Gigatovárna 3 v čínské Šanghaji roste jako z vody, linka pro výrobu aut se bude instalovat už za měsíc

Stavební práce na Tesla Gigafactory 3/Gigatovárně 3 v čínské Šanghaji pokračují závratným tempem. Již v květnu by se měla začít kompletovat samotná výrobní linka pro výrobu elektromobilu Tesla Model 3.

Grafika zobrazující finální podobu Tesla Gigafactory 3 v čínské Šanghaji.
foto: Teslarati

Na dalším postupu se v tomto týdnu domlouval Jerome Guillen, prezident Tesla Automotive, s šanghajským primátorem Wu Quingem. Obě strany se navzájem podrobně informovaly a shodly se na předpokládaném čase začátku instalování výrobních linek.

Ta by podle informací místní tiskové agentury měla začít již v květnu, kdy mají být dokončeny první fáze výstavby továrny. Pokud by se tento plán skutečně podařilo dodržet, znamenalo by to pro Teslu i jejího stavebního partnera velký úspěch, jelikož je projekt Gigafactory 3 velice ambiciozní a mnoho lidí shledávalo dodržení termínů výstavby jako zcela nereálné.

Vypadá to tedy, že se Tesla zaměřila především na dokončení zázemí pro stavbu linky a okolní zařízení a příslušenství bude budovat současně s linkou. Zřejmě se jedná o jediný způsob, jak může Tesla naplnit svůj cíl zahájit výrobu elektromobilu Tesla Model 3 v Číně ke konci tohoto roku. Jak budou továrny vypadat po dokončení, ukázala sama Tesla na premiéře Modelu Y.

Během schůzky se diskutovalo také o již dokončených pracích. Ty začaly v lednu tohoto roku a od té doby byla dokončena základová konstrukce a zahájena stavba samotné ocelové konstrukce továrny. Viz. následující video:

Jak řekl Elon Musk během zahajovacího ceremoniálu výstavby továrny, stavba by měla být dokončena již během léta. Již toto tvrzení bylo velice ambiciozní, ovšem čínská strana po dvou měsících prací dokonce prohlásila, že by Gigafactory 3 mohla být dokončena již v květnu.

Důvodem takto rychlého stavebního tempa je především velkorysá podpora projektu ze strany čínské vlády. Přítomnost Tesly je pro Čínu i obráceně velmi důležitá, země je totiž elektromobilitě silně nakloněna. Od výroby vozů Tesla přímo na svém území si slibuje výrazný nárůst prodejů elektromobilů a také tlak na ostatní výrobce, aby co nejrychleji vylepšovaly své projekty.

34 Comments on “Gigatovárna 3 v čínské Šanghaji roste jako z vody, linka pro výrobu aut se bude instalovat už za měsíc”

      1. to sou marný keci dokud tesla nepřestane dělat kraviny a
        to sou marný keci dokud tesla nepřestane dělat kraviny a zlepší kvalitu výroby káry a pozáruční servis nutný nekvalitou určitých komponent…. Měly to být totiž téměř bezservisní elektromobily a jak se tak ukazuje ne všechny PíáR keci byli pravdou ;((

    1. no nic moc, prezentuje Tesláky jako nějakou divnou
      no nic moc, prezentuje Tesláky jako nějakou divnou zfanatizovanou sektu dychtící jen a jen být u tý akciový rellý co nejblíž, vo prachy jim vypadá to de na prvním místě 😉 Ale jinak káry to sou pokrokový to je jasný… díky Elonoj za ně 😉

      PS: Nevíte někdo kdy už konečně budou nový vodvětrávaný kožený Tesla sedačky??

      a proč je teslácká kůže sedačky „jiná“ než kůže evropských sedaček prémijových autodebilek??

      1. Říká se tunel. Tunelům už odzvonilo protože je nahradili
        Říká se tunel. Tunelům už odzvonilo protože je nahradili počítače. Je to rychlejší a efektivnější. Můžou si s tím víc hrát. Nemuselj čekat na výrobu modelu a platit za stavbu a provoz tunelu. Vše se děje ve 3D. U uváděných hodnot odporu vzduchu, Tesla či ílon uváděli že to je to hodnota vypočtená/simulovaná.

  1. off
    Norský majitel Audi etron zrovna zažívá svůj

    off

    Norský majitel Audi etron zrovna zažívá svůj #etrongate, kdy mu po 450 km kára klekla, auto píská a diplej bliká jak vánoční stromeček. Audi prej nemá řešení. Trošku mi připadá, že to komentuje moc barvitě, ale chápu ho, že od Audi očekával něco jiného a za ty prachy chce jezdit a ne čučet na blikající displej.
    Sledujte na https://twitter.com/oyvindstensby/status/1112333410729627648

    Některá Audi e-trone netolerují nabíjení déle než 12 hodin…
    https://www.tek.no/artikler/enkelte-audi-e-tron-taler-ikke-lading-i-mer-enn-12-timer-gar-bananas-med-feilmeldinger/462405

  2. já se číňanům vůůbec nediví, dostali do země
    já se číňanům vůůbec nediví, dostali do země americkou špičku světový elektomobility včetně technologií kde se toho dá hoodně „přiučit“ a tak makaj jak divý 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-gigafactory-3/

    a je to dobře, je potřeba ukázat světu a hlavně západním ropou zdrogovaným imperialistům jaký jsou to idijoti :)))

    novinky.cz/auto/501784-volkswagen-vyrobil-uz-30-milionu-passatu-pred-46-lety-odstartoval-novou-eru.html

  3. Tady je potřeba říct že dokončení stavby se myslí jen
    Tady je potřeba říct že dokončení stavby se myslí jen zastavění určité části pozemku, je to tuším snad čtvrtina, zbytek se bude rozšiřovat později, asi až se jim začnou vracet peníze z výroby a pak se to teprve rozjede ve velkým. Stejně jako původní Gigafactory v Nevadě, kde dosahujou rekordní výroby baterek ačkoli mají zastavěnou taky jen část pozemku a ještě tam nezahájily výrobu aut, akorát tam dělaj motory a ještě nějakou drobnost.

    Ono taky postavit jednoduchou konstrukci jde rychle, ale vybavit to vevnitř, nainstalovat výrobu, všechno otestovat a seřídit, vychytat mouchy (Elon určitě bude chtít výrobu posunout oproti Fremontu zas trochu dál), to trvá daleko dýl. I tak by měli do konce roku začít prodávat seriovou výrobu.

    1. Tady si Tesla v přímém přenosu zkouší jak rychle se
      Tady si Tesla v přímém přenosu zkouší jak rychle se dokáže rozšiřovat. Ukazuje rakovinodinosaurům že dokáže bouchat fabriky jako Baťa cvičky. Rakovinodinosauři si snad uvědomí, že předělávku své továrny (jedné) včetně jejího vyladění nedokážou udělat dřív než bude mít Elon pátou Gigafactory. To jako jak výrobu vozů, tak prioritně výrobu akumulátorů. Nenechat se zatlačit jinými podnikavci do kouta řízeným nedostatkem nejpodstatnější komponenty elektromobilu a to v celosvětovém měřítku. Ono lepit předělávku rychlostí 2,5 vozů za den v garáži je něco jiného než bouchat čistokrevné elektromobily které nehrabou předními koly při mírném sešlápnutí akcelerátoru v každé zatáčce a to v počtu 1000 vozů denně! Ty předělávky s náhonem na přední nápravu a bateriemi za hnanou nápravou jsou fakt k smíchu a je to pouze komplot výrobců vozů s výrobci pneumatik.

      1. Bohužel to tak je, ale nemyslím si, že je to jen rozdíl
        Bohužel to tak je, ale nemyslím si, že je to jen rozdíl mezi demokracií a diktaturou, ale spíše mezi tím, že s každým dotazem se běhá od stolu až k CEO, respektive do Bruselu a zpět.

        Nikdo nechce být odpovědný za něco, tak ve finále radši neuděláme nic. Toto je krásně vidět i v ČR.

        1. Do Bruselu nikdo neběhá. To jsou faktické dezinformace.
          Do Bruselu nikdo neběhá. To jsou faktické dezinformace. Brusel stanovuje cíle a nechává na jednotlivých státech, jak je implementují. Naši úředníci a vlády je bohužel často implementují tragicky a pak to hází na EU.

      2. v Cine tu birokracii maji taky a jeste vetsi,je tam ale rozdil
        v Cine tu birokracii maji taky a jeste vetsi,je tam ale rozdil kdys mas penize a mas jich hodne, a nebo kdys mas zname kteri podporuji tvuj projekt a jsou hodne vysoko aby mohli rozhodovat, pak jsou rpojekty rychle kupredu

        otazkou je, ctel by nekdo tady stat na te strane tech, kteri stoji prave proti te moci ktera tam rozhoduje a umoznuje u nekterych projektu takovou rychlost? kdy vam treba vyvlastni pudu a daji za ni ctvrtinu trzni ceny v miste obviklou? kdy vasi rodine je zakazano to a ono, a radsi prodate nebo povolite ci ustoupite? je treba si uvedomit ze casto v Cine nejsou veci tak ruzove jak nekterym pripadaji

        samozrejme u tohoto projektu to muze bejt vse ciste a super

        1. Čína může půdu dost těžko vyvlastňovat, když
          Čína může půdu dost těžko vyvlastňovat, když veškerou dávno vlastní, a pouze ji většinou na 70-99 let pronajímá.

          Ale na zabrání půdy v minulých stoletích nebyla založena jen komunistická Čína, ale třeba i kapitalistické USA.

      3. Extrémně pomalé povolování staveb v Evropě bylo ze
        Extrémně pomalé povolování staveb v Evropě bylo ze Západu prosazováno schválně, aby obyčejní lidé přednostně dávali své úspory do fondů či bank, a třída finančníků si z půjček na rychlé stavby v rozvojovém světě skrytě přivlastňovala největší část zisků.

Napsat komentář