Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje svoji zatím nejsilnější řadu elektrifikovaných modelů. Patří k nim hybridní verze modelů Puma, Explorer, Tourneo Custom.
foto: Ford
Ford představil na autosalonu ve Frankfurtu svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen ID.3: fotogalerie a další podrobnosti
Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil.
Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019. Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory.
Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford. V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující modely:
– Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
– Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem
– Nová Puma Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X
– Ford Mondeo Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon
V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.
Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km, spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km, spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km, spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km
Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.
Bezproblémové nabíjení
Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.
Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica. Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 % vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.
Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení.
Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.
Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.
Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.
Vzhledem k tomu, že mají všechny normální EV záruku na
Vzhledem k tomu, že mají všechny normální EV záruku na baterie 8 let, tak bych baterku vůbec neřešil, koupil jsem ojeté EV a stačilo mi ověřit najeté km.
To je docela odvaha, protože jako každá záruka i ta na
To je docela odvaha, protože jako každá záruka i ta na baterie má omezení, právě tehdy když… nesleduji to pravidelně, ale co jsem před lety četl, tak tam třeba bylo – nebude používáno nabíjení výkonem nad… častěji než… a BMS to vše pěkně logoval…
Já věřil VW – podle diskuzí v zahraničních fórech
Já věřil VW – podle diskuzí v zahraničních fórech neměl problémy s baterií téměř nikdo a když měl, tak typu špatné jedno z desítek teplotních čidel – okamžitě výměna celé baterie. A baterii vůbec neřeším, nabíjím tak jak potřebuji a věřím, že management zvládli dobře. Na fórech jsou lidé co mají najeto hodně přes 100t km, nabíjí převážně DC 50 kW nabíječkami a žádný problém. Takže nějaký nabíjení jen na 80%, to vůbec, stejně není 100% reálných 100% u VW.
OT: První celosvětový propad prodeje elektromobilů v
OT: První celosvětový propad prodeje elektromobilů v červenci (meziročně -14%) následuje druhý měsíc v řadě další propad prodejů elektromobilů v Číně (meziročně -15.5%).
Ale jak hlásají soudruzi v Bruselu, „Potřebujeme chránit naši demokracii před klimatickými změnami atp., ne před migranty!“ (autor: Evropská odborová konfederace ETUC), takže prodeje nechtěných elektromobilů v evropském svazu socialistických republik určitě ještě chvíli pojedou.
Kupředu, levá!
Off:
Off: https://www.info.cz/cesko/vybusna-teze-ceskych-odborniku-za-zmeny-klimatu-nemohou-emise-co2-ale-ubytek-zelene-42089.html
Už jsem to sem dával, ale nevyvolalo to u ekologů zájem. Tak to zkusím znova a přílípnu to za příspěvek místního satana.
Já měl dojem, že vlivem nárůstu CO2 planeta zelená a
Já měl dojem, že vlivem nárůstu CO2 planeta zelená a lesy a další rostlinstvo spíš přibývají.
Rostliny by přibývaly, pokud by nebyly likvidovány.
Rostliny by přibývaly, pokud by nebyly likvidovány. Protože pokračuje likvidace zelených ploch, klesá vychytávání CO2 z atmosféry.
Jednoduché, logické.
Ty jóóó, jednoduché a logické.
Otevřeme všechny lednice
Ty jóóó, jednoduché a logické.
Otevřeme všechny lednice na světě.
A proto rozvojové země jako Čína, Indie či Afrika
A proto rozvojové země jako Čína, Indie či Afrika sázejí miliony stromů, zatímco tu bádáme a brečíme nad rozlitým mlíkem a dementníma politikama. Sáhodlouhý seznam těch aktivit a projektů jsem tu dával už před půl rokem.
Zatímco v Etiopii
7/2019
Etiopané vysázeli za den přes 353
Zatímco v Etiopii
7/2019
Etiopané vysázeli za den přes 353 milionů stromů, oznámila vláda. Má se jednat o světový rekord
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/etiopie-sazeni-stromu-rekord-zalesnovani-klima_1907300902_lac
Ehm, máte tam chybku. Ten propad je v USA a o zhruba 11 %
Ehm, máte tam chybku. Ten propad je v USA a o zhruba 11 % yoy, celosvětové prodeje rostly o 3 %, viz https://insideevs.com/news/367908/global-ev-sales-in-july-2019/
Propad v Číně je za červenec 7 % yoy, viz https://insideevs.com/news/365648/phaseout-subsidies-decreased-ev-sales-china/
Když se člověk mrkne na statistiky celého automobilového trhu, tak to vlastně není vůbec špatné…
https://finance.yahoo.com/video/global-electric-car-sales-drop-
https://finance.yahoo.com/video/global-electric-car-sales-drop-140333685.html
Zajímavý. Půlka článků na netu říká, 14 % YOY pokles,
Zajímavý. Půlka článků na netu říká, 14 % YOY pokles, další půlka říká 3 % YOY růst.
https://articles2.marketrealist.com/2019/09/electric-car-sales-fell-july-tesla-worry/
https://seekingalpha.com/article/4289354-ev-company-news-month-august-2019
Každý asi mluví o něčem jiném, ale nemůžu přijít na to, o čem.
Běhač mluví o hounech. A to pořád.
Běhač mluví o hounech. A to pořád.
To není velké překvápko. Prodeje aut se propadají jako
To není velké překvápko. Prodeje aut se propadají jako celek. Elektromobily to zasahuje méně než spalováky.
bude tu taky článek o tom že na 68. frankowurtský
bude tu taky článek o tom že na 68. frankowurtský autošulín dorazili i ekologičtí aktivisté… 😉 Rocks & Sand in Gearbox 14.září.2019 !!! podporujeme Greenpeace Deutschland :)))
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/autosalon-frankfurt.A190910_104550_automoto_fdv
Škoda, že je to Ford. Nelíbí se mi jejich dílenské
Škoda, že je to Ford. Nelíbí se mi jejich dílenské zpracování. VW je o třídu lepší.
Taky často o třídu dražší.
Taky často o třídu dražší.
Určitě ne o tolik. Třeba rozdíl srovnatelného ojetého
Určitě ne o tolik. Třeba rozdíl srovnatelného ojetého S-max a Sharan je cca 50.000Kč. Já mám jasno v tom, že Ford už nikdy. Ideálně bych si už nikdy žádné auto nekoupil, ale to je zatím jen sen.
No já měl zkušenost s jetým Mondeem 1.8TDCi a taky na mě
No já měl zkušenost s jetým Mondeem 1.8TDCi a taky na mě zrovna dojem neudělalo. Pět let stáří, 150tKm na tachometru (dovoz Itálie 😀 ), potkanej motor 35k, dvouhmota 25k, 3x prasklá hadice turba 6k, chladič klimatizace, 10k a mnohé další opravy jako pumpa, atd.. Celkem jsem k těm 190k dal dobrých 100 za opravy. Ale tak zase to byl asi klasickej stočenej prd.
Ona je to vždy loterie. Ale nové jsem zatím nikdy
Ona je to vždy loterie. Ale nové jsem zatím nikdy nekupoval. Výjimku bych udělal jen u EV.
hmm dobrá otázka… jak moc lze věřit bazarovým EV
hmm dobrá otázka… jak moc lze věřit bazarovým EV ohledně nájezdu? Dá se to stočit podobně „jednoduše“ jako u spalováku? Nebo je to dneska výrazně lepší a všichni vedou elektronické servisní knihy, kde je zapsaná každá návštěva servisu… takže když tam 2 roky chybí zápis něco je špatně…
U jetého EV bych řešil asi jediné: nabít do plna a jet
U jetého EV bych řešil asi jediné: nabít do plna a jet dokud se to nezastaví. Moje jednoznačná podmínka koupě – reálný dojezd.
Kupoval jsem kdysi RC auto s NiMH baterkama. Na parkovišti to 5 minut jezdilo ok. Pak jsem s tím jezdil doma a do 10 minut bylo po srandě. To je samozřejmě jen RC auto, ale jako příklad to stačí.
To budeš mít asi těžký sehnat někoho kdo ti tohle
To budeš mít asi těžký sehnat někoho kdo ti tohle umožní. Já třeba auto při prodeji půjčuju jen proti 100% ceně před podpisem smlouvy. Kdyby mi někdo řekl ať natankuju plnou a nechám ho 1000km jezdit tak ho pošlu někam.
no tak to prodavas zajce fpytli, u popelnic je zkušebka
no tak to prodavas zajce fpytli, u popelnic je zkušebka nutná!!
Mě je jedno kdo bude řídit. Jde mi o dojezd. Klidně se
Mě je jedno kdo bude řídit. Jde mi o dojezd. Klidně se rozvalím vzadu. Pokud na to prodávající nepřistoupí ať si najde pitomce jinde.
Tisíc kilometrů bych ti taky řidiče dělat nechtěl.
Tisíc kilometrů bych ti taky řidiče dělat nechtěl. Spousta lidí nemá o auto nebo motorku zájem, nemá ani peníze ale chce se prostě jen svézt. Jsem zvědav jak s tím pochodíš. Ale zase skalní fanoušci jsou někdy dost divní, tak to třeba rádi udělají.
Třeba u elektroauta s dojezdem kolem 200-250 km by to nemusel
Třeba u elektroauta s dojezdem kolem 200-250 km by to nemusel být problém. A nebo udělat jízdu do, řekněme, 50% vybití baterky a z toho už by se dalo soudit. Ideálně sám řídit svým stylem, zapnout klímu/topení, město i mimo, a uvidělo by se.
Třeba ne. Já ev nikdy neprodával, takže jsem si to
Třeba ne. Já ev nikdy neprodával, takže jsem si to představil u spalováku. Tam ale vlastně nikdo nemá důvod to zkoušet. 🙂 Ale běžně se mi ozývají lidé co mají požadavek si motorku třeba půjcit na víkend a to ji ani osobně neviděli.
A není praktičtější pro zjištění kapacity baterie
A není praktičtější pro zjištění kapacity baterie vybít na co nejméně, a pak nabít na stojanu co to dá do 100%
A nemusím to auto nikomu půjčovat.. A vidím kolik reálně do té baterie dostanu…
Nevím. Ale nechápu proč je tu zase řeč o půjčování. O
Nevím. Ale nechápu proč je tu zase řeč o půjčování. O ničem takovém jsem nemluvil.
Tak u většiny aut se dá vyčist reálná kapacita Aku.
Pak
Tak u většiny aut se dá vyčist reálná kapacita Aku.
Pak samozřejmě dlouhá zkušební jízda spojená s rychlonabíjením a kontrolovat, jestli se nějaký článek zásadně neliší napětím a teplotou.
Jak se dá vyčíst reálná hodnota aku?
Z mé zkušenosti je
Jak se dá vyčíst reálná hodnota aku?
Z mé zkušenosti je jediná možnost – zcela vybít, zcela nabít. zcela vybít. Vše ostatní je jen odhadování s vysokou mírou entropie.
Přes diagnostiku se dá vě většině aut vyčíst
Přes diagnostiku se dá vě většině aut vyčíst aktuální opotřebení baterie, nebo její aktuální max. kapacita v Ah z čehož se nechá ono opotřebení odvodit.
Třeba u trojčat to jde, co vím tak i u i3 to lze.
Ano, jenomže to neměříte kapacitu baterie, ale čtete co
Ano, jenomže to neměříte kapacitu baterie, ale čtete co si řídící jednotka myslí o kapacitě baterie. To jsou zcela zásadně rozdílné věci.
Například pokud vám v tom autě vyměním články a nechám historii v BMS, bude hlásit absolutní nesmysly.
Co se týká způsobu změření kapacity a použití entropie
Co se týká způsobu změření kapacity a použití entropie a také s tím, co infotainment řidiči sděluje musím souhlasit.
Tomu, jak auto počítá a ukazuje dojezd km a SOC%, říkám „alchymie“. Informaci o zdraví baterie SOH% dle mne naprogramovali tak, aby to bylo optimální během záruky, leč to musí tak nějak korespondovat se skutečným stavem. Jeden by si řekl, že stárnutí bat. je přibližně lineární (auto jezdi defacto stále stejné trasy), ale infotainment to ukazuje dle předem daného grafu (ten průběh toho stárnutí).
Co se SOC% týká, tak to zobrazení musí vycházet z naprogramovaných tabulek, které vychází z U bat.bez zátěže a dalších parametrů (U, + i -I). Důkazem tohoto je praxe ta, že konkrétní jetá trasa jednou spotřebuje 5% a jindy 9% a není to rozdíl léto..zima. Je to proto, že ve skutečnosti je v bat. více anebo méně energie a infotainment to zobrazení nemůže skokem změnit (aby jízdou nepřibyla procenta) a proto mi ukáže úbytek nižší a naopak soc ubývá na oné trase rychleji. Nicméně to funguje a údajům se dá věřit; v mém případě, kdy jsem dosud měl minim.soc 5% a max 97% je ta alchymie obdivuhodnější, neboť infotainment neměl dosud možnost synchronizovat realitu s výpočty v krajních hodnotách SOC.
Tak ten měl najeto na 100% víc než to optimistické číslo
Tak ten měl najeto na 100% víc než to optimistické číslo na tacho. Nechápu, jak někdo může koupit auto bez řádného prověření km, zvlášť dieselový Ford 🙂
Těžko říct, S max 2.0Tdci,najeto 410tis a krom spotřebky
Těžko říct, S max 2.0Tdci,najeto 410tis a krom spotřebky se menil jen alternátor, starter a vejfuk. Jinak nic.
Nejvtipnější je, že to Ford bude stavět na MEBu, tedy
Nejvtipnější je, že to Ford bude stavět na MEBu, tedy platformě VW! Takže mezi těmi auty již nebude rozdílů. Teda krom tvarů kastle….
A je to nutne spatne? Stejne je mezi „komoditnimi“ auty rozdil
A je to nutne spatne? Stejne je mezi „komoditnimi“ auty rozdil minimalni. Lepsi jedna vyladena (a diky mnozsdtvi levnejsi) platforma nez dva nedodelky…
Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije
Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ford-volkswagen-aliance.A181205_100408_automoto_fdv