Tesla Model 3 pokračuje ve své spanilé jízdě Evropou a trhá prodejní rekordy

Elektromobil Tesla Model 3 si připisuje stále další trhy, na kterých se stává absolutní prodejní jedničkou, a to nejen v segmentu elektromobilů. Dominuje na německém, švýcarském, švédském i domácím trhu.

Elektromobil Tesla Model 3 kraluje dalším evropským trhům a nadále se mu daří i doma.
foto: Tesla

Že se Tesla Model 3 prakticky na všech trzích, kde je nabízen, stal nejprodávanějším elektromobilem, je fakt, na který si již pomalu zvykáme. Ve Švýcarsku však dokázal kompaktní sedan od Tesly opět překvapit a stal se vůbec neprodávanějším vozem za minulý měsíc. Porazil i evergreeny v podobě vozů Škoda Octavia a Volkswagen Golf.

Celkem Tesla do Švýcarska za minulý měsíc dodala 1 094 kusů Modelu 3 a již nyní překonává svá prodejní čísla za kompletní rok 2018. 2 226, to je zase celkový počet registrací Tesla Model 3 za minulý měsíc v Německu.

Tím se tento vůz stal v březnu nejprodávanějším elektromobilem na tamním trhu. Za první kvartál bylo v Německu registrováno 3 185 kusů tohoto vozu, přičemž většina z nich byla registrována v únoru a březnu.

Úspěchy slaví Model 3 také ve Švédsku, kde bylo za minulý měsíc registrováno 4 360 nových elektromobilů, což je rekordní počet. Meziroční nárůst elektromobility zde dosáhl 64 % a tržní podíl poskočil na 14,7 %.

Tesla Model 3 se stal v minulém měsíci jedničkou s 1 005 registracemi a v celkových ročních prodejích se dostal na druhé místo za model Mitsubishi Outlander PHEV, na kterého však silně dotahuje.

Pokud se podíváme na domácí trh Tesly, i zde se elektromobilitě, potažmo Modelu 3, daří. Celkový prodejní objem všech elektrických aut do zásuvky v USA dosáhl za březen 27 587 vozů, což je meziroční nárůst o 4,5 % a růst tržního podílu na 1,8 %.

Tesla Model 3 si i zde stále drží pozici nejprodávanějšího elektromobilu s odhadovaným počtem 10 175 prodaných kusů v březnu. Toto číslo by mělo nadále stoupat díky příchodu levnějších verzí Modelu 3, a bude tak i nadále ukazovat záda Chevroletu Bolt či Nissanu Leaf 40kWh.

InsideEVs, Electrek.co

74 Comments on “Tesla Model 3 pokračuje ve své spanilé jízdě Evropou a trhá prodejní rekordy”

  1. tak trochu off a trochu k tematu:
    Pro ty co to zajima bych se

    tak trochu off a trochu k tematu:

    Pro ty co to zajima bych se rad podelil o dalsi cerstvou zkusenost se servisem Tesly.
    Vcera jsem si vyzvedl auto po oprave.

    Zadrhavani volantu, ktere jsem povazoval za vypadky posilovace rizeni, bylo nakonec zpusobeno zadirajicimse kloubem na tyci volantu. Vymena stala neco pres 200eur.

    Co se tyka problemu s taznym, ke kteremu kdyz pripojim prives, jenz obsahuje svoji 12V baterku a ma 13ti pinovy konektor, tak mi zacne auto hlasit ruzne vypadky palubnich systemu a asystentu. Tak zjistili, ze se jedna o nejakou systemovou chybu. Otestovali prives s vysledkem, ze je v poradku. Nicmene at ho pripojili k memu nebo jinemu Xku tak to ten problem delalo. Pry si dokonce sehnali jiny prives obsahujici 12V baterii a delalo jim to take.
    Nakonec jeste prisli na to, ze kdyz odpoji ve vozejku pin 12, tak je po problemu.
    Pry to predali do centraly, kde budou patrat co s tim.

    A ted ta tresnicka na dortu.
    Presto, ze jsem si odvezl auto aniz by to vyresili, a pres to, ze priznaly, ze se jedna o systemovou chybu tak pry jim supervisor z centraly zatrhl “odpustit” mi praci technika, ktery na tom ztravil 4h. Dovolil jim pouze nauctovat mi “jen” 1,5h. Takze za to aby v tesle odhalili systemovou chybu a vratili mi auto neopravene jsem jim zaplatil pres 200eur bez dane….
    Prijimaci technik se velmi omlouval, ze v centrale pry znacne pritvrdili…

    1. A z „přátelského“ start-upu se stává tvrdá automobilka
      A z „přátelského“ start-upu se stává tvrdá automobilka se vším všudy. Na druhou stranu, mají tam spostu polovyvinutých věcí, nedodělků atd (ono proto je taky konvenční fabrika pomalejší…), a kdyby to řešili každému a se vstřícností, tak, aby se jim to oddělení klonovalo.. Na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu, konkurence jim nespí (naštěstí) a takovýhle přístup se jim může vymstít

      1. Ja se tam kvuli dvema stovkam fakt hadat nebudu, ale zatlouklo
        Ja se tam kvuli dvema stovkam fakt hadat nebudu, ale zatlouklo to dalsi hrebicek jenz upevni moje rozhodnuti si uz dalsi Teslu nekoupit.

        Trochu se bojim, ze to nakonec fakt jeste projedou na tomhle.
        Jestli bude M3 stejne problemove o cemz nepochybuji, pak si jej vetsina zakazniku koupi take jen jednou a pak uz sahnou po nejake konkurenci, ktera sice pomalu, ale utesene roste.

        Jednou se bude psat o Tesle jako o automobilce, ktera sice zmenila motoristicky svet, ale nakonec neustala svuj uspech a srazil ji vaz prave ten raketovy rust, ktery jim nedal dost casu ty auta vyladit ani prostoru ustat servisni naklady s tim spojene. Prenesenim techto nakladu na zakazniky pak ztratili definitivne jejich duveru a bylo vymalovano.

        1. Děkuji vám, že jste ochoten podělit se i o nepříjemné
          Děkuji vám, že jste ochoten podělit se i o nepříjemné zážitky a kritiku, to tady nebývá zvykem. Největší obdivovatelé Tesly tady (fanatici) jsou lidé, co ji nevlastní a jen papouškují jiné fanatiky, co to auto mají.

          U mě tyto vaše příběhy zatloukly už několik hřebíků, jenž upevnily moje rozhodnutí nejít do ojeté Tesly. Spíš radši počkám na EV od zavedeného výrobce, až teda bude vyhovovat požadavkům. Zatím dost lítám, tak ještě slouží spalovák (hybrid) k plné spokojenosti.

          Jinak, ty dvě stovky zase nejsou nějaké drobné. Pro koncového zákazníka je to cca. 6500 KČ i s MwSt. A koukám, že hodinovou sazbu mají vyšší než Lexus 🙂

          PS:
          Co ten adaptivní tempomat v připojovacím pruhu, nezkoušel jste náhodou? Já otestoval včera na křížení A81-A6 a funguje v pohodě, v připojovacím pruhu klidně zrychluje a podjede kamion i když jej „vidí“ tou kamerou slepého úhlu. Ale samozřejmě, to je dané tím, že je to obyč. hloupý (sice adaptivní) tempomat bez nějakých dalších autonómních funkcí.

          1. Mě to zatím neodradilo 🙂
            První série jsou poruchové i u

            Mě to zatím neodradilo 🙂

            První série jsou poruchové i u zavedených automobilek, navíc můžeš mít štěstí/smůlu na zrovna bezporuchový/poruchový kus. Podle mě si nevybereš.

            Já třeba vždy slyšel že Alfa je poruchová a jezdí se od servisu k servisu. Má zkušenost – za 15 let používání žádná závažná porucha, jen běžný servis, spolehlivá.
            Známí mají Bavoráky, Audiny a další němce a jejich zkušenost = jezdí od servisu k servisu a stojí je to opravdu majland, víc než nějaké 2 stovky éček…

            P.S. Těším se na TM3 🙂

            1. Přesně tím, jsem se uklidňoval taky. Na modelu S se
              Přesně tím, jsem se uklidňoval taky. Na modelu S se vyškolili a ani moje Xko nebylo dávno z prvních kusů, navíc já se vždy o auta staral a choval se k nim ohleduplně, takže jsem si byl jistý, že mě to nepotká.
              Namísto toho jak já tak kolega s Skem jen jezdíme od servisu k servisu, což mi nevadilo dokud se jen usmívali a všechno bez řečí a navíc zdarma měnili aniž by to člověk vůbec měnit chtěl.

              No bohužel od asi loňského léta nebo podzimu opravdu radikálně přitvrdili.

            2. Mohu se mýlit, ale klidně bych si tipnul, že u TM3 to s
              Mohu se mýlit, ale klidně bych si tipnul, že u TM3 to s kvalitou a poruchovostí bude horší než u S a X. Ano, mají sice už nějaké zkušenosti s výrobou, ale u 3 je spousta nových věcí a řešení (viz. kabina skoro všechno ovládání na tabletu) a druhá věc, že 3 je ekonomický model s brutálním tlakem na cenu.

          2. Dvěstě eur také nepovažuji za málo peněz, ale když ve
            Dvěstě eur také nepovažuji za málo peněz, ale když ve stejnou chvíli objednáváte další poloosy za 2600eur, které evidentně také Tesla podcenila, což dokazuje i fakt, že přišli s novou revizí. Tak už fakt dvě stovky neřešíte.

            Na ten tempomat/autopilot jsem si cestou domů nevzpomněl. Snad se mi to podaří nasimulovat. Ono to nebude lehké. Člověk musí najíždět někde kde je dlouhý připojovací pruh a zároveň by mě musel zrovna předjíždět nejlépe kamion.

              1. Tak ještě jedna zajímavost ohledně poloos.
                Napsal jsem do

                Tak ještě jedna zajímavost ohledně poloos.

                Napsal jsem do servisu v Norimberku dotaz, že když si ty poloosy koupím, jakou na ně budu mít záruku.

                Přišla odpověď, že 2 roky. Což je paradoxně delší záruka než jakou jsem měl u nového auta neb já za dva roky najedu 118tis. a za tu dobu je odvařím třikrát. Zatímco v původní záruce na 80tis.km jsem je stihl nechat vyměnit jen dvakrát.

                No i tak doufám, že ta nová revize už vydrží.

        2. Nebyla by první ani poslední, kdo si ukousl velké sousto.
          Nebyla by první ani poslední, kdo si ukousl velké sousto. Nemusíme jít daleko, nedávno třeba náš Zoot doplatil na raketový růst až k ochraně proti věřiteli.
          Přeci jen 60-70% roční tempo je u automobilky šílené, akorát s těmi ohromnými investicemi teď zpomalit nemůžou, tak uvidíme, zda to ustojí. Věřím, že ano, přeci jen mají ještě pár trumfů v rukávu, třeba prakticky jen „stisknutím tlačítka“ můžou začít vydělávat ohromné peníze jako největší poskytovatel carsharingu na světě.

    2. To je hustý, soryjako. A podobnejch story, a daleko horších
      To je hustý, soryjako. A podobnejch story, a daleko horších jsem už četl opravdu hodně. Kdybych chtěl koupit Teslu, už bych o tom dost přemejšlel. Měl jsem jetou Toyotu Verso. Používal jsem ji 10 let a to její stáří bylo 10-20 let. Jedinej problém, výměna řídící jednotky airbagu, ještě v bazarozáruce. A pak těsně před prodejem se zbláznilo sklapování zpětnýho zrcátka. A výměna zrezlýho vejfuku. Jinak nic.
      Předtím taky starý Suzuki, nic. Teď jetej Prius PHV, zatím nic.
      Rozsekat se může občas všechno ale u těch Tesel mi přijde že je toho nějak moc.
      Dodávám že Tesle fandím a doufám že se jí bude dařit.

    3. Já mám třeba MIEV z roku 2015 najeto 52 tis, Km dneska
      Já mám třeba MIEV z roku 2015 najeto 52 tis, Km dneska jsem byl na technické bez závad.
      Vím mám najeto polovinu než vy, ale je malé městké autíčko těch 52 tisíc je naskáno po okolí je to takový otloukánek neustále v provozu.

      A závady nic slovy nula ani žárovka nepraskla za servis jsem zaplatil za tři roky dohromady 7 tis Kč jen fitr v topení, servis brzd kapalina a diagnostiky.

      Ovšem až se s tím něco opravdu stane, tak to nechci vidět ….

    4. Mimochodem ten update, ktery se mi nahral minuly tyden se
      Mimochodem ten update, ktery se mi nahral minuly tyden se patrne nenainstaloval spravne, nebot nove funkce, ktere obsahoval jako automaticke sklapeni zrcatek pri zajizdeni do garaze nebo dalsi jizdni rezim Ludicrouse+ vcetne vyplneneho release notes se mi objevili az po navsteve servisu, ackoli verze zustala stejna, tedy mi tam nic noveho nenahrali.

      1. hmm pěkný další důsledky těch píčovin jako je
        hmm pěkný další důsledky těch píčovin jako je eletrický vodvírání dveří. V TM3 dokonce už není ani ta klička ale je čudl 🙂 A Elon místo řešení mlžení tutlání … noooo to je panečku filozovy, týbrďo a servisy úchylně přitvrdili… až nehorázně úchylně

        youtube.com/watch?v=NeH6DWbBW2g

        1. Tak TM3 už je plná těch ergonomickych zvláštností.
          Tak TM3 už je plná těch ergonomickych zvláštností. Koukal jsem na testy a první dojmy. Třeba otevírání přihrádky u spolujezdce, spuštění stěračů, nastavení intenzity a směru foukání vzduchu, atd., atd… vše jenom přes tablet. To už je uchylne 🙂

      2. Pred nejakým časom začala vraj horieť nová Tesla S len
        Pred nejakým časom začala vraj horieť nová Tesla S len tak z ničoho nič. Až neskôr sa ukázalo, že niekto zvnútra prestrelil baterku.
        Len aby sa aj v tomto prípade neukázalo, že niekto niečo takticky zamlčal alebo pozmenil. Nebolo by to prvý ani posledný krát.

      1. To se snadno rekne. Oni mi to stejne nauctujou, a kdyz
        To se snadno rekne. Oni mi to stejne nauctujou, a kdyz nezaplatim nenabiju? Nebo rovnou nepojedu?
        Ne ja nemam cas ani chut se s nikym hadat. Bud se budou chovat slusne rovnou a nebo to poznamena muj vztah k nim, ale vynucovat si neco, co by melo byt samozrejme nemam zapotrebi.

      1. No tak jsem ani netusil jak budu mit pravdu. Clovek predpovida
        No tak jsem ani netusil jak budu mit pravdu. Clovek predpovida budoucnost a ani nevi jak je v tom dobrej. Tak co budete se zase zlobit? Tesla je uz trapna. Hlavne to ale vypada ze standard model za 35000 USD proste nejsou schopni vyrobit se ziskem. Kdyby byli tak ho budou nabizet. A „povinny“ autopilot zdrazil ostatni modely.
        Amen.
        electrek co/2019/04/11/telsa-35000-model-3/

        1. Zas objektivne vzato, Tesla bez AP je pro delsi jezdeni nez
          Zas objektivne vzato, Tesla bez AP je pro delsi jezdeni nez „po meste“ na pytel, protoze nema ani blby zakladni adaptivni tempomat… A v cene auta se „prispevek na vyvoj“ lip „schova“, nez kdyz se za to bude muset explicitne priplatit

  2. Model 3 je dobrá nabídka, jen ať se prodává. No dnešní
    Model 3 je dobrá nabídka, jen ať se prodává. No dnešní prodeje jsou samozřejmě ovlivněný čekáním. Myslím, že tu se nejlépe pozná objektivita toho kterého media. Zda si honí triko nebo informuje objektivně. Např. zde na h.cz se člověk doví, že TM3 porazila VW Golf a musí mu padnout brada…

    1. Přesně to si od toho slibuju…Věřím že v
      Přesně to si od toho slibuju…Věřím že v Norsku,Holandsku a dalších progresivnějších zemích by mohl být k dispozici dostatek ojetých Leafu a jiných podobných,co na městské užití budou bohatě stačit…
      Poradil by mi někdo,kde taková auta hledat? Pokud tedy existuje nejaky rozumný tip…

                1. Jak? Zalozite firmu, koupite auto, vrati Vam DPH a zrusite
                  Jak? Zalozite firmu, koupite auto, vrati Vam DPH a zrusite firmu? Nebo mate jednodussi figl? Verim, z eby se tady par lidi domluvilo (vcetne me) a udelalo nakup v Norsku 🙂

                2. Takhle jednoduché to fakt není. Ta firma musí vykazovat
                  Takhle jednoduché to fakt není. Ta firma musí vykazovat nějakou činnost, aby to šlo takto udělat.

      1. Tak na pokles cen ojetin elektromobilu bych fakt nespolehal a
        Tak na pokles cen ojetin elektromobilu bych fakt nespolehal a uz vubec necekal. NENI TO JAKO U SPALOVAKU, kterej firmy odlozi za dva, tri nebo ctyri roky a soukromnici uz vubec ne. Elektromobil tak rychle nedegraduje, vymenis prosezeny sedacky, osoupanej volant a jezdis dalsich 5 let.

        1. No elektromobil degraduje cca stejne jako kazde jine auto
          No elektromobil degraduje cca stejne jako kazde jine auto (drtiva vetsina soucastek je principialne stejna, a baterka si se spalovacim motorem nema moc co vycitat, zivotnosti ho urcite nijak dramaticke neprekona).

          Jako bonus elektromobily vyrazne rychleji zastaraji moralne – zatimco spalovak koupeny pred 5 lety je dost podobny tem, co koupite dnes, tak zkuste porovna elektromobily v nabidce pred 5 lety a dnes – za stejne penize mate nesrovnatelne lepsi auta….

            1. A jak se to teda projevi na poklesu jeho ceny? Prijde za rok
              A jak se to teda projevi na poklesu jeho ceny? Prijde za rok nejake jine dramaticke lepsi nebo levnejsi auto?
              Kdyz si dneska koupim novou octavku za 400 000, tak za dva tri roky bude v nabidce co? Nejspis o neco drazsi auta velmi podobna, a pak o hodne drazsich pal EV.

              Kdyz si dneska koupim leaf asiz a mega, tak si za pul roku budu mlatit hlavou do zdi, ze za stejne penize jsem mohl mit teslu, a za dva roky treba bude podobne EV za 700 000….

  3. Že je Tesla Model 3 prakticky na všech trzích, kde je
    Že je Tesla Model 3 prakticky na všech trzích, kde je nabízen, nejprodávanějším elektromobilem, je fakt daný kombinací jeho vlastností a to velká užitná hodnota a nízká cena v porovnání s konkurencí. A hlavně taky 3-LETÁ NADRŽENOST ZÁKAZNÍKŮ :))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

  4. Viděli ste u Drtinový tu zaprodanou tlustousračku
    Viděli ste u Drtinový tu zaprodanou tlustousračku :))))))))))))))

    auto.ihned.cz/c1-66549980-elektromobil-bych-si-nikdy-nekoupil-eu-je-zbrkla-na-dlazbe-skonci-tisice-lidi-rika-redaktor-sveta-motoru-martin-frei

    prý ztrátový vodík co se musí tankovat na čerpačce je to pravé ořechové

    1. no neviděl bych to tak perfekciozne , např. modelu S se v
      no neviděl bych to tak perfekciozne , např. modelu S se v nejvyspelejší zemi Evropy už ted prodává jen desítky kusů a jak to asi bude vypadat dál? to je jako s ioniqama pry nejsou a na netu jsou jich haldy a nikdo to nechtel a uz ani chtít nebude si kupovat ted malobaterkáč 28kwh,tak jedine za 400 klacků

Napsat komentář