Volkswagen představil elektrické SUV I.D. Roomzz i první fotku elektrického hatchbacku

Volkswagen představil v Číně plně elektrické SUV I.D. Roomzz a ukázal také první fotky elektrického hatchbacku, který bude možné předobjednávat už za tři týdny.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID Roomzz byl aktuálně představen na autosalonu v Šanghaji.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID, plně elektrický hatchback přezdívaný „Neo“, už byl k vidění pod kamufláží při testování v Jihoafrické republice. Co se týká specifikací a ceny, známe zatím jen útržky.

Prodávat se bude ve třech variantách s různým dojezdem – od 330 km přes 450 km až po 550 km WLTP. Nejvyšší verze bude tedy dojezdově zhruba srovnatelná s Tesla Model 3. Cena by měla začínat zhruba a úrovni dieselového Golfu.

Zákazníci si budou moct vybrat také 7,2kW nebo 11kW palubní nabíjení. Rychlonabíječka bude ve standardu CCS zvládat až 125 kW. Předobjednávky by měly začít 8. května 2019, dodávky pak nejspíš začátkem roku příštího.

První teaser fotka elektromobilu Volkswagen ID

První teaser fotka elektromobilu Volkswagen ID. V té tmě toho opravdu moc vidět není, ale stejně už všichni tak nějak tuší, jak bude vypadat.
foto: Volkswagen

Kromě prvních teaserů ID představil Volkswagen také nové plně elektrické SUV I.D. Roomzz. Auto disponuje mimo jiné svou vlastní technologií 4MOTION pro pohon všech čtyř kol. Nabízí výkon 225 kW, max. rychlost 180 km/h a zrychlení 0-100 km/h během 6,6 sekundy.

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz je vybaven 82kWh baterií pro dojezd až 450 km WLTP. Auto by mělo jít na trh společně s I.D. hatcbackem a crossoverem I.D. Crozz už během příštího roku. Za další dva roky pak chce pustit na trh také luxusní sedan I.D. Vizzion a minibus I.D. Buzz.

Electrek.co

138 Comments on “Volkswagen představil elektrické SUV I.D. Roomzz i první fotku elektrického hatchbacku”

    1. ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2788580-byvaly-sef-volkswagenu-
      ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2788580-byvaly-sef-volkswagenu-winterkorn-celi-obzalobe-z-podvodu

      „Obžalovaní jednali ve snaze zajistit firmě co nejvyšší prodejní čísla s co nejvyšším ziskem,“

      byznys.ihned.cz/c1-66554790-byvaly-sef-volkswagenu-winterkorn-celi-v-kauze-dieselgate-obzalobe-z-podvodu-obvineni-byli-i-ctyri-dalsi-manazeri

      Celkem už v souvislosti se skandálem konzervn zaplatil kolem 29 miliard eur (743 miliard korun) málo!! vodrbat !!!!!!!!!!!!! :))

    2. Dízljet byl v EU ale legální a prováděly ho všechny
      Dízljet byl v EU ale legální a prováděly ho všechny evropské automobilky, takže tady půjde hlavně o burzovní manipulace, aby určití lidé mohli skoupit co nejlevněji akcie VW a přiživovat se na superlevné odborné práci i Čechů a Slováků, kteří provozují nejziskovější továrny koncernu v Mladé Boleslavi a Bratislavě hned po těch v Číně.

  1. Je vtipné , když někdo napíše – že cena by měla být
    Je vtipné , když někdo napíše – že cena by měla být někde na úrovni dieselového golfu. Tak proč stojí elektrický golf s dojezdem 300 km ( v reálu tak max. 220) přes 900 tis ? Volkswagen zatím jen slibuje a slibuje …..nevěřím jim ani jednu hodnotu ( cena, výkon, spotřeba, dojezd)

      1. No levnější cenou… když pominu to, že si máme
        No levnější cenou… když pominu to, že si máme předobjednávat zajíce v pytli, protože auto ještě nikdo pořádně neviděl a fotky jsou spíše siluety tajemný jak hrad v Karpatech, tak cenu ještě ani neřekli. Přirovnání „zhruba na ceně dieselového Golfu je dost vágní a poměrně široké rozpětí.
        Dále je uvedeno „Cena začíná od…“ takže to bude za tu nejočesanější verzi s nejmenší baterií, což taky může znamenat, že jakákoliv lepší verze, vylepšená o cokoliv (třeba už jen o tu 11kw nabíječku) může řádově poskočit o statisíce. A taky se můžeme dočkat toho, že verze s dojezdem 500km a nabíjením 11kw bude dražší než TM3, avšak jediné čím jí předčí bude právě ta cena. Totéž se týká Leafa, Hyunday atd…

    1. jo Tesla cpe 100kWh baterie, a taky BMW cpe do aut vzduchové
      jo Tesla cpe 100kWh baterie, a taky BMW cpe do aut vzduchové podvozky a stojí 3 mega taková auta, myslíš že VW bude za tři mega? Srovnávej srovnatelné ty hnupe, a proč myslíš že chtějí dohnat Teslu? to by byli pěkní hlupáci 😀

    1. někdo už tady počítal i skóre.
      VW válcuje konkurenci a

      někdo už tady počítal i skóre.
      VW válcuje konkurenci a vede už minimálně 10:1 na vize a studie…. 🙂
      Ale určitě to VW jednou dokáže, o tom žádná. Mnozí z nás už ale budou možná mít své třetí EV a víte jak chodí: pokud je zákazník spokojený, značku už většinou nemění.

        1. Já už kupuji druhé EV (pravda jinou značku) a v sedmi bych
          Já už kupuji druhé EV (pravda jinou značku) a v sedmi bych se v tom fakt mačkat nechtěl. Ty dvě nouzové sedačky v kufru vždycky byli a budou na prd. Nad 5 míst už to chce něco minimalně velikosti Multivana. Jenže VW se loudá i s tím co už několik let připravuje, a nic sedmi či až devítimístného ani nepřipravuje, takže je to zcela v nedohlednu. Tudíž i v tom jej někdo předběhne. VW prostě nemá co ojedinělého v příštích pěti letech nabídnout. Pak se uvidí.

    2. Tak nakonec urcite a ja ti reknu PRESNE jako to dopadne. VW
      Tak nakonec urcite a ja ti reknu PRESNE jako to dopadne. VW nema baterkarnu, VW nema vastni neuronovy cip, VW nema vlastni sit SCH. Dopadne to takhle, maly hatchback, dojezd 300km WLTP, cena 850k bez DPH. Zadne autonomni funkce jako Tesla, zadna sit SCH, zrychleni smesne, zpracovani interieru jako vanocni stromecek. Uvnitr dotykac po vzoru tesly + namrdanych tlacitek, protoze „my prece vime ze ty cudliky milujete“ ale chceme vypadat cool jak tesla tak tam jebnem ten tablet taky. Rocni produjkce smesna, tak 40k kusu. Zajem minimalni, protoze kazdy si rad priplati par tisic za TM3 SR s vetsim dojezdem, hezcim designem, siti SCH, over the air updaty, nejpokrocilejsi autonomnim systemem. Tu mrdu ID si koupi par lidi kvuli hatchbacku, a pak dalsi 3 prdele budou cekat v poradniku nez se ho vubec dockaji.
      Muzes mi verit, ja vedel jak dopadne E-tron uz davno, na chlup se moje predpovedi vyplnili. Shit nejvetsi. Jeste nedavno lidi opravdu verili ze je to nejaky Tesla X killer neboco, a ted? Tyvole WTF, co to je za joke? VW nebude jiny, uvidis.

      1. Tak co jsem četl třeba recenzi na fdrive.cz na eTron, tak
        Tak co jsem četl třeba recenzi na fdrive.cz na eTron, tak bych rozhodně bral spíš eTron než Teslu S nebo 3, pokud už se srovnává. A osobní setkání s oběma auty mě v tom jenom utvrdilo, stejně tak jako zkušenosti uživatelů s Teslou. Takže bych eTrona nenazýval shitem. A síť Ionity už se taky rozrůstá, i když samozřejmě na SC nemá.

        A co se týká ovládání „vše přes tablet“, jak to má model 3, tak to je největší úchylárna, co jsem zatím viděl, třeba ovládat otevření kastlíku před spolujezdcem nebo stěrače matláním na displej může napadnout jenom debila 🙂

        1. Milej zlatej, az budes ty penize SKUTECNE mit, at se budes
          Milej zlatej, az budes ty penize SKUTECNE mit, at se budes skutecne rozhodvat za ktere auto vyplaznes 2-3 mega, tak pak mluv. Zarucuji ti ze kdokoliv s mozkem e-tron nekoupi. Netusim proc bych si mel za 2.5M kupovat EV s nejhorsi efektivitou na trhu

          Dobre ze vis ze je tablet uchylarna, kdyz si s tim nikdy nejel. Proboha, takove lidi miluju, vzdycky vi nejlip o vecech co nikdy nevidieli a nezkusili ale vi jak sou nahovno. Kastlik oteviras jednou za cas + vyhoda toho jak to ma tesla ze muzes povolit/zakazat otevirani lidem co budou mit auto pujcene/carharing, to uz jde ale mimo tve chapani.
          Sterace sou automaticke, pripadne jednim klikem na pace si muzes sterace pusitt, zadne matlani, to je jen tvoje neinformovanost.
          Uprime je mi uplne uprdele co si o TM3 myslis ty nebo ja, dulezite sou pro me prodeje. A nevidim etron jako nejprodavanejsi vuz treba ve Svycrsku, Norsku, Nizozemu, vidim tam TM3. To je realita, zbytek sou jen kecy, kecy a kecy o tom jak je ID nejlepsi a e-tron je vlastne super auto, akorat ho nikdo nekupuje…..

          1. Nemám ty peníze, ale názor říct mohu a říkám, že
            Nemám ty peníze, ale názor říct mohu a říkám, že pokud bych vybíral auto za těch 2-3 mega, tak eTron by to byl spíš než Tesla. U tebe Tesla, v pohodě, každý má jiné priority.

            Pokud se srovnávají prodeje, tak k modelu Tesla 3 ještě není u VW alternativa, až bude může se srovnávat. A eTron se začal prodávat jenom nedávno, uvidí se na konci roku jaké budou jeho prodeje v Evropě ve srovnání s S nebo X.

            Nezkusil jsem tabletové ovládání u modelu 3, stačí ni ty videa, kde se maník rozplývá nad tím, jak může tabletem ovládat směr foukání vzduchu, tak jsem se už dlouho nezasmál 🙂 Na některé funkce jsou tlačítka lepší, víc ergonomické a příjemnější. No a pokud ty autom. stěrače fungují tak „spolehlivě“ jak tady psal jeden majitel tesly X, tak na ten displej bude člověk matlat, aby to vypnul a zapnul cyklovač, stačí si ty příspěvky najít.

            Mě je taky u prdele tvoje vynášení Tesly do nebes (nejenom teď), to nic nezmění na tom, že je to americký nedodělek a má to štěstí, že zatím nemá moc elektrickou konkurenci.

            PS:
            Netušil jsem, že kastlík v normálních autech se nedá zamknout a že je to vynález tesly, dokonce zamykání přes displej 🙂

              1. Nekoupím, zatím nemám na něj. Ale pokud bych ty peníze
                Nekoupím, zatím nemám na něj. Ale pokud bych ty peníze měl, projel bych jej, stejně tak Jaguara a uvidělo by se, rozhodně ne Tesla 3 (malá mrdka bez kufru a s tabletem) a ani Tesla S a X (nespolehlivé, drahé).

                Ale jak říkám, každý má jiné preference.

                1. Jeste ze v tom mas jasno. Si to sepis na papir, abys pak
                  Jeste ze v tom mas jasno. Si to sepis na papir, abys pak nemusel premyslet znova az si ty prachy vydelas.

                2. Až to bude aktuální, tak je možné, že těch EV už bude
                  Až to bude aktuální, tak je možné, že těch EV už bude na trhu více, snad… Zatím je pro moje účely vhodnější (a levnejší) stávající spalovací auto, takže žádný spěch 🙂

                3. Mě fascinuje, jak je v lidech zažraný: americký
                  Mě fascinuje, jak je v lidech zažraný: americký nedodělek, německá kvalita. Stačí se podívat třeba na statistiky poruchovosti a hned vidíš tu německou kvalitu, hlavně u těch “ náskok díky technice ‚.

                4. To vis, svet je pak jednodussi. To je uzitecna featura mozku,
                  To vis, svet je pak jednodussi. To je uzitecna featura mozku, aby setril energii a nemusel se nad vsim zamyslet , typicky System 1. Zapojit System 2 a zacit premyslet stoji pro nektere lidi moc energie a radeji se do toho tedy ani nepousteji 🙂

              2. Mimochodem jak vysvětlíte docela drastický pokles prodejů
                Mimochodem jak vysvětlíte docela drastický pokles prodejů Modelů S a X ve Švýcarsku? Jen se ptám. Sám nevím. Buď nestíhali dodávat, to se mi nezdá. A nebo kanibalizace, lidi radši kupují Model 3. A nebo objednávají i-Pace a E-tron? Nevím ale ten pokles je dost velkej.

                https://thedriven.io/2019/04/10/tesla-model-3-now-best-selling-car-in-switzerland/

                1. Zruseni 75D verzi. TM3 kanibalizace. Vsichni vidi ze S/X je
                  Zruseni 75D verzi. TM3 kanibalizace. Vsichni vidi ze S/X je zastaralejsi nez 3ka ( nemoznost nabijet 250kW), vsichni cekaji ze brzy dojde k refreshi S/X ( nenaznacil i musk neco takoveho) ? Proste kdyz mas 3 mega, tak si 2x rozmylsis jestli radeji chvili nepockat.

                2. To dává smysl. A nemyslim to ironicky.
                  To dává smysl. A nemyslim to ironicky.

                3. Kterej drastickej pokles máte na mysli konkrétně?
                  Kterej drastickej pokles máte na mysli konkrétně?

                4. Kopypejst:
                  Mimochodem jak vysvětlíte docela drastický

                  Kopypejst:

                  Mimochodem jak vysvětlíte docela drastický pokles prodejů Modelů S a X ve Švýcarsku?

                5. Možná je to tím že Tesla snad upřednostňovala americký
                  Možná je to tím že Tesla snad upřednostňovala americký trh, jak tu někdo psal?

                6. Ježiš to snad ne! Samo sebou že myslím ty S a X o kterých
                  Ježiš to snad ne! Samo sebou že myslím ty S a X o kterých jste mluvil. Uf.
                  Takže ještě jednou „Kterej drastickej pokles máte na mysli KONKRÉTNĚ?“

                7. Spíš objednávají TM3 za půlku ceny Ska, protože před
                  Spíš objednávají TM3 za půlku ceny Ska, protože před tím tu možnost neměli. Ne každý potřebuje hangár na kolečkách, zejména ne v Evropě. A samozřejmě i-pace a e-tron taky netřeba podceňovat, byť si myslím, že jejich prodeje budou letos v součtu hlouboko pod TM3.

                1. Tak to je hodne zalostne :/ Etron uplna novinka, navic nemecka
                  Tak to je hodne zalostne :/ Etron uplna novinka, navic nemecka loyalita a stejne jen 478 kusu, tyvl to je masakr

                2. Zato tesla S a X se v Německu prodává jako housky na
                  Zato tesla S a X se v Německu prodává jako housky na krámě 🙂

                  Pointa je v tom, že je to několikanásobek Tesly S a X dohromady. Prostě cca. srovnatelná auta cenově i velikostí (no, Tesla o něco větší a dražší) a přezto, že tvrdíte, že eTrona nikdo nekupuje a že Tesla je lepš, tak se prodávají mnohem lépe než Tesla. Teda… v Německu, což jsem ostatně i předpokládal.

          2. Nezlobte se ale co jsem četl co za problémy mají lidi s
            Nezlobte se ale co jsem četl co za problémy mají lidi s Teslou, to bude málokdo, kromě early adopters, tolerovat. Třeba ty odcházející poloosy u Modelu X. To jako vážně? Na autu za dva melouny? Nebo ty šílený servisní lhůte? Já jsem velký fanda Tesly, chápu že se učí ale už jsou v byznysu docela dlouho. A pokud s tím nic neudělají, tak je to bude mrzet. Jsem zvědavej na prodeje za dva roky. Kdybych mohl tak posunu čas.

                1. To ale fanatik nevidí… něco jako jenja 🙂
                  To ale fanatik nevidí… něco jako jenja 🙂

                2. Jo nevidim, sem uplny debil, proste fanatik, co bys cekal.
                  Jo nevidim, sem uplny debil, proste fanatik, co bys cekal.

                3. Ja se rad rozciluji, mam to misto redbullu
                  Ja se rad rozciluji, mam to misto redbullu

          1. A co konkrétně? Vím, že dojezd je kratší a Ionity nejsou
            A co konkrétně? Vím, že dojezd je kratší a Ionity nejsou tak hustě jako SC, to pro někoho, kdo jezdí dost dálky asi je rozhodující. Ale… co dál vás na něm sklamalo, nebo se nelíbilo? Nebo spíš je to tak, že to není takový skok od Tesly, že byste musel měnit? A co, když byste Teslu neměl a uvažoval teď o EV v této kategorii?

                1. Ano to je v Evrope. Celosvetove ma Tesla 12,888 nabijecek.
                  Ano to je v Evrope. Celosvetove ma Tesla 12,888 nabijecek. Jako netusim proc Michelin nechce e-trona, je to pro me zahada, ale tak jako tipuju ze proste s realnym dojezdem 200km a bez SCH je to auto dobre tak pro manzelku na rozvoz deti. S tim prece nemuzes jezdim nikam dal, to by ses osral. Navic ta mrdka vypada ze se sype zrovna tak jak to Xko neli vic 🙂

              1. Je to samozřejmě zatím směšné srovnání, tím spíš,
                Je to samozřejmě zatím směšné srovnání, tím spíš, že Ionity staví povětšinou čtyři, maximálně šest stojanů, ale na druhou stranu na podzim jich měli v provozu 13, takže spíše mají můj obdiv a usuzuji z toho, že to myslí vážně, což mě jako elektromobilistu hřeje u srdce. Nakonec na nich budou moci nabíjet i TM3 a Ska s Xkma s redukcí také. Tak proč jim to nepřát.

                1. No tak samozrejme, jen at stavi, cim vic tim lepe. To je
                  No tak samozrejme, jen at stavi, cim vic tim lepe. To je presne ono. Kdyz koupis Teslu, budes nabijet na Ionity a jako maly bonus k tomu jeste na 3600 SCH Tesly. Koupis etrona, budes nabijet na Ionity a jako bonus nesmis nabijet na 3600 SCH Tesly.

                2. S e-Tronem budu jako bonus nabíjet na 50kW nabíječkách za
                  S e-Tronem budu jako bonus nabíjet na 50kW nabíječkách za 10min. 29,5km, zatímco s mojí Teslou X 38,75km. Tedy s e-Tronem skoro o třetinu pomaleji… No neberte to.

                  A když porovnám nabíjení na Ionity tak to také žádná hitparáda není.
                  Vezmu-li, EPA dojezdy, využitelnou kapacitu baterií a výkony nabíjení do 80% (více nabíjím na delších cestách jen hodně výjímečně) tak mi vychází, že:
                  za prvních 10min. nabije
                  Tesla 102,2km
                  e-Tron 98km
                  po 20min. bude mít nabito
                  Tesla 204,4km
                  e-Tron 196km
                  po 30min. bude mít nabito
                  Tesla cca 300km
                  e-Tron 294km
                  po 40min. bude mít nabito
                  Tesla 371km
                  e-Tron 392km
                  v tu dobu bude mít moje Tesla asi 79%.

                  PS: Teď mi ještě vyšlo, že příplatkovou palubní nabíječkou 22kW bude e-Tron nabíjet úplně stejně rychle jako moje Tesla tedy asi 86km/h.

                  PSS: Na dlouhých trasách bude tedy díky počátečnímu náskoku v dojezdu Tesla nejspíš vždy rychlejší i kdyby byla už síť Ionity stejně hustá jako superchargery.

                3. Bohuže dojezd má e-Tron fakt špatnej. Ale dost lidem ani to
                  Bohuže dojezd má e-Tron fakt špatnej. Ale dost lidem ani to nebude vadit.

                4. Pritom je to absolutne vzdy prvni otazka, kterou od kazdeho uz
                  Pritom je to absolutne vzdy prvni otazka, kterou od kazdeho uz dva roky dostavam…
                  Oni si, ale prectou na fDrive, ze to ujede az 380km a nabiji rychleji nez Tesla a hlavne to ma hezci palubku…

                5. Tyhle zavádějící údaje dojezdu mě strašně štvou. A to
                  Tyhle zavádějící údaje dojezdu mě strašně štvou. A to NEDC byl ještě krutopřísnej. To podle takový JC08 která se doteď používá v Japonsku (občas se už začíná uvádět i WLTP) ujede LEAF s 40kWh baterkou 400km. Jo, fakt to tak je na prospektech. To pak musí bejt překvapení když na to šlápne v zimě na Hokkaidu na dálnici. Například můj Prius Plugin ma údaj na 1km že ujede 28km. Realita je tak 19km, když vezmu celej rok. Ale já to věděl takže se překvapení nekonalo.

                6. Ona ani EPA ještě není úplně super. Dá se toho sice
                  Ona ani EPA ještě není úplně super. Dá se toho sice dosáhnout, ale jen za příznivých podmínek což většinou nenastane.
                  Alespoň soudě dle mé Tesly a mého stylu jízdy.

                7. Mě by zajímalo jak to má Tesla,jestli taky kecá s dojezdem
                  Mě by zajímalo jak to má Tesla,jestli taky kecá s dojezdem nebo se dá na něj spolehnout.Mám i3 7 měsíců,najeto kolem 27tis km a troufnu si říct že už jí znám tak že vím jakej bude dojezd v jakých stupních a pokud jedu dálnici atd.
                  Např výlet ze soboty na neděli do Znojma přes
                  Třebíč – najeto 478 km cca a nabíjel jsem dvakrát na MC loket cca 26-30 minut a přes noc na hotelu- mimochodem jednání paní recepční uplně super ohledně zásuvky.
                  Ale taky jsem věděl že když mě i3 ráno ukázala 190km dojezdu že to bude cca 140 a taky že jo na loket jsem dojel s 10km rezervou tak jak jsem předpokládal.Samozřejmě na dálnici nejezdím 110 🙂
                  Jak je na tom tedy Tesla s ohledem na zájem o TM3?

                8. Taky keca. Resp. pro vypocet dojezdu pouziva procenta*nejaka
                  Taky keca. Resp. pro vypocet dojezdu pouziva procenta*nejaka spotreba, ktera je natvrdo v software. V lete a pri mixu dalnice/nedalnice vicemene predpisovym stylem to jakz takz sedi, v zime ne az tak. Ale ani ta „procenta v cili“ nejsou uplne stabilni – navi rika, s kolika procenty dojedes, ale i tohle cislo se dost behem jizdy meni (vetsinou klesa).

                  Muj asi nejextremnejsi pripad, z Prahy na Wernberg-Koblitz (prvni SCh v nemecku po D5, asi 220km), v Praze bylo procento v cili 20% a presto, ze jsem jel podle predpisu, cast i docela pod), tak jsem dojel se 2% (protivitr, dest, teplota kolem nuly).

                9. A nehlásí to průběžně zpomalte nebo nedojedete?
                  A nehlásí to průběžně zpomalte nebo nedojedete?

                10. Tak jasne ze jo.
                  Pointa byla, ze na ta cisla se neda moc

                  Tak jasne ze jo.
                  Pointa byla, ze na ta cisla se neda moc spolehat stejne jak u ostatnich znacek. Resp. kdybych podle nich pri odjezdu nabill, tak jsem posledni tretinu nejel 110, ale treba 80, coz uz je na dalnici docela opich.

                11. U Tesly je možné zvolit tři možnosti. Zobrazovat procenta,
                  U Tesly je možné zvolit tři možnosti. Zobrazovat procenta, dojezd počítaný z předepsané spotřeby, a dojezd z kalkulované spotřeby. Ten druhý dojezd samozřejmě zobrazuje reálnější čísla, ale ono to v ev nebude nikdy ukazovat správně už z principu věci. Stačí, že trochu změníte jízdní styl nebo pojedete poslední cestu více z kopce, pak nabijete a vyrazíte s hřejivým pocitem dojezdu jaký vám to tím pádem zobrazí na cestu, která bude spíše do kopce a jste v háji, protože nedojedete.

                  Já mám proto nastaveno aby mi auto ukazovalo jen procenta s tím, že na chronicky známých trasách už vím kolik asi kde v jakém jízdním režimu a ročním období spotřebuji, ale čím se řídím absolutně nejvíce jsou procenta v cíli, které vám vypočítá navigace po zadání cíle. Ta totiž kalkuluje jak s vaším stylem jízdy a průběžně podle něj procenta v cíli koriguje, ale hlavně počítá i stím profilem tratě, tedy započte veškeré stoupání nebo klesání a dokonce vám na grafu ukáže jak bude energie v průběhu trasy ubývat. Ta křivka pak přesně zrcadlově kopíruje kopce.
                  Za ty dva roky co jezdím to vyladili k dokonalosti, že to fakt sedí hodně přesně.

                12. Myslim, ze oba ty „kilometrove“ dojezdy jsou pocitane
                  Myslim, ze oba ty „kilometrove“ dojezdy jsou pocitane procento*konstanta, jen u jednoho je to konstanta od Tesly (ten realnejsi), u druheho podle homologacni normy (NEDC v nasem pripade – takze uplne mimo)

                13. Ono je tam myslím doslovně „instant range“ a „calculated
                  Ono je tam myslím doslovně „instant range“ a „calculated range“. Ta počítaná se pak hodně mění podle stylu jízdy, takže myslím, že to bude spíše jak jsem napsal výše, ale ruku do ohně za to nedám. Jak jsem psal nepoužívám ani jednu a tedy mě nikdy moc nezajímalo jak se to počítá.

                14. U i3 je fajn, že vám nabídne odhad dojezdu z předchozích
                  U i3 je fajn, že vám nabídne odhad dojezdu z předchozích jizd, ale když zapnete navigaci, přepočítá dojezd podle profilu trati, převýšení, rychlostní komunikace atd.

                15. Jojo to sice ano ale je to zase jen orientačně a musím si
                  Jojo to sice ano ale je to zase jen orientačně a musím si stejně nechat 20km rezervu.

                16. To je zajimave, ze to umi i i3, nicmene jak ctu nize asi to
                  To je zajimave, ze to umi i i3, nicmene jak ctu nize asi to nebudou mit zmakle jako Tesla.

                17. Jojo treba kdyby i3 umela projektovat i procenta batwrie jako
                  Jojo treba kdyby i3 umela projektovat i procenta batwrie jako tesla bylo by to fajn ale je fakt ze kdyz jedu dal a prictu cca 20km tak to i3 vzhledem k terenu umi pres navi spocitat a da se podle toho i nabijet.

                18. Tak pak jedině si to osobně projet a otestovat, jestli
                  Tak pak jedině si to osobně projet a otestovat, jestli člověk zkousne ten slabší dojezd na jedné straně nebo ten interiér na straně druhé. Jinak, co se týká dizajnu, nejde jenom o tu palubku, prostě celkově mi přijde Tesla zevnitř ošklivá, S i X, o trojce nemluvě. Ale to je možná jenom moje úchylka a většina to neřeší, no… 🙂

                  Ideální by bylo vnitřek eTron (iPace) a efektivita Tesla 🙂

                19. Já nějak asi nemám vkus nebo co. Mě prostě na interiéru
                  Já nějak asi nemám vkus nebo co. Mě prostě na interiéru Tesly nepřijde nic ošklivého. Prostě normální auto.
                  A když sednu do e-Trona tak si z toho rozhodně neučůrnu. Prostě taky normální auto.

                20. To na tom budeme podobně. Divný pouťově-plastový
                  To na tom budeme podobně. Divný pouťově-plastový interiér má třeba Ampera nebo naopak mnohé koncernovky zase takový „látkový“ nebo jak to nazvat. U jednoho předváděcího UP!a bylo na sedadlech cosi s čtvercovým vzorem, co snad byl původně ubrus nebo co.

                21. Vadit to určitě bude, vše ukáže ćas. Jen to nechtějí
                  Vadit to určitě bude, vše ukáže ćas. Jen to nechtějí přiznat.

                22. Já jsem vůl. Mám v tom hroznou chybu.
                  Přece e-Tron bude

                  Já jsem vůl. Mám v tom hroznou chybu.
                  Přece e-Tron bude mít po 26 minutách nabito na 80% a začne rychlost jeho nabíjení také klesat.
                  Tedy po 30minutách bude ztrácet v nabitých kilometrech na Tesu ještě více.
                  Už se mi nechce dohledávat graf rychlosti nabíjení e-Trona, ale velmi pravděpodobně to vyjde tak, že Teslu nikdy nedožene.
                  Možná kdyby nabíjeli úplně do 100%, ale to se na rychlonabíječkách v průběhu dlouhých cest fakt nedělá. A ani pak vlastně ne, protože když e-Tron ukončí ve 100% svoje nabíjení a bude mít tedy nabito na 328km, tak Tesla sice nebude mít nejspíš ještě ani 90%, ale na kilometry bude mít už určitě nabito více. A to počítám pro svou verzi TMX P100D, verze 100D má ještě větší dojezd.
                  Tedy Tesla bude i na SC nabíjet vždy více kilometrů za stejný čas než e-Tron na 150kW nabíječkách Ionity…

            1. Musel bych si to znovu přečíst abych si vybavil i ty
              Musel bych si to znovu přečíst abych si vybavil i ty drobnosti, ale jako hlavní ve mě samozřejmě zůstal ten dojezd. To, že nezkušení redaktoři f-Drive ochotně otiskly nesmysly co jim e-Tron ukázal na palubce (jakože to ujede až 380km) mi jen připomnělo jak žalostné to v reálu bude. Jestli má podle EPA dojezd 328km a moje Tesla 465km ačkoli s ní dám v létě kolem 400km a v zimě 300km tak to znamená, že s e-Tronem bych ujel v létě 280km a v zimě pouhých 211km a to je fakt bída. To v žádném případě nevyrovná ani rychlejší DC nabíjení v síti Ionity. A už vůbec nebude nabíjet rychleji palubní nabíječkou jak jsem se měl opět možnost dočíst na f-Drive. V reálu to bude rychleji jen spotřebovávat elektřinu…

              Druhá věc co mi hodně utkvěla v hlavě je to nesmyslné nastavení rekuperace, kterou můžete ovládat jen pádly pod volantem a nebo se spolehnout na nějakou chytristiku pod brzdovým pedálem.
              Může to vypadat jako drobnost, ale ovládání auta jen plynovým pedálem je návyková věc, bez které bych se už neobešel.

              O tom, že bych prodal Xko a šel do e-Trona jsem ani neuvažoval. Spíše se tak jako připravuji na to až budu z nějakého důvodu to auto chtít vyměnit, tak abych už měl představu čím se vůbec zabývat.
              Štěstí přece přeje připraveným. 🙂

                1. K tomu dojezdu a nabíjení jsem teď dával jinde
                  K tomu dojezdu a nabíjení jsem teď dával jinde příspěvek a když už jsem se s tím počítal dám to i sem:

                  Příplatkovou palubní nabíječkou 22kW bude e-Tron nabíjet úplně stejně rychle jako moje Tesla tedy asi 86km/h.

                  S e-Tronem budu nabíjet na 50kW nabíječkách za 10min. 29,5km, zatímco s mojí Teslou X 38,75km. Tedy s e-Tronem skoro o třetinu pomaleji.

                  A když porovnám nabíjení na Ionity vs Superchargery tak to také žádná hitparáda není.
                  Vezmu-li, EPA dojezdy, využitelnou kapacitu baterií a výkony nabíjení do 80% (více nabíjím na delších cestách jen hodně výjímečně) tak mi vychází, že:
                  za prvních 10min. nabije
                  Tesla 102,2km
                  e-Tron 98km
                  po 20min. bude mít nabito
                  Tesla 204,4km
                  e-Tron 196km
                  po 30min. bude mít nabito
                  Tesla cca 300km
                  e-Tron 294km
                  po 40min. bude mít nabito
                  Tesla 371km
                  e-Tron 392km
                  v tu dobu bude mít moje Tesla asi 79%.

                  Tedy i na dlouhých trasách bude díky počátečnímu náskoku v dojezdu Tesla nejspíš vždy rychlejší, i kdyby byla už síť Ionity stejně hustá jako superchargery.

                2. Jedna výhoda ještě u Tesly je, zdarma nabíjení (alespoň
                  Jedna výhoda ještě u Tesly je, zdarma nabíjení (alespoň u těch starších), což eTron když bude jezdit po dálnici za 4 Kč/km je trochu drahý špás.

                3. No za 4Kc/km to zase nebude. To by musel zrat jak elektrickej
                  No za 4Kc/km to zase nebude. To by musel zrat jak elektrickej tank. A Teslu uz s nabijenim zdarma nekoupite, takze to je trochu nefer srovnani.

                4. Upřímně, kdo má na Teslu, tak opravdu nemusí řešit cenu
                  Upřímně, kdo má na Teslu, tak opravdu nemusí řešit cenu proudu.

                5. To je taky takove klise, ale nemusi to tak byt vzdy.
                  To je taky takove klise, ale nemusi to tak byt vzdy.

                6. Já vím. A i když je člověk milionář tak zadarmo je
                  Já vím. A i když je člověk milionář tak zadarmo je pořád zadarmo. Ale upřímně ruku na srdce, většinou to řešit nepotřebuje. Já si taky někdy říkám jak sosám zadarmo a pak se zklidnim když si uvědomím jak směšně málo to je. Ale kdo jezdí opravdu hodně tak už to smysl dávat bude.

                7. Kdo ma na Teslu, tak cenu proudu resit nemusi, ale kdo ma
                  Kdo ma na Teslu, tak cenu proudu resit nemusi, ale kdo ma „jen“ na iPace nebo eTron, tak ten uz jo? 😉

                8. U Ionity je cena za nabití 8 eur, paušál. Nevím jestli je
                  U Ionity je cena za nabití 8 eur, paušál. Nevím jestli je to nějaké promo, ale je to tak. Takže když eTron dobije řekněme cca. 50-60 kWh (nenabíjí úplně z nuly a jenom na 80-90 procent), tak bude cena za kWh kolem 15 centů. Při spotřebě 30 kWh/100 km je cena za 100 km kolem 4,50 eur a to vychází na cca. 1,20 na km.Pokud to bude hnát rychleji a spotřeba stoupne na řekněme 40 kWh/km, tak to bude nějakých 1,50 na km. Pořád daleko od 4 KČ/km 🙂

                9. Kolik těch Ionity je k dispozici? Bavím se o standardních
                  Kolik těch Ionity je k dispozici? Bavím se o standardních nabíječkách, které stojí 10,- Kč/kWh a více, a to nejen v Německu, ale i v Polsku nebo Slovensku (např. GreenWay). Tahle cena bude v budoucnu standard, ostatní je jen dotované a dlouho to nevydrží. Když jsem přijede Němec, bude nabíjet na ČEZ za 9,- Kč/kWh (dočasně platí sleva 30%) nebo EON za 11,- Kč/kWh. eTron běžně dokáže jezdit i za 40 kWh/100 km, v zimě při 140 km/h, tedy ta cena je celkem jasná. Ještě rádi budou lidé vzpomínat, jak jezdili na benzín levně. Pamatuji doby, ČEZ nám kdysi říkal, topte elektřinou a teď, škoda mluvit když vidím ty roční faktury.

                10. Myslel jsem, že se bavíme o Ionity vs. Supercharger a tam
                  Myslel jsem, že se bavíme o Ionity vs. Supercharger a tam platí, co jsem napsal, ostatní nabíječky nejsou moc vhodné na rychlonabití na cestě, 50 kW výkon je k ničemu. Nevím, jak dlouho ta cena 8 eur za nabití vydrží, ale teď je taková a s ní jsem taky počítal.

                  Samozřejmě, síť Ionity je zatím nic moc, ale činí se a staví, Německo je pokryto docela rovnoměrně, i když jsou tam bílá místa, teď už jen to zhušťovat.

                  PS:
                  Topení elektřinou bylo vždy dražší než dřevo nebo plyn… pokud teda nemáte tepelné čerpadlo.

                11. Já jsem měl na mysli SC versus ostatní. Ionity je opravdu
                  Já jsem měl na mysli SC versus ostatní. Ionity je opravdu levná vyjímka, protože ta síť je teprve v plenkách.

                12. Ano, to je pravda. Teď jsem zrovna dostal do schránky leták
                  Ano, to je pravda. Teď jsem zrovna dostal do schránky leták od energetické společnosti, co od ní beru elektřinu (EnBW) a ceny za nabití u DC nabiječek jsou podstatně vyšší, tuším 40 centů za kWh, to je cca. těch 10 KČ a při spotřebě 30 kWh/100 km to dá 3 KČ/km.

                  Opravdu to vypadá, že nabíjení na rychlonabiječkách bude dražší než tankování na benzince… dražší a pomalejší.

                13. Bude, když jsem to tady psal před 2 lety, tak se mi tu lidé
                  Bude, když jsem to tady psal před 2 lety, tak se mi tu lidé smáli, že to je blbost, že by nikdo EV nekupoval.

                14. Já jsem vůl. Mám v tom hroznou chybu.
                  Přece e-Tron bude

                  Já jsem vůl. Mám v tom hroznou chybu.
                  Přece e-Tron bude mít po 26 minutách nabito na 80% a začne rychlost jeho nabíjení také klesat.
                  Tedy po 30minutách bude ztrácet v nabitých kilometrech na Tesu ještě více.
                  Už se mi nechce dohledávat graf rychlosti nabíjení e-Trona, ale velmi pravděpodobně to vyjde tak, že Teslu nikdy nedožene.
                  Možná kdyby nabíjeli úplně do 100%, ale to se na rychlonabíječkách v průběhu dlouhých cest fakt nedělá. A ani pak vlastně ne, protože když e-Tron ukončí ve 100% svoje nabíjení a bude mít tedy nabito na 328km, tak Tesla sice nebude mít nejspíš ještě ani 90%, ale na kilometry bude mít už určitě nabito více. A to počítám pro svou verzi TMX P100D, verze 100D má ještě větší dojezd.
                  Tedy Tesla bude i na SC nabíjet vždy více kilometrů za stejný čas než e-Tron na 150kW nabíječkách Ionity…

                15. Pocitat to uz nemusis, to je znamy fakt ze to co etron ziska
                  Pocitat to uz nemusis, to je znamy fakt ze to co etron ziska na rychlejsim nabijeni to ztrati na sve mizerne efektivite. Tesly nabijiu vic km/h nez etron, je to proste tak.

                16. Nu a porovnával jste vaší Teslu a IONIQa? Tam zase vyhraje
                  Nu a porovnával jste vaší Teslu a IONIQa? Tam zase vyhraje IONIQ 😉

                17. Když budou oba nabíjet jen na 50kW nabíječkách, tak
                  Když budou oba nabíjet jen na 50kW nabíječkách, tak samozřejmě vyhraje Ioniq, ovšem úvodní náskok Tesly v dojezdu z plné baterky bude dohánět hodně dlouho.

                  Pokud by to bylo s nabíjením na Ionity a SC pak za 20 minut bude mít Ioniq podle EPA spotřeby (14kWh/100km) nabito 66% a dojezd 133km, tedy s Teslou rozhodně prohraje. Po 24minutách pak bude mít 80% a začne zpomalovat.

                18. Jasně 😉 bral jsem to u nás v Česku a nabíjení na
                  Jasně 😉 bral jsem to u nás v Česku a nabíjení na 50kW.
                  Zase tak dlouho by to nebylo, obrátilo by se to při prvním nabíjení Tesly. Obecně je to hlavně o spotřebě a pokud nabíjení je téměř stejnou rychlostí, vyhrají nad Teslou i „Trojčata“ 😉

                19. No dobrá tak si to zkusme nasimulovat.
                  Použiju údaje z

                  No dobrá tak si to zkusme nasimulovat.

                  Použiju údaje z Wikipedie (a v reálu to mám ověřené), že z nuly na 80% nabije Ioniq za 33 minut. („charged up to 80% in 33 minutes at 50 kW or in 24 minutes at 100 kW“)
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Ioniq

                  Řekněme, že obě auta vyrazí s plnou baterkou a aby měli šanci dosáhnout té spotřeby podle EPA cyklu pojednou průměrnou rychlostí 80km/h, a budou mít oba ideálně rozmístěné nabíječky, takže na tu další vždy dorazí s rezervou 20km.

                  Ioniq zastaví na první nabíjení po 180km s časem jízdy 2h a 15 minut. Bude mít v baterce 10% a bude nabíjet na 80% tedy 28 minut.
                  Na další nabíjecí zastávku dorazí po 140km (celkem 320km) s celkovým časem 4h a 28 minut. Opět bude nabíjet svých 28 minut na 80%.

                  Na další nabíjecí zastávku dorazí opět po 140km (celkem 460km) s celkovým časem 6h a 20 minut. Opět bude nabíjet svých 28 minut na 80%.

                  Na další nabíjecí zastávku dorazí opět po 140km (celkem 600km) s celkovým časem 8h a 33 minut. Opět bude nabíjet svých 28 minut na 80%.

                  Na další nabíjecí zastávku dorazí opět po 140km (celkem 740km) s celkovým časem 10h a 46 minut. Opět bude nabíjet svých 28 minut na 80%.

                  Do cíle vzdáleného 880km tedy dorazí s 10% (20km dojezd) v baterce za celkových 12h a 59 minut.

                  ————————

                  Tesla zastaví na první nabíjení po 445km s časem jízdy 5h a 33 minut. Bude mít v baterce 4% a plným výkonem 46kW bude nabíjet na 85% tedy 1h a 37 minut.

                  Na další nabíjecí zastávku dorazí po 376km (celkem 821km) s celkovým časem 11h a 52 minut. Bude bude nabíjet 14 minut na 16%.

                  Do cíle vzdáleného 880km dojede se 4%(20km) v baterce za celkových 12h a 50 minut.

                  Teprve na trase delší než cca 900km začne být Ioniq rychlejší.
                  Jak často jste s takovým autem tak dlouhou trasu obsolvoval?

                20. co řešíte všichni tak dojezd, kolik toho denně
                  co řešíte všichni tak dojezd, kolik toho denně najezdíte?? 300km je v pohodě pro 80% lidí, tak o co jde, pokud řešíte dojezd 500 km a víc každý den tak si kupte diesel, zajímalo by mě kolik lidí tu využije dojezd delší než 300km v kuse třeba jen dvakrát do týdne

                21. No jo. Pochopte ale že většina lidí nechce řešit dojezd
                  No jo. Pochopte ale že většina lidí nechce řešit dojezd ani jednou za rok když jedou do Chorvatska. Samozžejmě že většinou dojezd stačí ale pokud nemáte EV jako zábavu a chcete se jen někam přemístit, tak na to koukáte jinak.

          1. Samozřejmě, že důvod je šetření. Viděl jsem pár
            Samozřejmě, že důvod je šetření. Viděl jsem pár recenzí nebo prvních dojmů z modelu 3 a opravdu si myslím, že by mi to nevyhovovalo, vše přes tablet a ještě bez přístrojovky nebo head up displeje před sebou. Ale každý jsme jiný, to uznávám.

            1. A jestě jeden postřeh. Ten tablet je relativně blízko
              A jestě jeden postřeh. Ten tablet je relativně blízko očí. Zvlášť to místo kde se zobrazuje rychlost. Pokud je vám do 45-ti a máte v pohodě oči, nemáte problém ale já nosím brýle na dálku a ty docela zhoršují vetchozrakost (presbyopii) která postihne každého kdo se dožije jistého věku. Dodávám že mě je 52. Takže řešení jsou speciální bifokální brýle na dálku i blízko ale ty každému nevyhovují, jsou rozmazané po stranách atd. A nebo pak přístrojová deska daleko od očí. Teď už chápu proč se dělají tachometry hluboko zapuštěné do palubní desky. A proto teď oceňuju displej Priusu který je ješte dál než většina budíků a tudíž ho vidím perfektně i těma brýlema na dálku. Tablet bych měl rozmazanej i když bych ho samozřejmě přečetl. Tak slepej zase nejsem.

              1. To je přesně ono! Taky mi už je přes 45, na řízení
                To je přesně ono! Taky mi už je přes 45, na řízení nosím brýle na dálku a s nima je problém přečíst přístroje, bifokální nemám. Proto je pro mě nejlepší sledovat rychlost a třeba i pokyny navigace na head up displeji, který je dál.

          1. No ona bohužel ani Tesla v zimě po dálnici žádnej
            No ona bohužel ani Tesla v zimě po dálnici žádnej zázrak. Proto taky ještě s nákupem čistého EV chvíli posečkám. Zatím mi musí stačit Prius Plugin 2012 s pidibaterkou. Kupodivu i přesto je 49% všech jízd v EV módu a průměrná spotřeba tak činí 2l na 100 km.

            1. 350km v zimě po české dálnici při jízdě lehce nad
              350km v zimě po české dálnici při jízdě lehce nad limity u 90kWh TMS mi přijde dost v pohodě. Rychlost nabíjení na SC to bohatě vykompenzuje.

              BTW, ten Prius PHEV jste kupoval kdy a za kolik? Opravdu se ten šílený rozdíl v ceně oproti normálnímu Priusu vyplatí?

              1. Před dvěma roky za asi 1260000 jenů. Cena s daní,
                Před dvěma roky za asi 1260000 jenů. Cena s daní, technickou a povinným ručením. Ovšem zakoupeno v Komaki v Japonsku kde žiji. Stáří auta v té době bylo 5 let, najeto 64000 km. Zatím bez problémů. Cena víc než příznivá ale ani tak se to nevyplatí, pokud na to koukáte čistě ekonomicky. Obyčejnej Prius bych koupil asi o 400000 jenů levněji a tolik za provoz na elektriku při nájezdu cca 10000 km ročně neušetřím. Ale chtěl jsem už jezdit na elektriku a nesmrdět po městě. No a pořád levnější než čistá EV. Při natankování a nabití (i když těch 18 km to opravdu nevytrhne) ukazuje počítač dojezd asi 960 km. Na to zatím bohužel nemají EV ani náhodou. I když samozřejmě to nedám bez přestávky.

                1. Proc jste si nekoupil ojeteho Leafa ? S Vasim najezdem a
                  Proc jste si nekoupil ojeteho Leafa ? S Vasim najezdem a hustotou chademo v Japonsku by Van zcela jiste dojezdove stacil.

                2. Protože občas v autě spím a to v Leafu nejde (nebo aspoň
                  Protože občas v autě spím a to v Leafu nejde (nebo aspoň jakžtakž pohodlně ne), v Priusu mám rovnou postel. A taky že Leaf nabíjí pomalu. Cokoliv co nabíjí pomaleji než Tesla jako hlavní auto opravdu nechci. Prius je větší.
                  Ale hlavně s nabíječkama je to tady docela zoufalý. Sice je tu pokrytí všude ale mají jen jeden kabel, takže když tam někdo zakotví těsně před vámi, tak si počkáte. A nebo co když bude nabíječka zrovna mimo provoz. Navíc je nabíjení na nich docela drahé. Maximální výkon 50kW. V zimě jezdím za kamarádem 300 km. To dám s Priusem na jeden zátah a přestávkou na záchod. Jsem sice velký fanda do EV ale řešit teplotu, profil trasy, výkon a obsazenost nabíječek opravdu nehodlám. Já bych potřeboval EV který dojede v zimě minimálne 350 km s rezervou se zapnutým topením. Ke kamarádovi chci dorazit do půlnoci a ne ve dvě ráno. Za chvíli by me měl za šaška. On má už i teď, jak porád mluvím o EV. Promyslel jsem to opravdu dobře a ten Prius mi vyšel jako nejlepší poměr cena výkon. Aspoň pro mě.
                  Nový Leaf nemá BMS takže to ať si nechaj a Tesly jsou na mě moc drahé a bohužel to vypadá že i docela poruchové. Ani Superchargery v Japonsku zatim nejsou uplně všude. I když lepší než ty zoufale pomalý CHAdeMA. Příští rok tu chce stavět něco lepšího Porsche, tak snad. Doufám že za 5-8 let bude na trhu lepší výběr. Proto se raduju z každýho dalšího EV na trhu.

                3. „Jsem sice velký fanda do EV ale řešit teplotu, profil
                  „Jsem sice velký fanda do EV ale řešit teplotu, profil trasy, výkon a obsazenost nabíječek opravdu nehodlám.“
                  Nezlob se na mě, ale tohle jsou přesně ty řeči, co vedou chytří řidiči spalováků. A přitom ty už máš alespoň Priuse.
                  Pravdu máš, že v Leafu se spí faaakt blbě. Ale myslím, že jen málo z řidičů EV při běžném ježdění řeší všechny tebou vyjmenované „problémy“.
                  Ano, výškový profil jsem řešil jednou . to když jsdem měl Leafa 14 dní a jel jsem z Prahy do Popradu a zpět i s přejezdem Tater. To bys viděl, kolik lidí mi řeklo, že jsem blázen a že to nedám. No a ujel jsem to. Takže si myslím, že EV zatím nechceš proto, že Tesly jsou drahé. Ona totiž všechna EV s 60 kWh baterkou nejsou o moc levnější než TM3.
                  A občasný výlet za kamarádem 300 km – výmluva.
                  Za pět až osm let si prostě něco koupíš, noooo.

                4. Myslete si co chcete, máte na to právo. Důvody jsem popsal
                  Myslete si co chcete, máte na to právo. Důvody jsem popsal výše.

                5. Spaní a ostatní věci pochopím, ale cesta 300 Km přece nic
                  Spaní a ostatní věci pochopím, ale cesta 300 Km přece nic není 150 Km dá leaf v pohodě + max jednou dvakrát po 15 minutách na chademu, kór v Japonsku kde jich je kolem 9000 stojanů.

                  Trochu mi nesedí ta Vaše spotřeba mám také i plug in hybrid
                  a když píšete spotřebu 2 litry.

                  Při cestě 300 Km bez nabíjení se dostanete na spotřebu kolem 4-4,5 litru a to pak musíte ujet navíc 400 Km se spotřebou nula aby jste se na ty dva litry dostal což s autem co ujede na nabití 18 Km jde poměrně težko- je to cca 22 jízd tj . nějakých 30 hodin dobíjení, to by jste musel pak jezdit 14 dni s tím že budete 2x denně nabíjet.

                  A tady nám píšete , že nic co nabíjí pomaleji jak Tesla nechcete.

                6. Ale vždyť jsem tam napsal proč mi to nevyhovuje. Jen jeden
                  Ale vždyť jsem tam napsal proč mi to nevyhovuje. Jen jeden stojan je pro mě prostě neakceptovatelnej. Samozřejmě by se to dalo. Dá se lecos pokud to je člověk ochotný vytrímať.

                  Ta spotřeba sedí. V podstatě jste si odpověděl. Je to přesně tak jak jste spočítal a napsal. Jednou za 14 dní až měsíc někam dál a jinak po městě. Nabíjíme klidně i 3x denně. Samotnýho mě ta nízká spotřeba překvapila a tak jsem začal počítat benzin kterej tam leju. No a opravdu to sedí. Sám jsem to nečekal ani náhodou když jsem to auto kupoval. Počítal jsem že na baterku ujedu tak čtvrtinu z celkového počtu km. A jestě jednu výhodu plugin Prius má. A to že v kopocovitém terému rekuperuje daleko víc než obyčejnej Prius. Jednou jsem ve zdejších horách nabil baterku uplně do plna jen rekuperací.

                7. Na to Porsche v Japonsku jsem celkem zvědav co vymyslí.
                  Na to Porsche v Japonsku jsem celkem zvědav co vymyslí. Skoro to vypadá tak, že nakonec až evropská automobilka možná nakonec dokope CHAdeMO konečně vydat něco rychlejšího než jejich současných 100kW. Bylo by to celkem úsměvné. 🙂

                8. 10tis. rocne a z toho pulku na el. v phevku?
                  Ja najedu rocne

                  10tis. rocne a z toho pulku na el. v phevku?
                  Ja najedu rocne sestinasobek a krom dovolenych bych si vystacil s Ioniqem.
                  Nemit deti dal bych v nem i ty dovolene.

                9. No to je tím že do práce to mám pěšky 8 minut. Takže
                  No to je tím že do práce to mám pěšky 8 minut. Takže akorát nákupy a výlety po okolí. Průměrnej nájezd je v Japonsku asi 8000km ročně. A to děláme často delší vejlety.

          2. V zimě na dálnici nedá žádný EV nic velkého, a raději
            V zimě na dálnici nedá žádný EV nic velkého, a raději si koupím opravdové auto a ne nějakou atrapu, a rozdíl v dojezdu 60 km mě fakt nepřesvědčí, raději si zastavím na dvacet minut a mám dalších 200km než čekat s teslou 40 minut na dalších 250km

      2. No tak se necháme překvapit. Rozsoudí nás budoucnost, to
        No tak se necháme překvapit. Rozsoudí nás budoucnost, to je jisté. K těm vašim bodům. Pokud vím tak dodávky baterii si zajistili. K té Tesle. Tesla nedělá baterky sama, dělá jí je Panasonic.
        Supercharger je nějvětší deviza Tesly ale bude se časem zmenšovat. Ionity se docela činí.
        Tlačítka jsou věcí názoru. Já bych s tabletem asi přežil ale spíš mám radši nějaké základní funkce jako páčky a tlačítka.
        Nevím proč píšete že ID je mrda a E-tron shit. ID nikdo ještě netestoval, takže nevíme co je zač a E-tron má sice vzhledem k baterii malý dojezd ale jinak nabíjí velice slušnou rychlostí (ano vím, zatím je těch nabíječek málo), je absolutně nejtišší (Tesla Model 3 je na tom s odhlučněním opravdu bídně) a žádný jiný vady jsem na E-tronu nenašel.

        1. Dodavky baterii si zajistili….no comment. Ja nevim jak moc
          Dodavky baterii si zajistili….no comment. Ja nevim jak moc sledujes co se deje v EV svete, jestli moc nebo malo, ale podle takoveho komentu asi moc ne. Zajisteni dodavek je jedna vec, druha vec je cena a objem. VW nikdy nemuze konkurovat Tesle s cene battery packu prave proto ze je nevyrabi sama, tedy musi zivit nejakou 3. stranu ktera ty clanky vyrabi a nasledne je VW proda a zdaruhe, TM3 ma nejpokrocilejsi baterkaru na svete a vyrabi battery pack nejlevneji. Jasny vysledek je , ze ID musi byt , co se tyce baterie, drazsim vozem. Musi tedy mit mensi baterii nebo musi byt drazsi nebo musi usetrit utracene penize za beterii jinde na voze, jina moznost neni.
          Jinak ano, tesla spolupracuje s Panasonicem na vyrobe a vyvoji baterii, to nic nememni na faktu ze veskera produkce jde primo tesle a nejde pres zadnou 3. stranu. Panasonic pouze dodal do GF vybaveni ktere tesla nasledne vyuziva k vyrobe baterii. VW nic takoveho nema, VW jen rekne nejake firme, prosimvas , chceme nejake baterky, za kolik nam je prodate? Katastrofa. Nehlede na to ze si asi umis predstavit jak mnohem lepe muze Tesla ladit cely proces baterii, battery packu a pohonneho ustroji, kdyz si to cele dela sama. Zeby to byl duvod proc ma Tesla auto s nejlepsi efektivitou na trhu ( na veliksot dojezdu) a proc e-tron ji ma nejmensi? Hadej.
          Proc pisu ze je etron shit, je kvuli tomu ze to shit je. Nikdo ho nebude kupovat, uvidis, tak to proste dopadne, proto je to shit. Proc je ID mrdka? To je cista spekulace a moje predpoved, ID bude mrkdka na hovno, to si myslim, treba se pletu, uvidime. Zatim sem co se EV tyce nepletl nikdy. Pamatujes si na Bolt, jak tu nekteri lidi, presne jako ted ty psali jak vydrti Teslu a prevalcuje ji v Evorpe se zacne prodavat driv …bla, bla bla…..jaky myslis ze sem mel na to nazor ja? Bolt byla pro me mrdka. A taky se ji stala. Ted uz tu o Boltu nikdo nepise, dals se pise o Tesle.
          Jinak ano E-tron nabiji hezky rychle, sice stale temer 2x pomaleji nez TM3, ale tak na shit dobry. Jo je tichy, skvele, co tam mas dal? Neni to trochu malo? Co treba zrychleni? Co dojezd? Co autonomni funkce? Co cena? Co rychlost dobijeni? Co dostuopnost SCH? Co over-air updaty? To vsechno ma e-tron horsi. Nekomu to muze byt u prdele a staci mu ze ma krouzky na kapote, dojede 200km a da za to 2.5M. Vpohode, kazdy sme jiny. To nemusime resit, to rozhodne az volny trh a prodeje. Ja sazim na TM3, TMY spis nez e-tron a ID mrdku.

          1. Nič v zlom ale Tesla naozaj nemá „vlastnú“ baterkarnu,
            Nič v zlom ale Tesla naozaj nemá „vlastnú“ baterkarnu, patri jej len budova (alebo po našom priemyselný park). Všetky technologie co sú vo vnútri patria Panasonicu.

            Ak sa Panasonic s nejakého dôvodu naserie tak si zbalí svoje linky presunie do parku čo patrí napríklad VW (VW ich ma po Európe pri svojich závodoch niekoľko) a bude vyrábať tam.

            Tesla kupuje baterky presne tak ako všetci ostatny akurat ma výrobu blízko montážnej linky v ramci jednej budovy. To je v Automotive uplne bežná vec …

            1. Tesla ma s Panasonikem samozrejme dohodu o tom ze clanky ktere
              Tesla ma s Panasonikem samozrejme dohodu o tom ze clanky ktere Panasonic vyrobi jdou primo do vlastnictvi tesly. V GF je primo nakreslena i cara, pres ktere kdyz clanky prejdou prechazi z vastnictvi Pananasonicu na Teslu. Panasonic samozrejme nemuzes sbalit vybaveni ktere v GF ma a jen tak si odejit 🙂
              A ne, tesla nekupuje baterky jako ostatni. Tesla s Panasonicem spolecne vyvijeli napriklad nove clanky ktere sou v TM3 a Panasonic se nemuze sbalit a zacit si ony clanky vyrabet nekde jinde a prodavat je VW 🙂 Ostatni automobilky nemaji naprosto zadnou kontrolu nad tim co koupi, jake to bude mit slozeni, kolik to bude stat a kdy to bude. Tesla ma toto vse naprosto pod kotrolou, to je naprosto zasadni a klicove

          2. plácáš kraviny, vůbec nevíš jak to chodí, Tesla je
            plácáš kraviny, vůbec nevíš jak to chodí, Tesla je upocená automobilka, plácají to tam všechno horko těžko jako amatéři a taky to tak podle toho vypadá, vyrábějí si sice baterky pro svých pár set tisít aut, ale VW když přijde k dodavateli tak je to trochu jiná káva, oni prijdou třeba s deseti miliardama a že chtějí baterie pro 15 milionů aut během deseti let, a cenu při takové zakázce dostanou v číně mnohem nižší než je cena Tesly, navíc umějí vyrobit výrazně levněji to celé auto, to se Tesla teprve učí. A pokud chceš srovnávat ostatní funkce tak je to taky celkem jasný, nabíjení 2x pomaleji než TM3 je blbost je to spíš dvakrát rychleji, navíc téměř do 90%, zrychlení více než dostatečné, dojezd díky rychlému dobíjení se srovnatelný, autonomní funkce srovnatelná, jen majité audi se s tím nechlubí na internetu jako Tesla vymaštěnci, cenu netřeba řešit, vzhled a zpracování rovněž a jestli v tomto chceš vůbec teslu přirovnávat tak jsi asi padlej na hlavu

      3. co to zase meleš za hovna, jak dopadl e-tron prosím tě? je
        co to zase meleš za hovna, jak dopadl e-tron prosím tě? je to naprosto v pohodě auto v porovnáním s Teslou o kategorii výš, roční produkce asi tak trojnásobná proti X 😀 a co se týká toho ID já ti řeknu jak to dopadne VW nemá baterkárnu ale nakoupili si baterek tolik co Tesla nevyrobí ani za deset let, nemá autonomní funkce no a co, kdo to asi tak chce, bude mít EV za 700 tis, bez autopilota, jednoduchý, chytře řešené auto, kvalitně zpracované, bez tesíců kurvítek a přiblblých aplikací jako tesla. Vůbec nemáš tušení co lidi chtějí, nějakou polorozpadlou, nepraktickou a předraženou Teslu určitě 😀 Teslu si koupi jenom pár pitomců co tomu nerozumí jako jsi ty

        1. „roční produkce asi tak trojnásobná proti X“ 😀
          „nakoupili

          „roční produkce asi tak trojnásobná proti X“ 😀
          „nakoupili si baterek tolik co Tesla nevyrobí ani za deset let“ 😀

          Placat smyslenky o snadno overitelnych faktech muze jen hnup. Neztrapuj se tady, nastuduj si to a pak se sem vrat.

Napsat komentář