Kia umožní nastavovat výkon i další parametry elektromobilů přes mobil

Kia oznámila dokončení vývoje ‚technologie nastavování výkonových parametrů na základě spárování chytrého telefonu s elektromobilem‘, umožňující uživatelům přizpůsobovat klíčové funkce prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu.

Díky technologii může řidič prostřednictvím svého chytrého telefonu uzpůsobovat sedm klíčových výkonových parametrů
foto: Kia

Řidiči mohou pomocí uvedené technologie uzpůsobovat sedm výkonnostních parametrů: nejvyšší točivý moment elektromotoru, funkce zapalování, zrychlování a zpomalování, intenzitu rekuperačního brzdění, maximální rychlostní omezení, odezvu a využití energie pro soustavu klimatizace.

Podíl elektromobilů na trhu soustavně roste, zejména v oblasti půjčoven nebo sdílení automobilů, a tak nová technologie umožní řidičům stáhnout si svůj profil ze serveru a následně svá uživatelská nastavení použít v libovolném elektromobilu, za jehož volant se chystají usednout.

Aplikace též nabízí optimalizovaná nastavení pro zadaný cíl na základě analýzy zbývající vzdálenosti a požadavků na spotřebu energie. Rovněž dokáže nabídnout dynamičtější odezvu s doporučenými nastaveními výkonu přímo na míru.

Sedadlem řidiče to však nekončí; uživatelé mohou svá vlastní nastavení sdílet online a též si vyzkoušet specifická nastavení jiných uživatelů. Zákazníci dále mohou aplikovat nastavení doporučená automobilkou v závislosti na stavu cest, od venkovských silnic přes centra měst až po horské masivy.

K zabezpečení uživatelských nastavení během jejich odesílání a sdílení na serveru bude automobilka Kia využívat technologii blockchainu. Při odesílání a sdílení vlastních nastavení tak systém šifruje klíčové výkonnostní parametry v síti blockchainu tak, že vytváří nové bloky dat a ukládá je do distribuovaného datového úložiště, čímž zamezuje neoprávněné manipulaci s daty.

Technologii nastavování výkonových parametrů na základě spárování chytrého telefonu s elektromobilem od značky Kia je možné realizovat jen díky specifickým vlastnostem elektromobilů, kterými se liší od vozidel se spalovacím motorem.

Jelikož značka Kia má v plánu do roku 2025 uvést 16 nových elektrifikovaných modelů, včetně pěti hybridů (HEV), pěti plug-in hybridů (PHEV), pěti elektromobilů (EV) a jednoho modelu na palivové články (FCEV), je předpoklad, že technologie bude implementována postupně do všech budoucích modelů značky Kia s alternativním pohonem.

tisková zpráva

11 Comments on “Kia umožní nastavovat výkon i další parametry elektromobilů přes mobil”

      1. Sice se nize zminuji o Cine ale ano v soucasnem case pisi uz z
        Sice se nize zminuji o Cine ale ano v soucasnem case pisi uz z Hong Kongu.
        Jel jsem vlakem z Pekingu do Sanghaje, vzdalenost skoro 1 300 km, vlak jel vetsinou 350 km/h, cestu se 2 zastavkami zvladl za 4,5 hodiny a prijel driv o 2 minuty.
        V Sanghaji jsem si vyzkousel magneticky vlak Maglev a ten jel 430 km/h.
        Nejvic EV jsem ale videl az tady v Hong Kongu.
        Absolutne nejvic prevazuji Tesly, sem tam i3, Zoe a Nissan.

        Jinak cesty v Cine by mohly zavidet i Nemci, jezdi se tu ale 120 na dalnici a jsou zpoplatnene jako ve Francii a Italii. Po meste jen 60 a tu vsichni dodrzuji. Hromada kamer na kazdem kroku a ceste.
        Takze na delsi cestovani radeji vlakem nez autem.

        Jinak na sraz v Olomouci mam uz domluvenou Teslu 3.
        Pisi z tabletu, takze bez hacku, krouzku a carek.

    1. Peknych aut tu jezdi opradu hodne a urcite i nasinec by jsi
      Peknych aut tu jezdi opradu hodne a urcite i nasinec by jsi vybral, znacky absolutne nezname pro evropana.
      Cinani maji radi velka auta nejmensi je asi Oktavka,jinak je tu take hodne MPV a fakt peknych.
      Nejvic Tesel ale jezdi v Hong Kongu, pravostrane rizeni a barvy jake jsem u nas nevidel, krasne. Tech Tesel je tu asi vic jak v celem cesku.

Napsat komentář