kdejakou kravinu, tak SORRY je s dvěma R. 😀

      1. Pro koho? Určitě ne pro Teslu 🙂
        Ukaž mi jedinou další

        Pro koho? Určitě ne pro Teslu 🙂
        Ukaž mi jedinou další automobilku co má kompletně vyprodány všechny svoje modely v Evropě na další 3 měsíce.

        Navíc tohle se ještě nikdy dříve v Tesle nepodařilo. Žádný X let vytvářený backlog, ale přirozená poptávka, která daleko přesahuje nabídku.

        1. Musíš ale první říct, že jde o všechny 3 modely. A
          Musíš ale první říct, že jde o všechny 3 modely. A sundej brýle. Já jsem si 100% jistý, že čekačka na Superb/Octavia/Kodiaq je větší, jak 3 měsíce. A myslím si, že je větší i na Karoq, Fabia a možná i Kamiq. VW je to samé. Čekačka na Toyotu je myslím právě ty tři měsíce. Minimálně Škodovka je fabrika, kde jde doslova o každou sekundu a ne důvodu efektivity (ne jen), ale výrobních kapacit.

          1. Tak to se stoprocentně mýlíš. Škodovka má normálně
            Tak to se stoprocentně mýlíš. Škodovka má normálně svoje auta skladem u dealerů. Pokud si vybereš něco custom, tak čekáš, protože tradiční automobilky mají dlouhé distribuční řetězce a širokou škálu příplatkové výbavy. Rozhodně není problém si zajít ke kterémukoliv dealerovi a koupit si u něho auto co má na skladě.

            Zrovna teď jsem se podíval na skladové vozy Škodovky u dvou dealerů v Ostravě a mají. Všechno mají. I toho Kamiqa mají. Jeden dealer má na skladě 35 aut (Auto Dubina) a druhý 45 (Auto Heller).

            1. Nemýlím. To je běžná zásoba, jinak by to v tom objemu
              Nemýlím. To je běžná zásoba, jinak by to v tom objemu ani dělat nešlo. Kdyby se objednávaly auta do výroby, byla by čekačka neúnosná. Až na tom bude Tesla tak „blbě“ jak Škodovka, bude taky dělat na sklad nejžádanější konfigurace, jinak to nejde.

              1. Samozřejmě že je to běžná skladovka. Ale o tom já
                Samozřejmě že je to běžná skladovka. Ale o tom já mluvím. Tesla má v celém Německu jenom 2 kusy Modelu 3 a asi 6 kusů Modelů S a X. Prostě vyprodáno. Co jsem četl, tak často jsou prodané i předváděcí vozy a ty z výkladů.

                Běžné automobilky mají v investáři 60-90 denní produkci u svých dealerů. Tesla měla v posledním kvartálu 17 denní produkci. A to tehdy ještě měla dost aut k prodeji. Teď je vyprodáno.

                1. Pochop…vyprodat produkci 350tis aut a navíc v případě
                  Pochop…vyprodat produkci 350tis aut a navíc v případě modelu 3 novinky nejen modelové ale celkově je něco jiného, než už 10 rok po sobě prodat produkci milionu aut..nebo VW 12milionů aut.

Napsat komentář