Pražané už můžou sdílet první stovku aut od Anytime carsharing

Italská společnost Anytime carsharing začala nabízet sdílení aut v Praze. Pražané zatím mohou využívat 100 hybridních vozů Toyota Yaris s automatickou převodovkou a parkovací kamerou.

Anytime slibuje, že počet nabízených vozů dále poroste.

foto: Anytime Carsharing

Anytime Carsharing na začátku dubna spustila aplikaci, v rámci které se mohli tuzemští zájemci o službu zaregistrovat a nyní jí začít využívat. Počet registrací za necelý měsíc přesáhl 5000.

„Registrace pro nové klienty jsme spustili na začátku dubna spolu s akcí 40 min jízdy zdarma. Velice brzy nám český trh prokázal svůj nevyužitý potenciál. Prvních 100 uživatelů se registrovalo během několika hodin,“ říká ředitel Anytime carsharing ČR Milan Beutl.

Ceny začínají od 1,99 Kč za minutu použití vozidla, kilometry jsou zahrnuté v ceně. Stejně jako benzín, mytí, dálniční známka i pojištění vozu. Součástí je bezplatné parkování v modrých a fialových zónách v Praze. Platba se uskuteční automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty. Kromě ceny za minutu uživatel nic dalšího neplatí.

Odemykání a zamykání z mobilu

Zájemce o využití služby stáhne bezplatnou aplikaci z Apple Store nebo Google Play a provede on-line registraci, která trvá do 15 minut. Vyfotí průkaz totožnosti, řidičský průkaz a pořídí selfie.

Pak už jen stačí pomocí aplikace vyhledat nejbližší vozidlo a může vyrazit. Klíče ani vstupní kartu nepotřebuje, vozidla se odemykají a zamykají přímo z mobilní aplikace. Cesty pak může podnikat po celé ČR a auto nakonec nechá kdekoli po Praze.

Hybridní vozy při provozu ve městech dokáží podle statistik automobilky Toyota jezdit 80 až 90 procent doby provozu čistě na elektřinu. Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, srovnatelná cena s benzínovými auty, a až desetiletá výdrž baterie.

Anytime je jedním z největších poskytovatelů sdílení vozidel na světě a prvním nadnárodním hráčem, který přichází do Česka. V České republice plánuje v příštích letech investovat až 30 milionů eur.

Sdílení aut vede před půjčováním

Podle nedávného průzkumu EY celkem . V Praze jezdí okolo 1,1 milionu aut, která denně najedou 23 milionů kilometrů. Ke konci roku 2017 připadal v Praze jeden automobil na 1,5 obyvatele. Obsazenost osobních aut při jízdách po městě se dlouhodobě pohybuje kolem 1,3 člověka na vůz.

Lidé podle statistik využívají vlastní auto jen zhruba čtyři procenta z celkového času. Počet uživatelů carsharingu by se měl do roku 2024 zvýšit na 30 milionů z předloňských sedmi milionů lidí. Velikost trhu dosáhne za pět let 16,5 miliardy eur.

Společnost Anytime začala poskytovat služby v oblasti pronájmu aut v roce 2012. V současné době provozuje flotilu více než 8000 automobilů v různých segmentech. Působí ve 14 městech ve čtyřech zemích.

Anytime vlastní skupina Mikro Kapital Group, kterou v roce 2008 založil podnikatel Vincenzo Trani. Skupina Mikro Kapital působí v oblasti finančních služeb, mikrofinancování a sdílení automobilů v 17 zemích. Reprezentativní kanceláře se nacházejí v 68 městech a počet zaměstnanců přesahuje 1500 lidí.

tisková zpráva

23 Comments on “Pražané už můžou sdílet první stovku aut od Anytime carsharing”

    1. To je logické, nejsou tam ani podmínky na dlouhodobé
      To je logické, nejsou tam ani podmínky na dlouhodobé půjčování, ale na krátké minutové jízdy. Stačí jim v průměru tak 20 minut denně, aby se zaplatila, pak už vydělávají majiteli.
      A samozřejmě když spustili službu ve středu (tím se dá dost pochybovat o vašem tvrzení „stát jich vidím hodně“), tak se nedá očekávat, že bude hned ohromný zájem. Já třeba jel už pár hodin po spuštění služby, smůla, že jste mě zrovna neviděl 🙂

  1. Docela mám strach, že šetřící češi budou jezdit nad
    Docela mám strach, že šetřící češi budou jezdit nad povolený limit, jen aby ušetřili pár korun. Jakmile takové auto uvidím budu velice obezřetný. Zároveň by mě zajímalo jak se bude řešit pokud někdo v autě spáchá přestupek(Foto past). V podmínkách se o tom nic nepíše.

        1. No ale to není žádné porušení. Platí se jen za minuty.
          No ale to není žádné porušení. Platí se jen za minuty. Tak je ta služba navržená. Zase na druhou stranu když budu stát hodinu v zácpě a neujedu ani km tak zaplatím (nespravedlivě) 300 stovky. Takže tím si to provozovatel zase vykompenzuje. Auto má stop start.

            1. Jasně, takže do teď ti, kteří si půjčili klidně zdarma
              Jasně, takže do teď ti, kteří si půjčili klidně zdarma auto třeba od rodičů, tak rychle nejezdili… 😀
              Nebo další blázní, kterým je všechno jedno. Takových jsou jen v Praze deseti tisíce. Sto aut nějaké služby na tom nic nezmění.

                1. To je nesmysl. I když pojedete jak blázen, tak na 10 km
                  To je nesmysl. I když pojedete jak blázen, tak na 10 km nemáte šanci ušetřit víc jak 1-2 minuty i když je relativně volná Praha. Nevím, kdo by kvůli 5-10 korunám riskoval několik tisíc pokuty (neplatíte jen tu pokutu, ale i poplatek za to, že to společnost musí řešit).
                  Jediné, co by se dalo čekat je častější projetí na oranžovou. Stejně vás ale mnohem víc bude stát, když narazíte na kolonu nebo budete 10 minut kroužit kolem, abyste našel parkovací místo.

        2. Za překročení rychlostního limitu je smluvní pokuta 3000
          Za překročení rychlostního limitu je smluvní pokuta 3000 Kč (plus další případné škody) jen v případě, že při něm způsobíte dopravní nehodu. A to se ještě musí jednat v překročení v obci o 20 km/hod a mimo obec o 30 km/hod. a více;.
          Jinak si můžete jezdit jak chcete a jediný, kdo vám dá pokutu, je policajt. 😀

    1. „Co se stane, když bude udělena pokuta za parkování nebo
      „Co se stane, když bude udělena pokuta za parkování nebo bude vůz odtažen?
      Jste odpovědni za jakoukoliv pokutu, která vznikne během vašeho pronájmu, nebo později, například kvůli nesprávnému parkování nebo ponechání v nepovolené zóně. Navíc k pokutám budete muset zaplatit manipulační poplatky.“

      Je to teda o pakrování, ale předpokládám, že stejné podmínky platí i na ostatní přestupky, jako je právě rychlost. To samé jako když máš služebku. Provozovateli přijde výzva, ten tě nabonzuje a platíš. Nebo si to vyřeší oni a ty platíš pokutu + manipulační poplatek.

      https://anytimecar.cz/cz/faq.html

      1. Můžu mluvit za Car4way, které mi pokutu (resp. odpustek za
        Můžu mluvit za Car4way, které mi pokutu (resp. odpustek za „sprdel“) o měsíc později přefakturovalo. To znamená, že ji rovnou zaplatili.

        Podle všeho jsem přehlédl konec parkoviště v modré zóně, takže stál mimo dovolené místo v zóně a MPP mě nabonzovala magistrátu – bez lístečku…

Napsat komentář