Tesla představila auto bez volantu, takhle by mohlo vypadat Robotaxi

Tesla nás poslední dobou vydatně zásobuje novinkami. Dnes ukázala nepříliš povzbudivé finanční výsledky, ale už pár dní předtím vydala také obrázek interiéru robotického auta bez volantu.

Takhle si Tesla představuje budoucnost autonomního řízení.
foto: Tesla

Tesla aktuálně v rámci Autonomy Day předvedla nejen svůj nový čip a FSD počítač pro plně robotické řízení, ale také zveřejnila informace týkající se služby robotického sdílení aut Robotaxi (původně Tesla Network).

S tím samozřejmě přímo souvisí i nejnovější obrázek interiéru auta, ve kterém chybí volant. Elon Musk řekl, že takové auto by Tesla mohla poslat na trh už za dva roky.

„Pravděpodobnost odstranění volantu je 100 %. Zákazníci to budou vyžadovat,“ řekl doslova Musk. Nejnovější elektromobil Tesla Model 3 je ostatně postaven právě s ohledem na budoucí plně robotické řízení, čemuž odpovídá kromě jiného také minimalistický interiér a ovládání téměř všech prvků softwarově přes dotykovou obrazovku.

Tesla

68 Comments on “Tesla představila auto bez volantu, takhle by mohlo vypadat Robotaxi”

  1. OT Tak jsem se „konecne taky dockal, rozsypane texty v
    OT Tak jsem se „konecne taky dockal, rozsypane texty v uzivatelskem rozhrani. Kez by misto vymysleni ptakovin poslal sve developery na kurz prace s pameti, kdyz uz nutne musi jet v jazyce, ktery ochranu pameti nepodporuje. A sve testery na kurz testovani…

  2. Je to zvláštní že už máme tolik recenzí od skutečných
    Je to zvláštní že už máme tolik recenzí od skutečných vlastníků Tesel a víme, že provoz automatického pilota je velmi problematický a nespolehlivý a přesto se budeme všichni tvářit že je vše v pořádku a auta mohou jezdit sama.

  3. Tohle je proste ulet. Trochu jsem mel moznost nahlidnout do
    Tohle je proste ulet. Trochu jsem mel moznost nahlidnout do vyzkumu kolem autonomniho rizeni a ty problemy jsou tam tak tezky…. Namatkou treba, jak auto ve meste pozna, ze auto pred nim ma predjet protoze se chysta vykladat zeleninu/pivo (bezna mestska realita) nebo ze ma stat za nim protoze jen popojizi. Ridic si samozrejme ani neda dvojitej blinkr. Ridic totiz z motajicich se stehovaku kolem, cloveka s rudlem, napisu na aute nebo na kramu chape, o co jde – tohle soucasny neuronky ktery jen delaji mnohorozmernou analyzu obrazu versus parametry jizdy nemaji sanci dat. Neverim tomu, ze do 5 let budou mit neco o moc lepsiho nez autonomii na dalnicich a us okreskach (kdyz nejsou pod snehem, napadanym listim nebo piskem v suchejch oblastech) Autonomie ve mestech kde jezdi i hloupa auta s ridici je porad hrozne daleko – neni to o HW, na to proste soucasna koncepce DNN nestaci – navrh auta bez volantu je v soucasny dobe cista sci-fi, vetsi nez let na Mars se obavam.

    1. Jen tak mimochodem.
      Pokud někdo zastavuje a použije

      Jen tak mimochodem.
      Pokud někdo zastavuje a použije výstražný trojúhelník zabavil bych mu řidičák a nechal ho udělat znovu test a jízdy.
      Idioti co používají trojúhelník, když zastavují nebo když je někdo táhne na laně, by neměli sedat za volant. Je to nebezpečné!

    2. No nechtěl bych trčet za tím stěhovákem v autě bez
      No nechtěl bych trčet za tím stěhovákem v autě bez volantu a oplácet úsměvy kolemjdoucím:)))
      Je jasné, že řídit auto je mnohem komplexnější činnost, než jenom kroucení volantem. A to si představte vypustit autopilota na ulici do takové Bombaje. Myslím, že tam buď bude muset být v algoritmu nějaká redundance v podobě nějaké té přejeté rikši, nebo bude muset někdo vymyslet místo AI AM – artificial madness.

    1. Strategicky a obecně má Musk pravdu, ale tyhle jeho
      Strategicky a obecně má Musk pravdu, ale tyhle jeho konkrétný „výlevy“ jsou totálně mimo, dost častá je u něj nekonzistence a plno důkazů, že zákazníkům v utomotive rozumí velký houby. Bohužel však tesla nemá a NEBUDE mít nikdy konkurenci, všichni ostatní lepí šmejdy auta, aby vydržely jen pár let, Tesla ne.

  4. off
    Kritický pohled na dosavadní způsoby výpočtu

    off

    Kritický pohled na dosavadní způsoby výpočtu uhlíkové stopy u elektroaut.
    https://www.spiegel.de/auto/aktuell/e-auto-schlechtgerechnet-die-ifo-studie-zur-co2-bilanz-a-1263622.html

    Dosavadní studie brali pro dízl ty nejlepší podmínky pro elektriku ty nejhorší. Jak nečekané :)))
    https://www.wiwo.de/technologie/mobilitaet/ist-das-e-auto-ein-rueckschritt-was-hans-werner-sinn-bei-seiner-elektroauto-studie-uebersehen-hat/24237236.html

    1. Nechce někdo spočítat nějakou objektivnější studii z
      Nechce někdo spočítat nějakou objektivnější studii z vlastních vstupů ať získame trochu reálnější pohled na věc a tím potvrdit či vyvrátit dosavadní hodnoty co rotují v médiích a diskuzích? Já už na to nemám čas ani praktické znalosti.

      Asi bude potřeba rozlišit hodnoty pro Teslu a čínskou potažmo evropskou produkci díky jinému energetickému mixu, které výrobci využívají.

      1. Co tenhle pohled?
        Benzínové auto – 5 l/100km – 30 Kč/l – 16

        Co tenhle pohled?
        Benzínové auto – 5 l/100km – 30 Kč/l – 16 Kč daň z litru
        Elektromobil – 14 kWh/100km – 5 Kč/kWh bez daně.
        Palivo na sto km
        Je víc 5×14 nebo je méně 14×5 ? :oD

        Než někdo bude brečet, že auto tolik nežere – je to fuk prostě 5 l a 14 kWh jsou papírové spotřeby, obě nalhané dle stejné metodiky – tedy nikoli dojezdová zkouška

        1. Průměrné fosilní auto nejezdí za 5/100 , ale eni EV
          Průměrné fosilní auto nejezdí za 5/100 , ale eni EV nejezdí 14kWh/100. Ale vyjde to nastejno , protože obje je tak o 20% podseknuto stejně.
          Nechapu proč z ceny benzinu odečitat daň, to trochu zavání touhou dostat nějaký výsledek.
          Když už tak od ceny elektřiny taky odečtěte daně vč. příplatku za alternativní soláry apod. Ale rozhodně je účelové uvádět 5 Kč za kWH. Já doma platím 2,73 a ve firmě 1,86.
          Takže je potřeba dosadit správná čísla nebo vysvětlit, co tím chce autor říct.

              1. No to jo, prodávat do sítě je neekonomické, všude čtu,
                No to jo, prodávat do sítě je neekonomické, všude čtu, že FVE se má projektovat tak, aby si co nejvíc spotřeboval sám. Šlo mi o to, že zadarmo to každopádně nebude, protože FVE je velká vstupní investice, nějaká údržba k tomu a to by mě právě zajímalo, že na kolik tak vyjde domácí fotovoltaikou vyprodukovaná kWh při započtení těch invest. a servisních nákladů.

                Já třeba topím plynem, i ohřev vody je na plyn, spotřebu mám ročně 2500 kWh a FVE se mi tudíž nevyplatí, tadif mám klasický. Elektroauto by tu spotřebu jistě zvedlo, ale to bych pak zase dostal lepší tarif a zas by se to nevyplatilo. A předělávat barák na topení elektrikou se mi nechce a akumulace do baterek je drahá.

                1. No FVE se dneska zaplati cca do 10ti let, takze pak to mas
                  No FVE se dneska zaplati cca do 10ti let, takze pak to mas skutecne zadarmo.

                2. Za 5 let a já osobně ji mám spalcenou za pouhé 3 roky. Už
                  Za 5 let a já osobně ji mám spalcenou za pouhé 3 roky. Už ted jedu zadara, hoši 🙂
                  Ročně mi střecha vyprodukuje cirka 9MWh.

                3. No super. Takze bez dotaci za 6 🙂 jak mas velkou elektrarnu?
                  No super. Takze bez dotaci za 6 🙂 jak mas velkou elektrarnu?

                4. 9,6kWp. Bylo to dělané z použitých komponentů, proto 3
                  9,6kWp. Bylo to dělané z použitých komponentů, proto 3 roky.

                5. Maximalni vykon bez licence. Solid elektrarna. Kolik ti to
                  Maximalni vykon bez licence. Solid elektrarna. Kolik ti to vyrobi behem zimnich mesicu v prumeru? Pripadne jaky je pomer mezi letnimi a zimnimi mesici? Diky

                6. Nejhorší je prosinec cca 150kWh/měsíc
                  a nejlepší letní

                  Nejhorší je prosinec cca 150kWh/měsíc
                  a nejlepší letní měsíce cca 1200kWh. Kdybych nemusel nabíjet EV, tak i listopad a leden jedu jenom na slunce. Prosinec nikoliv.

                7. solidni, diky. Cim topis doma? primotopy?
                  solidni, diky. Cim topis doma? primotopy? podlahovka?Infrapanely?

                8. Podlahovka s akumulačkou, kterou nahřívám z přebytků FVE
                  Podlahovka s akumulačkou, kterou nahřívám z přebytků FVE a jinak plyn, plus kamna

                9. Právě že paradoxně se elektrárna vyplatí Vám protože
                  Právě že paradoxně se elektrárna vyplatí Vám protože platíte za kWh hodně počítám že 4-5 Kč.

                  Ten kdo elektřinou topí tak má kWh za 2 Kč a tomu už se FVE nevyplatí, resp má 2x takovou návratnost cca 20 let a to už je na hraně.

                  Právě že pro takové připady jako vy je tarif elektromobilita ten dostanete i když topíte plynem jen se prokážete TP že máte elektromobil, nebo Plug in hybrid.

                  A máte tarif 16 hodin proud za levnější cenu cca o 50 hal než máte teď a 8 hodin za cca polovinu -v noci a prostě v tu dobu si pohodlně nabijete auto když spíte. což jste vlastně i psal.

                  Elektárna se Vám tedy nevyplatí, navíc většina lidí je přes den v práci s tím autem a tak nemůže nabíjet- začarovaný kruh s tím sluncem

        2. Ke spálení 1 litru paliva je potřeba přibližně 10 000
          Ke spálení 1 litru paliva je potřeba přibližně 10 000 litrů
          vzduchu. Vzduch je sice zadarmo, ale těch 10 000 litrů vzduchu vyleze z výfuku znehodnoceno.
          Špinavý vzduch každý rok zabije velké množství lidí. Statistiky lze dohledat.

          Nastartovaný elektromobil tě v garáži pravděpodobně nezabije. Benzínové auto je z tohoto pohledu „masový“ vrah.

          Všechno není jen o ceně energie vložené.

    1. Elon to zmínil v souvislosti s tím, že tunové auto
      Elon to zmínil v souvislosti s tím, že tunové auto řízené člověkem je nebezpečná věc (na tom se snad shodneme už dnes) a jak bude přibývat autonomních vozidel tak se ukáže o kolik ubývá nehod a ztrát na životech. Potom budou lidi chtít auta bez volantu obecně, protože to bude mnohem bezpečnější varianta. On si každej myslí jak je nejlepší řidič, ale bohužel lidi zatím můžu za drtivou většinu nehod 🙂

      Je to asi stejný jako když před sto lety by nikdo nevstoupil do výtahu bez liftboye a dneska už ho tam nikdo nechce, výtah je bezpečný sám o sobě. Těžší je změnit mentalitu než techniku. A řidiči kteří si užívají řízení stále samozřejmě budou, jen ve výrazné menšině, a budou mít sakra drahý pojištění.

      1. Nevim proc Elon vymysli takove kraviny,jako auto bez volantu.
        Nevim proc Elon vymysli takove kraviny,jako auto bez volantu. Ten se snad uplne zblaznil. Lidi mohou chtit co chteji,ale zadny normalni stat nedovoli v legislative jezdit s autem bez volantu nebo s plne autonomnim rizenim. Jsou to vyhozene prachy.

        1. Nemate pravdu. Dneska se vam to tak jevi ale je to jen otazka
          Nemate pravdu. Dneska se vam to tak jevi ale je to jen otazka casu kdy se naopak zakazou auta riditelna rucne. A to rikam jako nekdo kdo ridi rad. Proste nehodovost robotickych aut bude blizka nule a tomu
          se zadny clovek nevyrovna. A pak se zmeni legislativa. Tipl bych si ze auta s volantem nektera zustanou pro lidi kteri radi ridi ale bude je neustale hlidat pocitac ktery pri nebezpeci prevezme rizeni. Tato auta budou ovsem drazsi nez ta plne automaticka. Ten pocitacovy dohled pujde mozna vypnout na zavodnim okruhu kde podepisete reverz.

      2. pro tupé ovčany, co si nechají líbit fašismus a diktát
        pro tupé ovčany, co si nechají líbit fašismus a diktát EU, je určitě auto bez volantu či život bez hotovosti vhodnou volbou, jako pro dobytek:

        „Auta ovládne ‚Velký bratr‘. Mají mít omezovače rychlosti a alkoholové zámky“

          1. proč mě nazýváš fašistou? protože jsi mentálně
            proč mě nazýváš fašistou? protože jsi mentálně nemocný? To dělají opravdoví fašisti typu EU, označují druhé fašisty, tedy fašista jsi tu ty svou nulovou agresivní rétorikou, typickou pro EU nacisty jako „dezinformace“, ale neřekneme vám, co tím přesně myslíme, troubo 🙂

            1. Ukaž mi kde přesně tě nazývám fašistou ty demente
              Ukaž mi kde přesně tě nazývám fašistou ty demente vypatlanej? :)) Pokud sis nevšim tak se tě označuju za komouše, ale to je úplně stejná verbež, spíš ještě horší. :)) Nauč se nejdřív číst a chápat psanej text a pak teprve diskutuj, jinak si za blbečka co má jen furt plnou hubu fašismu. Tobě imponujou viď :))))

          1. Ne ze bych tuhle reakci chapal – rikam, ze neexistuji
            Ne ze bych tuhle reakci chapal – rikam, ze neexistuji autonomni auta se zodpovednosti za sve chovani, tak nejde rict, ze pusobi vic nebo min nehod…

            Jsem ochoten verit, ze autonomni auta z blizke budoucnosti (rekneme zivotnost dnesnich TM3 – 10 let) by byla bezpecnejsi v ciste autonomnim provozu. Ale zatim neni jediny naznak, ktery by dokazoval, ze se nehodovost zlepsi zarazenim techto FSD do smiseneho ne-dalnicniho provozu (kde se deji neocekavane udalosti). Resp. zatim to spis vypada, ze testovaci autonomni auta vic krizovek vytvari (jezdi bezduvodne pod limitem, blokuji vjezd na kruhac, protoze se jim zda, ze nemaji dost mista…).

        1. Nekřivdi Janovi. Občas za nehodu může srnka,
          Nekřivdi Janovi. Občas za nehodu může srnka, zemětřesení, padající strom či meteorit a jistě by se toho našlo vícero. Jen nevím, jestli by AI v autě bez volantu takovou nehodu odvrátilo. Asi těžko, že ?
          Takže za mě – rád se budu držet svého volantu. Alespoň do doby, dokud mi to vrchnost umožní.

Napsat komentář