Innogy spustilo v Polsku největší systém sdílení elektromobilů BMW

Celkem 500 elektromobilů BMW i3 jezdí nově v polském hlavním městě v rámci systému sdílení aut Innogy GO!

Elektromobily BMW i3 ve Varšavě v rámci služby innogy GO! mohou využívat mimo jiné vyhrazených pruhů pro autobusy. Innogy GO! vypadá jako velmi zajímavý počin a Praha má zase co dohánět.
foto: innogy

Energetická společnost innogy, dříve známá jako RWE, nakoupila 500 elektromobilů BMW i3 a BMW i3S pro svou službu sdílení aut innogy GO! Nejde však o nejnovější modely se 42,2kWh baterií.

Cena za pronájem je zhruba 7-10 Kč/min. Za celý den zaplatíte v přepočtu 1434 Kč, resp. 1794 Kč za verzi i3S. Investice se mohla uskutečnit mimo jiné díky 30 novým rychlonabíječkám rozmístěným po celé Varšavě.

tisková zpráva

46 Comments on “Innogy spustilo v Polsku největší systém sdílení elektromobilů BMW”

  1. Zajímavý počin, když jsem byl před dvěma roky v Polsku s
    Zajímavý počin, když jsem byl před dvěma roky v Polsku s EV, marně jsme hledali „ladowarku“.
    Nyní tam mají více AC i DC než u nás (viz https://elektrowoz.pl/ladowarki/).
    Navíc BMW i3 je pro daný účel do města asi nejvhodnější auto.
    Cena je 1166,- Kč na den bez DPH /nebo při překročení limitu/ (předpokládám 23% DPH – paní na informacích moc nevěděla v PL mají tři sazby 5,8 a 23).
    Dále mají povolenu jízdu v BUS pruzích, parkování zdarma, nabíjení na Innogy zdarma, pojištění, údržbu …
    Když to srovnám s Prahou … a je vůbec s čím srovnávat? Kolik se vlastně v Praze půjčuje elektromobilů? Dvacet? Padesát? Sto? A kolik je v Praze rychlonabíječek? Budou stačit – kdyby v Praze přibylo 500 elektromobilů?
    No to se brzo dozvíme (až přijedou ty předobjednané Tesly 3) – já myslím, že to bude v Praze pěkný zmatek.

    1. Přeložím do korporátního jazyka.
      Baví se marketingové

      Přeložím do korporátního jazyka.
      Baví se marketingové oddělení Innogy s jejich obchodním.
      Marketing: „Vytvoříme carsharing službu ze samých EVček!!! Sice ji budeme muset těžce dotovat, ale… Bude tak cool, že si z toho lidi stříknou do kalhot, všude se o tom bude mluvit a předběhneme veškerou konkurenci. No a vy díky tomu prodáte tolik elektriky vyrobené z uhlí, že se vám o tom ani nesnilo!“ Hurááá!
      Obchodní: „SUPER!!!“
      Po roce provozu služby.
      Obchod: „Katastrofa. Prodeje se vůbec nezvýšily. Naopak ještě klesly. Jak jste si do prdele mohli vůbec myslet, že díky nějakýmu carsharingu si lidi od nás koupí více elektřiny do domácnosti?!“
      Marketing jen kouká do stropu a dělá že tam není. „Tak to jsme posrali. Co teď? Přeci nemůže veřejnosti přiznat, že jsme takový dementi?“
      „A co takhle říct, že dementi jsou lidi?“
      „Cože? Jak asi?“
      No jednoduše. Řekneme, že jsme se snažili, ale lidi jsou… lidi… a že se spletli a vlastně chtějí vodíková auta.“
      Načež Innogy vydá tiskovou zprávu, že současnou službu vylepšuje tím, že stahuje všechny EV z provozu a EKOLOGICKY je zlikviduje v místní spalovně. Ale pozor, jen proto, že již v příštím roce představí sdílení 5 000 vozů na vodík. Huráááá! 😀
      Až to uslyšíte příště v reklamě, tak neříkejte, že jsem vás na to nepřipravoval. 😀

    1. V Praze jsou ceny nižší než v článku. Fabia od Car4Way
      V Praze jsou ceny nižší než v článku. Fabia od Car4Way je za 6 Kč/min., teď nově (do konce dubna) bude mít Anytime Toyoty Yaris Hybrid za 5 Kč/min. a třeba Ajo je 15 Kč/h + 4,5 km. Využívám již přes rok a je to levnější než jsem měl své auto a rozhodně levnější než taxi.

      1. Já jsem porovnával srovnatelné auto v Praze a to je eGolf,
        Já jsem porovnával srovnatelné auto v Praze a to je eGolf, dobře nebudeme se chovat „ekologicky“ a porovnáme taxi a spalovák. Řekněme, že jedu na jednání z centra do okrajové části Prahy (samozřejmě musí to být v místě, kde mohu ponechat auto), které trvá hodinu. Půjčím si auto na Vinohradské – Český rozhlas, pojedu 12 km (v běžném denním provozu 25 minut) do Kunratic Auto Jarov, někde poblíž odstavím auto a budu doufat, že si to auto nikdo nepůjčí, nebo si půjčím jiné vzdálené 700m na cestu zpět. Cena za půjčení Fabie je 150 Kč, cena za Uber je 185 Kč. Pro Fabii, budu muset někam jít pěšky, dnes třeba 1 km, taxi dorazí do 5-ti minut až ke mě. Každý si může posoudit, co je výhodnější nebo lepší. Sdílení aut je rozhodně levnější než vlastní auto, ale pryč jsou doby, kdy taxi stálo 28 Kč/km, ještě vás řidič nátáhnul na délce trasy a čekačkou v kolonách a semaforech, takže stejná cesta vyšla na cca 400 Kč. Na druhou stranu, půjčování aut u C4W je zdraví prospěšné, mohu nachodit i několik km denně.

        https://www.ubertaxi.cz/kalkulator-cenik/

        1. Asi také záleží jak často tu cestu po Praze děláte,
          Asi také záleží jak často tu cestu po Praze děláte, když píšet že sdilení je dražší než vlastní auto. Pokud jednou dvakrát do týdne , tak asi ano. Ale jinak mě to připadá hrozně drahé a nepraktické.

          Pokud bych si auto půjčoval na 2x 25 minut denně na cesty do práce a jednání , tak bych dal za rok 90 tis. A kde jsou vikendy?

          1. U tohoto typu pronájmu záleží, jak často potřebujete
            U tohoto typu pronájmu záleží, jak často potřebujete auto. Pokud porovnáte porovnatelné, tedy vezmete si auto na operační leasing bude za Fabii platit u Bartha 159,- Kč denně (tedy 4775 měsíčně) + palivo, vše ostatní je v ceně mimo zimních pneu a když auto vracíte, tak vám odečtou každý škrábaneček. Tedy uvážete se na zaplacení 48×4775=229200,- Kč. Když si auto půjčíte zaplatíte denně 300,- Kč včetně paliva bez závazku, na operák řekněme 260,- Kč denně včetně paliva. Pokud tedy člověk nejezdí každý den, není to špatná alternativa si auto půjčit ve formě C4W apod.. Ne každý jezdí každý víkend např. 200 km na chalupu (já například nikam pravidelně nejezdím, navíc trávím 1 týden mimo ČR bez auta). Tedy jednomu se to vyplatí, jinému ne.

          2. Ta hranice je velmi zhruba 10 tisíc km/rok. Pokud najezdíte
            Ta hranice je velmi zhruba 10 tisíc km/rok. Pokud najezdíte méně, je lepší carsharing, pokud více, tak vlastní auto (těch 2x 25 minut každý pracovní den po celý rok je typický příklad).
            Na víkendy si půjčuju často za 1390 Kč, lze od pátku večer do pondělí ráno a v ceně je benzín na 200 km.

        2. To souhlasím, e-Golf za 9 Kč/min. je šílené (ještě v
          To souhlasím, e-Golf za 9 Kč/min. je šílené (ještě v lednu byl za 6 Kč) a fakt už snad lépe tím taxíkem.
          K vašemu příkladu – zde bych přesně volil Ajo – tam i zpět je to 22 km, tedy 99 Kč za kilometry a za půjčení na 2 hodiny po 15 korunách je to celkem 130 Kč.
          Car4Way půjčuju jen když není provoz, protože stát v koloně za 6 Kč/min. je fakt naprd. Nyní mi Google maps ukazuje 16 min., tedy jedna cesta do stovky.
          Nějak se mi nechce ale věřit té ceně za Uber, to jako opravdu někdo věnuje 25 minut svého času (když vezmeme že musí přijet k vám, naložit vás a v cíli také není hned u dalšího klienta, takže celkem řekněme 35 minut) a dostane za to 185 Kč mínus 25 % Uberu (45 Kč) mínus pohonné hmoty a amortizace auta (40 Kč) = cca 100 korun před zdaněním a to nepočítám opravy, povinné ručení, silniční daň… Neměli by pak lepší jít na brigádu do McDonald’s? 🙂 Nechci se hádat, Uberem nejezdím, jen mi to přijde zvláštní.

          1. Já s Uberem jezdím třeba na letiště, kam bych platil
            Já s Uberem jezdím třeba na letiště, kam bych platil standardním taxíkem 1200 (parkování na týden stojí 1450 Kč) dnes jezdím s Uberem za 550, takže je to levnější než tam parkovat. Uber jezdí neskutečně levně, taky si říkám, že se jim to vůbec vyplatí.

  2. Jinými slovy krámy, co už nikdo nechtěl koupit, teď
    Jinými slovy krámy, co už nikdo nechtěl koupit, teď udělají alespoň nějakou marketingovou službu. Ne snad, že by s nimi někdo teď jezdit začal. Ale Innogy si alespoň nahoní triko, jak je technologickým „lídrem“. Vedení společnosti bude spokojené a jejich marketingové oddělení taky. A všem ostatním bude nějaká jejich služba úplně u prdele. Takže asi tak. 😀

    1. Typický český uprděný pohled: „Když to nefunguje v
      Typický český uprděný pohled: „Když to nefunguje v Praze, tak ani nikde jinde :)“ Nedaleká polská Wroclaw má cca 600.000 obyvatel. Tahle Městská půjčovna BEV http://www.vozilla.pl už tam funguje nějaký rok. Ve vozovém parku má přes 200 ks BEV (včetně dodávek), pro které jsou vyhrazeny vlastní parkovací místa po celém městě, vlastní nabíjecí stanice a mohou využívat vyhrazené pruhy MHD.
      Mimochodem ve Wroclawi fungují ještě další dvě carsharingové společnosti…
      Můj pohled na věc: Innogy jen vstupuje na již fungující trh v jiném velkém Polském městě.

      1. Nicméně aby se takový „zákazník“ dostal zpět do reality,
        Nicméně aby se takový „zákazník“ dostal zpět do reality, tak by mu mohlo pomoci kolik se v posledních letech v Polsku prodalo BEV vozů. V roce 2017 to bylo v celém Polsku 435 vozů a v roce 2018 už to bylo trochu lepších 620 kusů.
        Takže se omlouvám, že jsem „lehce“ skeptický k tomu, že by jedna firma v jediném městě, měla disponovat flotilou téměř se rovnající prodejům celého Polska za celý minulý rok. 😉
        https://insideevs.com/passenger-plug-in-electric-car-sales-in-europe-in-2018-by-country/

        1. Odkaz na portál jsme vám už dal, stačí ho otevřít a
          Odkaz na portál jsme vám už dal, stačí ho otevřít a uvidíte aktuální mapu rozmístění vozidel služby Vozilla po městě, včetně stavu jejich baterií. A pokud by Vám i tohle nestačilo, můžete se tam vydat svým BEV. Pokud žádné nemáte, jeďte vlakem. Už na nádraží si můžete půjčit BEV z flotily Vozilla, stačí stáhnout si app a zaregistrovat se. Wroclaw je moc pěkné univerzitní město.
          A pokud na něco nadáváte, zamyslete se, jestli chcete nadávat celý život…
          Hezký den.

      2. I tak se na to dá koukat… Z pohledu uživatele, který
        I tak se na to dá koukat… Z pohledu uživatele, který žije ve svém spotřebitelském světě, a tak se domnívá, že veškerý svět okolo byl stvořen pro uspokojování jeho potřeb. Ale Innogy, potažmo BWM – světe div se, na to kouká z pohledu investora (prodejce) a tomu většinou jsou nějaký představy uživatelů, jak se budou krásně vozit v EVčkách, celkem u zadele. Dělá to pro uspokojování svých potřeb – aby vydělal peníze. Uspokojuje potřeby zákazníka jaksi mimoděk. A když ví, že to vlastně žádný zajímavý peníze pro něho nepřinese, tak na to kouká jestli mu to nemůže přinést nějaký peníze oklikou. Např. pomocí brand awareness. A porovnává si s tím, kolik by takové budování povědomí o značce stálo např. reklamou v TV.
        Takže např. zjistí, že díky tomu prodá více elektřiny a plynu domácnostem – což ve výsledku několikanásobně překoná zisky z nějakého carsharingu. A s tím BMW to bude podobné.
        Takže je otázka, co v tom případě znamená úspěšná služba. Že se o službě hodně mluví a píše, nebo že se s ní opravdu jezdí. Uživatel tohle rád zaměňuje, protože články si přečte, auta v ulicích vidí, občas se i sveze… Ale tvrdá data o zisku a úspěšnosti mu samozřejmě Innogy nikdy nedá, protože by si právě podkopala tu sílu značky.
        Takže je to vlastně potěmkinova vesnice a to je moje pointa. 😉

          1. A to nějak souvisí s tím jestli Innogy buduje potěmkinovu
            A to nějak souvisí s tím jestli Innogy buduje potěmkinovu vesnici? I kdyby to vybuduvala ze samých Modelů 3, pravděpodobně to na věci nic nezmění. Ano bude to hrozně cool a všichni to Polákům budeme závidět. Prodělá na to Innogy kalhoty? Pravděpodobně ano.
            Každopádně to, že je i3 poměrně úspěšné neznamená, že není zastaralé. Čtenář hybridu.cz, nebo člověk, který poměrně slušně rozumí elekro autům má pocit, že si elektro auta kupují hlavně lidé, jako on. A pak taky průměrný Čech je na tom podobně. Předpokládá, že jak to funguje v Čechách to asi bude fungovat všude a že elektro auto je věc pro opravdové fanoušky. Ale drtivá majitelů elektro aut v Německu, nebo v USA neví o elektro autech zhola nic. Koupili si to protože jim to přišlo super. Ale jaký je rozdíl mezi kW a kWh neví ani jeden. Stejně jako skoro žádný z nich neví jaký je alespoň přibližně max. nabíjecí výkon. Většina si koupila i3, protože měli BMW do teď. Nebo proto že o elektro autech vědí prd. Vlastně o všech autech vědí prd. A BMW to je přeci dobrá značka ne? A takhle vybírají auto. No a na základě těchto jejich „erudovanych“ znalostí chcete říct, že i3 je dobré auto?
            Ale samozřejmě. Když byly na trhu 3 elektro auta, tak i ta největší sračka se bude prodávat jako housky na krámě. Zvláště pak, když ty ostatní dvě auta taky za moc nestojí. Ale sorry jako, ale nemáme rok 2013.

            1. I dneska je i3 dobré auto. Ve své cenové relaci a pro své
              I dneska je i3 dobré auto. Ve své cenové relaci a pro své konkrétní použití prakticky stále nemá konkurenci. Jako druhé auto do rodiny pro rozvoz dětí manželkou lepší auto pro lépe situované rodiny nenajdete. Ovládání je bezkonkurenční a to včetně jízdních kvalit ve městě. Bezpečnost je stále vynikající. Dojezd reálných letních městských 300–400 km je na takové auto více než dostačující, skoro by se chtělo říct zbytečně velký. S čím ho chcete porovnávat? Se Zoe? Leafem? Zoe je konstrukčně stejně stará. Leaf je prostě Leaf, prémiové zákazníky moc neláká a navíc je taky prakticky konstrukčně stejně starý, jde funkčně o facelift. Něco dalšího? Model 3 s tím srovnávat nejde, je totiž o parník větší (a taky o kus dražší) a moje žena by do něj nesedla (a rozhodně není sama). Moc velké. I-Pace, E-tron, Tesly S a X, to jsou všechno jiné kategorie o hodně dražší a větší. Tak mi řekněte, s čím to chcete srovnávat, co lze teď koupit během pár týdnů a nemusíte na to čekat půl roku nebo déle (Kia, Hyundai)?

              1. No vždyť říkám, když budou na trhu 3 auta, tak i ta
                No vždyť říkám, když budou na trhu 3 auta, tak i ta největší sračka bude mít krásné prodeje. Resp. mezi menšími luxusními auty jedno jediné? Ano, když je jediné, tak to logicky znamená, že je to nejlepší auto ve své třídě. Ale logicky to i znamená, že je zároveň i to nejhorší auto ve své třídě. Tvrdil byste, že je super i kdyby bylo na trhu tolik elektrických modelů, jako těch benzínových? Prostě mezi slepými jednooký králem.
                Mě by např. vysloveně uráželo mít doma něco tak out. A je úplně jedno, že manželce se líbí a jiná auta jí přijdou velká. Ale asi už jsem to pochopil, budete asi patřit k té drtivé většině o které jsem prve mluvil. A tahle většina pak „objektivně“ rozhoduje o tom, jaké elektro auto je dobré a které ne.
                https://www.youtube.com/watch?v=pgu6mkKZwNg
                https://www.youtube.com/watch?v=2DucRxWz_58

                1. Hele, je mi jasné, že vy jste lepší člověk. V pořádku.
                  Hele, je mi jasné, že vy jste lepší člověk. V pořádku. Užijte si to.

                2. Jasně, protože objektivně je i3 shit, tak se cítíte
                  Jasně, protože objektivně je i3 shit, tak se cítíte uražený, protože vám přeci vyhovuje? Si plete ideály humanismu, kde má každý právo na svůj názor a pravdu, kterou musí každý respektovat, s exaktní vědou, kde žádná demokracie neexistuje. Gravitace bude existovat, ať si to přejete, nebo ne, i kdyby to bylo sebe ošklivější a nespravedlivé. O čemž se přesvědčil např. Eric Clapton v roce 1991.

                3. Hu? Já s vámi souhlasím. Máte svoji lepší pravdu, já
                  Hu? Já s vámi souhlasím. Máte svoji lepší pravdu, já svoji horší nepravdu. Dle vaší objektivity je pak shit i Fabie, že? Víte vy vůbec, co znamená slovo objektivně? Házíte tu své subjektivní názory a nazýváte je objektivitou…

                4. Pane Josefe, vy jste na té carsharingové službě
                  Pane Josefe, vy jste na té carsharingové službě spolupracoval společně s Innogy? Přišlo za vámi jejich vedení a řeklo: „Pane Josefe, připravujeme službu speciálně určenou pro lépe situované luxusnější rodiny, hlavně pro jejich ženy pro rozvoz dětí, jako druhé menší luxusní auto do rodiny. Jaké je prosím vás nejlepší auto na toto využití?“ A vy jste se zamyslel, a protože úplně shodou náhod žijete ve stejných podmínkách a máte doma náhodou i3, tak jste jim s čistým svědomím ani žádné jiné auto, než i3 doporučit nemohl. A opravdu, pro tento konkrétní případ není na trhu objektivně lepší vůz.
                  Zfalšoval jste výběrové řízení a nejhorší je, že si to ani neuvědomujete. Měl jste vítěze předem jasného, aniž jste věděl jaká jsou zadání výběrového řízení.
                  Nebo si opravdu myslíte, že Innogy vymyslelo službu pro tak úzce a specificky zaměřenou skupinu uživatelů?
                  Pokud právě opustím svojí garáž a hlavně svoje ego, tak se dá docela dobře předpokládat, že takhle polská široká veřejnost opravdu nevypadá.
                  Tak prosím přestaňte předpokládat, že všichni jsou jako vy. Ano, každý člověk je jiný a každý má individuální potřeby. Ale když si otevřete katalog vozů, tak se auta řadí podle velikosti, ceny, výbavy, spotřeby, výkonu, ale hlavně především poměru mezi těmito hodnotami. A každý si hned tento poměr může spočítat. Jako např. poměr mezi výbavou a velikostí vozu a jeho spotřebou vs. jeho cenou. A světe div se, ono to funguje. Nenajdete tam žádné kolonky index manželka, luxus, nebo sbalím na to každou kočku. Většině lidí a i odborníkům, i když mají každý svoje individuální potřeby, stačí pro zhodnocení těchto pár ukazatelů. A podle toho se řídí celý automobilový trh. Tak se nesnažte vymyslet kolo a předělat celý svět.

                5. Mě so to líbí, klidně to mohou udělat i v Praze, v
                  Mě so to líbí, klidně to mohou udělat i v Praze, v každé ulici bude 1 auto, barevně to auto vypadá pěkně. Bohužel my jsme 100 let za opicema.

                  Navíc Poláci vyřešili označení EV auta daleko lépe než Češi, kteří musí zaměstnat výměnou značek tisíce lidí 🙂

                  https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/20190402_100636-min-768×1026.jpg

                6. Teť vážně míněná otázka. Co je na i3 tak špatně. Je
                  Teť vážně míněná otázka. Co je na i3 tak špatně. Je to můj favorit na koupi ojetého EV po porovnání parametrů a půjčení-svezení se. Vážně bych rád slyšel některé konkrétní věci aby mě něco nemile nepřekvapilo. Díky.

                7. Josef vám poradí, má s ním bohaté zkušenosti. 🙂
                  Josef vám poradí, má s ním bohaté zkušenosti. 🙂

                8. Jestli máte rád dynamickou jízdu, nejezdíte převážně
                  Jestli máte rád dynamickou jízdu, nejezdíte převážně po rozbitých silnicích, a zadní sedačky budete využívat jen občasně, pak je to poměrně jasná volba.
                  i3 určitě není žádný průšvih.

                9. Záleží na ročníku. U prvních ročníků neměli ještě
                  Záleží na ročníku. U prvních ročníků neměli ještě vychytané některé výrobní vady. V řídkých případech praskaly plastové držáky motoru (většinou verze s REXem), REX samotný sem tam blbnul (to platí dodnes, je to nejporuchovější část, má choulostivý přetlakový palivový systém, obecně byl citlivý na kvalitu benzínu), velmi zřídka odcházely kompresory klimatizace a související systémy. U starších verzí byly špatné KLE (polovina vestavěné nabíječky, součást řídicí jednotky motoru), takže měly omezené nabíjení na 26 A místo 32 deklarovaných z jedné fáze. K tomu poslednímu se BMW moc čelem nestaví, k tomu zbytku celkem jo.

                10. Plastové držáky motoru? Jste si jist?
                  Plastové držáky motoru? Jste si jist?

                11. Nějaká fotka toho ruplýho plastovýho držáku?
                  Nějaká fotka toho ruplýho plastovýho držáku?

                12. Soudruzi z NDR majú s plastami bohaté skúsenosti, len im to
                  Soudruzi z NDR majú s plastami bohaté skúsenosti, len im to občas nevyjde, tak ako s lyžičkami 🙂

                13. On není člověk, on je Superman!
                  Když někdo má čas psát

                  On není člověk, on je Superman!
                  Když někdo má čas psát nesmyslný elaboráty o vhodnosti i3 jako druhého auta do rodiny, je to k politování.

                14. Fascinuje mě jeho urputnost. 🙂
                  Fascinuje mě jeho urputnost. 🙂

                15. Ty kraso to je magor 🙂 🙂 🙂 🙂
                  Ty kraso to je magor 🙂 🙂 🙂 🙂

                16. Mě by zajímalo, co je podle jeho objektivity opravdu dobré
                  Mě by zajímalo, co je podle jeho objektivity opravdu dobré auto… 😀

                17. Já to vidím jinak. Když si Innogy pro sdílení aut koupilo
                  Já to vidím jinak. Když si Innogy pro sdílení aut koupilo 500 i3, tak to je ocenění, jak dobré to auto je. Jsem rád, že ho mám.

                18. Ono do města moc lepších alternativ opravdu nevidím…
                  Ono do města moc lepších alternativ opravdu nevidím… Hlavně kdo má dneska auto se zadním náhonem…

Napsat komentář