Elektromobil BMW i3: vyrobeno už 150 000 kusů

Elektromobil BMW i3 se vyrábí už od roku 2013. Ke konci 1. čtvrtletí 2019 už se ho vyrobilo na 150 000 kusů.

Automobilka BMW model i3 neustále inovuje. Zatím poslední verze disponuje už 42,2kWh baterií. Původně přitom začínal teprve na 22,6 kWh (60 Ah), z toho 18,8 kWh využitelných.
foto: BMW

V továrně v Lipsku se už šestým rokem vyrábí zatím jediné plně elektrické BMW. Elektromobil BMW i3 působil ve své době jako zjevení. Malé městské vozidlo udivovalo tvarem i použitými materiály.

Výroba BMW i3 s velkou pompou odstartovala v nové továrně v Lipsku, která je z části napájena obnovitelnými zdroji, konkrétně čtyřmi větrnými turbínami. Za uplynulý rok 2018 se v Lipsku vyrobilo celkem 36 829 těchto aut.

Kromě BMW i3 se v Lipsku vyrábí také sportovní plug-in hybrid BMW i8. V současné době už BMW připravuje i další čistě elektrické modely, např. BMW iX3, BMW i4 či BMW iNEXT.

tisková zpráva

90 Comments on “Elektromobil BMW i3: vyrobeno už 150 000 kusů”

      1. To nie je len o chuti. Tomu autu ci skor voziku chybaju jemne
        To nie je len o chuti. Tomu autu ci skor voziku chybaju jemne linie. Z predu vypada ako burane, z boku ako keby designerovi usla ceruzka a vnutro robil autista resp. vypada velmi lacno. Taketo EV hracky len robia hanbu poriadnym EV.

        1. Když jsem to viděl poprvé, řekl jsem si, že ten interiér
          Když jsem to viděl poprvé, řekl jsem si, že ten interiér musel navrhovat nějaký zhulený hipster 🙂 Ale naživo to není tak špatné. Pokud by bylo za dobrou cenu, koupím to manželce, ale zatím ne…

          Co mi vadilo, tak to bylo otevíraní těch zadních dveří. Dají se otevřít až potom, co se otevřou přední dveře a zavřít taky až po nich, nebo jak to bylo. Přislo mi to nepraktické, ale možná se na to dá zvyknout, nevím.

          Jinak mi auto přišlo docela prostorné, pro dva lidi akorát plus nějaký náklad. Je to malé, živé a asi se s ním i dobře jezdí ve městě. Jen ty galusku nebudí moc důvěru, ale manželka jezdí velice klidně 🙂

                1. Napsal jsem, že ty galusky nebudi moc důvěru a ne že to
                  Napsal jsem, že ty galusky nebudi moc důvěru a ne že to špatně jezdí. To samozřejmě nemohu posoudit.

                  Dveře jsem si vyzkoušel, k tomu abych to posoudil, nemusím s autem jezdit. Na esalonu jsem to prolezl, sedl jsem si dopředu, dozadu, zkusil dveře, kufr…

                2. Tak pro tvoji představu, ať nemáš jen dojmy. Dveře jsou
                  Tak pro tvoji představu, ať nemáš jen dojmy. Dveře jsou skvělé vymyšlený. Dostatečně velký pro nastupování dopředu jako v dvoudveřáku, ale se skvělým přístupem na zadní sedačky díky absenci B sloupků a možnosti sklopení opěradla. Prostě díra jako kráva.
                  A úzký gumy vidíš jen když zaparkuješ a necháš vytočený kola. Zevnitř o nich nevíš a pokud nejsou vytočený, tak jsou to krásný devatenáctky. Drží jak přibitý, při akceleraci nechápeš jak to přenese ten moment při tom výkonu. I na mokré cestě, prostě zadek.
                  Někdy to testni a budeš čumět. Pak to budeš chtít. S rexem dojedeš všude.

                3. No vidíš… díky za smysluplný komentář 🙂
                  A REX bych

                  No vidíš… díky za smysluplný komentář 🙂

                  A REX bych nechtěl, zbytečná komplikace. Když už, tak čisté EV. Ale jak říkám, zatím na něj nemám.

  1. Myslím, že je to auto POUZE pro fandy BMW a patrioty
    Myslím, že je to auto POUZE pro fandy BMW a patrioty německého průmyslu. Souhlasím, že po příchodu Tesla Model 3 je to neprodejné auto, stejně jako Nissan Leaf, VW eGolf a podobní. Vidíte někdo konkurenci pro Tesla Model 3? Já tedy ne a ani nevidím nic v příštím roce. Snad VW I.D. Vizzion, ale ten bude bůch ví kdy a možná půjde spíš proti Tesla Model S.

    1. No já nejsem žádný patriot ani fanda. Potřeboval jsem
      No já nejsem žádný patriot ani fanda. Potřeboval jsem elektromobil co mi nebude brzy rezavět,ve městě s ním zaparkuji bez problémů a nebudu mít promačkané dveře od dveří odtatních motoristů parkujících u supermarketů. A tohle byla jasná volba. Za 470 tisíc za 3 roky starou ojetinu super price. Dojezd mi vyhovuje. A případný servis na více jak jednom místě v ČR. Než M3 bych raději zvolil Konu. Za stejné peníze větší dojezd a do města na parkování taky lepší. Kufr akorát. Ale je fajn,že je už z čeho vybírat.Každému co vyhovuje.

      1. Kde jste to sehnal za takovou cenu? Já koukám na tipcars a
        Kde jste to sehnal za takovou cenu? Já koukám na tipcars a ceny začínají přes 500 tisíc a to za modely z r. 2014, 2015 už se blíží k 600 tis. A to se obávám, že je ještě s tou nejmenší baterkou, ne? Od kdy se dávala ta větší baterka, těch 33 kWh a jak se to pozná třeba v inzerátu?

        1. 2.1. jsem sehnal i3 94Ah 8 měsíců starou, po faceliftu s
          2.1. jsem sehnal i3 94Ah 8 měsíců starou, po faceliftu s 11tis. km, kupní cena 1,4 mil. (komplet zakřížkovaná výbava, včetně druhého setu alu zimních pneu).

          Koupeno za 735 bez DPH… a jsem z auta opravdu nadšenej, do Prahy ideální.

          TM3 nebyla a za takovou cenu ještě nějaký pátek nebude. Chtěl jsem jezdit, né čekat…

              1. Z VIN-u sa da zistit datum vyroby len orientacne, lebo vo
                Z VIN-u sa da zistit datum vyroby len orientacne, lebo vo VIN-e sa udava len typovy rocnik, co nemusi sediet ani s rokom vyroby. No ked je zname, kedy sa novy typovy rocnik daneho auta zacal vyrabat a je znama informacia, kolko aut sa v danom obdobi vyrobilo, tak z kombinacie typoveho rocnika, poctu vyrobenych kusov a poradoveho cisla (spravidla na konci VIN-u) sa da relativne presne zistit datum vyroby auta.

    2. Furt tu někdo bere, že kategorie EV je jedna a srovnává
      Furt tu někdo bere, že kategorie EV je jedna a srovnává Modely X, S, 3, BMW i3, Zoe, iMiev apod. jako jednu kategorii. Vždyť je to KRAVINA. Člověk, co si kupuje prémiovku do města jako druhé auto do rodiny, se kterým jezdí převážně manželka, si vážně nekoupí Model 3 o velikosti Superbu 3! S tím by ho totiž zpravidla poslala do řiti, že s takovou krávou jezdit nebude. Model 3 skutečně prakticky nemá žádnou konkurenci. Ona totiž v jeho třídě žádná neexistuje. Kona ani Niro nejsou ani zdaleka ve stejné třídě a ostatní jsou auta pro zcela jiné určení. Nejblíž je tomu asi Leaf 62 kWh. Ale z toho porovnání vychází dost tragicky.

    3. To je nesmysl, to srovnávání s Teslou 3. Jsou lidi, co jim
      To je nesmysl, to srovnávání s Teslou 3. Jsou lidi, co jim ten nižší dojezd v pohodě stačí a jsou třeba aktivní a požadují i nějakou přepravní kapacitu. Když se v i3 sklopí sedačky, odveze to dva lidi + třeba 2 kola nebo dva padáky, golfovou výbavu, prostě cokoliv většího, so sedan prostě neuveze. A je to rozměrově malé auto, šikovné do města a okolí.

        1. Do Tesly 3 narveš dovnitř 2 kola? Hm… já myslel, že to
          Do Tesly 3 narveš dovnitř 2 kola? Hm… já myslel, že to je sedan a z toho pak plynou určitá omezení v přepravní kapacitě. Nemusí jít nutně o kola, jen prostě ten kufr je praktičtější a zřejmě i větší a auto je přitom menší. Sám mám sedan, kde sedačky nejdou sklopit, vyhovuje mi na delší cestování, ale už byly situace, kdy jsem potřeboval něco odvézt, do sedanu se to nevešlo, ale do manželky Áčka v pohodě, přitom je to menší auto.

          Zase si nenamlouvejme, že T3 je bůh mezi elektroauty, univerzál vhodný na všechna pouití a pro všechny a že nad něj není. To tady pořád vykřikuje jeden blbeček a je už s tím k smíchu 🙂

            1. Dovnitř sedanu, kterému nejdou sklápět sedačky se vlezou
              Dovnitř sedanu, kterému nejdou sklápět sedačky se vlezou dvě kola? A jak moc rozebrané?

              Ale jak říkám, ty kola byly jenom příklad, podstatné je, že kufr v té i3 je mnohem praktičtější než u Tesla 3 a to mnoho lidí ocení, zvlášť, když ta i3 je i podstatně menší.

                1. Bylo by zajímavý video jak to tam dáváš.
                  Ale

                  Bylo by zajímavý video jak to tam dáváš.

                  Ale předpokládám, že zadní dírou asi ne, takže asi asi ušima :-))) (zadními bočními dveřmi)

                2. Přes kufr. A je to tam hned, jen to nesmíš položit na
                  Přes kufr. A je to tam hned, jen to nesmíš položit na přehazka. A to jsou skutečně mamutí rámy co se šířky týče, nebo v tomhle případě výšky když je to na ležák a.

                3. Ale přední kola musíš sundat, ne? To mne právě nejde na
                  Ale přední kola musíš sundat, ne? To mne právě nejde na rozum. řídítka s předním kolem zkrz ten otvor – to přeci nemůže projít.

                4. Jo. To jsem už psal… je stejně jak do kombiku, tam to ale
                  Jo. To jsem už psal… je stejně jak do kombiku, tam to ale jde i na „stojaka“…

      1. A naco su ti kozmicke materialy na Zemi? Recyklacia toho
        A naco su ti kozmicke materialy na Zemi? Recyklacia toho plastu sa velmi nespomina. A tiez by ma zaujimalo, kolko teda ten hmotnosti usetrili, ze sa im to oplatilo spravit plastove?

        A o tom ake je to auto skarede radsej nepisem. Fakt sa moze porovavat s tym skaredym fiatom multipa.

        1. Tak po delší době musím komentovat příspěvek.
          Zaprvé

          Tak po delší době musím komentovat příspěvek.
          Zaprvé BMW taky nesnáším hlavně kvůli majitelům a fanouškům (to jsem musel napsat).
          Ale BMW i3 je inovativní kus auta, pokud pominu kapacitu baterky.
          Jako jediné auto na světě používá veškeré interiérové materiály, které nebyly chemicky upraveny a mořeny, aby vydržely UV degradaci a obecně fotoiniciaci.
          Máte vůbec představu jaké zdraví škodlivé látky se do měkčených a jiných materiálů dávají do klasických aut….rakovinnotvorné tereftaláty – polyethyllen, dimethyl atd…
          Toto auto používá: bambus, bombajské konopí, částečně z PET lahví (bez chemických úprav) atd.
          V tomto ohledu je to pecka a taky si za to zaplatíš kamo 🙂

          1. Priznam sa ze tomu neverim, ze nepouzivaju nejake plasty as
            Priznam sa ze tomu neverim, ze nepouzivaju nejake plasty as formaldehydom ale dobre. Moja narazka bola skor na karoseriu kde sa pouzivaju plasty a na nejaku ekologiu ci recyklaciu sa kaslalo a potom ten nechutny design. Tiez musim priznat ze to auto je v realy skaredsie nez na obrazku.

            Ked uz hovorime o tom bambuse ste si uplne isty ze nie je potiahnuty konzervacnymi latkami aj stym formaldehydom?

            1. Tuto skutečnost tvrdí sama automobilka a taky je možnost
              Tuto skutečnost tvrdí sama automobilka a taky je možnost najít spoustu informací ohledně použitých materiálů v i3.
              Pochybuji, že by lhali veřejně zde není důvod, to byl hlavní artikl k vytvoření a odlišnosti od ostatních EV…něco jako Tesla, která má ve specifikaci, že auto a jejich filtry jsou schopny odolat částicím na mikroskopické úrovni. Odolat chemickému útoku atd….jak si chcete toto ověřit víte jak to myslím 🙂

              Za formaldehyd dám roku do ohně, tato těkavá látka se používá hlavně na měkčené PVC-P či tvrdý PVC-U.
              A další plasty jako PP, PA které jsou mořeny a chemicky upraveny…kamarád upravuje tyto chemické sloučeniny pro různé automobilky, vyrábí to pro celou Evropu Polsko a je to hrůůůůze!!! A pak si lidé ještě koupí vůni ampulku jedu nechápu 🙁
              Kdyby to šlo tak nové auto nekupuji vůbec.

Napsat komentář