Elektromobil Mini Cooper SE: dojezd až 270 km

BMW představuje dlouho očekávaný elektromobil Mini Cooper SE. Dle WLTP nabídne díky 32,6kWh baterii dojezd 235 km až 270 km.

Elektromobil Mini Cooper SE si nejspíš koupí jen ten, kdo skutečně prahne po značce MINI, případně ten, kdo neví, že na trhu už existuje i záplava dalších elektromobilů.
foto: BMW

Mini Cooper SE je první čistý elektromobil od doby BMW i3. Proto je víc než překvapivé, že se BMW rozhodlo využít téměř směšnou 32,6kWh baterii, když už i BMW i3 se může pochlubit baterií o kapacitě 42 kWh.

Elektromobil slibuje kombinovanou spotřebu elektrické energie 15,0–13,2 kWh/100 km. Pohon předních kol předává na pneumatiky max. výkon 134 kW.

Vysokonapěťová baterie je umístěna hluboko v podlaze vozidla, což zaručuje, že ve srovnání s konvenčním způsobem poháněnými 3dveřovými modely Mini žádným způsobem neomezuje objem zavazadlového prostoru o objemu 211 litrů (731 litrů po sklopení zadních sedadel).

Elektromobil Mini Cooper SE

U nově oznámeného elektromobilu Mini Cooper SE se okamžitě vnucuje otázka: má tohle vůbec cenu?
foto: BMW

Baterie je tvořena lithium-iontovými články, rozdělenými do 12 modulů. Tvoří jednotku ve tvaru písmene T s celkovou kapacitou 32,6 kWh umístěnou v podlaze vozu.

Rychlonabíjení CCS má max. výkon pouze 50 kW. Zrychlení z 0 na 60 km/h za 3,9 sekundy a z 0 na 100 km/h za 7,3 s. S pohotovostní hmotností 1365 kg je čistě elektrický model pouze o 145 kilogramů těžší než 3dveřové Mini Cooper S s převodovkou Steptronic.

Nabíjecí zásuvka je umístěna nad pravým zadním kolem – přesně tam, kde je u konvenčně poháněného 3dveřového MINI situováno víčko palivové nádrže. Je na něm umístěno výrazné logo Mini Electric, ukazující druh energie používaný k pohonu.

Nabíjecí zásuvka je navržena pro nabíjení střídavým i stejnosměrným elektrickým proudem prostřednictvím konektorů Type 2 a CCS Combo 2. Indikátor úrovně nabití nad konektorem zobrazuje oranžové signály pro spouštění procesu nabíjení, pulzující žluté světlo indikující probíhající nabíjení a zelené světlo pro plně nabitou baterii.

Mini Cooper SE

Mini Cooper SE
foto: BMW

Pro připojení k domácí zásuvce slouží standardní nabíjecí kabel. Volitelně je k dispozici nabíjecí stanice MINI ELECTRIC Wallbox, stejně jako třífázový kabel pro použití ve veřejných nabíjecích stanicích.

Obě varianty umožňují nabíjení vysokonapěťové baterie nového MINI Cooper SE maximálním výkonem 11 kW, což znamená, že na 80 % se baterie nabije za dvě a půl hodiny a na 100 % za tři a půl hodiny.

Rychlonabíjecí stanice se stejnosměrným proudem umožňuje ještě rychlejší obnovení energetických zásob vozidla. Nabíjecí jednotka nového MINI Cooper SE je navržena pro maximální nabíjecí výkon 50 kW, což umožňuje dosažení 80% nabití za pouhých 35 minut.

V případě nabíjecí stanice MINI ELECTRIC Wallbox je nabízena také instalační služba. Nástěnná nabíjecí stanice může být instalována v garážích i v krytých automobilových přístřešcích.

Služba ChargeNow je k dispozici pro maximální pohodlí při nabíjení: zákazníkům umožňuje přístup k největší síti veřejných nabíjecích stanic na světě. Registrace a platba spotřebované elektrické energie se provádí prostřednictvím karty ChargeNow nebo příslušné aplikace pro chytrý telefon.

Mini Cooper SE

Mini Cooper SE
foto: BMW

Standardní výbava nového MINI Cooper SE zahrnuje dvouzónový automatický systém klimatizace se samostatnou ventilací a regulací teploty pro řidiče a spolujezdce.

Interiér vozu je vytápěn tepelným čerpadlem, které shromažďuje odpadní teplo z motoru, výkonové elektroniky, vysokonapěťové baterie a venkovního vzduchu před tím, než ho nažene do klimatizačního systému.

Tepelné čerpadlo vyvinuté pro nové MINI Cooper SE je obzvláště účinné. Využívá o 75 % méně energie než konvenční elektrické vytápění a v zimním režimu poskytuje rychlý náběh činnosti. Pro zvýšení dojezdu jsou okruhy chlazení a vytápění přímo spojeny s technologií pohonu, takže tvoří vysoce účinný systém.

Integrovaný řídicí systém zaručuje příjemnou teplotu uvnitř vozu a současně ideální provozní teplotu pro vysokonapěťovou baterii – nezávisle na sobě, prostřednictvím chlazení a vyhřívání.

Automatická klimatizace nového MINI Cooper SE nabízí také nezávislé topení a funkci klimatizování stojícího vozu. To umožňuje před odjezdem vyhřát nebo vychladit interiér na předem zvolenou teplotu.

Řidič může prostřednictvím aplikace MINI Connected Remote nastavit čas plánovaného odjezdu a upravit teplotu interiéru podle svého přání.

tisková zpráva

23 Comments on “Elektromobil Mini Cooper SE: dojezd až 270 km”

          1. Samozřejmě, že lidé nechtějí kupovat EV. Až budou stát
            Samozřejmě, že lidé nechtějí kupovat EV. Až budou stát 500-700 tisíc, budou mít dojezd 500km a v Praze u bytovek bude stát 20 tisíc nabíječek, pak to bude něco jiného. Čekat na stavbu nabíječek s tím, až si lidé koupí EV je stejná pitomost, jako začít stavět obchodní dům, až bude na louce dostatečný počet lidí. No nic sednu do svého EV, které nikdo nechce a jedu makat.

    1. Na toto ale asi nebudou slevy. Známá teď nedávno kupovala
      Na toto ale asi nebudou slevy. Známá teď nedávno kupovala Mini Cooper (ne S) s automatem a dostala slevu kolem 200 tisíc. Sice to je jenom ten 3-válec 100kW, ale kdyby chtěla S, taky dostane slevu. Na tu elektriku pochybuji…

Napsat komentář