Renault EZ-FLEX je kompaktní a snadno ovladatelný nákladní elektromobil určený pro bezproblémový pohyb po městech.
foto: Renault
Na květnovém veletrhu Viva Technology v Paříži Renault představil malou městskou dodávku s elektrickým pohonem EZ-Flex. Renault EZ-Flex je dlouhý jen 3860 mm. Má průměr otáčení jen 9 m a přitom nabízí objem nákladového prostoru 3 m3. Nakládání usnadňuje nakládací hrana jen 76 cm nad zemí.
Renault EZ-FLEX je kompaktní a snadno ovladatelný vůz určený pro bezproblémový pohyb po městech. Poskytuje optimální prostor, co se týká nákladového prostoru: délka (3,86 m), šířka (1,65 m) a výška (1,88 m) jsou dostatečně malé, aby umožnily přístup na parkoviště.
Jeho objem 3 m3 je „výjimečný vzhledem ke vnějším rozměrům a díky kompaktní kabině, která stále nabízí celou řadu výhod skutečného LUV“. Poloměr otáčení 4,5 m poskytuje vynikající manévrovatelnost v centrech měst.
Vše bylo navrženo tak, aby se plnily potřeby doručovatelů: široký přístup k sedadlu řidiče, který usnadňuje nasedání a vysedání, velmi přehledný centrální přístrojový panel pro rychlý a snadný přístup k informacím o řízení, viditelnosti pro chodce i viditelnosti v městském prostředí a jednoduché a účinné ovládací prvky řízení.
Rozhraní člověk – stroj je moderní a plně integrované do světa smartphonů. Nabízí služby a aplikace spojené s vozidlem a může integrovat aplikace spojené s různými činnostmi profesionálů.
foto: Renault
Nakládání je optimalizováno pomocí ergonomické výšky nakládací hrany (760 mm nad zemí) a otevírání umožňujících snadný přístup k celé ložné ploše. Vozidlo bylo také navrženo tak, aby umožnilo širokou škálu konfigurací. Tyto konfigurace zadního prostoru jsou přizpůsobitelné, aby plnily různé potřeby profesionálů, kteří budou vozidlo používat.
Jako elektrické vozidlo má EZ-FLEX přístup do městských center, nabízí dosah 150 km přizpůsobený potřebám městské dopravy (městské dodávky vyžadují v průměru 50 km denně).
Tucet vozů Renault EZ-FLEX bude zapůjčeno různým profesionálům, firmám, městům a obcím v Evropě. Očekává se, že experiment bude trvat přibližně 2 roky. Vozidlo je vybaveno senzory pro lepší pochopení používání a odborníci tyto údaje obohatí svou zpětnou vazbou během experimentu.
Budou se sbírat různé typy dat: geolokace, počet ujetých kilometrů, dosah, využívání otevírání, rychlost, zastávky atd. Tato data budou poté přenášena prostřednictvím připojeného systému vozidla buď v reálném čase nebo jednou denně, aby bylo možné porozumět realitě každodenního používání.
Analýza údajů, doplněná zpětnou vazbou odborníků, umožní společnosti Renault navrhovat vozidla, která jsou lépe přizpůsobena vývoji v oblasti městské logistiky. Cílem je, aby hráči v ekosystému otestovali vozidlo a jeho služby v reálných podmínkách a aby získali společnou vizi městské mobility zboží.
Auto delky 3860 mm nemuze mit nakladovy prostor 3,86 m.
Auto delky 3860 mm nemuze mit nakladovy prostor 3,86 m.
Možná to bude tím, že jednotkou prostoru nejsou metry :D.
Možná to bude tím, že jednotkou prostoru nejsou metry :D. Asi jste zrovna chyběl ve škole, když se počítal objem z rozměrů, co? 😀
Filipa nejspis nemate. Obe miry vyznacuji delku. Delka u auta
Filipa nejspis nemate. Obe miry vyznacuji delku. Delka u auta a delka nakladniho prostoru. Obe delky nemuzou byt stejne dlouhe.
No tak ona celá ta věta s rozměry je jaksi popletená.
Ale
No tak ona celá ta věta s rozměry je jaksi popletená.
Ale jinak palec nahoru.
Tak je celkem jasne, ze se ty rozmery tykaji auta (podle toho
Tak je celkem jasne, ze se ty rozmery tykaji auta (podle toho jak je to napsane, navic vynasobenim nevyjdou 3m2), ale je fakt, ze to psala topra cecha.
Psalo to píár jelito.
Psalo to píár jelito.
Mě se tom moc líbí. Akorát už to tu mělo bejt 5 let a ne
Mě se tom moc líbí. Akorát už to tu mělo bejt 5 let a ne že to teprv budou testovat. To měli mít otestovaný už dááávno. Prostě nechtěj kanibalizovat svoje rakovinometný dokávky.
Trochu škoda, že jich vyrobí jen 50 a 2 roky je budou
Trochu škoda, že jich vyrobí jen 50 a 2 roky je budou testovat než se něco začne vyrábět :(. Aby pak nepřišli s křížkem po funuse.
Ne nadarmo to je tvůrce automobilů! Jen tak dále!
Ne nadarmo to je tvůrce automobilů! Jen tak dále!