Tesla softwarově zvyšuje výkon Modelu 3, vylepší také motory u Modelů S a X

Tesla připravuje novou aktualizaci softwaru, která odemkne některým verzím Tesla Model 3 vyšší maximální rychlost a lepší vlastnosti motoru. Zároveň chystá vylepšený elektromotor pro Tesla Model S a Tesla Model X.

Kdy přesně začne Tesla vozy novými motory vybavovat, není ještě zcela jisté. Podle interních informací to by nemělo trvat příliš dlouho.
foto: Tesla

U elektromobilů Tesla bývá někdy kritizována snížená schopnost udržet vysoký výkon v delším časovém úseku. S tímto problémem se setkávají především ti, kteří berou svou Teslu na okruh nebo obyvatelé zemí s neomezenou rychlostí na dálnicích.

Když automobilka Tesla oznámila příchod Tesla Model 3 za 35 tisíc, zároveň slíbila několik updatů pro stávající verze elektromobilu, které se dotknou i jejich výkonu. Nejnovější aktualizace, pojmenovaná High Speed Performance, umožní verzím Long Range a RWD udržovat vysoké otáčky během rychlé jízdy v delším časovém úseku.

Pro verzi Perfromance přinese tento update s označením 2019.12 novou maximální rychlost, která se z 250 km/h zvýší na 260 km/h. Lepších jízdních vlastností by se měly brzy dočkat také Tesla Model S a Tesla Model X. Pro ně Tesla připravuje zcela nové, účinnější elektromotory vycházející z architektury motoru Tesla Model 3.

Nové hnací ústrojí označované jako Raven je typem synchronního reluktančního motoru s permanentními magnety, který vozům přináší vyšší efektivitu, optimální výkonností rozsah a společnosti sníží výrobní náklady.

V současné době dosahuje elektromotor Tesla Model 3 efektivity pohybující se na 97 % hranici. Oproti tomu indukční motory využívané u Modelů S a X dosahují efektivity okolo 93 %. Elektromobily Tesla Model S i Tesla Model X by se tak mohly dočkat navýšení dojezdu a také nových výkonnostních parametrů.

Tesla

62 Comments on “Tesla softwarově zvyšuje výkon Modelu 3, vylepší také motory u Modelů S a X”

  1. Tak dnes jsem si sedl v Norimberku poprve do vystavene
    Tak dnes jsem si sedl v Norimberku poprve do vystavene TM3.
    Zajimal jsem se mimo jine o to kolik stojanu kde osadili kabely s CCS konektorem, protoze jsem si vsiml, ze na vsech SC kde uz byli pridany to bylo vzdy jen na nekterych stojanech.
    A k memu prekvapeni je to docela bida.
    Napriklad v Regensburgu je k dispozici pro TMS a TMX 8 stojanu:
    https://postimg.cc/QVyvbyXt
    TM3 tam ma, ale k dispozici pouze dva:
    https://postimg.cc/crKGGNDw
    Ve Flachau je dokonce stojanu celkem 18:
    https://postimg.cc/Tyfs18ck
    Nicmene TM3 vidi opet pouze dva:
    https://postimg.cc/nMhtTmBd

    A tak je to podobne vsude. Co jsem v rychlosti prosel, pohybovalo se to od dvou do maximalne sesti. Kdyz vezmu v uvahu, ze se navic nabijeci vykon sdili vzdy mezi dvema stojany a TM3 bude umet po soft. upgradu vysat kompletni vykon, tedy na souseda patrne nezbyde nic dokud nezacne prvni auto nabijeni zpomalovat, pak to cestovani s TM3 nebude zadny med.
    Jelikoz jezdim Xkem, mel bych byt spise rad, ze mi nebudou trojky blokovat SC, ale i tak pevne verim, ze to snad Tesla postupne doosadi.

    1. A může Tesla nabíjet na Ionity stojanu? Vím, že Tesla S a
      A může Tesla nabíjet na Ionity stojanu? Vím, že Tesla S a X ne (nemá CCS), ale Tesla 3 už má CCS, ta by mohla, ne? A taky na ostatních nabiječkách, pokud tedy se spokojí s menším výkonem.

      A opačně, můžou ostatní auta s CCS konektorem nabíjet na Tesla superchargeru tam, kde je CCS? Nebo to nabije jenom Teslu?

      Jasně, síť Ionity je v porovnání se SC ještě dost řídká, ale staví se. Shodou okolností trasa CZ-DE co jezdím je lépe pokryta Ionity než SC, resp. min. stejně dobře

      1. Samozřejmě, že Tesla 3 může nabíjet v Ionity síti.
        Samozřejmě, že Tesla 3 může nabíjet v Ionity síti. Stejně jako všude, kde je CCS. Vzhledem k tomu, že i Tesla zpoplatňuje nabíjení u Tesly 3, tak majiteli je v postatě jedno, zda nabije auto na SC nebo v Ionity. A vzhledem k tomu, že zatím se v Ionity se platí zatím jednorázově 8€, tak s prázdnou baterkou to vyjde cenově nastejno nebo i lépe než u SC.

          1. Já bych se nedivil, kdyby zde byl problém v HW u SuC. Pro
            Já bych se nedivil, kdyby zde byl problém v HW u SuC. Pro SuC v1 a v2 se tuším udávalo max. napětí někde kolem 430VDC (třeba etron by se pak zde nebyl schopen zcela dobít) a spodní hranici vůbec netuším. Nový v3 ale již podle uvolněných informací přichází s rozsahem 200-500VDC a tedy plnou kompatibilitou s CCS.

  2. off:
    Dnes jsem si pri ceste s privesem, kdy jsem jel na

    off:
    Dnes jsem si pri ceste s privesem, kdy jsem jel na dalnici na tempomat rychlosti jen 90km/h (coz se mi jinak nepostesti) vsiml dalsi nedokonalosti adaptivniho tempomatu Tesly.
    Tesla totiz dodrzuje pravidla, a tak mimo obec “nepodjizdi”, tedy nepredjizdi zprava jak je patrne z videa jenz jsem dnes poridil:
    https://youtu.be/bwOPIH2Dkuk

    Ihned jak se muj odbocujici pruh oddelil auto zacalo okamzite akcelerovat na nastavenych 90km/h.
    Na tom by nebylo nic spatneho, kdyby ovsem nedochazelo velmi casto k tomu, ze pokud takto jedete v pravem pruhu a kolem vas v levem nekdo projede rychleji nez vy, pak se obcas stane, ze ve chvili kdy je auto, ktere vas predjizdi ve spravne pozici tesne pred vami, Tesla zacne brzdit aby se dostala do spravneho odstupu od tohoto auta “pred” vami. Intenzita brzdeni je pak ruzna od neznatelneho ubrani plynu az po docela silne dupnuti na brzdu, coz neni vubec nic prijemneho.

    Maji jeste hodne na cem pracovat, takze az zase prijde nejaka zprava, ze to jako bude brzy ridit samo je to treba brat opravdu s rezervou.

    PS: Pane Horciku resite nejak ty iPhony? Ted se mi ta stranka nacitala snad na osmkrat. Je to fakt otravne.

    1. Bohužel se nám nedaří problém replikovat. Zatím máme
      Bohužel se nám nedaří problém replikovat. Zatím máme dvě hlášení od uživatelů, a to od vás a dalšího diskutéra. Na jiných iPhonech ani Safari na desktopu se nám zatím stejný problém nikdy neobjevil. Mohl byste případně poslat více informací o svém iPhone, o kterou verzi jde, jaký iOS? Případně bychom byli vděčni i za screenshot okamžiku, kdy stránku nelze načíst. Předem díky.

    2. Tak to je zajímavý poznatek ohledně tempomatu. Chápu to
      Tak to je zajímavý poznatek ohledně tempomatu. Chápu to správně, že stejná situace nastane, když např. najíždíte na dálnici (nebo měníte dálnici na dálničním křízení), máte nastaveno např. na 130, jedete v tom připojovacím pruhu, ale pokud je nalevo od vás kamion jedoucí kolem 80-90, tak (jelikož jste vpravo od něj), vám to nedovolí podjet ten kamion? Ačkoliv je to dle předpisů v porádku?

      Já mám adaptivní tempomat, ale jenom „hloupý“ adaptivní tempomat, který s tímto problém nemá, max. na mě bliká hlídač slepého úhlu, když je v levém pruhu auto.

      Jinak, obecně slabší chvilka adapt. tempomatu je, když se jede po dálnici v levotočivé zatáčce a přede mnou je v pravém pruhu kanmion, tak ho někdy zaregistruje a ačkoliv je v jiném pruhu, tak zpomaluje. Myslím, že u Tesly to taky občas udělá. Pak se s ním musím „prát“ tak, že přidám.

      Zrovna včera jsem koukal na nějaká videa s Teslou 3 a ta už by měla mít věci kolem „autopilota“ vyřešeny lépe, jak HW tak SW.

    3. To co dělá Tesla, že brzdí pro získání odstupu, mi
      To co dělá Tesla, že brzdí pro získání odstupu, mi přijde zásadní chyba a i jednoduchý elektronický výstražný systém který používám ví, že pokud auto se zařadí přede mne v nebezpečné vzdálenosti, tak to neřeší, pokud jede rychleji. Jak pak chtějí řešit podstatně složitější problémy?

        1. Já to chápu, není důvod pak vůbec brzdit. Jak se takový
          Já to chápu, není důvod pak vůbec brzdit. Jak se takový systém ale zachová na úzké silnici bez dělících pruhů, kde v zátáčce proti autu vyjede např. kamion, traktor apod. začne taky brzdit protože netuší, zda auto jede opravdu proti (čelní srážka) nebo zjistí, že se tam vejde?

          1. Na protijedoucí mi to nikdy nereagovalo, i když mimo
            Na protijedoucí mi to nikdy nereagovalo, i když mimo dálnice to moc nezapínám.

            Ono to ani v tomto případě nereaguje na nic co by souviselo s pruhem ve kterém jedu. On dobře ví, že to auto jede v pruhu vedlejším a i na displeji ho tak zobrazí, ale už nezohlední, že to auto ve vedlejším pruhu jede rychleji než já, a tedy není potřeba od něho regulovat odstup bržděním.

              1. Ano. Úroveň jak moc má zasahovat se dá nastavit. Já mám
                Ano. Úroveň jak moc má zasahovat se dá nastavit. Já mám třeba nastaveno aby mě pouze akusticky upozornil. To ovšem reaguje pouze na skutečné překážky v mém pruhu a to funguje bezvadně. Když už mě upozorní tak se skutečně řítím do průšvihu.
                To nemá s výše popisovaným chováním adaptivního tempomatu nic společného.

                1. Mercedes umí spočítat, kdy je srážka nevyhnutelná,
                  Mercedes umí spočítat, kdy je srážka nevyhnutelná, zavře okýnka, narovná sedačky, přitáhne pásy, aktivuje airbagy a čeká na na naráz, tohle má Tesla předpokládám také.

                2. Ano. A taky zavola policii, zachranku a hasice, vynda ze
                  Ano. A taky zavola policii, zachranku a hasice, vynda ze schranky lekarnicku a za auto vyplivne vystrazny trojuhelnik.

                3. Tohle měl S-klasse starý 10 let, dnešní Sko se umí
                  Tohle měl S-klasse starý 10 let, dnešní Sko se umí zavolat sanitku, když vyhodnotí že náraz byl velmi silný a nebo vymrštil airbagy, pokud řidič nereaguje.

                4. V Tesle si muzete v priplatkove vybave objednat katapult,
                  V Tesle si muzete v priplatkove vybave objednat katapult, ktery pri detekci neodvratne srazky vystreli posadku z auta.
                  To 10let stare UQ-klasse neumi?

                5. Zbytečná ta ironie a jízlivost, prostě i Tesla má co
                  Zbytečná ta ironie a jízlivost, prostě i Tesla má co dohánět.

                6. Tesla ma hodne co dohanet, o tom tady pisu furt, ale deset let
                  Tesla ma hodne co dohanet, o tom tady pisu furt, ale deset let starej smradlavej mergl to fakt neni.

                7. To určitě není, Mercedes je pohodlnější.
                  To určitě není, Mercedes je pohodlnější.

                8. No vlastně 10let není tak dlouhá doba jak by se na první
                  No vlastně 10let není tak dlouhá doba jak by se na první pohled zdálo, takže máte asi pravdu.
                  Tole je totiž přesně to co Teslu charakterizuje. Tohle dělá Tesle největší problémy a zároveň největší přínosy.
                  To, že nedělají věci jako ostatní. Snaží se vynalézt vynalezené namísto toho aby použili to co už všichni ostatní mají, to co už je vyladěné a funkční.

                  Dneska jsem například dostal v servisu náhradní vozidlo model S P90D. Sotva jsem vyjel koukám, že auto s přehledem čte i mobilní dopravní značky omezující rychlost.
                  https://postimg.cc/7fwTGLsd
                  https://postimg.cc/ppsYP8Wq

                  Což moje Xko do dnes neumí. Koukám na verzi softwaru a vidím, že je to ta kterou jsem měl před upgradem z minulého týdne. Taky mi bylo divné, že u něj ještě nefunguje hlídání mrtvého úhlu. A pak mi to došlo. To auto mělo ještě autopilota první generace. Mimo to tam fungovali bezproblémově automatické stěrače, které dokonce nebylo možné ani přepnout na pouhý cyklovač jako v mém autě. No proč taky, když chodí jak mají.

                  Po příjezdu domů jsem na to koukal a přijde mi, že třeba ty stěrače tam mají normální čidlo jako všechna ostatní auta namísto aby to řešili analýzou obrazu z kamer jako u AP2.x.
                  No a to je ono. Ze začátku zkrátka použili hotová řešení, která fungovala a fungovala dobře, jenže tím to končilo. Nebylo jak je dál rozvíjet. A tak se rozhodli začít s AP2.0 úplně od začátku a po svém. Výsledkem jsou špatně fungující asistenti, kteří mají, ale potenciál se dále rozvíjet směrem k autonomnímu řízení.

                  No s pohonem, jim to vyšlo. Doufejme, že to vyjde i s tím ostatním. Žádné raketové tempo to však určitě není, a asi ani dále nebude.

                9. Taky je to cesta i když dlouhá a trnitá.
                  Taky je to cesta i když dlouhá a trnitá.

                10. To jste mě teď trochu zklamal. Vždy sem vás uznával jako
                  To jste mě teď trochu zklamal. Vždy sem vás uznával jako nadšence do ev co se zdržuje ovyklých podobně hloupých výpadů. Můj i let starý mercedes který jsem právě prodal měl ten systém taky.musk

                11. Pardon. Nejak se to cele rozhazelo.
                  Pardon. Nejak se to cele rozhazelo.

                12. Ano, uznal jsem viz. můj příspěvek níže „Út, 2019-04-09
                  Ano, uznal jsem viz. můj příspěvek níže „Út, 2019-04-09 21:20“.
                  Ono když se řekne deset let starej Mercedes tak si člověk na první dobrou vybaví ty staré naftové kouřící piána co jím jezdil už Kája Gott za totality. 🙂
                  Jenže ono to hrozně letí, takže deset let není nic.

      1. Díky Jirko. Pro tohle miluju Hybrid.cz . Z letmého pohledu
        Díky Jirko. Pro tohle miluju Hybrid.cz . Z letmého pohledu na Google maps hlavně v Somálsku je to pochopitelné. Kamarád jezdí do Somalilandu instalovat FVE. Zhruba 130 km vzdálenost jeli džípama 9 hodin. A sebou povinně tlupu samopalníků s kalachama. I Severní Korea je působivá . Kim taky potřebuje občas provětrat svýho ZIL-a :-)))

  3. off
    Norsko se dobrovolně vzdá ložiska se třemi miliardami

    off

    Norsko se dobrovolně vzdá ložiska se třemi miliardami barelů ropy. Chce uchránit arktické soustroví a soustředit se na rozvoj zelené energie
    https://zahranicni.ihned.cz/c1-66550940-norsko-se-dobrovolne-vzda-loziska-se-tremi-miliardami-barelu-ropy-chce-uchranit-lofoty-a-pokracovat-v-rozvoji-zelene-energie

    Norští opoziční labouristé se přiklonili ke snahám tamní vlády ukončit průzkum ložisek na arktickém severu země kvůli petici, kterou podepsalo přes 53 tisíc lidí.

    Dramatický posun je velkou ranou pro ropné společnosti a celý norský ropný průmysl. Stortinget vysílá jasný signál, že ropná éra, která zařadila tento skandinávský stát do pozice jedné z nejbohatších zemí světa, se blíží ke konci.

    Podle některých odhadů by se pod souostrovím mohly nacházet až tři miliardy barelů ropy, což je podle serveru Bloomberg „přírodní zázrak“.

          1. No jelikož se z barelu ropy spálí asi 90 % obsahu tak těch
            No jelikož se z barelu ropy spálí asi 90 % obsahu tak těch pár procent co z nich dělaj plasty je už opravdu nezachrání. Teď jsem v Bali na letišti dostal igelitovej pytlík vyrobenej z maniokovýho škrobu. Nevím jak moc je rozložitelnej, ale aspoň se snažej. Schválně ho někam přibiju, napišu datum a začnu ho sledovat. 🙂

            1. Safra Kuku ty sa máš…. Bali zní dobře. Já vyrážím za
              Safra Kuku ty sa máš…. Bali zní dobře. Já vyrážím za 5 dní do Izraele. Tak to jsem zvědavej jestli se na ekologii dívají stejně jako v Indnésii ….

              PS : S plastovým odpadem se největší bordel rozšiřuje od 01/2018 jak ho přestala odebírat na recyklaci Čína. Teď se z Evropy a USA vyváží do Indie, Vietnamu, Malajsie, Kambodži atd , kde se nechají uplatit místní fírerové a sype se to rovnou na skládky (část končí v řekách a moři …)

              No paráda.

              https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/224027-evropa-nevi-co-s-plastovym-odpadem-utopime-se-v-nem/

Napsat komentář