Dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil půlroční testování dvou elektromobilů zapůjčených od společnosti innogy.
foto: innogy
„Působení obou automobilů, jejichž pohon je pro velkou část řidičů stále netradiční, tedy elektrický, hodnotíme veskrze kladně. Jejich provoz byl i z dlouhodobého hlediska jednodušší, efektivnější a s nižšími náklady než u vozů klasických,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.
Dopravní podnik města Hradce Králové dlouhodobě testoval vozy VW e-Golf a Nissan Leaf, které doplnily jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispěly k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla.
„V rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tis. kilometrů. Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Hravě si však poradí i s delšími jízdami, které naši zaměstnanci uskutečňují v rámci služebních cest. Uplynulých šest měsíců nám ukázalo chování elektromobilů také v zimním období, které samozřejmě může částečně ovlivňovat jejich reálný dojezd. Po překonání určitého ostychu spojeného s absencí řazení rychlostních stupňů, si naši zaměstnanci oba pomocníky velice oblíbili. Také náklady spojené s provozem nás příjemně překvapily,“ dodává Zdeněk Abraham.
Oběma subjektům pilotní projekt umožnil získat reálná data při používání v běžném pracovním nasazení. „Podle našich analýz se podle současných cen paliv a elektřiny provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které například městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 000 Kč, se ale provoz vyplatí i při nižším nájezdu. Pro řidiče však bude velice důležitá také infrastruktura pro nabíjení, tedy počet veřejných nabíjecích stanic. Těch nyní obecně v České republice stále přibývá. Rádi bychom, aby nejpozději za dva roky byl takový stav, že majitelé elektroaut nebudou mít problém najít místo pro dobíjení,“ řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.
Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky čisté mobility v Česku. Polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku je bezemisní, a to
Společnost innogy patří podle tiskové zprávy „mezi největší provozovatele dobíjecí infrastruktury a IT řešení pro elektromobilitu v Evropě“. Výkonné obslužné systémy innogy v současnosti propojují 7 250 dobíjecích bodů ve více než 20 evropských zemích.
Teď to dělají tak, že vystrčí zadek z okna a zítra už
Teď to dělají tak, že vystrčí zadek z okna a zítra už budou testovat záchod?
Otestoval jsem hajzpapír, jaké jsou výsledky? Je to lepší
Otestoval jsem hajzpapír, jaké jsou výsledky? Je to lepší než si zadek utírat holou rukou. :)))
No tý vado, tedle článek se sem dostal kterou časovou bránou? Te je téma někdy z úsvitu ektromobility. Slušná zoufalost. BMW testovalo elektromobily 40 let. Považte :)))))
A ty si si koupil EV bez vyzkoušení hnupe? 😀
A ty si si koupil EV bez vyzkoušení hnupe? 😀
I kdybych si ho koupil tak bych vo tom v dnešní době nepsal
I kdybych si ho koupil tak bych vo tom v dnešní době nepsal eleborát ty jelito, stejně jako ho nepíšu vo tom hajzlpapíru. :)))
Treba ten elaborat sepsat museli, aby magistrat pustil kacky
Treba ten elaborat sepsat museli, aby magistrat pustil kacky nebo tak neco.
no jasně že museli, když radnice pustí prachy do auta za
no jasně že museli, když radnice pustí prachy do auta za 800 tis. místo aby koupila dva spalováky, tak musí mít hodnocení, kuk je zase úplně mimo, hnup 😀
Jasně a Horčík to musí zveřejnit. A teď tu Karlkuce ty
Jasně a Horčík to musí zveřejnit. A teď tu Karlkuce ty troubo. :)))
Nemusi. Ale jen ty jsi mu vyrobil minimalne deset zobrazeni
Nemusi. Ale jen ty jsi mu vyrobil minimalne deset zobrazeni reklam, tak proc by to nedelal…
Takže musí, protože kdyby ne tak ty zobrazení nemá. Té
Takže musí, protože kdyby ne tak ty zobrazení nemá. Té jak u blbečků na dvorku.
napísať správu/reklamný text a pod. patrí k podmienkam
napísať správu/reklamný text a pod. patrí k podmienkam zápožočky, finančného príspevku … u nás napríklad uverejnia polstránkový inzerát za školenie sociálnych pracovníkov úradu práce z eu fondov.
Jasně a Horčík to musí zveřejnit. lol
Jasně a Horčík to musí zveřejnit. lol
Především pokud ten hajzlpapír dostanež zdarma
Především pokud ten hajzlpapír dostanež zdarma zapůjčen, máš oproti jiným způsobům utírání zadnice mnohem nižší náklady.
Jo a pokud mi k tomu hajzpapíru přihoděj i prachy tak
Jo a pokud mi k tomu hajzpapíru přihoděj i prachy tak dokonce vydělám. Pokračuj dál ty trubko :))
Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky
Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky čisté mobility v Česku. Mají tři elektrobusy??
Půlroční testování kolika elektromobilů?? Dvou??
Pokus o vtip??
Lídry najdete tady.
https://youtu.be/sLo3Pn4KC3w
Co furt potřebujete testovat??
Mají 23 elekrobusů, nejvíc v ČR, k tomu přes 10
Mají 23 elekrobusů, nejvíc v ČR, k tomu přes 10 parciálních trolejbusů.
Tyto šmejdi se s největší pravděpodobností
Tyto šmejdi se s největší pravděpodobností nevyplatí:
1) degradace baterií Nissanu je katastrofální
2) kvalita obou aut je „standardní“, tedy šmejdská na pár let, pak se bude vše porouchávat, aby se EV už vůbec nevyplatily
Tesla naopak konstruuje svá auta na úroveň nákladních aut dle ofiko vyjádření z tohoto týdne (možná minulý týden).
Všechna EV krom Tesly je jen loterie, tedy stupidita, bacha na to.
Firmy to budou provozovat maximálně 5 let, a pak to prodají
Firmy to budou provozovat maximálně 5 let, a pak to prodají těm, co auta používají většinou jen o víkendech. Mnohem nebezpečnější by pro ně byla právě ta Tesla se superdrahým a věčně nedostupným servisem.
lžeš:
1) servis Tesly je zdarma, protože na něj nemusíš,
lžeš:
1) servis Tesly je zdarma, protože na něj nemusíš, narozdíl od ostatních podvodníků, co vyrábí EV
2) takže doporučuješ kupovat nekvalitní šmejdy jen proto, že Tesla ještě nemá řádně pořešený servis, který je i tak nižší?
Velké riziko doporučuješ firmám také tím, že ty šmejdy pak ani neprodají ani po 5 letech 🙂
3) Tesla téměř vždy okamžitě ovládne trh daného vozu, tedy jsi mimo, nebo záměrně lžeš 🙂
Nemusíš na servis? kolik máš doma vozů Tesla, že tu
Nemusíš na servis? kolik máš doma vozů Tesla, že tu plácáš takové nesmysly?
Nemá nic, nic nezná, píše hlouposti jako obvykle. Akorát
Nemá nic, nic nezná, píše hlouposti jako obvykle. Akorát se blbecek ztrapnuje 🙂
Jen se tady jenjo ztrapňuj dalším vypisováním zjevných
Jen se tady jenjo ztrapňuj dalším vypisováním zjevných lží o lhaní.
Přečti si o tom něco.
Tesly jsou bohužel ukrutně
Přečti si o tom něco.
Tesly jsou bohužel ukrutně poruchové, servis velmi drahý a s dlouhými čekacími dobami (v řádu týdnů, dokonce i měsíců).
V ČR (zatím) žádný není, majitelé jezdí do Berlína (SK případně Vídně).
Nejblbější nápad je koupit ojetou Teslu po záruce…
Jo jasný Tesla je jistota že? Jen auto které se rozpadá
Jo jasný Tesla je jistota že? Jen auto které se rozpadá už při první cestě od výrobce a nemá žádný servis není loterie. Kde si na to přišel, že je Tesla tak spolehlivá prosím tě? Přečetl si si to na facebooku? Psal to tam elon? 😀 dej si mokrej hadr na hlavu a už sem raději nic nepiš
V roce 2019 si teprve všimli, že existují elektro auta a
V roce 2019 si teprve všimli, že existují elektro auta a začali je intenzivně testovat? Takže podle jejich plánů by tak v roce 2035 mohli v elektro vozech jezdit první lidé, asi ne? 😀
Ty jo, kde to jsme? V bolševickém SSSR v 80. letech kdy přední socialističtí vědci objevili osobní počítače a usilovně je zkoumali ve vědeckých ústavech? Zatímco v USA a západní Evropě to mělo doma už i každý dítě na hry.
Nevím, jestli se nad stavem v naší republice mám smát, nebo brečet.
co bys chtěl od západných „hodnot“, kde se každým rokem
co bys chtěl od západných „hodnot“, kde se každým rokem zvyšuje % podíl bezdomovců a více a více se otevírají příjmové nůžky, kde pomalu mizí střední třída, která jakžtakž ještě je schopna svou inteligencí a alespoň nějakou tou morálkou ovládat to dobré na světě
Rozpadá se ti mozek.
Rozpadá se ti mozek.
Mají 23 elekrobusů, nejvíc v ČR, k tomu přes 10
Mají 23 elekrobusů, nejvíc v ČR, k tomu přes 10 parciálních trolejbusů, takže tyhle mediální řeči pro Innogy bych nebral tak vážně.
Ok, elektrobusů.. Ale testují osobní auta a článek je o
Ok, elektrobusů.. Ale testují osobní auta a článek je o osobních autech. A ty jsou počítám určený pro vlastní přepravu osob, ne hromadnou. Stejný argument mělo to SSSR. Počítače se překotně rozšiřují mezi veřejnost. Rozuměj každý výzkumný ústav a velký podnik má jeden počítač. A rozuměj ne osobní PC, ale sálový stroj. A rozuměj ten má stejný výkon, jako Apple 2, ale žere elektřiny, jako průměrná železárna. A jeho uvedení a udržení v chodu si vyžaduje podobné množství pracovních sil, jako start středně velké vesmírné rakety. Takže asi tak. 😀
V USA a na Západě měli děti na hry většinou speciální
V USA a na Západě měli děti na hry většinou speciální herní konzole, díky čemuž nakonec dokázali ruští a čínští hackeři své země v kybernetické a kultirní válce ubránit, a do bankrotu teď půjde ten Západ, který nadále nedokáže bez hyperinflace udržet své totálně předlužené ekonomiky dalším vynucovaným skupováním reálných globálních aktiv za nekonečně tištěné papírky.
Zase jeden neoultrarevolucionář. 😀
Prosím, tě vystrč tu
Zase jeden neoultrarevolucionář. 😀
Prosím, tě vystrč tu hlavu, víš odkud… Čína je víc kapitalistická, než kdy bude celá Evropa a brzo i než USA. Jestli už se tak dávno nestalo. A jejich komunismus je jen pohádka pro takové, jako ty, aby se mohli vymezovat proti zlému západu. 😀
Tak se tam odstěhuj ty moulo 😀
Tak se tam odstěhuj ty moulo 😀
A co kdyby ses ty odstěhoval do toho ráje jménem Čína,
A co kdyby ses ty odstěhoval do toho ráje jménem Čína, když o tom tak pěkně plácáš?
To je zase příspěvek inteligenta opravdu
To je zase příspěvek inteligenta opravdu
Tak mi vysvětli proč dopravní podnik hromadné dopravy:
1.
Tak mi vysvětli proč dopravní podnik hromadné dopravy:
1. Testuje osobní auta, když zajišťuje hromadnou dopravu?
2. Proč testuje jedny z nejhorších a nejvíce technologicky zastaralých modelů na trhu?
3. A proč testují něco, co bylo takto testováno světovou (a i místní) odbornou veřejností a podobnými firmami z oboru někdy tak před 10 lety a závěry jsou dávno známe i široké neodborné veřejnosti?
Sorry, ale já pro to mám jen jedno vysvětlení. Jsou 100 let za opicemi, jako ten Sovětský svaz. Jestli ti to přijde hloupé? Tak prosím.
To je jako kdyby si v roce 1995 pořídili dva Passaty v dieselu a jali se zjistit pravdu o ekonomické výhodnosti nafty. To je prostě směšný. 😀
Dopravní podnik hromadné dopravy? 😀 pěknej blábol 😀 to
Dopravní podnik hromadné dopravy? 😀 pěknej blábol 😀 to slyším prvně takový název. Není to spíše dopravní podnik města Hradec Králové? A když je to tedy podnik města, tak asi město zajímá jak taková auta fungují nemyslíš? A pokud chtějí pracovat na čisté mobilite ve svém městě tak toto asi potřebují vědět ne? Pokud chtějí aby bylo ve městě výrazně více EV tak jde z jejich pohledu hlavně o budování infrastruktury pro EV v daném městě, dále pak také o nákup vozů pro úrad jako takový. Nejde tu vůbec o nejmodernější EV. Pokud by si se trochu zajímal, tak víš, že města nakupují vozy od zavedených a transparentních dodavatelů se zárukou a servisem, ne od nějakého virtuálního pofidérního prodejce jako Tesla, který nemá servis vůbec nebo někde v prdeli. Město rozhodně nebude jezdit servisovat svá auto někam 150km daleko, už vůbec ne takové sračky jako je Tesla které potřebují servis minimálně každý druhý měsíc. Vše je tedy logické a jasné.
😀
Víc k tomu nemá cenu říkat.
😀
Víc k tomu nemá cenu říkat.
no ani nevím co by si k tomu mohl víc říkat 😀 v článku
no ani nevím co by si k tomu mohl víc říkat 😀 v článku je vše psáno celkem jasně, jen některým jedincům jako ty se to musí přeložit 😀
No vida a s prihlednutim k faktu jaka auta si k tomu testovani
No vida a s prihlednutim k faktu jaka auta si k tomu testovani vybrali to uz muze byt jen lepsi.
Na druhou stranu ono by bylo dost diven aby to nevyslo
Na druhou stranu ono by bylo dost diven aby to nevyslo ekonomicky dobre, kdyz mate auto zadarmo zapujcene ze 😀
Byla sice zapůjčena na testování zdarma, ale výpočet byl
Byla sice zapůjčena na testování zdarma, ale výpočet byl samozřejměv vůči prodejní ceně (běžné) , a to dokonce vůči ceně bez dotace.
Na druhou stranu ono by bylo dost diven aby to nevyslo
Na druhou stranu ono by bylo dost diven aby to nevyslo ekonomicky dobre, kdyz mate auto zadarmo zapujcene ze 😀