V Berlíně vyjel první elektrobus Mercedes-Benz eCitaro

Berlínský dopravní podnik BVG si nedávno objednal 15 elektrických autobusů Mercedes-Benz eCitaro. První byl nedávno dodán a vyjel na svou linku.

Elektrický autobus Mercedes-Benz eCitaro v Berlíně
foto: BVG

Elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro pro Berlín jsou vybaveny 243kWh baterií, která vystačí pro dojezd 150 km v testovacím cyklu SORT2, podle tiskové zprávy „v nejobtížnějších podmínkách“. V ideálních je dojezd až 250 km. Hmotnost autobusu je 13,44 tuny.

BVG si aktuálně objednalo u koncernu Daimler celkem 950 nízkoemisních autobusů. Tím se ale myslí nejmodernější dieselové. Aby to nepůsobilo až tak špatně, přiobjednal dopravce také 15 elektrobusů.

Pro srovnání, svobodné hanzovní město Hamburk, resp. tamní dopravní společnost VHH, si objednalo 16 téměř stejných elektrobusů eCitaro s tím rozdílem, že kapacita baterie je navýšena na 292 kWh. To znamená dojezd 170 km (SORT2) nebo 280 km v ideálních podmínkách. Elektrobusy uvezou asi 88 pasažérů.

BVG v Berlíně provozuje celkem 1400 autobusů na 150 linkách. VHH v Hamburku provozuje přes 500 autobusů. Jen tak pro zajímavost: V čínském Šen-čenu jezdí 16 000 autobusů. Všechny jsou plně elektrické.

tisková zpráva

15 Comments on “V Berlíně vyjel první elektrobus Mercedes-Benz eCitaro”

  1. Dnes jsem se bavil s řidičem elektrobusu ve Vrchlabí.
    Dnes jsem se bavil s řidičem elektrobusu ve Vrchlabí. Jezdí v busu z Libchavy. Prej to je hroznej šmejd. Zatéká do něj, rámy na baterie se ohýbají po přejezdu retardéru, rekuperace vrací minimum a taky měl potíže s posilovačem. Servis prej pěkně na h… čtyři dny stál po koupeli v myčce.

    Na oko je jinak bus fajn. Tichej, plynule se rozjíždí i brzdí.

    1. Prej to je hroznej šmejd. Zatéká do něj, rámy na baterie
      Prej to je hroznej šmejd. Zatéká do něj, rámy na baterie se ohýbají po přejezdu retardéru, rekuperace vrací minimum a taky měl potíže s posilovačem. Servis prej pěkně na h… čtyři dny stál po koupeli v myčce.

      podobné som počul od vodiča autobusu pred tridsať rokmi, keď skončili „ŠL“ a nahradila ich nová rada. jeden jediný mal záujem a vzdelával sa v ovládaní elektro. on bol nadšení, „oni“ si vydupali ponechanie rozbitých …

  2. nj Berlín je východní německo… sice tam úřaduje
    nj Berlín je východní německo… sice tam úřaduje makrela ale de vo prachy, přeci jen dízl je levnější a germán nemá baterkárnu ;))
    Ale víte co nejlepší a nejlevnější a nejrozšířenější elektrobusy na světě jsou čínské bafetovy BYD, ale germám si tam striktně nacpe svýho Dajmlera 😉

    1. Přesně! To mevymyslíš! Prostě a jednoduše – dokud tím
      Přesně! To mevymyslíš! Prostě a jednoduše – dokud tím nebudou jezdit manažeři (třeba Teslou, to je jedno), prostě kdo tím nejezdí, nemá nárok aby cokoli řekl, natož o tom rozhodoval. Ale to nevysvětlíš! Pak přijde Čína a budeme se divit!

    2. Asi to pořád ekonomicky vychází lépe ten diesel než
      Asi to pořád ekonomicky vychází lépe ten diesel než elektřina. Jinak cena elektřiny v DE pro spotřebitele je dvakrát vyšší než u nás. Srovnávám teda obyčejný tarif bez nízkého tarifu v ČR i v DE. Pokud by měli velké přebytky, měla by být el. levná, ne?

    3. mimo misu
      on mal ten líbrpapá s kozí bradkou pravdu, keď

      mimo misu
      on mal ten líbrpapá s kozí bradkou pravdu, keď tvrdil že dederóni sú nový druh. principiálne odlišní!
      mamamerkel je toho ukážkou – nik jej riešenia nechce, ale ona ich aplikuje. tým sa líši od „našich“ dr štrougala, dr husáka, ktorí ako doktori socík testovali na zvierencoch. a pretože testy sa nekonali, žiadnemu zvieraťu nebolo ublížené. o ľuďoch sa tak povedať nedá.

Napsat komentář