POZVÁNKA: 24. srpna se ve Valašském Meziříčí uskuteční další sraz elektromobilů

Loňský první ročník se setkal s pozitivním přijetím veřejnosti a akci si pochvalně hodnotili i sami elektromobilisté. Od těch s elektrokoly, přes motorkáře, po ty s osobáky, dodávkovými elektromobily či malými náklaďáky.

Poznamejte si: Valašské Meziříčí, sobota 24. srpen 2019 10-15 hodin
foto: Hyundai

autor: Radovan Burkovič

Elektromobily a vše co s nimi souvisí, zkušenosti s nimi v praktickém provozu, co říkají jejich majitelé, kde a jak nabíjet ve Valašské Meziříčí a dalších městech, to vše se dozvíte a na vlastní oči a uši poznáte v sobotu 24. srpna od 10 do 15 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí.

Bude se tam konat 2. sraz elektromobilů na Valašsku. Můžete pohovořit s majiteli vozů a dalšími experty na elektromobilitu o vozidlech, která představují budoucnost dopravy šetrné k životnímu prostředí. Po celou dobu konání akce budou probíhat také zkušební jízdy. Letos bude k dispozici i atrakce pro děti, elektrokáry a hoverboardy.

Akci pořádá město Valašské Meziříčí pod záštitou starosty města Roberta Stržínka ve spolupráci s Asociací elektromobilového průmyslu. Návštěva je vhodná pro celé rodiny s dětmi, kromě zmíněných atrakcí lze navštívit třeba na výjezdu na Vsetín minizoo s muzeem dopravních prostředků místního nadšence pana Bystroně, včetně elektrické tramvaje.

Ve Valašském Meziříčí je minimálně 5 nabíjecích míst. Pomalé nabíjení 2x Mennekes ČEZ, placené, přístupový čip nebo aplikace Polyfazer, u průchodu na Náměstí na parkovišti městského úřadu, 2 vyhrazená stání, ulice Soudní 1221.

Poznamejte si: Valašské Meziříčí, sobota 24. srpen 2019 10-15 hodin

Rychlonabíječka Inchanet, CHAdeMO 44kW a CCS 44kW, placená přes evmapa.cz, Palackého 456/26 před firmou ROBE lighting. Rychlonabíječky ČEZ, 2 stojany, zdarma, CHAdeMO, CSS, Mennekes Typ 2, na ulici Masarykova 791, okraj sídliště.

Nově jsou 2 stojany zdarma, spouštěné přiložen jakékoli obyčejné platební karty, u nákupního centra naproti Kauflandu 2x Mennekes 22 kW a 2x Schuco obyčejná zásuvka 3,6 kW.

Nejbližší rychlonabíjecí místa jsou v ČR Ostrava, Frýdek-Místek, Zlín, Přerov a Olomouc, na Slovensku hned za hranicemi Mestečko u Púchova. Pomalé nabíjení je pak skoro ve městech a obcích v okolí Valašského Meziříčí, pozadu nezůstávají ani hotely a rekreační chaty.

Ovšem po předchozí domluvě nebo na požádání lze nabíjet prakticky u každé restaurace. Region, který dnes brázdí nejen cyklisté na elektrokolech, má k elektromobilitě dobře našlápnuto.

Registrovaní účastníci, kteří se na akci budou aktivně podílet prezentací a vozením veřejnosti svými elektrovozidly, mají zajištěno stání na hlavním Náměstí uprostřed, obědy, vstupy do muzea, zámku a na koupaliště zdarma. Pomalé nabíjení na místě.

Nájezd vozidel mezi 9-10 hodinou, odjezd mezi 15-16 hodinou. Ostatní elektromobilisté mají zajištěna stání po obvodu náměstí. Respektujte prosím pokyny městské policie, po 12.hodině (zavření obchodů) bude na náměstí zakázán vjezd spalovacím vozidlům.

Zájemci o účast z řad elektromobilistů nechť se prosím informují na emailu u Milana Rajchla, člena Výboru ASEP, tel. 722 931 372.

tisková zpráva

132 Comments on “POZVÁNKA: 24. srpna se ve Valašském Meziříčí uskuteční další sraz elektromobilů”

          1. Tak jsme si poplivali a je nám fajn, že? Nebyl jste tam, z
            Tak jsme si poplivali a je nám fajn, že? Nebyl jste tam, z jednoho videa natočeného po začátku akce soudíte celých 6 hodin trvání a hned pomluvíte.
            Na videu třeba vůbec nejsou koloběžky, hoverboardy a elektrokáry, stánky v horní části…….
            Oficiální video od profesionálů z televize, co tam běhali a dělali rozhovory, samozřejmě bude později. Stejně jako tomu bylo loni včetně fotek.

            1. poplivali?? vykládám jen fakta, vy ste nebyli schopni dodat
              poplivali?? vykládám jen fakta, vy ste nebyli schopni dodat ani videodokumentaci. Ještě že máme fdrive 😉 No a stránky ValMez… darmo mluvit ajem sory takto je 🙂 asi jako když si vodfrknete 3 dny před akcí: héč kuci budeme mít elektromejdan, soukromej!! :)) tak si ho užijte a udavte se sním!!!! :))

  1. Chci poděkovat jménem spolupořadatele akce, Asociace
    Chci poděkovat jménem spolupořadatele akce, Asociace elektromobilového průmyslu, všem zúčastněným elektromobilistům na srazu, že byli k dispozici také veřejnosti. Mnozí opakovaně vozili zájemce, předváděli auta vně i uvnitř, ochotně otevírali kapoty, nechávali usednout, odpovídali na dotazy. A pouštěli Tesla dancing. Také se prakticky nezastavilo zdarma půjčování hoverboardů, elektrokár, elektrokoloběžek, elektrokol a elektromotorek Kuberg. Ty byly k dispozici i těm nejmenším návštěvníkům včetně zkušební trati.
    Pan starosta za město Valašské Meziříčí byl rovněž spokojen a už se těší na 3. ročník v srpnu 2020.
    Upozorňuji také na další akce v kalendáři ASEP https://www.asep.cz/akce-asep, nejbližší v září 2019 v Ostravě a Opavě. Opavská v sobotu 14.9., jako fakticky orientační jízda pro různá elektrovozidla, je se startem v Opavě a cílem v Hradci nad Moravicí příjemným rodinným výletem. Seznam zastávek je už zveřejněn, můžete chystat strategii a itinerář z pohodlí domova.

  2. Bolo super. Konecne som videl TM3. Bohuzial bol som trochu
    Bolo super. Konecne som videl TM3. Bohuzial bol som trochu sklamany. To auto je uz velmi male. A tiez miesta na zadnych sedackach je velmi malo ako do sirky tak aj pre nohy. Taka TMX to uz bola ina kava. TM 3 je teda skor auto pre dvoch ludi a vyzera priliz ako sportiak na ukor komfortu a miesta. Inak predna palubka uplne super. Tesle podla mna velmi chyba VAN. Taky velky rodinny 7 miestny s vela priestorom. Americke auta mi prisli vzdy take velke a priestranne ale TM3 nim bohuzial nie je. Este uvidime co bude TMY. Na druhej strane vacsine ludi bude asi vyhovovat.

    1. Povozil jsem se včera v TM3 na zadním sedadle a se svými
      Povozil jsem se včera v TM3 na zadním sedadle a se svými 178 cm a 100 kily jsem žádné omezení nepociťoval. Nevím, co je pro Vás velké auto, ale rozhodující je rozvor a vnitřní prostor v loktech, ramenou a nad hlavou a toho má TM3 na rozdávání.
      Že je nízká a tváří se sportovně je fakt, bylo to hezky vidět v řadě ostatních aut kolem.
      Pokud se Tesla rozroste o další typy vozidel, bude to jen fajn. Předpokládám totiž, že zase ukáže, jak to jde udělat bez kompromisů a nesmyslů, což vidíme u jiných automobilek.

        1. runner postnul odkaz cizí fotky vozíčkářů (což je
          runner postnul odkaz cizí fotky vozíčkářů (což je mimochodem třetí největší skupina elektromobilistů) a od té chvíle ho někteří místní nevybíravě uráží a hejtují a při tom ho sami obviňují z nenávisti a ještě těch vozíčkářů.no to nevymyslíš.

          1. Tak si to precitaj znovu. On sam urazil vozickarov a posmesne
            Tak si to precitaj znovu. On sam urazil vozickarov a posmesne vyuzil ich hendykep v snahe zosmiesnit inych. To je za hranicou slusneho spravania a dost sa divim ze ho odtialto admin este nevykopol. Samozrejme ospravedlnenie ziadne. Sucit ziadny. Na urovni predpubertiaka. Takych ludi budem vzdy nemiestne urazat, lebo take spravanie si nezasluzi miesto v slusnej spolocnosti a je mi jedno ze v krcme na jeho dedine takto komunikuju. Aby raz takto na obrazku neukazoval a nezosmiesnoval jeho deti. Som zvedavy ako by sa mu to pacilo alebo jeho detom.

            Ked nema argumenty tak nech netroluje. Pred 15timi rokmi by mu ludia mozno verili ale dnes maju realne skusenosti a on uz iba vyplody fantazie.

            PS: odkial mate to ze vozickari su 3. najvacsia skupina elektromobilistov? Viete ako narocne je ziskat prispevok na el. vozik?

            1. Pokud by na obrázku byly želvy, aby zdůraznil pomalost
              Pokud by na obrázku byly želvy, aby zdůraznil pomalost elektromobilů, byla by to urážka želv?? to ne, že?, to jste jen vy pokrytecky zneužil postižené pro útok na svého názorového oponenta, přestože to vůbec nedává žádný smysl. A to vám píše držitel ZTP.

              1. To je typický argumentační klam, hojně používaný v
                To je typický argumentační klam, hojně používaný v místní diskuzi, tzv falešné dilema nebo též presupozice.

                Funguje to tak, že XMen nebo jiný dáreček prohlásí: Proč znásilňujete jen blondýny a ne brunety?

                Přičemž informace, že znásilňujete, je presupozice která má zaznít jako nezvratný fakt, a je následně zakryta klamným manévrem volby dle barvy vlasů.

                V mém případě zní otázka Jak můžete zasměšňovat vozíčkáře, což je varianta presupozice, kdy pro zakrytí podstrčené reality zesměšňování použijí emotivní argument chudáků vozíčkářů. Je to varianta známého A co děti, myslel tady někdo na děti?

                Je to typická rétorika levičáků. Vytvořit falešnou realitu a nepohodlné potlačit chudáky dětmi, vozíčkáři, uprchlíky… je to stále stejný argumentační faul útočící na city.

                1. O com tu tocis? Aky argumentacny klam? Klam je iba to co tu
                  O com tu tocis? Aky argumentacny klam? Klam je iba to co tu pises. Ked budes mat postihnute dieta tak sa ozvi. Som zvedavy ci budes stale citovo OK. Nemozem za to ze si psychopat bez schopnosti emocii a empatie a neviem ci sa to da liecit. Bohuzial si mozno typickym clenom spolocnosti, ktory sa rad vysmieva z postihnutych pretoze on problem nema a snazi sa vymysliet nelogicke prirovnanie so znasilnenim a vyuzit ho vo svojej kvazilogike vo svoj prospech ako relevantny argument. To je pekna politicka retorikaale nic viac. Skoda ze nie si jediny trapko a je vas viac. Vacsinou sklapnete casom ked, ako my na SK hovorime „pride na psa mraz“. Pre mna je tato sorta ludi odpad spolocnosti a hnusi sa mi.

                2. Jedine comu sa ospravedlnujem, ze nechcem pouzivat tvrdsie
                  Jedine comu sa ospravedlnujem, ze nechcem pouzivat tvrdsie slova.

                  Argumentacny klam pouzivate vy od vasho prispevku s postihnutymi v snahe otocit vasu aroganciu vo vas prospech vymyslanim si pseudologickych argumentov. Clovek s normalnou vychovou by toto nenapisal. Chcel ste sa posmievat a prirovnat EV komunitu k postihnutym, lebo podla vas to nie su ludia hodny ucty. Ak ste si s vasim IQ nestihol vsimnut, tak od toho vasho prispevku uz nediskutujeme o EV ale o zakladnej ludskej slusnosti, ktoru nie ste schopny preukazat.

                  A nebojte sa, ja nebudem plakat nad magorom…

              2. To fakt chcete porovnavat korytnacky s ludmi? Daju sa
                To fakt chcete porovnavat korytnacky s ludmi? Daju sa korytnacky urazit? To nemyslite vazne???

                Btw. Poznam postihnute dieta a viem, ze si z neho magori ako runner robia srandu typu aha kolieckar ide. Je mi jedno coho drzitel ste. Tie deti to jednoduche nemaju a skoda, ze vam to nedava zmysel. Mozno je to trochu na zamyslenie.

                1. On se ti to snaží výsvětlit po vidláckém způsobu, aby
                  On se ti to snaží výsvětlit po vidláckém způsobu, aby si to pochopil.

                  Pokud bych použil místo invalidů obrázek knedlíků, tak opravdu ani na sekundu nechci urazit knedlík.

                  Už to chápeš, nebo je to fakt marný?

                2. Takze podla vasej logiky zobrazenim invalidov s invektivou na
                  Takze podla vasej logiky zobrazenim invalidov s invektivou na ich postihnutie a nemoznost sa zaradit medzi vacsinu, ste nechcel urazit nikoho? Vobec ste nechcel urazit miestnych, ze su to podla vas invalidi na vozikoch? Podla toho ako odpovedate sa len jednoducho neviete/nechcete ospravedlnit za tuto invektivu ale iba natahujete a motate diskusiu v zaujme nejak vyargumentovat tuto invektivu vo svoj prospech. V podstate plati co som napisal a mozte to brat ako urazku na vas a vam podobnych.

                  Vyssie uvedeny prispevok nic neobjasnil a to ani „po vidlacky“ iba sa snazi znehodnotit myslienku slusneho cloveka, ktory tak bol vychovany. Slusnost neobratite. Myslim, ze to tak citi vacsina normalnych ludi.

            2. náročnosť získania príspevku na el. vozík:
              ani nie pred

              náročnosť získania príspevku na el. vozík:
              ani nie pred pol rokom v niektorej sktv o potiažach pri styku s ÚRADOM reagoval ôobčan“ s ponukou – „u nás za dedinou je smetisko, kam „úpsvar“ vgyváža/likvidije okrem iného a elektrovozíky, príďte, pomôžem vám nejaký vybrať z hromady“!
              tá relácia mala pokračovanie ako boli na tej „kope“ a našli zabalený vozík.
              ÚRAD sa dištancoval a použiteľné pomôcky rozbili …

      1. Nechutne to prehnal (urážaním jedných si chcel urobiť
        Nechutne to prehnal (urážaním jedných si chcel urobiť srandu z druhých) a stále sa to snaží obkecávat aj s jeho kamarátmi, že ako to myslel-nemyslel atd.
        No a ta nenávisť srší takmer z každého príspevku toho myšlienkového mrzáka s.r.o.

    1. Není úkolem hybrid.cz neustále dokola inzerovat akce. Kdo
      Není úkolem hybrid.cz neustále dokola inzerovat akce. Kdo chce, dozví se, protože sleduje i další weby.
      O akci se ví od loňska, že byla úspěšná a bude v srpnu 2019 zopakována. Přesné datum padlo v červnu 2019 a od té doby je na webu ASEP. Následně byli informováni členové a partneři ASEP. Pak šla informace na FB do skupiny Majitelé elektrovozidel a následně do dalších médií.
      Pořád ovšem platí, že kdo chce být informován mezi prvními, musí být u toho, tedy členem nebo partnerem pořádající společnosti.

      1. pane jo a elektromobilní pupek všehovědění a propagandy
        pane jo a elektromobilní pupek všehovědění a propagandy ten skvělý hybrid.cz na kerý všici lezou 3x denně ráno večer a někdy i povobědě se to dozví jako poslední 3 dny před akcí kdy už víkend má každý druhý dávno naplánován. Jakoby nás tam ani nechtěli a zveřejnili to jen kvůli placený klikům reklamním 😉 ps: na asep lezu asi tak 2x ročně a jen když mě na něj něco odkáže asi tak 😉

        1. Víte pánové, to je lokální akce. Nejsme na Dnech NATO a
          Víte pánové, to je lokální akce. Nejsme na Dnech NATO a neděláme to pro ČR, SR a Polsko dohromady. Náměstí ve Valmezu není nafukovací. Minule se nám sešlo skoro 40 elektrovozidel a bylo přeplněno. Letos by neměl překážet beach volejbal ve spodní části, tak bude místa o něco více. Zase ale přibydou elektrokáry pro děti a mládež. Taky je potřeba mezi těmi parkujícími auty chodit a odněkud startovat předváděcí jízdy. Uprostřed náměstí by měly pravidelně tančit Tesly X. Takže přílišná reklama také není to pravé ořechové.

    2. dobrovolně se návštěvy ValMezu vzdávám! nemám solární
      dobrovolně se návštěvy ValMezu vzdávám! nemám solární plachetnici jako gréta a těch 400 km ve fosilní popelnici by bylo příliš EKO na to že bych tam vlastně na čumendu překážel když je to soukromý podnik místních na malým náměstíčku. Doufám že pak nějakej jouda hodí alespon teslí pozdrav falkonek na jutůbko když už nás tady tou zprávou tak pěkně nasrrr čau 😉

      1. nojo copak ty ale chápej kdo by furt lezl na nudný servery
        nojo copak ty ale chápej kdo by furt lezl na nudný servery jako asep co tam? jen kontrolovat akce? dávno má mít elektromobilní pupek republiky apku co nás bude pemanentně zásobovat včetně onlajn počtu volnásků na omezený párty jako tajdlenc valmez 😉

        hele mám pro tebe podnikatelský elektronápad: je potřeba vybudovat na vrcholu vysoký tatranský hory pod hromosvodovým křížem zapuštěnou faradajovu klec s neprůstřelným prosklením kde by se turisti mohli bezpečně dívat bleskům do chřtánu a cestovat do jiných dimenzí 😉

      1. To chcel iba ukázať svoju „inteligenciu“ aby každý vedel s
        To chcel iba ukázať svoju „inteligenciu“ aby každý vedel s kým má do činenia. A myslím, že sa mu to podarilo úplne skvele.
        Stále nechápem ako na takého myšlienkového mrzáka (ďakujem za trefné pomenovanie Radovanovi) tu môže niekto reagovať. Už z princípu NIE, aj keď napíše niečo rozumné (v poslednom čase som nič také nepostrehol).
        V jednom príspevku sa oháňa láskou k svojej dzérke a potom toto. Ak by som napísal, že je hovädo, tak urazím hovädzí dobytok a to nechcem.

      1. Omyl a další z nekonečných logických chyb místní
        Omyl a další z nekonečných logických chyb místní elektromobilní partičky.
        Směji se postiženým, protože vyměnili nemožnost pohybu za omezenou elektrickou mobilitu? Jak, kdy, proč? Ale kdeže…

        Směji se blbcům, kteří vyměnili svobodný pohyb za omezenou elektromobilitu.

        To srovnání uráží vás, nikoliv je. Zatímco fyzicky postižení získávají, vy inteligenčně postižení ztrácíte.

        Ale blbcům smáti se jest povoleno.

        1. V com je elektromobilita obmedzena a preco to zahovarate?
          V com je elektromobilita obmedzena a preco to zahovarate? Robite si srandu z ludi, ktori su postihnuti a nemaju to v zivote lahke. Ano potrebuju el. vozik, lebo benzinovy neexistuje a su radi. Ja viem, ze ste clovek duchom jednoduchy, kto hlada logiku tam kde nie je ale to neznamena, ze mozte urazat a posmievat sa fyzicky postihnutym ludom. Tymto sa znizujete na ludsku stoku nehodnu ani oplutia. Ste opovrhnutiahodny clovek a mal by ste sa nad sebou zamysliet. Alebo ste hlupy pubertiak ale ani to vas neospravedlnuje.

          1. „V com je elektromobilita obmedzena a preco to zahovarate?
            „V com je elektromobilita obmedzena a preco to zahovarate? Robite si srandu z ludi, ktori su postihnuti a nemaju to v zivote lahke.“
            No jo, já vím že elektromobilisté jsou v podstatě postižení a nemají to v životě lehké. Ale je to jejich volba.

            Jiným postiženým se nesměji, přesněji ne kvůli jejich postižení, nic takového mi nepodsouvejte.

                1. Ty koni, to chce hodně odvahy urážet lidi na internetu.
                  Ty koni, to chce hodně odvahy urážet lidi na internetu. Akorát umí to člověk za tím profilem i v reálu? Mě to vždy připomene 20 serii South Parku.

                2. Však to znáte. Chytrému napověz…. 🙂 Myslím, že moc
                  Však to znáte. Chytrému napověz…. 🙂 Myslím, že moc dobře víte co děláte. 😀 To je jako když někdo kdo obhajuje elektromobily dojde na autoforum.

                3. On to stejně nechápe. Na každé prase se vaří
                  On to stejně nechápe. Na každé prase se vaří voda.
                  Hlavně ho přestaňte krmit!

                4. No jistě… na každé prase se vaří voda, rychlé auto
                  No jistě… na každé prase se vaří voda, rychlé auto malý penis, potrefená husa nejvíc kejhá… taková sbírka defenzivních diskuzních klišé slabých povah 🙂

            1. Ano a tych z ktorych sa tu vysmievate to su ti vasi
              Ano a tych z ktorych sa tu vysmievate to su ti vasi elektromobilisti, ktorych volba to bola? Citate po sebe co pisete alebo vam chyba aspon kusok slusnosti a ucty? A nikto vam nic nepodsuva. Ti vy sam ste zverejnil foto postihnutych ludi pomocou, ktorych sa chcete vysmievat (aj ked zatial sa tu vsetcu smeju vam) ostatnym. Ako vravim, bud ste sprosty pubertiak alebo psychopat. Ani jedno nie je dobre. To prve sa riesi poriadnou rodicovskou po papuly a to druhe navstevou terapeuta.

              PS: ja niesom el. mobilista ale chcel by som byt. Nie je to vzdy iba o mojej volbe.

              1. Dobrovolným elektromobilistům se směju všem, protože kdo
                Dobrovolným elektromobilistům se směju všem, protože kdo dnes za stávajícího stavu a možnostech elektromobilů s nimi dobrovolně jezdí, nemůže být normální.

                Postiženým se nesměji, přesněji směji, ale ne z důvodů postižení, ale protože i postižení a jejich okolí si ze sebe vzájemně dělají srandu. Je vidět, že reálně žádné neznáte, o nějakou lítost, politickou korektnost nebo ochranu vám žádný stát nebude, tu si strčte víte kam.

                A ano, jednomu postiženému se směji a to i v souvislosti s jeho postižením a nijak se za to nestydím.
                Protože pokud se někdo vybourá v obci ve sto dvacítce, druhý týden ve stošedesátce za obcí a skončí na vozíku a po roce po vrácení řidičáku se na STEJNÉM místě opět ve sto padesátce vybourá potřetí, je prostě debil a debilům se směji.

                1. …nemůže být normální. Pokud jste vyřkl takové
                  …nemůže být normální. Pokud jste vyřkl takové kategorické A, slušelo by se říct i B. Proto se táži : jaký tedy zákonitě musím dle Vás být ?
                  Možná hloupá otázka, ale chci předejít případným nejasnostem a taky se o sobě rád něco dozvím.
                  Dík za pomoc.

                2. To je fakt hlúpa otázka.
                  Predsa nemôže byť normálne za

                  To je fakt hlúpa otázka.
                  Predsa nemôže byť normálne za sebou nezanechávať rakovinotvorné plyny, prachové častice, olej, hluk, vibrácie …
                  Brať ohlad na druhých a budúcnosť môže len úplný debil.
                  A okrem toho pre hlupáka, každý hlupák.
                  🙂

                3. Nenormální, tedy deviantní, neboli odchylující se od
                  Nenormální, tedy deviantní, neboli odchylující se od normy ať už absolutní kodifikované, nebo relativní zvykové.

                  Nějaký další dotaz?

                4. S tím se dokáži ztotožnit.
                  S tím se dokáži ztotožnit.

                5. Má „hloupá“ otázka byla návodná, tudíž i odpověď byla
                  Má „hloupá“ otázka byla návodná, tudíž i odpověď byla nasnadě.
                  Váš požadavek na další otázku oceňuji a mám připraven dotaz.
                  Ovšem rád bych to bral popořadě. Už několik týdnů čekám na Vaše odpovědi z debaty, ve které jste obhajoval své parkování spalovákem na nabíjecích místech.
                  Viz : „běhat s miminem přes celé parkoviště“ Klidná chůze je při transportu Vašeho dítěte z nějakého nám neznámého důvodu vyloučena?
                  „tvoje potřeba nabíjet není nadřazena zájmům někoho jiného“ Mojí potřebou je nabít a pokračovat v cestě. Nabít,protože mimo jiné mám zájem na tom abych z důvodu vození mé prdele nefoukal sobě, spoluobčanům Vám i Vašemu dítěti jedy přímo pod nos.
                  Vám nevadí runner-e42, že v mnoha každodenních životních situacích je Vaše dítě nuceno čuchat spaliny z výfuků spalovacích motorů ? Včetně Vašeho výfuku?
                  Myslím, že nejen na tomto fóru je NORMÁLNÍ si navzájem odpovídat, diskutovat.
                  Takže, dočkám se ?

                6. Jak jsme se jiz zminil, mate znalosti, umite dobre
                  Jak jsme se jiz zminil, mate znalosti, umite dobre argumentovat, ale posledni dobou se stava, ze prestrelite. A toto je jedno z tech pripadu. Par postizenych znam a vim, ze si ti telesne postizeni ze sebe delaji legraci (napr. bezruky rodinny znamy – mimochodem, ridic z povolani, jednou popisoval, jak se v praci silene s klegy nadrely, ale nezapomnel dodat,z e rucicky ho z toho nebolely) a nevadi jim, kdyz si clovek citlive tez rypne. Ale posmivat se mentalne zaostalym je uz dost za hranou. Mam znameho, co neumi vynasobit 2 jednociferna cisla, trva veky mu vysvetlit banality a do hodiny je zapomene – byl pri narozeni priskrcen pupecni snurou. Jak vidite, je to klasicky „debil“ a Vy byste se mu za to smal? Z Vaseho prikladu se muze jednat (a dle meho neodborneho posouzeni i jedna) taky o mentalni poruchu a chybu nevidim v tom, ze se nekolikrat na stejnem miste vyboural ale spis v tom, ze vubec dostal ridicak. Nejde totiz o nej ale o to, jakeho dalsiho ucastnika provozu muze pri nehode vzit s sebou. Auto je dle me zbran jako treba pistole.
                  Takze ma filozoficka otazka zni, neni vysmivani se „debilum“ taky projev debility?

                7. Děkuji vám za úvod příspěvku, je osvěžující si
                  Děkuji vám za úvod příspěvku, je osvěžující si přečíst někoho s praktickou životní zkušeností s pohybově postiženými, místo místních mravokárců teoretiků.

                  Nikdy jsem se neposmíval a neposmívám mentálně zaostalým. Debil pro označení mentální retardace společně s imbecilem a idiotem se bohužel k mé nelibosti už nepoužívá, takže nám z toho zůstalo jen lidové označení člověka chabé inteligence.

                  A to uvedený exot bezesporu je. A takovým se smát budu. Budu se jim přímo chechtat a jediné co mě zajímá je, aby svým hlupáctvím neobtěžovali okolí. Bohužel, dřív by byl jeho genetický materiál odstraněn, takto hrozí, že s pomocí lékařů se bude dál rozmnožovat. (viz film Idiokraciem který vřele doporučuji). Třetí bouračka je nezpochybnitelné totální selhání splolečnosti (a ano, zranil při tom spolujezdkyni).

                  Jinak OT, jestli si vzpomínáte na naši diskuzi o geneticky selektivních biologických zbraních, britský Telegraf vydal článek ze zprávě University of Cabridge, ústavu rizik. Je to zajímavé čtení
                  https://www.telegraph.co.uk/science/2019/08/12/world-must-prepare-biological-weapons-target-ethnic-groups-based/

                8. A jste si jisty, z euvedeny exot neni mentalne naruseny, ze se
                  A jste si jisty, z euvedeny exot neni mentalne naruseny, ze se mu smejete?
                  Nevzpominam si, ze bychom si nekdy psali o geneticky selektivnich biologickych zbranich. Ja s vami vzdy polemizuji jen na tema efektivnost BEV versus efektivnost ICE a taky ekologie obojiho.

                9. Cetl jsme jen uvod clanku (zbytek je pro registorvane) a ten
                  Cetl jsme jen uvod clanku (zbytek je pro registorvane) a ten jen rika, ze by se mela resit strategie pro pripad vyvoje takovych zbrani.
                  Skoda, ze clovek je tak hloupy a omezeny, ze potrebuje vest valky a nedokazal svuj intelekt rozvinout natolik, aby k reseni problemu pouzil vyhradne argumenty.
                  Precetl jsme si tach part diskuznich prispevku a pochopil jsem, proc jsem si cast toho Vaseho nepamatoval. Verim, ze zvitezi zdravy rozum a pokud se neco taoveho vyvine, bude to postaveno mimo etiku stejne jako chemicke, biologicke a jaderne zbrane. Jen doufam, ze jednou lidstvo dospeje k tomu, ze budou mimo etiku postaveny veskere zbrane.

                10. Ano, jsem. Prostě jenom blbec.
                  Tak to se omlouvám, to jsem

                  Ano, jsem. Prostě jenom blbec.

                  Tak to se omlouvám, to jsem se zřejmě spletl. S někým jsem zde vedl diskuzi a vysvětloval můj koníček genetiku a strategie. Nějak jsme se dostali k mé obavě, že by tato zbraň mohla využít polymorfismu ovlivňujícího tvorbu enzymů laktázy jako „zaměřovací“ mechanismus. Tak nic 🙂

    1. Hele chápu, že si děláte z některých místních prču –
      Hele chápu, že si děláte z některých místních prču – sami si nabíhaj, ale vše má své meze slušnosti.
      Pokud jste nepochopil, co to je myšlenkový mrzák – tak právě narážka na ten hokej handicapovaných a elektromobilitu (ne, že se smějete elektromobilistům, tam je to jejich volba a žádný zákon neporušují, naopak elektromobily své místo v energetickém mixu dopravy mají právem, ale nic nemůže být bráno jako jediná správná a dogmatická alternativa – prostě cílem musí být a věřím, že nakonec i bude, energetický mix dopravy, kdy se bude vhodně využívat výhod jednotlivých způsobů energie a zmizí tenhle kocourkovský odezdikezdismus), ale to jakým způsobem berete lidi, kteří si to nevybrali, nemohou se bránit a naopak tím sportem prokazují silné fyzické a duševní odhodlání se nevzdat a bojovat (pro řadu plně zdravých lidí by měli být a jsou příkladem) je krásný dokladem myšlenkového mrzáctví.

      1. Je to přesně naopak. Elektromobily žádné právo na
        Je to přesně naopak. Elektromobily žádné právo na existenci nemají a každá koruna z daní vydaná elektromobilním vychcánkům je úchylná zvrácenost státu, který není schopen se řádně postarat o skutečně potřebné.
        Pro mě jsou veškeré peníze vynaložené na podporu elektromobility čiré zlo a jejich příjemci krysy, kterými opovrhuji.
        A laskavě mě poučujte o postižených a jejich mentalitě, až každý rok jako já věnujete čas a značné prostředky na rehabilitaci dětí s DMO, protože jednou ročně Košumberk prostě nestačí. Pak mě kritizujte.

        1. Věnujete čas a značně prostředky?? Vždyť ty všechen
          Věnujete čas a značně prostředky?? Vždyť ty všechen svůj čas trávíš psaním příspěvků tady.
          No a teď k těm značným prostředkům. Co si pod tím máme představit?? Není to jen další hloupé plácnutí do vody??

                1. To nemusíte tady to všichni vědí
                  To nemusíte tady to všichni vědí

                2. Pokud všichni zaručeně vědí něco, co neexistuje, tak je
                  Pokud všichni zaručeně vědí něco, co neexistuje, tak je možná čas abyste se skupinově nechali zavřít do blázince. Nevím proč by váš stihomam měl být mým problémem.

                3. Vy jim tu schízu normálně vyvoláte 😀
                  Vy jim tu schízu normálně vyvoláte 😀

                1. To je přece k věci. Dívám se teď na seriál Mindhunter a
                  To je přece k věci. Dívám se teď na seriál Mindhunter a tam se ku klux klan řeší. Vaše tři káčka mi tedy nastolila logickou otázku. Normálně by stačilo odpovědět ano/ne.

                2. A proč?Alespoň zaměstnáte to co máte na krku.PS LSD má
                  A proč?Alespoň zaměstnáte to co máte na krku.PS LSD má také více významů

                3. Zapomeň na to, zas tolik mě to nezajímá.
                  Zapomeň na to, zas tolik mě to nezajímá.

                4. Požadované osobní informace zásadně neposkytuji, ale ano
                  Požadované osobní informace zásadně neposkytuji, ale ano existuje důvod, proč se o rehabilitace postižených DMO zajímám, a co se týká nařčení z urážky postižených, to je typická ostrakizace, tak vlastní zelené elektrické levici.

                5. Pohádky ovčí babičky díl xxxx
                  Pohádky ovčí babičky díl xxxx

          1. Ano, je možné, že zde zastávám názory, které se v
            Ano, je možné, že zde zastávám názory, které se v daném prostředí mohou jevit extrémní. To je ale pouze věc meřítka.
            Jen ze zvědavosti – vy se domníváte, že elektromobily mají práva, státní dotace na osobní nebo podnikatelskou potřebu jsou v pořádku a být jejich příjemcem je morální?

            1. Obecně dotace nesnáším, zejména protože mám s
              Obecně dotace nesnáším, zejména protože mám s přípravou projektů a jejich řešení praktické zkušenosti a bylo to velké vystřízlivění, navíc většinu věcí umím vyřešit bez dotací levněji.

              Ale jsem přesvědčen, že i v normálním nepokřiveném tržním prostředí má elektromobilita své místo ve vozidlech jezdících dle grafikonu, v rozvážkových autech, pro poštu, v taxi službě a v druhých autech a dalších do rodiny, které slouží k lokálním pojížďkám (byť se to může denně zajímavě akumulovat), Hybridy a jejich deriváty jsou pak schopny fungovat i jako hlavní a jediná auta do rodiny, protože to, co se děje se spalovacími auty je následek špatných rozhodnutí a slepá cesta, náprava by byla možná jedině tím se vrátit s objemem nahoru, vyhodit turba, zlikvidovat startstopy, obnovit MPi a jít jinou cestou, ale to vzhledem k proinvestovaným prostředkům posledních 10 – 15 let v automotive průmyslu je samozřejmě nereálné, byť jsem přesvědčen, že bychom se tak dostali na nižší emise, než která mají auta dnes, auta by byla jednodušší a my bychom měli lepší karty ke skutečné ochraně přírody a ne současný ekologismus.

              1. Tak pak nejsme ve sporu, s tím co píšete zcela
                Tak pak nejsme ve sporu, s tím co píšete zcela souhlasím.
                Ovšem nejedná se o dané právo elektromobilů na existenci! (kterému se musí všichni podřídit). Jedná se o právo lidí zkoušet a hledat optimální cestu. Pokud tak činí na vlastní náklady a riziko, úplně v pohodě.

            2. většinou s vámi souhlasím a vaše příspěvky často
              většinou s vámi souhlasím a vaše příspěvky často považuji za inteligentní, ale nesouhlasím s tím, že elektromobily jsou špatné a nemají budoucnost, myslím že právě naopak, zatím mají samozřejmě velké nedostatky, ale jsme teprve na počátku jejich masivního vývoje, takže se dá předpokládat rychlý posun, každý má právo si koupit co považuje za vhodné, dotace je trochu násilný způsob něco prosadit a to není vždy zcela správné, dotace by měly být na vývoj a výzkum něčeho co je pro společnost žádoucí a pokud pořízení EV bude natolik výhodné pro lidi, tak nebude zapotřebí dotací a lidé to budou kupovat ze svého přesvědčení

              1. V zásadě s vámi souhlasím, až na ten rychlý posun a
                V zásadě s vámi souhlasím, až na ten rychlý posun a masivní vývoj.
                Nic z toho ostatního co píšete není v rozporu s mým původním příspěvkem.

                Znovu upozorňuji, stejně jako vašeho kolegu, že se nevymezuji vůči elektromobilům či svobodě lidí se pokoušet o elektromobilitu.
                Zcela kategoricky ale odmítám tvrzení, že elektromobily mají právo na existenci. To tedy v žádném případě, neexistuje objektivní ani subjektivní právo na existenci elektromobilů a logicky ho nelze ani garantovat, natož vynucovat.

                1. proč myslíte? spalováky na začátku vývoje také měly
                  proč myslíte? spalováky na začátku vývoje také měly spousty nedostatků, malý výkon, obrovská hmotnost, spotřeba, emise a dnes? jsou to o stovky procent lepší parametry, což dříve nikoho ani nenapadlo, že se může dokázat, to stejné může být i v případě EV, uchování energie, výroby čisté el. energie, nabíjení atd.

                2. Protože základní problém elektormobilu, skladování
                  Protože základní problém elektormobilu, skladování elektřiny v elektrochemických akumulátorech, je oblast s dlouhodobou historií vývoje, investic a strategického významu.
                  Představa, že dojde k nějakému rychlému posunu, protože najednou chce někdo dávat baterky i do aut, je poněkud nerealistická.

                  Elektrochemické akumulátory jsou zde s námi už velmi dlouhou dobu a upřímně řečeno, ač se to někomu může jevit jinak, žádný zásadní vývoj neprodělaly, pouze mírný pokrok v mezích maximální energetické hustoty.

                  Spalováky jsou hangár, do kterého na začáku umístíte sedačku, Nic moc, ale potenciál prostoru je obrovský. Elektromobily jsou čtyčicetimetrové 2+kk. Jasně, už tam máte stejnou sedačku a můžete dál zlepšovat a zvelebovat, ale prostor je jasně limitován.

                3. S tím nemohu plně souhlasit, částečně máte pravdu, ale
                  S tím nemohu plně souhlasit, částečně máte pravdu, ale celkově jde o velice krátkozraký pohled, akumulátory tu jsou již dlouho, ale opravdu mohutný vývoj lze počítat max. nekolik let zpět, stejně tak výroba energie z obnovitelných zdrojů. Celkový vývoj se zrychluje, vývoj který dříve trval desítky let je v současné době možný klidně za pět let. Navíc musíte počítat s tím jaké má el. pohon obecně výhody (žádné lokální emise, jednoduchost řízení EV, bezhlučnost, nabíjení doma, v podstatě i „palivo“ je možné si vyrábět) to jsou velice silné trumfy u aut pro běžné ježdění. Spalovák samozřejmě vždy bude v některých schopnostech lepší, řvoucí závodní auto asi vždy bude něco co se nenahradí elektřinou.

                4. Jaké metriky používáte pro měření velikosti toho
                  Jaké metriky používáte pro měření velikosti toho vývoje?
                  Proč je teď mohutný a v 60. letech mohutný nebyl?

                  Protože nápadu použít lithium v bateriích je dávno sto let, komerčně jsou používány padesát let.
                  A co předvedl ten mohutný vývoj za posledních 15 let? Jako lehce upravuje chemii katody a vyrovnává vybíjecích křivku, a to je vše.

                  A kromě článků o revolučních bateriích, kterými by se dalo vytapetovat Národní muzeum, prakticky nic.

                5. toto je obecný fakt, dnes je vše rychlejší obecně, díky
                  toto je obecný fakt, dnes je vše rychlejší obecně, díky počítačům, programům, prostě to tak je, nebo mi chcete tvrdit že ne? Třeba televize dříve, byla jedna která se vyráběla třeba deset let prakticky beze změny a dnes? Máme několik vylepšených v jednom roce, to samé auta, počítače, telefony atd.

                  kolik jste měl doma těch litiových baterek před deseti lety? Já tedy žádnou a před padesáti lety jestli byla jedna na 50 km čtverečních tak je to moc a dneska? V každém dětském pokoji je jich několik 🙂

                6. V některých oblastech je vývoj rychlejší než dříve, v
                  V některých oblastech je vývoj rychlejší než dříve, v některých pomalejší. Počet změn ale ještě neznamená automaticky kdovíjaký vývoj.

                  Pokud se bavíme o bateriích, tak moc lituji, ale lithiovka s LiCoO katodou je tady s námi v podstatě nezměněné podobě přesně 40 (!) let. Za tu dobu se sice vylepšila, ale je to pořád ta samá baterka.

                  Klíčové slovo, které hledáte, je Goodenough. Ten je poslední, kdo v bateriích něco pořádného vynalezl. Od té doby už jen mlátíme tisíckrát přebranou prázdnou slámu.

                7. Tak když to berete takto, tak tím pádem je spalovací motor
                  Tak když to berete takto, tak tím pádem je spalovací motor také pořád stejný, píst, válec atd. přesto však jsou finální parametry vyrazně jiné než na začátku 🙂

                8. Benzínový v podstatě ano.
                  Samozřejmě dieslové turbíny

                  Benzínový v podstatě ano.
                  Samozřejmě dieslové turbíny C-X75 za stále stejný spalovací motor nepovažuji 😉

                9. „Protože nápadu použít lithium v bateriích je dávno sto
                  „Protože nápadu použít lithium v bateriích je dávno sto let, komerčně jsou používány padesát let.“

                  Zase… miešate úplne odlišné veci. Lithiová batéria (nenabíjatelná) a Lithium Ion článok (nabíjateľné).

                  Tie prvé sa začali komerčne používať v 70. rokoch („testy“ s lithium už začiatkom 20. storočia), pri tých druhých v tom čase prišli na to, ako ich použiť v dobíjateľných článkoch a začali sa používať komerčne až v 90. rokoch

                  „A co předvedl ten mohutný vývoj za posledních 15 let? Jako lehce upravuje chemii katody a vyrovnává vybíjecích křivku, a to je vše.“

                  Áno, žiadny desaťmíľový skok to nie je, len malé krôčky.
                  Je to málo, veľa? To sa budeme hádať bez konca…
                  Podľa mňa aj keď nebežíme, kráčame dosť rýchlo (teda nie že by som si nevedel predstaviť aj rýchlejšiu chôdzu)

                10. No ano.
                  Těch 40 let je tady ovšem už s námi ta dobíjecí

                  No ano.
                  Těch 40 let je tady ovšem už s námi ta dobíjecí lithiovka. Nechci se přít, zda je to hodně, nebo málo.
                  Podle mě je to strašně moc dlouho a mizivý vývoj v porovnání s vývojem v jiných oblastech.

                  Stačí se podívat, co nedobíjecí padesát let stará lithiovka v provedení CR123 napájela za zařízení tehdy a co napájí dnes. A je to pořád ta stejná CR123. A nic lepšího nemáme!! Strašný.

                11. autá poháňané elektrinou boli prvé,
                  ä cieľová skupina

                  autá poháňané elektrinou boli prvé,
                  ä cieľová skupina boli ženy, ktoré nemali dosť sily na štart motora kľukou.

                  skúste gúgliť ako to bolo s ropnou krízou. a ako skokovo klasla cena ropy, pretože svet nabehol na hľadanie dnešným slovníkom alternatív.
                  možná som to písal v príspevku priamo vám – 10/1986 v cannes sa konala 13 svetová konferencia, 80 zemí, 4k delegátov a zarezali alternatívne zdroje, pretože OPEC znížil cenu na ŠTVRTINU a zvýšil ťažbu.

            1. Článek 6
              (1) Každý má právo na život. Lidský život je

              Článek 6
              (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením.
              (2) Nikdo nesmí být zbaven života.
              (3) Trest smrti se nepřipouští.
              (4) Porušením práv podle tohoto článku není, jestliže byl někdo zbaven života v souvislosti s jednáním, které podle zákona není trestné

              právo na život je AJ o zákaze životuškodiacichemisií – tie vznikajú existenciou dýzlov. jedine, žeby ich produkovanie prikázal zákon 🙂

              1. Nic o emisích v č.6 není a podobně extenzivní výklad je
                Nic o emisích v č.6 není a podobně extenzivní výklad je nepřípustný, neboť by ho bylo možné vztáhnou na cokoliv cukrem počínaje a prací konče.

                Jen technická – zákon nemůže jít za hranice vymezené ústavou. (I když po rozpadu republiky je vztah LSZ a ústavy poněkud nejasný)

                1. explicitne spomenuté nie sú.
                  ale že sú život skracujúce

                  explicitne spomenuté nie sú.
                  ale že sú život skracujúce nemôžete poprieť.
                  ak myslíte že je to naopak, urobte si „garážový test“ 🙂

                2. Život zkracuje cokoliv vně hibernační komory 😀
                  Život zkracuje cokoliv vně hibernační komory 😀

                3. Nemohlo by se to vztahovat na cukr a praci, jelikoz cukr
                  Nemohlo by se to vztahovat na cukr a praci, jelikoz cukr pojidame z valstni ule a praci si muzeme najit takovou, ktera nas naplnuje a uklidnuje. Zato si nemuzeme vybrat, jaky budeme dychat vzduch, nebo se pletu?

                4. Takže vzduch je všude stejný? „Svobodnou“ volbu práce
                  Takže vzduch je všude stejný? „Svobodnou“ volbu práce připouštíte, ale bydlení v místě s nula nula nic emisí ne? 😉
                  Všimněte si argumentů elektromobilistů – chceme čistý vzduch ve městě. (se kterým mimochodem jako jediným souhlasím). Není ale ten život ve městě stejnou svobodnou volnou?

                5. Bydlim na vsi, kd eje 30 cisel (z toho jedno mame ve vedlejsi
                  Bydlim na vsi, kd eje 30 cisel (z toho jedno mame ve vedlejsi vesnici 🙂 ) a 49 obyvatel a i tu neni vzduch cisty. Ano, je lepsi nez ve mestech, ale vzduch se misi. Pokud vedle me nekdo sni bonbonieru, ja z toho cukrovku nedostanu. Ze stejneho duvodu mi nevadi alkoholik (pokud nesedne za volant) a silne mi vadi, kdyz si nekdo zaplai blizko mych deti.
                  Neverim, ze ani na Snezce nebo v Boubine neni vzduch bez skodlivych latek.

                6. Tak to možná budeme sousedi, protože přesně do takové
                  Tak to možná budeme sousedi, protože přesně do takové vesnice se stěhuji. 😀
                  Dle měření ČHMU je tam znečištění ovzduší zcela nulové. I když čistý vzduch není moje motivace, proč opustit Prahu.

                7. Tak snad tam není ani možnost připojení k internetu.
                  Tak snad tam není ani možnost připojení k internetu.

                8. ..prací konče?? tvl vod 6 ráno do 3 vodpoledne 5 dní
                  ..prací konče?? tvl vod 6 ráno do 3 vodpoledne 5 dní ftejdnu 45 let že není totální nasazení?? to už bych měl žádat voodškodnění! né? :))

Napsat komentář