Teslu Model S a X čekají velké změny, přijít by měly již v červnu tohoto roku

Tesla Model X a zejména Tesla Model S zaznamenal v posledním období razantní propad prodejů. Tesla proto chystá výraznou modernizaci, která přinese změny interiéru i techniky.

Tesla chystá pro své elektromobily Model S a Model X výrazné změny. Pomohou zvýšit zájem o tyto vozy?
foto: Tesla

Tesla Model S je prvním masově prodávaným automobilem značky Tesla. Byl ohlášen v roce 2006, tehdy ještě jako „WhiteStar“, a v roce 2008 jej automobilka poprvé představila v prototypu. Automobil se dostal na americký trh v roce 2012 a evropští zákazníci se dočkali o rok později.

V červnu 2015 měly elektromobily Tesla Model S společný nájezd již 1,6 miliard kilometrů a ve stejném roce, a také o rok později, se stal tento vůz nejprodávanějším elektromobilem na světě. V dubnu 2016 přišel facelift, který sjednotil vzhled vozu s SUV novinkou Tesla Model X.

S faceliftem přišla také lepší technika v podobě rychlejšího nabíjení či adaptivních LED světlometů. V současné době je auto nabízeno ve verzích Long Range a Performance, disponuje dojezdem až 613 kilometrů na jedno nabití, maximální rychlostí 250 km/h a zrychlením z 0-100 km/h za 3,2 sekundy. To vše za částku €94 400 (2 416 000 Kč).

Tesla Model X se svými ikonickými dveřmi typu falcon wings byl poprvé představen v roce 2012 a první majitelé se jej dočkali o tři roky později. V roce 2016 se vůz umístil na sedmém místě mezi neprodávanějšími elektromobily, a až do minulého roku jezdilo po celém světě něco málo přes 100 tisíc kusů tohoto vozu.

Automobil sdílí platformu s Tesla Model S a je nabízen ve stejných variantách, tedy Long Range a Performance, která nabízí dojezd 542 km na jedno nabití, maximální rychlost 250 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 3,7 sekundy. Prodejní cena této verze je €100 500 (2 570 000 Kč).

Za poslední čtvrtletí prodeje obou vozů klesly o 50 %, a proto Tesla hledá způsob, jak o ně opět vzbudit zájem. Tesla tak plánuje kompletní změnu hnacího ústrojí obou vozů, nese pojmenování Raven.

Tesla Model S i Tesla Model X dostanou elektromotory se stejnou architekturou synchronního reluktančního motoru s permanentními magnety, která je nyní k nalezení u Tesla Model 3. Jeho účinnost přesahuje 97 %.

Dále je naplánován zcela nový minimalistický interiér, ve kterém nenajdeme žádná tlačítka a hlavní roli zde bude hrát inovovaná bezrámečková dotyková obrazovka orientovaná horizontálně. V novém interiéru nalezneme také inovovaný systém klimatizace známý z Modelu 3, minimalistickou přístrojovou desku, kvalitnější materiály, bezdrátovou nabíječku telefonů či chytřejší přihrádky na ukládání předmětů.

Inovace by se měly dotknout i baterií ve vozech. Tesla by ráda použila architekturu využívající 2170 bateriových článků, které nalezneme i v Modelu 3. Očekává se, že kapacita baterií by měla být vyšší než 100 kWh.

Akumulátory by mělo být možné rychleji nabíjet a dosáhnout stejných hodnot jako má nyní Tesla Model 3, tedy rychlost nabíjení až 250 kW u nového Superchargeru v3. S tím je spojena ještě jedna změna, která umožní nabíjet Model S i Model X skrze CCS adaptér. Zda bude tato možnost dostupná jen u vozů určených pro evropský trh, však zatím není jasné.

Kdy přesně se oba modely těchto zásadních změn dočkají, Tesla zatím neupřesnila, spekuluje se však o červnu tohoto roku.

157 Comments on “Teslu Model S a X čekají velké změny, přijít by měly již v červnu tohoto roku”

  1. Tak jsem zkusil napsat osobně šefovi Tesly pro prodej v EU ,
    Tak jsem zkusil napsat osobně šefovi Tesly pro prodej v EU , kdy si budeme moci koupit Teslu 3 v CZ a tady je odpověď :
    At this point it is not possible to buy Model 3 for non core countrys

    Hopefully we can help you in the future

    Thank you for your interest

      1. Alespon nekdo odpovedel, to je uspech…
        Zas proc by je mela

        Alespon nekdo odpovedel, to je uspech…

        Zas proc by je mela jakkoliv trapit zeme, kde se prodaji desitky, maximalne nizke stovky kusu, infrastruktura nic moc, statni podpora taky, do servisu se lidi pracovat nehrnou (podle stale otevrenych pozic a zavreneho servisu)…

        1. Pravda, tady se prodá za rok Tesel asi jako za týden v L.A.,
          Pravda, tady se prodá za rok Tesel asi jako za týden v L.A., ale na druhou stranu ty prodeje v USA plynule klesají, tak musí hledat nové trhy. To ale určitě věděl, že cena bude mít saturační efekt, je prostě konečné množství lidí, kteří dají za auto 70 tis. USD apod. stejně jako u nás a takovým autem se dá zasáhnout pár procent trhu. Vědí to i výrobci v EU, proto se do toho nehrnou, jestli si někdo myslel, že Tesla bude mít 10% trhu, tak to by byl ekonomický zázrak. Od německé hranice dále na východ končí 80% lidí na cenovce 500 tisíc Kč.

          1. Zjevne je zajimavejsi hledat ty „nove trhy“ v Cine nez v
            Zjevne je zajimavejsi hledat ty „nove trhy“ v Cine nez v nejakych zapadakovech vychodni Evropy (tim nemyslim jen nas)…
            Si porad pripominam pisnicku od Jahelky a jak je to i po triceti letech pravdive (i kdyz kapku jinak):

            .. a já toužím v duše skrytu taky po tom Favoritu,
            chce to žít jen trochu skromně, za deset let je i pro mě,
            našetřím pro Mototechnu, ať si hlady proto zdechnu,
            vždyť v životní úrovni prý všichni jsme si tu rovni…

  2. Zkusenost s koupi 35000 USD Tesla Model 3. Z
    Zkusenost s koupi 35000 USD Tesla Model 3. Z Insideevs.com.

    You cannot buy a $35k model 3 right now. It is impossible. A buddy ordered one (with white paint/interior) on 4/12 in store and they are refusing to give him a car. They said he HAS TO PAY $3k extra for AP as it is included in all cars, which he’s fighting them on because that negates the $35k. He’s also being told it will be 8 weeks till delivery even with that. If course they have this same configuration in inventory on the website, except as a Plus model, which is the same car minus a software switch for some features. He’s 100% convinced that they’re trying to push any Standard car “off menu” orders off till close till July in order to use the next $1675 tax credit phase out to upsell to plus. More shenanigans from the snake oil salesman.

      1. Nezlobte se, nejak to nemuzu najit. Ale nevymyslel jsem si to.
        Nezlobte se, nejak to nemuzu najit. Ale nevymyslel jsem si to. Jedine jeste ze by to bylo na Electreku ale to myslim ze ne. Ale opravdu se zda ze model za 35000 USD jeste nejsou schopni vyrobit se ziskem a tak se vsemi silami brani, aby ho nemuseli prodavat. Ale to je jen moje domenka. A je fakt ze kdyz to dam vyhledat, najde mi to muj prispevek tady na Hybrid.cz ale ne ten puvodni na insideevs. Ale fakt to tam bylo. Pouceni pro priste, hodim tam odkaz.

  3. Rád bych se konstruktivně zapojil do diskuse, ale
    Rád bych se konstruktivně zapojil do diskuse, ale zjišťuji, že jsem mimo. Nejvášnivější příspěvky jsou bohužel o autě , které neznám. To auto co mám je očividně něco jiného než hodnotí zasvěcenci.
    Koupil jsem před čtyřmi roky Teslu S. mám najeto 160 tis. km. Jezdím denně do práce a víkendech asi jako většina uživatelů aut. Párkrát do roka delší výjezd na dovolenou. V servisu jsem byl 4x v podstatě kvuli garančce. Náklady na takový servis 5x nižší než jsem měl u Audi či MB , kde jsem měl „full“ bezplatný servis a platil jsem jen „provozní náplně, filtry ap.“
    Nabíjím doma z 16A 3f zásuvky, delší cesty přes SCH nebo Destination, párkrát na Chademu. Nikdy jsem neměl problém s dojezdem.
    V létě chladím v zimě topím, plný komfort tepla a chladu mne stojí tak 25-30 km dojezdu. Když jedu sám tak si topím sedačku a nohy a přijdu tak o 5 km.
    Za dobu 4 let a 160 tis. klesla kapacita baterky (přes info o max. dojetí-nejsem technik) o 25 km. Dříve jsem dobil do 394 nyní 370.
    Umím slušným průměrem (ostatní nezaznamenají že šetřím) ujet 400 km, když jezdím normálně (kde sá předjet předjedu, na dálnici v levém ap.) tj. rychle ale tak abych neplatil pokuty, což znamená že kde nečekám policisty tak se držím do těch kritických bodových plus 30 nad povolené – tak v takovém případě počítám 300-320 . V Německu jsem si vyzkoušel , že moje auto umí jet plnou dobu naplno a vydrží to tak 250 km (průměrná rychlost 156).
    Nikdy se mi nezpotil zadek, nic mi neupadlo a vše je funkční. Ale jsem jen uživatel takže to umím posoudit jen z pohledu jestli vše funguje a nehlásí poruchu popř. něco nevydává zvuky neznámé.
    „Složité ovládání pře tablet“ používám na ovládání radia,navigace a telefonu. Ostatní nastavení necítím potřebu měnit. Podvozek se zvedne sám , kde se obvykle zvedá nebo když má pocit , že se má zvednout. brzdná rekuperace na max. kvůli brždění tj nepoužívání brzd, dobíjení z kopce nepoužívám, je lepší hodit Neutrál.
    5 lidí obvyklé výšky a váhy v pohodě i na delší cestu. Objem zavazadlového prostoru super, vyjímečně musím dát něco do předního kufru.
    Za největší přednost považuji zrychlení v libovolné rychlosti. Na nižší třídě silnic mezi náklaďáky a traktory k nezaplacení.
    Jel jsem v T3 a koupim si ji, vyhovuje mi víc než S.
    Moje rada zní :
    Pokud si můžete domů nebo do firmy dovolit auto v ceně 1,5-2 M zvolte Teslu. Teda Teslu co znám já, ne tu co tak fundovaně znají Koudelkové apod. všehoznalí blábolitelé.

    1. hmm prostě ideál anonyma, mělo by to tak být ano, ale
      hmm prostě ideál anonyma, mělo by to tak být ano, ale primárně po zkušenostech nedá se ti věřit 😉 Zní to až pohádkově! Stejně tak totiž to může být hezká slohová práce schopnýho spisovatele nebo na objednávku aby vylepšil zdejší teslí obraz 😉

      Takže ty máš TMS 2015 před fejsliftem 40.000 km ročně jo? hmm to docela dost lítáš, měnili ti už původní elektromotor? tak jako to u 2012/3/4 ročníků dělali… ??

      kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

        1. Jak bylo zmíněno, kůže má smysl když jsou sedačky s
          Jak bylo zmíněno, kůže má smysl když jsou sedačky s vytápěním a i s odvetravanin. To už jsem měl v autě z roku 2011 a mám to i současném autě z 2013. Pokud vím, tak Tesla větrání sedaček nenabízí, nebo už ano?

          A pokud možno, tak kůže ne černá. A samozřejmě žádná veganska kůže, což je jenom hezky název pro umělou kůži, koženku.

      1. Takhle napsáno to vypadá hezky, můj kamarád je zase
        Takhle napsáno to vypadá hezky, můj kamarád je zase nadmíru spokojený s Fiatem. Tento týden mi říkal spokojený majitel Tesly S, že TM3 už nechce, je tam tvrdý podvozek, zvláště na Prahu, nad 120 km/h se přenáší do auta velký hluk (pneu, vzduch), neštastně řešený kufr, kam v dešti steče voda v zimě napadá sníh (v Kalifornii tohle moc neznají). Navíc nízký sporťák a vzadu trčí nohy do výšky nad sedačku. Dodnes neopravili to, že po nastavení proudů vzduchu z ventilačního otvoru se po vypnutí a opětovném zapnutí dostane do defaultního nastavení apod. Servis je hodně individuální, někdo nejezdí do servisu nikdy, někdo je tam každé 2 měsíce.

            1. Tiež som sa viezol v TM3 na 20-kach kolách a mne sa zasa
              Tiež som sa viezol v TM3 na 20-kach kolách a mne sa zasa zdal podvozok mäkší ako na S-ke. Je pravda, že je to vovnútri trochu hlučnejšie, ale ja by som do toho kludne šiel a to som zvyknutý na väčší priestor v TMS.
              Každý má iné vnímanie…

                1. Presne tak to porovnanie s Mercedesom. Ani nie je velký
                  Presne tak to porovnanie s Mercedesom. Ani nie je velký rozdiel medzi vzduchovým pružením a bez, na Tesle S. Jedina výhoda je zmena svetlej výšky

    2. Na viacerych forach aj tu bolo diskutovane, ze
      zaradenie

      Na viacerych forach aj tu bolo diskutovane, ze
      zaradenie neutralu pri vysokych rychlostiach moze pri niektorych elektromobiloch sposobit poskodenie invertora a mozno nasledne aj poskodenie pastorka motora. No predpokladam, ze ak by to hrozilo u tesly, tak by softver tesly nedovolil vo vysokej rychlosti neutral zaradit.

    3. Napsáno je to pěkně ale:
      Náklady na takový servis 5x

      Napsáno je to pěkně ale:
      Náklady na takový servis 5x nižší než jsem měl u Audi či MB , kde jsem měl „full“ bezplatný servis a platil jsem jen „provozní náplně, filtry ap.“

      To je blbost jelikož už v nižší variantě servisu se náplně ani filtry nikdy neplatí.

    1. je to krok zpátky. tesle de primárně o sjednocení techno s
      je to krok zpátky. tesle de primárně o sjednocení techno s tm3, zjednodušení, minimalizaci nákladů na výrobu na úkor komfortu. počítají s tím že za teslu řekněme x v teslích parametrech není konkurence a zákazník stejnak nebude mít na výběr. ale je to blbost.

      Anebo je to tak schválně, jsou s konzervou domluveni na postupnym upadku aby jí vyklidili pole a ta jí to naoplátku kompenzačně zacáluje keší a tesla se vrhne na něco dalšího na světě zlepšovat. Svůj účel tj donutit celosvětově rozjet elektromobily stejnak už splnila…

        1. ano neřídil, zatím neexistuje, ale diskuze je o tom že
          ano neřídil, zatím neexistuje, ale diskuze je o tom že jestli to udělají jako tm3 což je logicky pravděpodobné, tak odhaduji na základě zkušeností s tm3 techno že implementace do vrcholnýho modelu x je z mýho pohledu blbost 😉 doufám že se implement nestane ale moc tomu nevěřím takže se kloním k indícijím hybridu zdroje že se tak stane a to mě pěkně srrr 😉

            1. njasně dyž procesor to má dávno vypočítaný 😉 co bych s
              njasně dyž procesor to má dávno vypočítaný 😉 co bych s tebou taky diskutoval když seš skoupý na moudra poslední dobou 😉 A teslí šokový novinky nejsou dávno nic novýho pod sluncem po sérii přemetů jasná filo, elon se taky neptal jesi může 🙂 Hod sem taky názor na věc a nejlépe ho podlož dokumentací 🙂

  4. panebožemlasku !!
    1) změnu elektromotoru na architekturu

    panebožemlasku !!

    1) změnu elektromotoru na architekturu synchronního reluktančního motoru s permanentními magnety ?? neměl náhodou asynchron nějaký výhody a proto se do dražších kár dal?? vonehdá ho inovovali…

    2) nový vodrbaný interiér z TM3 bez tlačítek s dotykovkou 15″ tablet naštorc???? tosidělápldel…

    3) minimalistickou přístrojovou desku ?????????? tyoe :((((( píčovinky jako kvalitnější materiály, bezdrátová nabíječka telefonů či chytřejší přihrádky na ukládání předmětů ty podstatný bejkárny nenapraví. Neměly by být inovace spíš k lepšímu než k HORŠÍMU tyoe se poslali s tím šetřením, myslíte že to jako povede k zisku jo?? ;(

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-x/

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

  5. no to je rychlost 😀 po sedmi letech běžné automobilky
    no to je rychlost 😀 po sedmi letech běžné automobilky mají dávno nahrazen model zcela novým, Tesla u té své ludry poruchové udělá nějaké změny 😀 no to je pecka 😀 to měli udělat hned první rok co to začali prodávat 😀

          1. Bohuzel pro oktavku II 2009, bohudik pro vw, ale egolf 2014 mi
            Bohuzel pro oktavku II 2009, bohudik pro vw, ale egolf 2014 mi vrze min po 150tkm nez mi pred 6ti lety vrzala kokta po 100tkm.V egolfu stale hrobove ticho, verim ze to predci jen etron. Pujcil bych si ho na tyden, verim ze bych pod 22kW/100km dal 🙂 egolf umim pod 10kW 😉

          1. jenže nejen mišelin říkal že dodneška nejsou
            jenže nejen mišelin říkal že dodneška nejsou odvětrávaný, potí se v nich prdel a jsou z jiný divný americký kůže. Takže proto si říkám že je v tesle tak velký a 10.000 kč drahý hepa aby když si tam usereš nepadla posádka do mndlob páč autopilot by to nepřevzal k nejbližší veterinátní stanici když to vlastně ještě není autopilot ale jen asistent co u krajnice by jen zabrzdil ;)) No a co pak u krajnice, co tam, budou mít děti si s čím hrát?? ;)))

            shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-x-hepa-air-filtration-upgrade.html

                1. Neviem o com hovorite, moja TMX na odvetravane sedadla.
                  Neviem o com hovorite, moja TMX na odvetravane sedadla.

                2. Ano, musel jste si objednat, standard to není. Michelin je
                  Ano, musel jste si objednat, standard to není. Michelin je taky má, i když jak říkal, nedá se to porovnat s konkurencí. Jak jasně vidíte na fotografii TM3 je nemá.

                3. Možno v slovenskom standarde
                  Možno v slovenskom standarde

                4. Jooo Pepa, tak ten si nemusi ani sedat, staci mu mrknou na
                  Jooo Pepa, tak ten si nemusi ani sedat, staci mu mrknou na teslu pres okynko a uz se mu poti prdel 🙂 Doporucuji zacit cvict a zlepsit stravu. Jak sam vidis, na tvojeho vlka ti ani tesla nepomuze 🙂
                  Asi by te prekvapilo ze ten Polyuretan dava i Mercedes do svych aut, protoze vydrzi vic nez prava kuze a lepe se udrzuje.

                5. Jenže mercedes E i S měl výborný odvětrávání s
                  Jenže mercedes E i S měl výborný odvětrávání s perforací pod zády a zadkem a modely co to nemají, tak mají kombinaci kůže a látky. Neperforované kůže na sedačkách je blbost, to by někdo Muskovi měl říct. To se dělalo v USA v 60-70 tých letech.

                6. Kdepak Pepo. Neplet si Vinyl s Polyuretanem. Mercedes dava a
                  Kdepak Pepo. Neplet si Vinyl s Polyuretanem. Mercedes dava a daval vzdycky vinylove sracky misto prave kuze. Myslim ze az nedavno presel na polyuretan. Asi jak tusis tak tvuj kec o 60-70 letech je pak zcela mimo misu:) PU je lepsi material nez PVC, nastuduj si to. Mozna pak bude i dobr, kdyz si to zkusis na zivo v tom sedet a ne jen fotiti pres okynko 🙂

                7. Já se vůbec nebavím o potahu sedačky, tam je to úplně
                  Já se vůbec nebavím o potahu sedačky, tam je to úplně jedno prostě pokud tam není perforace nebo látka tak je to úplně na prd. Kožené sedačky mám v Oldsmobile – šílenost.

                1. Narozdil od tebe sem v TM3 sedel i ridil. V TMX sedavam celekm
                  Narozdil od tebe sem v TM3 sedel i ridil. V TMX sedavam celekm pravidelne.A ano v TM3 sou jine sedacky nez v TMX, to vidi na 1. pohled i trouba jako si ty

              1. Přesně takto vznikají lži, správné důvody jsou
                Přesně takto vznikají lži, správné důvody jsou tyto:

                Znepokojující zprávy pocházejí z bruselského závodu Audi, kde – podle neoficiálních zdrojů – se výroba Audi e-tron zpomaluje kvůli nedostatku lithium-iontových baterií.

                Další překážkou pro Audi je stávka v závodě ve společnosti Györ v Maďarsku, která ovlivňuje dodávky elektromotorů pro e-tron.

                1. Prostě to nikdo nechce. Účinnost Etronu je tragická.
                  Prostě to nikdo nechce. Účinnost Etronu je tragická.

                2. Tohle se jim moc sice nepovedlo, ale eTron je na pořadník v
                  Tohle se jim moc sice nepovedlo, ale eTron je na pořadník v Německu.

                3. Někdo se holt radši spokojí s kratším dojezdem a se
                  Někdo se holt radši spokojí s kratším dojezdem a se servisem na každém rohu, který netrvá věčnost.

                4. Zrovna onehda se tu se mnou jakysi pablb hadal o tom jak Tesla
                  Zrovna onehda se tu se mnou jakysi pablb hadal o tom jak Tesla GF je vlastne k nicemu a ze je vlastne stejne jako by Tesla kupovala baterky od dodavatele jako treba Audi 🙂 Kdy si ti lidi uvedomi ze Tesla zatim NEMA konkurenci a toto presne je jeden z duvodu a ZNOVU se ukazuje proc

                5. Jojo. Hlavně všem dokola nadávejte, to dodá vašim
                  Jojo. Hlavně všem dokola nadávejte, to dodá vašim argumentům váhu.

                6. Jezismarja Tomasi, uz se smir s tim ze sem sproste
                  Jezismarja Tomasi, uz se smir s tim ze sem sproste individiuum, kvuli tobe se nezmenim 🙂 jestli ti to vadi tam me posty ignoruj, ja ty tvoje taky uz temer nectu protoze vetsinou to jen skuhrani o tom jak sou lidi na sebe sprosti a tobe to trha srdicko.

                1. Stačí napsat, že Etron má tragickou účinnost a
                  Stačí napsat, že Etron má tragickou účinnost a někteří mají hned kopřivku.

                1. hmm to bude asi SEO a funkce individuálních selekčních
                  hmm to bude asi SEO a funkce individuálních selekčních preferencí holt gůgl, mě to hne nevylezlo 😉 dál to bylo no ale co s tím? mám si pustit jejich debilní hudbu nebo ti políbit pldel?? 🙂 čézky, chtělo by to česky ani překladač ten anglický sajrajt nežere 😉

                  no ale víc by mě zajímali tvoje znalosti o cenách pravidelných servisních úkonů výměny filtrů v teslách a jejich nákladech pro uživatele, nejlépe z praxe 😉

            1. Ne, protoze Musk umi vsechno nejhur.
              Aspon jaky leaf, jaka

              Ne, protoze Musk umi vsechno nejhur.
              Aspon jaky leaf, jaka tesla jakeho roku. Jen v ramci TM3 ktera se vyrabi chvili se uz sedacky menily. Tohle placani do vetru je k prdu. S takovou se vypovidajici hodnota skoro rovna mistnim Pepum co hodnoti pohodlnost sedacek jen podle pohledu pres okynko 🙂

              1. Leaf 2014 (plus minus rok), TMS 2016, 17 (po faceliftu).
                Ale

                Leaf 2014 (plus minus rok), TMS 2016, 17 (po faceliftu).
                Ale to je vcelku jedno, pisu, ze je to individialni (i kdyz tech stiznosti na (ne)pohodlnost koluje celkem dost). Ale pokud me pamet neklame, byly nejake vymeny.

                Jde o to, ze in-house je mozna levnejsi, ale urcite jsem donucen zopakovat zacatecnicke chyby, kterymi uz si subdodavatel prosel.

                Pokud neberes sedacky, proc AP 2.x z roku 2019 neumi veci, ktere umel Mobileye z roku 2012 (za vsechny treba cteni znacek, nebo chybejici fantomove brzdeni)?

                EDIT (na upraveny prispevek): nahodou uz jsem na te sedacce za posledni rok neco nasedel, tak si troufam tvrdit, ze to pohled pres okynko neni…

                1. Ve starym leafu sem taky neco malo najezdil a sedacky si
                  Ve starym leafu sem taky neco malo najezdil a sedacky si nepamatuju , coz je mozna dobre, asi mi tedy nevadily. Ikdyz u Leafa je to jedno tam stejne moc casu v kuse nestravis protoze to nikam nedojede. S Skem nemam zkusenosti tam sem jen parkrat sedel. V TM3 mi ale sedacky prijdou vyborne, nekomu se budou zdat moc mekke, ale me naprosto vyhovujou. Nevim jak na delsi trasy, to se uvidi. Prdel se mi nepotila v zadnem z aut 🙂

                  AP2 cist znacky zatim „neumi“, nicmene GPS je momentalne vetsinou vic nez dotacujici. Navic AP1 sice cte speed limity ale zdaleka ne dokonale. Bere znacky ktere nema brat, nechape ktera znacka patri ke kteremu pruhu, protoze s tim ma obcas i ridic problem. Tesla to potrebuje udelat poradne at to funguje v US a EU pokud mozno bezchybne a neni vubec jednoduche. Vydat to v kvalite AP1 by mohli uz davno, ale nechteji. Ncimene pockej na konec dubna, to ma Tesla ukazat nejake nove featury , tak myslim ze se dockame nejen cteni rychlosti, ale i stopek a semaforu, to bude hukot.

                2. Jak jsem psal nahore, poceni mozna zalezi na materialu.
                  To

                  Jak jsem psal nahore, poceni mozna zalezi na materialu.
                  To cteni znacek by se hodilo, kdekoliv je dynamicke rizeni (Blanka, obchvaty v nemecku…).
                  Ale nedelam si iluze, AP2.0 HW bez FSD (jen EAP) je zda se pro Teslu odepsana vec, alespon v EU. Posledni update (ktery nic zasadniho nezmenil) prisel po vice nez trech mesicich.

        1. Dočasně nejprodávanější, brzy to skončí. V USA už
          Dočasně nejprodávanější, brzy to skončí. V USA už prodeje klesají několikátý měsíc po sobě, až si to koupí všichni pitomci v evropě co jsou na to nadržení tak bude pád pokračovat. Proto rychle staví v Číně aby alespon tam zase nějakou dobu tenhle šunt někdo kupoval.

          1. Ja to rikam take. Uvidime za pul roku,jake bude mit Tesla
            Ja to rikam take. Uvidime za pul roku,jake bude mit Tesla prodeje. Ted jsou prodejni cisla Tesly v EU zkreslena rezervacema. Renomovani vyrobci aut budou postupne vypoustet Ev auta a tesle budou brat zakazniky. Se svou kvalitou zpracovani nebude mit Tesla moc sanci proti zavedenym automobilkam, pokud nebude vyrazne levnejsi nebo nenabidne neco extra.

                1. Aha takže zkreslení se nekoná, prostě lidi kupujou co je.
                  Aha takže zkreslení se nekoná, prostě lidi kupujou co je.

                2. Tvuj nick k tobe sedi doknole, to se musi nechat 🙂
                  Tvuj nick k tobe sedi doknole, to se musi nechat 🙂

              1. Lebo su rovnako postihnuty na budku ako dalsie ovce z tohto
                Lebo su rovnako postihnuty na budku ako dalsie ovce z tohto fora 😀
                A kedy si konecne nejaku Teslu kupis ty,ty buzno? 😀
                Burza ti neslape?Chapem,ze ked tam tocis usmolenych 5Kc tak tazko niekedy zarobis co i len na hrackarsku Teslu 😀

        1. ovšem s původním tesláckým nadšením 2012-16, bez
          ovšem s původním tesláckým nadšením 2012-16, bez znalostí poloos a ochotným slušným férovým záručním servisem…. Hmm, nadšení opadá, poloosy se mění i po3tí za 2600€ a od 10/2018 servis přitvrdil…. A co ted? budou děti mít si čím hrát 😉

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

              1. Neviem ako si prisiel na to ze nemam radost z kazdeho noveho
                Neviem ako si prisiel na to ze nemam radost z kazdeho noveho EV. Mali dost času aby urobili lepsie EV ale to sa im nepodarilo. Spracovanie interieru na to nestací. Ak ti to ale vyhovuje, tak si ho kup. Ja to za svoju teslu zatial nevymenim.

                PS. Niektori z vás špinia iba Teslu, aspon sa to vyrovnáva 🙂

                1. Nekoupím protože mi žádný auto nestojí za tak šílený
                  Nekoupím protože mi žádný auto nestojí za tak šílený peníze. Za pár let budou současný baterie zastaralý, ta technologie se ještě překotně vyvíjí. Ale díky za to že to někdo, třeba vy kupujete, protože jinak bysme se nikam nepohnuli. Je to individuálni a věc priorit. Jo co mi taky vadí na E-tronu je jeho váha. To je snad i X-ko lehčí ne?

                1. klíd andrej já v ní seděl ale fláknul sem se na zadních
                  klíd andrej já v ní seděl ale fláknul sem se na zadních vo skleněnou střechu do palice že ani ta prdel se mě nestihla zpotit a tak sem odkázán na zkušenosti jiných uživatelů 😉

                2. Jinych? Myslis Michelina ? Ty polooso 🙂 Bud k sobe aspon
                  Jinych? Myslis Michelina ? Ty polooso 🙂 Bud k sobe aspon uprimny ty troubo:)

                3. já jsem právě že upřímný, michelina a dalsich ano. za
                  já jsem právě že upřímný, michelina a dalsich ano. za to ty ještě jedeš teslí brejle. taky sem vtom jel znám to 😉 ale nejde to praktikovat věčně. tesle fandím nadále ale už ji nepřikrejvám podeku, říkám věci reálně at se to někomu líbí nebo ne. Za svoje úspěchy/neúspěchy si může tesla sama, je to její dílo. Je blbost nadále kamuflovat tajnůstkařit tutlat, obama fed kavr teslí bejle udělali svou práci fajn ale to už skončilo. Dřív či později pravda vyjde na povrch a na to je počeba změnit přístup, lidi nejsou úplně blbý 😉

                4. A co ze se to v Tesle tutla? Ty moc kamaradu s Teslou asi
                  A co ze se to v Tesle tutla? Ty moc kamaradu s Teslou asi nemas. Michelin je tvuj hlavni a jedinny zdro informaci jak uzjistuju. Tak to pak chapu ze se ti zda ze snad vsem Teslam se meni poloosy co 10k km 🙂

                5. hele to je na psichyjátra vondrák že se ti zda ze snad vsem
                  hele to je na psichyjátra vondrák že se ti zda ze snad vsem Teslam se meni poloosy co 10k km 🙂 s tím já ti nepomůžu, s tím mě už nevobtěžuj demente vondráků 😉 je tvoje dílo sám si za to můžeš, líbí? stačilo?? nebo přitopíme??? :))

                6. No to ses teda predvedl ty polooso 🙂
                  No to ses teda predvedl ty polooso 🙂

            1. no jasně to už tady mišelin vykládal několikrát jak mu
              no jasně to už tady mišelin vykládal několikrát jak mu nově účtujou i práci za teslí průsery včetně podimenzovaných poloos nově za €2600. Jen pro tvoji informaci dezinformovaný jeníku u většiny aut jsou poloosy doživotní tedy minim. 200.000 km ne jako u X-Permachroust 40.000 km 😉

          1. jo zvedli a ted klesaj s/x na polovinu a 3jka po prních
            jo zvedli a ted klesaj s/x na polovinu a 3jka po prních nadržencich poleti dolů jak raketa ze ani šanghaj bateru netreba jasný 😉 po těch teslích kotrmelcích přemetech co rovnou saltech vzad není ani divu, ale co děti budou mít s čím si hrát?? 😉

            1. Vidim ze Tesla hateri se dostali na novy level. Uz jim nestaci
              Vidim ze Tesla hateri se dostali na novy level. Uz jim nestaci ze Tesla jeste nezbankrotovala, ani jim nestaci ze TM3 zacala vubec vyrabet a ze ma produkci 5000kusu/tydne, ani uz nestaci ze je TM3 nejprodavanejsi EV na svete. Uz jim zbyva posledni….presunout se tam kde budou mit vzdy nakonec pravdu, asice do imaginarni hypoteticke budoucnosti jejich vlastnich smyslenek. Jinymi slovy, dokazte mi ze moje imaginarmi alternativna realita neni pravdiva. 🙂 moje odpoved? Naser si 🙂

                1. :))) ále prd, moc dobře víte že jsou to reálný obavy ale
                  :))) ále prd, moc dobře víte že jsou to reálný obavy ale nechcete to vědět. holt teslí brejle. a podepiš se debile 🙂 už je to lepší nebo přiložíme? :))

                2. Realny obavy to sou mozna tak pro trumbeliny jako si ty, co vi
                  Realny obavy to sou mozna tak pro trumbeliny jako si ty, co vi o tesle uplny prd a jen papouskujou to co jim media cpou do hlavy. Trochu se sebevzdelavej a nemusis byt pak za papouskujiciho troubu. Kdakani o tom jak Tesla zbankrotuje, nestihne vyrobit, nebude zajem, prevalcujou ji dinosauri, nesplati dluhy jedou hateri dokola jak pojebany kolovratek rok co rok a tesla mezitim rok co rok drti konkurenci a zvysuje svuj podil na trhu bleskovym tempem.

                  https://cleantechnica.com/2019/04/14/the-mystery-of-tesla-model-3-demand/

                3. I Elon Musk minulý rok připustil že byli jen týdny od
                  I Elon Musk minulý rok připustil že byli jen týdny od bankrotu.
                  Neměl byste mu taky vynadat jako to tady předvádíte každou chvíli?

                4. no jasně sleduju teslu denně 13 let s 22ti letým
                  no jasně sleduju teslu denně 13 let s 22ti letým praktickým výcvikem a vím vo ní prd ;)) A co ty profláknutej rádobyexperte takys za teslu loboval už 2006/13 ?? 😉

                5. Ctes si nekdy vubec po sobe co pises? Ty spis 13 let spamujes
                  Ctes si nekdy vubec po sobe co pises? Ty spis 13 let spamujes fora kravinama nez ze bys o tesle skutecne neco vedel. Vsak uvidime jak bude TM3 na tom s prodeji tento rok. Jestli se vyplni slova mistniho 13ti leteho experta na Teslu a prodeje pujdou doprdele, protoze nebude odbyt nebo moje slova a tesla proda mnohem vic TM3 nez 2018…. opet nas rozsoudi fakta a ne zvasty. Jinak ano Tesla neni dokonala Xko se sype hodne zvlast Pcko. A co? Nekde se to naucit museli a vzit si ponauceni na TM3.

                6. ne fakt ne vondrak nespemuju 13 let, internet sice mám vod
                  ne fakt ne vondrak nespemuju 13 let, internet sice mám vod 1996stýho kdy ty sis sotva honil vocas ale motivační moudra oblažuji hybridáký sotva 6 let ;)))

        1. Možno ten Lojzo myslí etrona – mrdku so súmernými
          Možno ten Lojzo myslí etrona – mrdku so súmernými špárami, 5 displejmi (slovom päť, nechápem prečo tak málo :-)), s odrbanou rekuperáciou a katastrofálne vysokou spotrebou. Na mojelektromobil.sk sa pri teste nedostali pod 270Wh/km a to mali povypínané všetko čo sa dalo a išli po okreskách maximálne úsporne bez prudkých zrýchlení.
          Ostuda !!!

            1. mě se to auto líbí, perfektni germansky dizajn, konečně
              mě se to auto líbí, perfektni germansky dizajn, konečně normální kára bez bejkáren jako falkonky a uchyl kliky, vyborny zpracovani, kvalitni matroš. rozumě prakticky projektovaný: tažný, hud, oboustranný dobíjení, klasický osvědčený dveře bez elektrozavírání co tě při zkratu nepustí ven, kufr co nezatýká… má to mouchy, zamrz system, menší dojezd ucinnost… tj, je to prvotina se vychytá. Ale hlaně prakticky použitelný auto, sice drahý 3mega, start 2 je vodrbávka, třeba ho časem zlevní, ted možná soucítí to aby hned nevodvařili v germánii teslu 😉 no ale ty dodávky baterek… uvidí se jak budou moc ochotný snižovat produkci fosilů 😉 Mě se prostě líbí 🙂

Napsat komentář