Tesla otevřela v Evropě možnost objednávat Model 3 s kratším dojezdem

K náloži novinek z Tesly musíme dnes přidat ještě jednu zásadní: v Číně a na vybraných evropských trzích je možné konfigurovat Tesla Model 3 Standard Range Plus.

Elektromobil Tesla Model 3 už je také na vybraných evropských trzích možné objednávat v nejlevnější dostupné verzi
foto: Tesla

Tesla aktuálně prakticky zrušila nejlevnější Standard Range verzi elektromobilu Tesla Model 3, učinila z Autopilota standard a spolu s tím konečně otevřela v Evropě možnost objednávat také Standard Range Plus.

Prozatím je tato možnost nově otevřena především na nejvytíženějších trzích, kde se Tesla Model 3 rychle dostal mezi nejprodávanější elektromobily nebo auta vůbec. To znamená Norsko a Švýcarsko. Postupně ale budou přibývat další evropské trhy.

Podle německého konfigurátoru má auto dojezd 415 km WLTP, max. rychlost 225 km/h a zrychlení 0-100 km/h během 5,6 sekundy. Cena začíná na 45 480 €.

130 Comments on “Tesla otevřela v Evropě možnost objednávat Model 3 s kratším dojezdem”

  1. Tesla prokleté dveře ?
    Potíže s dveřmi a bezrámovými

    Tesla prokleté dveře ?
    Potíže s dveřmi a bezrámovými skly ve dveřích.
    Tesla chtěla zákazníky okouzlit neotřelými technickými řešeními, ale tímto jak se u náš ríká si Naběhla na vidle
    Použití elektromechanického technického řešení klade vysoké nároky na spolehlivost. Dveře automobilu projdou za svou životnost velkým početem cyklů.Potíže s dveřmi má i mnoho jiných renomovaných značek po letech používání se něco opotřebuje izolace kabelových vedení ztvrdne a kabel se zlomí a přeruši . Nefunkčnost jen jednoho mikrospinače vede k nefunkčnosti celého systému centrálního zamykání automobilu
    Po modelu S má problémy s dveřmi i model X a zapustěné kliky můžou být v zimně kdy příjde obleva a zamrzne celé auto problém i u modelu 3
    Je velká škoda že u tak technicky pokrokového auta jsou problémy s „obyčejnými“ dveřmi.
    Dveře u Tesly prostě vyžadují zvlástní zacházení aby dlouho sloužily. Toto by měl vědět každý majitel aby mu tento skvělý elektromobil dlouho k jeho spokojenosti posloužil .
    Možná časem přijde na trh Model D který bude mít s pokrokovým pohonem i geniální dveře ?

    1)
    https://www.youtube.com/watch?v=dL63StOm-hs
    2)
    https://www.youtube.com/watch?v=5PU0Kbo5Tos&t=559s
    3)
    https://www.youtube.com/watch?v=8rzIFw50eGE
    4)
    https://www.youtube.com/watch?v=01lXcD_Uz74
    5)
    https://www.youtube.com/watch?v=9zs0Bk7D_s4
    6)
    https://www.youtube.com/watch?v=hApGlw_uFDA
    7)
    https://www.youtube.com/watch?v=sVJKiIHyEXU
    8)
    https://www.youtube.com/watch?v=2ta_ro7im7M
    9)
    https://www.youtube.com/watch?v=bPl0p7JC5dI
    10)
    https://www.youtube.com/watch?v=zqD8CqAdyo0
    11)
    https://www.youtube.com/watch?v=0y19V9BJDuI

      1. A kde berete tu jistotu, ze ceny VW budou lepsi? Kdyz se
        A kde berete tu jistotu, ze ceny VW budou lepsi? Kdyz se podivam co chteji za tu hruzu eGolfa, tak bych o tom silne pochyboval. U bevka dela velkou cast ceny auta baterka a tam VW tezce zaspali. Teprve domlouvaji kontrakty na dodavky surovin, baterkarnu nemaji…

        1. Neberu ji samozřejmě nikde. Teprve se uvidí. Ale na druhou
          Neberu ji samozřejmě nikde. Teprve se uvidí. Ale na druhou stranu si myslím že VW má z principu větší finanční možnosti než Tesla. A někdy mi to tady na fóru připadá že VW musí být sbor tupců, kteří o EV vůbec nic nevědí. Třeba by si nechali ve Wágenu poradit.

          1. To mate tezke. Kdyz vidite jak skvele auta a bez PR kecu,
            To mate tezke. Kdyz vidite jak skvele auta a bez PR kecu, poslal na trh treba Hyundai, tak se nemuzete tem lidem tady divit, kdyz to sleduji leta a cele ty roky poslouchaji od VW sliby jake budou stavet super baterkace (Kuk by vam sem hodil odkazy na leta stare clanky, plne slibu VW) a pritom jedine co zatim na trh privedli jsou dva prestaveni spalovaci s mizernymi paramatry a tedy premrstenou cenou,
            a podvodny software pro naftaky.
            Osobne bych si moc pral aby jste mel pravdu, ale i me (proti ostatnim tady) relativne kratke zkusenosti me varuji, ze to urcite nebude tak ruzove. Nez bude VW vyrabet alespon ve stejnem mnozstvi jako Tesla a alespon za stejnou cenu, budou se po Evrope resp. po svete prohanet mraky TM trojek i v nejlevnejsi verzi.
            A jen se bojim aby se tu tou dobou neprohaneli uz i Cinske exponaty.

            1. No ty skvele auta od hyundaie jsou predelavky ioniq/kona/niro?
              No ty skvele auta od hyundaie jsou predelavky ioniq/kona/niro? A za naprosto atronomicke ceny? (ty auta jsou mensi nez treba moj blby citroen C4 za 300 000)….
              Beru tealu, ktera dela auta aspon plus minus v cenove relaci spalovaci konkurence, ale zaplatit za male SUV, jako za audi o dve tridy vetsi mi prijde jako tezky ulet (proto jich taky vyrabi „par kusu“)…

                1. No to jsem pochopil, a co je teda skveleho na malem SUV za 1,2
                  No to jsem pochopil, a co je teda skveleho na malem SUV za 1,2 mega? To je podle me auto uplne mimo misu, kor v situaci kdy za stejne penize jde koupit Model 3….

                2. Třeba to, že není jen na papíře.
                  Hledal jsem srovnání k

                  Třeba to, že není jen na papíře.
                  Hledal jsem srovnání k VW a tedy jsem sáhl po klasické automobilce.
                  Tesla je úplně jiný příběh a i kdybych s ní chtěl srovnávat tu Konu tak TM3 je proklatě nízký sedan s proklatě nepraktickým kufrem. Třeba proto budeme kupovat (pokud neseženu e-Nira) raději dvě Kony než TM trojky.

            2. Presne tak. Jsem ted v Zürichu, SuC narvany vetsinou TM3, ve
              Presne tak. Jsem ted v Zürichu, SuC narvany vetsinou TM3, ve meste potkavam denne 3-4. A to nemluvim o NL a BRD, kde jsou na dennim poradku.Vypada to na naprosto spektakularni nastup modelu 3 v Evrope. Razantnejsi, nez si asi dovedeme predstavit.

                1. Dost jsem cumel, ze malo..8 ! Prijel jsem jeste v pohode, ale
                  Dost jsem cumel, ze malo..8 ! Prijel jsem jeste v pohode, ale za chvili bylo plno. A za dalsi chvili jich cekalo 5 ! Celkem 6 trojek. Mezitim 3 ridici ztratili trpelivost. Je ale fakt, ze v so odpol.je asi nejhorsi cas, uprostred nakupniho centra ! Na kabely jsem nekoukal. Podivam pozitri..

                2. Koukám, že osm celkem, tak to tam budou tak čtyři pro TM3.
                  Koukám, že osm celkem, tak to tam budou tak čtyři pro TM3.

                3. To nevím a ani mne to moc nezajima. V Amsterodamu jich je 24
                  To nevím a ani mne to moc nezajima. V Amsterodamu jich je 24 a pro TM3 jsou uz vsechny.

                4. Nakonec TM3 budou stejně nabíjet u čehokoliv půjde a u
                  Nakonec TM3 budou stejně nabíjet u čehokoliv půjde a u nás především na ABB nabíječkách. Nástup TM3 je celkem jasný, kolik lodí tolik aut. Dovezli tedy 12 tisíc TM3 nebo každý měsíc 2 lodě?

                5. No vidíte, a jak to bude u těch nabíječek vypadat třeba
                  No vidíte, a jak to bude u těch nabíječek vypadat třeba za rok? Abych se i já sám naklonec nemusel za chvíli v duchu omlouvat diskutérům na iDnesu…..

            3. Tady se ve slepém EV nadšení zapomíná že Tesla jede
              Tady se ve slepém EV nadšení zapomíná že Tesla jede stále na dluh. Když se manažera z Toyoty zeptali proč nedělají víc EV, odpověděl, že nechtějí mít finanční výsledky jako Tesla. Ale vím že s tímto názorem se tu nechytnu ani za tu hlavu.

              1. Kdo nehraje nevyhraje. Vsechen pokrok byl vykoupen rizikem,
                Kdo nehraje nevyhraje. Vsechen pokrok byl vykoupen rizikem, ktere byl ochoten podstoupit nejakej nadsenec.

                Nase firma jela na dluh prvnich 15let. Bez legrace slovy patnact let. Ten dluh se jen prohluboval primo umerne tomu jak firma rostla. Pak jsem si jednoho dne udelal audit a vyhodnotil, ze tempo rustu se zpomaluje ackoli investice to stoji cim dal vetsi a se spolecnikem jsme se dohodli, ze investovat uz budeme jen tam kde to bude mit rozumnou navratnost. Za tri roky jsme jezdili oba v Teslach.

                Takze s rozumem Toyoto s rozumem. Jak rika muj tchan. Kdo chvili stal uz stoji opodal.

                1. Jenze japonska natura zrovna na to riziko moc neni (alespon,
                  Jenze japonska natura zrovna na to riziko moc neni (alespon, co jsem s nimi mel tu „cest“).
                  Navic, v klidu ladi technologii na pluginu, takze nemyslim, ze by byli az tak pozadu.

                2. Jj. Oni s tim jeste nejakou dobu vystaci. Ani emisni limity je
                  Jj. Oni s tim jeste nejakou dobu vystaci. Ani emisni limity je nebudou tlacit a tedy nutit do bev. Otazka je co nastane az dojde k uplnemu zakazu vyfuku v autech. Ostatni budou mit baterkarny a smlouvy na dodavky surovin v dostatecnem mnozstvi a co bude mit Toyota?
                  Ale kdo vi. Treba je ta doba jeste tak daleko, ze se stihnou probrat.

                3. Toyota pracuje na bateriích s pevným elektrolytem. V
                  Toyota pracuje na bateriích s pevným elektrolytem. V Číně, protože musí, chystá na příští rok elektrický CH-R a myslím Corollu. Ta je plugin. Fakt si nemyslím že neví co dělají.
                  https://insideevs.com/toyota-electric-car-future/
                  https://www.chunichi.co.jp/s/article/2019041690085705.html

                  Strojový překlad tý důležitý části.
                  Toyota will start local production of plug-in hybrid car (PHV) „Corolla“ and „Levin“ as a response this year, and in 2020 year it will be an EV based on the small sport type multipurpose car (SUV) „C-HR“ Also start producing.

                4. Tak to je dobra zprava. Zatim to vypadalo, ze je bevka moc
                  Tak to je dobra zprava. Zatim to vypadalo, ze je bevka moc nezajimaji.
                  Jeste, ze mame tu Cinu, kde chteji vsichni prodavat, ale oni uz to tam nechteji dychat.

                5. Já vím že se někdy musí riskovat. Dík za lidi jako jste
                  Já vím že se někdy musí riskovat. Dík za lidi jako jste vy, já bych na to neměl nervy. každej sme jinej.

                1. Otazka za 5 bludistaku (samozrejme s trochou nadsazky) je,
                  Otazka za 5 bludistaku (samozrejme s trochou nadsazky) je, jestli by se ten „pocet vozu Tesla po zemekouli“ rano po scenari „posledni zhasina“ vubec rozjel, kdyz by jim zmizely materske servery.
                  A co by bylo s nahradnimi dily a pod, vzhledem k tomu, ze „nezavisly“ trh s nimi prakticky neexistuje (mimo tezbu z bouracek jde vsechno pres Teslu).

                2. Na kdyby se zaplaťpanbů nahraje. Raději si ,už 2.rokem
                  Na kdyby se zaplaťpanbů nahraje. Raději si ,už 2.rokem ,užívám svého fantastického TMX a sleduju neuvěřitelný rozmach pár let mladé automobilky ve světě.To není snění, ale realita. Před každou, i sebekratší cestou vozem, mám pocit radosti. To se nedá ničím zaplatit. Ani tou cenou vozu. K tomu peníze jsou, že…

                3. Ale to ja prece nezpochybnuju.
                  Bohuzel ve svete „pripojenych

                  Ale to ja prece nezpochybnuju.
                  Bohuzel ve svete „pripojenych zarizeni“ je rada pripadu, kdy se z nich pres noc stala hromada „mrtvych zarizeni“, protoze vyrobce bud zkrachoval nebo ho proste prestalo bavit udrzovat centralni cast systemu pri zivote. Takze za sebe preferuju, aby vyrobce (cehokoliv pripojeneho) byl alespon v jakz takz zdravem a spokojenem stavu.

                4. Neberu Vám Váš názor, nedělám to ostatně nikdy. Mně
                  Neberu Vám Váš názor, nedělám to ostatně nikdy. Mně osobně vyhovuje stávající Tesla nemocná a zadlužená, se současnými výsledky. Nejsem prognostik, takže v klidu vyčkám dalšího vývoje, který nemůže odhadnou nikdo z nás, naštěstí.

                5. Ale jo.
                  Jen se snazim upozornit na stranku veci, ktera v

                  Ale jo.
                  Jen se snazim upozornit na stranku veci, ktera v autoprumyslu neni bezna – tam auto koupim, je moje a muzu jezdit, dokud se nerozpadne (nezavisle na vyrobci), ale v IT (online zarizeni) obcas vystrci ruzky.

          1. Dojezd vs cena a fakt, že tepelné čerpadlo je jen za
            Dojezd vs cena a fakt, že tepelné čerpadlo je jen za příplatek. Již dvakrát jsem se o něj zajímal a vždy jsem narazil v Česku jen na skladové vozy co ho neměli. To sice není chyba výrobce, jako spíše jeho dealerů, ale cosi to také vypovídá.

            1. Tak dojezd vs. cena je průšvih zatím úplně u všech EV a
              Tak dojezd vs. cena je průšvih zatím úplně u všech EV a e-Golf v tomhle směru určitě nijak nevyčnívá. Leaf má možná o chlup větší baterii, ale zase citelně větší apetit.
              Tepelné čerpadlo nemáte ani v Tesle a v základu není u drtivé většiny prodávaných EV.
              Zkuste se v e-Golfu povozit, myslím, že změníte názor.

                1. Ještě bych nezapomínal na Soul 60 kW+, nové modely mají
                  Ještě bych nezapomínal na Soul 60 kW+, nové modely mají podstatně lepší spotřebu než ty staré.

                2. Jj, na Soula jsem zapomnel. Ten by vychazel lepe v pomeru
                  Jj, na Soula jsem zapomnel. Ten by vychazel lepe v pomeru vykon/cena oproti eGolfu i v te stare verzi.

                  Ted jsem si zkusil eGolfa cvicne nakonfigurovat a vysel mi jen s nejnutnejsim aby se podobal Ioniqu nebo Leafu na 1150tis. pritom dojezd horsi i nez ten Ioniq, kterej se da koupit za milion.

                  Tedy eGolf mi proste vychazi jako jeden z nejhorsich v dojezdu a pritom cenou atakuje nove generace aut jako Kona, eNiro nebo novy Soul, ktere jsou s dojezdem v uplne jine risi. V risi, o ktere Volkswagen zatim jen sni.
                  S takovymi auty, ktere mi pripadaji uz od stolu k nicemu se pak nemam chut svezt ani si do nich sedat. Proc taky. Cim co neznam by me asi mohl prekvapit.

                3. Golf také topí odpadním teplem, jen to množství tepla je
                  Golf také topí odpadním teplem, jen to množství tepla je v porovnání se spotřebou Xka samozřejmě nižší.

                  Ioniq nedojede při stejném zacházení o moc dál (jestli vůbec), má sice o něco menší spotřebu, ale také nižší využitelnou kapacitu.

                  On je Soul 60kWh někde v prodeji? A za kolik?
                  Dnes koupíte Soula s menší baterkou a větší spotřebou než má ten Golf.
                  Trochu soudnosti pánové…

                  A Golf nebude nikdy stát stejně jako Soul, IONIQ nebo Kona, to pochopíte až když se v těch autech povozíte.

                4. Teslu s jejím dojezdem a použitelností díky SC asi nemá
                  Teslu s jejím dojezdem a použitelností díky SC asi nemá cenu vůbec do tohoto srovnávání zatahovat.

                  Podle normy WLTP, ke které mám sice výhrady, ale jako srovnání poslouží, má Ioniq dojezd 280km, zatímco eGolf jen 230km. To je docela propastný rozdíl celých 21%. Nechápu jak jste přišel na to, že by mohl eGolf někdy porazit v dojezdu Ioniqa.
                  To, že dokáže Ioniq dojet dál z nižší kapacity baterie je pak jen další velká výhoda, protože to znamená, že na nabíječkách 50kW nabije vždy za stejný čas více kilometrů než eGolf. Nemluvě o možnosti nabíjet na rychlých stanicích Ionity výkonem 60kW. Tedy na delších cestách bude ukusovat kilometry vždy výrazně rychleji než eGolf.

                  Asi se vám to nebude líbit už vůbec, ale měl jsem na mysli Soula první generace. Když se podívám na ten rozdíl v ceně a na fakt, že Soul má podle WLTP dojezd 250km vs 230km eGolfa, pak asi není co řešit. Ano první Soul vypadá poněkud zastarale, ale jak jsem psal v poměru dojezd / cena eGolfa jednoznačně porazí.

                  Vzhledem k tomu, že tu mluvíme o autech vhodných povětšinu času jen na jízdy kolem komína, dovolil bych si přidat do srovnání i Leafa 40kWh. Toho v tomto režimu ježdění nijak neomezuje jeho proslulý rapidgate a eGolfa pro změnu poráží v prostoru a pohodlnosti nastupování a vystupování, což se zejména při krátých pojížďkách počítá.

                  Volkswagena jsem měl tři roky. Neměl jsem z něj o nic lepší pocit než z jiných i levnějších značek a dokonce právě vlastnictví VW mě přesvědčilo, že utrácet za dražší auta nemá smysl, protože ta cena není vyvážená ničím navíc. Nejvíce problémů v servisu ze všech spalovacích aut jsem měl právě ve VW. Tyto zkušenosti mě nakonec přesvědčili abych začal jezdit do servisu v Německu. A když jsem jej měnil za nové auto sáhl jsem raději po Renaultu, za poloviční peníze než abych utrácel za rádoby značku.

                  Tedy když si to shrnu. Pokud budu potřebovat auto v této generaci ev (nové generace jako ta Kona nebo eNiro s dvojnásobným dojezdem do toho raději tahat vůbec nebudu) auto s co nejlepším dojezdem, které mě občas odveze i někam dál za přijatelný čas, sáhnu určitě po Ioniqu (jak jsem již udělal). Pokud budu potřebovat auto jen kolem komína sáhnu pro jeho pohodlí určitě po Leafu, (jak už jsem také udělal). Pokud budu chtít pořídit něco s nejlepším poměrem cena / dojezd a nebudu na to mít moc peněz pak sáhnu určitě po Soulu první generace.

                  eGolf je prostě jednoznačně nejdražší ev v tomto segmentu, který přitom není ani v jednom z pro mě důežitých parametrů nadprůměrný, ale spíše podrůměrný. A já byl vždy spíše praktik, takže stejě jako u eTrona vs Tesla volím raději jízdu namísto kochání se dokonalou palubkou při zbytečně dlouhém nabíjení.

                5. Nebyl jste to Vy, kdo tu psal, že jeho vyježděný řidič
                  Nebyl jste to Vy, kdo tu psal, že jeho vyježděný řidič jezdí s IONIQem za 16,5kWh/100km? A teď tu píšete o 280km dojezdu? Ale no tááák… 🙂
                  Při klidnější jízdě město/okresky bez topení a klima mi vychází spotřeba Golfu kolem (spíš do) 1kWh horší než u IONIQa, což čistě matematicky vychází pro delší dojezd u Golfa. Na dálnici to bude vzhledem k Cx pravděpodobně více v neprospěch Golfa, ale to mě osobně vůbec netrápí, protože na dálnici s EV jezdím naprosto minimálně.

                  Ale nechci se hádat o dojezdu, osobně si auto nekupuju podle papírové spotřeby a dojezdu, a chci od něho i trochu víc než přepravu z bodu A do bodu B (kor když stojí milion).

                6. Ale notaaaak… Tady se nekdo chce hadat.
                  Napsal jsem:

                  Ale notaaaak… Tady se nekdo chce hadat.

                  Napsal jsem: “Podle normy WLTP, ke které mám sice výhrady, ale jako srovnání poslouží”.
                  Tedy jestli podle WLTP ma Ioniq dojezd 280km a eGolf 230km tak si budte jisty, ze tim vasim eGolfem by ten nas zavodnik jezdil s jeste o poznani horsi spotrebou nez v Ioniqu.

                7. Sám moc dobře víte, že jezdit s IONIQem za 9kWh mimo
                  Sám moc dobře víte, že jezdit s IONIQem za 9kWh mimo soutěže v ecorally není moc reálné. S Golfem se dá bez topení za 12-13kWh jezdit úplně v klidu, a ještě se i docela svezete. To se rovná dojezdu 250km. Článek testu Golfa je i zde na Hybridu.
                  Jistý si jsem pouze tím, co na vlastní kůži vyzkouším, ne tím co si přečtu někde na internetu 😉

                8. Bez topení teď na jaře jezdí Ioniq za 10 úplně
                  Bez topení teď na jaře jezdí Ioniq za 10 úplně normálně, dojezd 250km.

                9. Ja mel zkusenost v lete s klimatizaci 1:1 dalnice:prvotridka
                  Ja mel zkusenost v lete s klimatizaci 1:1 dalnice:prvotridka rychlostmi 120km/h:100km/h s predjizdenim za 11,5kWh/100km na trase dlouhe 120km.

                10. Za těchto podmínek jede golf za 15.
                  A s klimou nebo topením

                  Za těchto podmínek jede golf za 15.
                  A s klimou nebo topením se rozdíl ještě zvětší.

                11. S eGolfem zkusenost nemam, ale neverim, ze by se mohl v
                  S eGolfem zkusenost nemam, ale neverim, ze by se mohl v dojezdu merit v hakemkoli rezimu s Ioniqem.

                12. Já s ním jezdil týden, a energeticky je srovnatelný se
                  Já s ním jezdil týden, a energeticky je srovnatelný se Soulem.

                13. Takze dojezd bude dost podobnej Soulu? Ten ma vyuzitelnou
                  Takze dojezd bude dost podobnej Soulu? Ten ma vyuzitelnou kapacitu neco pres 30kWh, nenasel jsem v rychlosti jakou vyuzitelnou ma eGolf.

                14. Nooo, na to, ze Soul vyjde (a s tou slevou uz vlastne i Ioniq)
                  Nooo, na to, ze Soul vyjde (a s tou slevou uz vlastne i Ioniq) skoro o ctvrt milionu levneji je to teda sila.
                  Sef souseda z Boleslavi ma vazne problem.

                15. To jsou syčáci ti Norové.. takhle falšovat testy. Ještě
                  To jsou syčáci ti Norové.. takhle falšovat testy. Ještě že v česku máme Hybrid a na něm spousty chytrých přispěvovatelů, kteří přesně ví s jakou spotřebou jezdí auta, která sami nikdy neřídili 🙂

                  https://elbil.no/the-biggest-electric-car-test-in-winter-wonderland-ever/

                  PS: Poklud by měl někdo problém s matematikou, tak ten Golf by ujel s průměrnou s potřebou v testu výše o 5km dále než IONIQ

                16. Sami neřídili? Mám s EV najeto víc než ty s čímkoli
                  Sami neřídili? Mám s EV najeto víc než ty s čímkoli jiným dohromady.

                17. Ten Golf má větší baterku a taky větší spotřebu.
                  Ten Golf má větší baterku a taky větší spotřebu. Uvádíte test v zimě, ovšem reagujete na uváděné spotřeby na jaře a v létě. Co takhle test v létě nebo na jaře??

                18. Když Vám tu kolega, který má s EV naježděno minimálně
                  Když Vám tu kolega, který má s EV naježděno minimálně půl milionu km, jasně píše, že rozdíl spotřeby je v zimě větší, tak logicky v létě musí být menší (a Golf tedy zákonitě dojede ještě dál), tak jak si to můžete dovolit rozporovat?

                  S e-Golfem (36kWh) i s IONIQem mám na rozdíl od některých osobní zkušenost. Vůbec nerozporuji, že IONIQ jezdí úsporněji, ale nejde o žádný propastný rozdíl, jak se tu někteří (kteří tu zkušenost postrádají) snaží prezentovat. Tu vyšší spotřebu kompenzuje větší baterie a průměrně bude dojezd cca stejný.

                  Mě spíš fascinuje, jak tu někteří prezentují e-Golfa jako hrůzu a nepovedenou přestavbu, přitom v některých ohledech se Golf naprosto vyrovnává nebo předčí čistokrevná EV. Například jsem řídil skoro všechna EV s předním náhonem a pokud jde o jízdní vlastnosti, tak v tom Golf naprosto drtivě vítězí, s tím autem je radost jezdit. Dále také zpracování a kvalita materiálů o kterých si může Korea i Tesla jen nechat jen zdát. A to je právě ten cenový rozdíl… To, že to někdo neohodnotí, je pak věc jiná.

                19. nevím co máte na mysli, našel jsem pouze toto:
                  cituji…
                  To

                  nevím co máte na mysli, našel jsem pouze toto:
                  cituji…
                  To jsem nikdy neřešil. Já jezdím spíše svižněji, takže s teplem jsem nikdy problém neměl a je pravda, že jsem zaznamenal menší nárůst spotřeby při svižné jízdě oproti klidné v zimě než v létě.
                  Zajímavé.

                  S Golfem se dá bez topení za 12-13kWh jezdit úplně v klidu, a ještě se i docela svezete.

                  Bez topení teď na jaře jezdí Ioniq za 10 úplně normálně, dojezd 250km.

                  Ja mel zkusenost v lete s klimatizaci 1:1 dalnice: prvotridka rychlostmi 120km/h:100km/h s predjizdenim za 11,5kWh/100km na trase dlouhe 120km.

                  Za těchto podmínek jede golf za 15.
                  A s klimou nebo topením se rozdíl ještě zvětší.
                  ——
                  Co se týče ježdění pro radost, tak tohle jde mimo mne, auto mam aby mne dopravilo. Ano souhlasím Golf je Golf, ale to je vše – někdo potřebuje dodavku, někdo supersport, ale bavíme se o spotřebě a dojezdu.

                20. Dobre, donutil jste me najit dojezd eGolfa podle normy EPA. A
                  Dobre, donutil jste me najit dojezd eGolfa podle normy EPA. A kupodivu ma dle teto normy uplne stejny dojezd jako Ioniq 125mil.
                  Tedy dle normy WLTP je to 280km vs 230km
                  Podle normy EPA shodnych 200km.
                  Co z toho plyne? To ze v nejlepsim pripade dojedou stejne daleko, ale spise vzdy vyhraje Ioniq.

                  Kdyz pak prictu rychlejsi nabijeni jak jsem uvadel nahore, pak bude cestovani Ioniqem vzdy vyrazne rychlejsi a tedy ty penize navic za eGolfa jsou uplny nesmysl. Jo kdyby stal stejne vybaveny o tech 150tis. mene, pak bych se nad nim zamyslel, ale takhle je to pro me uplne nezajimave auto.

                  Nicmene jestli jste si ho koupil a dela vam sluzbu k vasi spokojenosti pak je to super a diky, ze nekourite.

                21. By me celkem zajimalo, kolik toho odpadniho tepla realne je.
                  By me celkem zajimalo, kolik toho odpadniho tepla realne je. Kdyz jsem v nedeli odjizdel od nasich, tak ohrati baterky z 8 stupnu (okolni teplota) na 14 (plna rekuperace) trvalo cca 20km mimodalnicni jizdy.

                  Mimochodem, zda se, ze AP ma novou „vychytavku“. Kdyz se AP zapne pri rychlosti nad limitem (treba pri 100 v 90), tak to po chvili obcas udela „AP restricted to 90“ (to uz delalo predtim, nikdy jsem nepobral podle jakeho klice), ale ted nove to omezeni po case obcas zase vypne a vrati se k limitu 100.

                22. To jsem nikdy neřešil. Já jezdím spíše svižněji,
                  To jsem nikdy neřešil. Já jezdím spíše svižněji, takže s teplem jsem nikdy problém neměl a je pravda, že jsem zaznamenal menší nárůst spotřeby při svižné jízdě oproti klidné v zimě než v létě.

                  Zajímavé.

  2. Vattenfall spustil pilotní projekt akumulace energie v
    Vattenfall spustil pilotní projekt akumulace energie v solích ve své berlínské teplárně
    https://oenergetice.cz/akumulace-energie/vattenfall-spustil-pilotni-projekt-akumulace-energie-solich-ve-sve-berlinske-teplarne/
    Kompletní přechod ČR na elektromobilitu by přinesl nárůst spotřeby elektřiny o zhruba 20 TWh
    https://oenergetice.cz/cista-mobilita/kompletni-prechod-cr-elektromobilitu-by-si-vyzadal/

    1. Na tom webu mne celkem hodně překvapilo zveřejnění
      Na tom webu mne celkem hodně překvapilo zveřejnění takového výpočtu. Vždyť to je nesmysl.

      Autor sice umí dobře malou násobilku, ale vůbec netuší co vlastně vypočítal a dedukuje z toho naprosto nesmyslné závěry.

      Takových výpočtů se dá napsat 10-ky a každý bude mít úplně jiný výsledek, včetně přesně opačného.
      Stačí jen někde něco ubrat, tamhle přidat, něco zaokrouhlit, něco odříznout a s něčím vůbec neuvažovat.

  3. Tak dle par hodin stareho Elonova tweetu by se mohly otevrit
    Tak dle par hodin stareho Elonova tweetu by se mohly otevrit objednavky Modelu 3 pro CR do konce dubna. Ale moc se mi tomu nechce verit, taky si nas mohl splest s Cecenskem anebo proste z tech 3 zemi zna jen UK ;-). Pripadne nam to tam aspon Tesla napari s aktualni 20% prirazkou jako pro Other Europe u Modelu S a X.

    Elon Musk @elonmusk
    Please note that the price of the Tesla Full Self-Driving option will increase substantially over time
    Starting May 1

    Jakub Janovsky @Rebel44CZ
    That is pretty bad for those of us who can’t order Model 3 yet (Czechia, Poland, UK etc.)

    Elon Musk @elonmusk, odpověď uživateli @Rebel44CZ
    Hopefully have the order page live before then. If not, will push price change out a bit later

      1. A těď si můžeme vybrat. Spíš se kloním k té variantě
        A těď si můžeme vybrat. Spíš se kloním k té variantě konec roku ale třeba nás všechny mile překvapí. Já teď čekám kdy dorazí do Japonska. A jsem fakt zvědavej jak se tu (ne)bude prodávat. Prodeje S a X jsou v Japonsku bída. Častěji potkáte Teslu v Praze než v Tokiu.

  4. off
    Už je to tu, strašidlo elektromobilismu obepíná

    off

    Už je to tu, strašidlo elektromobilismu obepíná planetu! Prostý lid pohlcuje panika 😀

    Celkové prodeje u nás klesají, u elektromobilů a hybridů je to ale přesně naopak
    https://www.auto.cz/celkove-prodeje-u-nas-klesaji-u-elektromobilu-a-hybridu-je-to-ale-presne-naopak-128746

    Prodej hybridních a elektrických aut v Česku v 1. čtvrtletí meziročně vzrostl o dvě třetiny na 1548 vozů.

    Poptávka po hybridech stoupla o 74 procent na 1416 vozů a prodej elektromobilů se zvýšil o 23 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

    Nejprodávanější značkou vozů na elektřinu je Toyota, která letos prodala 729 hybridních vozů. Největší zájem byl přitom o crossover C-HR, který si koupilo 214 zákazníků. Podle ředitele Toyoty ČR Martina Pelešky zájem o hybridy dokládá i fakt, že 80 procent objednávek nové Toyoty RAV4 směřovalo na hybridní provedení.

    „Nový vůz značky Toyota si v prvním čtvrtletí objednalo 2947 zákazníků, což je prakticky stejný výsledek jako v prvním kvartále loňského roku. Celý český trh přitom o 12 procent klesal,“ dodal Peleška.

    Mezi elektromobily vede značka Nissan s modelem Leaf, která prodala 44 aut. Následuje značka VW s prodejem 30 elektromobilů a BMW, která prodala 25 vozů čistě na elektrický pohon.

    Celkově se v Česku v 1. čtvrtletí prodalo 59.616 osobních aut. Elektromobily a hybridy tvořily zhruba 2,6 procenta prodejů.

    1. Ty ceny v € nejsou tak zlý. Je to cena v $ krát DPH plus
      Ty ceny v € nejsou tak zlý. Je to cena v $ krát DPH plus něco málo. Pokud Tesla fakt dá letos 500k kusů, tak by za pár let mohla být dostupná ojetina v garáži (pokud spadne pod půl mega). Ale pořád je otázka co bude stát servis (hodinovka) a případně nová baterie.

      1. Cena nové baterie? Zkuste si o tom nejdříve něco
        Cena nové baterie? Zkuste si o tom nejdříve něco přečíst.
        Záruka na vůz celkově 4 roky anebo 80 000 km. Pohon a baterie 8 let, u “Standard Range Battery” anebo 160 000 km, u “Long Range” 192 000 km. Vždy že neklesne kapacita pod 70 %.
        Průzkumy naznačují, že po 100 000 km klesne kapacita baterie u modelů S a X o 5 %, každých dalších 50 000 km už jen o 1 %. A to baterie Tesly Model 3 mají nové články 2170, ještě odolnější. Skutečná zůstatková kapacita baterií po 8 letech tak bude spíše 80 %.
        Zdroj: electrek.co

            1. To se ukaze az podle toho jak na tom budou s poruchovosti.
              To se ukaze az podle toho jak na tom budou s poruchovosti. Soude dle zkusenosti s Skem a Xkem bych ji spise nedoporucil.
              Pro priklad. Ioniqa mame ve firme 10 mesicu. Jezdi s nim zavodnik stylem brzda plyn. Na dalnicich ho prohani do omezovace ve 175km/h a to vse se sklopenymi zadnimi sedackami a nalozenym az po strop. Ma najeto asi 25tis.km. Za tech deset mesicu jsme absolvovali jeden pravydelny servis po 15tis.
              a jinak slape jako hodinky.
              S moji Teslou jsem mel po deseti mesicich za sebou pet navstev servisu a prvni vynenu zadniho motoru a prednich poloos…

              Take hraje velkou roli jak se puvodni majitel staral o baterku. Jestli ji trapil castymi akceleracemi, jestli ji casto nechaval stat vybitou nebo naopak nabitou do plna. To by se, ale melo dat alespon overit pres OBD port.

              Tedy za tri roky bych urcite sahl spise po trilete Kone nebo e-Niru, tim spise, ze tou dobou uz bude mit doufam Ionity pokrytou Evropu, tak aby se dalo cestovat vsude bez omezeni jako dnes s Teslou.

              1. Díky za info. Auto 3+ staré bude na nebo už za hranicí
                Díky za info. Auto 3+ staré bude na nebo už za hranicí záruky. Je otázka, co se ještě může sypat po těch 4 letech (dětské nemoci by už mohly být pryč). Já nemám problém s nabíjením, nabíjet chci výhradně doma a autem budu jezdit jen do práce. Ale Kona je pro mne moc malá. Potřebuji něco ve velikosti Passat Variant. Ten kufr využiji.

                1. Nam je Kona taky mala, takze e-Niro.
                  Nam je Kona taky mala, takze e-Niro.

                2. No každopádně mám pár let čas než ty ojetiny zlevní.
                  No každopádně mám pár let čas než ty ojetiny zlevní.

                3. To už si říkáme tady 2 roky, že zlevní a řekl bych, že
                  To už si říkáme tady 2 roky, že zlevní a řekl bych, že je to skoro naopak.

                4. Taky bych řekl, že ten cenový pád není nijak dramatický.
                  Taky bych řekl, že ten cenový pád není nijak dramatický.

                5. A máte pravdu, protože poptávka je obrovská a nikdo, snad
                  A máte pravdu, protože poptávka je obrovská a nikdo, snad s výjimkou Tesly co jede na hraně a stejně se na ni čeká roky, se nesnaží ji nasytit. To není je eGolf s čekačkou 10-12 měsíců, ale i naprostý nedostatek u Kia a Hyundai a třeba Renaulty se k nám donedávna nevozily vůbec. Trojčata si nová také nekoupíte, maximálně z Rakouska iMiev. Takže pozorujeme jen zvyšování kapacity baterií, dojezdu, asistenčních systémů a cena je +- stejná. Byť samozřejmě vzhledem k užitkovosti mírně klesá, tak pořád je to o atakování milionu Kč.
                  Co zlevňuje docela dost, hlavně pohledem na zahraniční servery, jsou ojetiny první EV typu trojčat, prvních Leafů 24 kW, prvních Tesel s bateriemi 60 kWh atp. Pořád se ovšem bavíme o voze z let 2012-2014, takže jen 5-7 let starých. A pak je mezera a vozy z let 1995-2000 typu Peugeot 106e nebo Citroen Saxo electric. Pro pád ceny je nutná poptávka ze strany firem a jejich ojíždění během 3 let a hlavně dostatečná nabídka v autosalonech. Je málo těch, kde elektro vůbec mají vystaveno nebo lze sjednat předváděcí jízdu. Příklad Brno je 2.největší město ČR a nikdo nemá k dispozici eNV200, přestože jsou tam prodejci elektrických Nissanů dva a mají o n ich nejen povědomí, ale i rychlonabíječky před salonem.

                6. Díky za příspěvek. Mám podobný dojem co se týče
                  Díky za příspěvek. Mám podobný dojem co se týče nabídky. Jak psal kolega výše, možná se svého prvního EV ani nedožiji. Model 1:8 mi bohužel nestačí. I když jede pěkně.

                7. To je dobře. Jinak přeji pevné zdraví.
                  To je dobře. Jinak přeji pevné zdraví.

              2. Tesla je mladá automobilka se všemi nemocemi tohoto mládí.
                Tesla je mladá automobilka se všemi nemocemi tohoto mládí. V běžném konkurečním prostředí by neměla šanci přežít, zvláště ne v USA, kde je většina států, kde EV prakticky nepotkáte (někde jsem četl, že 60% Tesel se prodalo v Kalifornii). Pravda, ne všude může Tesla svým direct způsobem prodávat – https://insideevs.com/tesla-fighting-states-to-sell-cars/

                Obecný jev, kdy se dnes dělají auta na pár let, se podepsal na spolehlivosti spalovacích aut a tak EV přitahují i díky malým provozním nákladům i když vstupní náklady jsou stále velké. Za pár let se to celé srovná a standard bude 500 tis. za menší auto s rozumným dojezdem, nad 1 mil. luxusní auta. Auta nad 1 mil. je nesmysl pro 90% lidí u nás (viz statistiky prodeje v bazarech) a posuzovat růst při prodeji v řádu tisíce ročně je statistický nesmysl, konktrétně že se v době hospodářského rozmachu koupí o 26% EV aut meziročně více, tedy o několik set za rok, je směšný nárůst, tímhle tempem by to rostlo 15 let na velikost trhu s novými auty a na 10% trhu s ojetými auty. Stačí až dorazí za pár let krize a bude to jinak.

                1. Za 15 let na velikost trhu s novymi auty se ti zda jako pomaly
                  Za 15 let na velikost trhu s novymi auty se ti zda jako pomaly rust? Nechapu??

                2. Vypadlo mi tam slovo Škoda, tedy správně “ tímhle tempem
                  Vypadlo mi tam slovo Škoda, tedy správně “ tímhle tempem by to rostlo 15 let na velikost trhu s novými auty ŚKODA“, tedy EV by mělo 25% trhu s novými auty. Mluvím ale o lineárním nárůstu.

                3. Tak ted to nechapu uz vubec. Pokud mluvis o rustu v procentech
                  Tak ted to nechapu uz vubec. Pokud mluvis o rustu v procentech za rok tak nemuzes zaroven mluvit o linearnim rustu. Ten je z matematickeho hledika vzdy exponencialni. Takze pri 26% rocnik rustu se pocet aut za 15 let cca 5x zdvojnasobi. Tedy napriklad z 250k EV co se prodaly v US minuly rok se dostaneme na 8M za 15 let, tedy vic polovina prodanych aut by byla EV. Coz je podle me solidni rust:)

                4. Za rok 2018 se prodalo v ČR 725 BEV aut, jaký tedy bude
                  Za rok 2018 se prodalo v ČR 725 BEV aut, jaký tedy bude roční prodej za 15 let s ročním nárůstem +26%?

                5. 23 221,82 🙂 Dohromady za tech 15 let 109 023
                  23 221,82 🙂 Dohromady za tech 15 let 109 023

                6. Ano. Takze i v CR, prdeli sveta by to bylo cca 10%, pominem-li
                  Ano. Takze i v CR, prdeli sveta by to bylo cca 10%, pominem-li fakt ze cena baterii kazdym rokem klesa, vetsina automobilek nema na trhu zatim zadne pouzitelne EV apod.

                1. Nojono. Kazdej jsme nejakej.
                  Kdybych ted vybiral auto pro sebe

                  Nojono. Kazdej jsme nejakej.
                  Kdybych ted vybiral auto pro sebe byla by to Tesla, ale do prace je pro nas Trojka kvuli spatnemu prustupu do kufru nastesti nevhodna, takze je to jasna volba.

                1. My jsme ho menili nedavno u Yetiho po 33tis.km 1.2TSI a po
                  My jsme ho menili nedavno u Yetiho po 33tis.km 1.2TSI a po 60tis. prevodovku 7st. DSG.

                  Mimochodem Tesla ty motory repasuje a dava zase do obehu, takze i ja dostal repasovanej. Ten z Yetiho sel tutove do srotu.

                2. To slyšim fakt poprvé. Ale je možný že dneska díky
                  To slyšim fakt poprvé. Ale je možný že dneska díky downsizingu to jsou větší šmejdy než dřív.

                3. To si piste. Doba aut, u kterych se resil kazdy detail aby co
                  To si piste. Doba aut, u kterych se resil kazdy detail aby co nejdele vydrzeli je pryc. Z aut nam udelali spotrebni material.

                4. Doufam jen ze to jeste neplati pro muj Prius. Co sem hledal
                  Doufam jen ze to jeste neplati pro muj Prius. Co sem hledal tak je to jedno z nejspolehlivejsich aut. Atmosfera, ani jeden gumovej remen, zadna spojka, zadny prehazovani ozubenejch kol atd. 🙂 Vim, Tesla to ma jeste o dost jednodussi.

                5. Ji tak to by nohlo bejt v pohode.
                  Ve vyfucich uz je asi jedina

                  Ji tak to by nohlo bejt v pohode.
                  Ve vyfucich uz je asi jedina volba benzinova atmosfera, pravidelna navsteva kostela a modlit se, modlit se a modlit se. 🙂

                  Tesla to dohani nezkusenosti a pro amiky typickym slendrianstvim.
                  Ale ty opravy co platim jsou dan za pokrok na jehoz konci nas snad vsechny ceka cistsi vzduch a nezavislost na rope, takze tu dan rad zaplatim. Rozhodne radeji nez treba kazdy mesic DPH Hrabisovi.

                6. Některé z těchto TSi motorů nepřežijou ani závěrečné
                  Některé z těchto TSi motorů nepřežijou ani závěrečné testování na továrním okruhu na konci výrobní linky. Tak vypadá downsizing a pohřeb spalováků v praxi. 😀
                  Můj starej vrak má nakrouceno přes 300 000 km a vydrží ještě dalších 150 000 km. To jsou ty předglobalizační auta.

            2. Jak pise Michelin, nikdo nevi, je to otazka spolehlivosti TM3.
              Jak pise Michelin, nikdo nevi, je to otazka spolehlivosti TM3. Nicmene urcite bych se nesnazil srovnavat spolehlivost performance Xka se spolehlivost napr RWD TM3. To sou dve naprosto odlisne auta. Jedno je prekombinovana kusovka, druhe je naopak co nejvic simple masove auto. Predstava ze se Tesla nepoucila z Xka, je naivni. To by ani nemohli ted chrlit po statisicich. TM3 je tedy naprosto jednoduche auto a poruchovost podle me bude neporovnatelne mensi. Jak to bude doopravdy ukaze az cas. Ale pokud by snad TM3 byla tak poruchova jak Xko, tak by stejne Tesla zbankrotovala, takze pak by ti to mohlo byt stejne jedno 🙂
              Nicmene, taky bych si nedelal iluze ze si koupim tedy Konu nebo Leafa nebo ja nevim co a budu mit bezporuchove auto. Kazde auto ma sve mouchy, taky hraje roli stesti/smula na kus. Anekdoty typu „mame v praci Ioniq a je bezporuchovy“ nebo „mam teslu a je porchova“ je sice hezka osobni zkusenost ale ze statistickeho hledika zcela irelevantni.

      1. Zdar,
        jinak k tomu LEAFU, tady je celkem pěkný test Nissanu

        Zdar,
        jinak k tomu LEAFU, tady je celkem pěkný test Nissanu Leaf e+:
        https://www.youtube.com/watch?v=bSaY3JZWIzU

        Je tam celkem pěkně vidět že při běžnym ježdění by auto zvládlo 500 km.
        Ale zase problém s narůstající teplotou při nabíjení tam je. Při 800 ujetých kilometrů a 2 zastávkách na nabíjení se teplota dostala k 32.3, 33.8, 34.8 °C podle LeafSpy – večer při 2. nabíjení 15 °C venku.
        Teplota baterie – ve dne venku 18 °C, nahoru nešla, byla pořád v ukazateli na palubním počítači před půlkou.
        To není zas tak špatné, ne?
        Horší je to s tím, že pořád nemá CCS konektor 🙁

  5. Tesla model 3
    Jak to bude se zárukou ?
    Záruka USA –

    Tesla model 3
    Jak to bude se zárukou ?
    Záruka USA – NĚMECKO
    Warranty
    Vehicle
    4 year 50,000 miles
    Battery & Drive Unit
    8 year 120,000 miles

    Garantie
    Fahrzeug
    4 Jahre 80.000 km
    Batterie und Antriebseinheit
    8 Jahre 192.000 km

    Tesla model S / X
    Je premiovka už jen s toho důvodu, že záruka na akumulátory je bez omezení počtu najetých km Prostě paráda
    Oproti USA je ale v DE(EU) omezená zaruka na auto
    Warranty
    4 years, basic vehicle
    8 years, battery & powertrain

    4 Jahre oder 80.000 km begrenzte Garantie
    8 Jahre Garantie mit unbegrenzter Laufleistung auf Batterie und Antriebseinheit

Napsat komentář