Mobilní aplikace Moje Praha nově se sdílenými elektrokoly

Nejen pro příznivce (elektro)cyklistiky v hlavním městě jsou od začátku dubna v mobilní aplikaci Moje Praha k dispozici informace o poloze sdílených elektrokol Freebike Praha.

Právě na těchto elektrokolech se Pražané mohou po ulicích české metropole projet od prvního dubna.
foto: Operátor ICT

Mobilní aplikace Moje Praha dále rozšiřuje své služby a obyvatelům a návštěvníkům hlavního města přináší informace o dostupnosti sdílených elektrokol Freebike Praha. Díky aplikaci tak všichni její uživatelé budou mít k dispozici uživatelsky přívětivý přehled, kde se sdílená elektrokola nacházejí či jaký je aktuální stav nabití daného elektrokola.

Tato aktualizace pražské mobilní aplikace je tak dalším krokem k integraci rozličných módů sdílené dopravy v hlavním městě tak, aby uživatelé měli co nejvíce dat k dispozici v jedné aplikaci.

„Aplikace Moje Praha je od svého spuštění koncipována jako produkt, který se bude neustále vylepšovat a bude rozšiřovat dostupné funkcionality. Integrace sdílených elektrokol je tak dalším krokem naší strategie. Do budoucna bychom rádi do této aplikace, určené především všem Pražanům, začlenili i data dalších poskytovatelů sdílené dopravy v hlavním městě, a směřovali tak postupně k systému poskytujícímu kompletní službu městské mobility,“ objasňuje Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, která má v Praze na starosti testování a zavádění inteligentních a inovativních řešení.

Od loňského roku mají uživatelé díky aplikaci Moje Praha přehled o aktuálním dělní na pražských silnicích či přehledné informace v reálném čase o počtu volných míst na nejbližších P+R parkovištích. Data týkající se sdílených kol v Praze jsou integrována do datové platformy hlavního města Prahy Golemio.

„Jsme rádi, že se Operátor ICT rozhodl k integraci naší služby, protože freebike je skutečně inovativním řešením pro moderní město budoucnosti a v Mojí Praze by neměl chybět,“ uvedl Jiří Vrzala, vedoucí vývoje a výzkumu společnosti HOMEPORT, a dodal: „Díky výborné spolupráci jsme neměli žádný problém se zapojením freebiku do stávající aplikace a věřím, že Pražané novou funkcionalitu ocení.“

Nová funkcionalita aplikace Moje Praha v oblasti sdílených kol je důkazem stále se rozvíjející spolupráce mezi hlavním městem a společnostmi provozujícími bikesharing v Praze. Od srpna loňského roku jsou v aplikaci již dostupná data o poloze sdílených kol společnosti Rekola.

Navazování spolupráce s provozovateli služeb sdílených kol v hlavním městě a integrace těchto služeb do jedné platformy napomáhá podporovat intermobilitu v hlavním městě a rovněž přispívá že je to konkrétní věc kterou můžeme podpořit intermobilitu a přispět ke snižování škodlivých emisí ve městě.

Aplikaci Moje Praha je pro Android a iOS ke stažení zdarma. Pro hlavní město ji vyvíjí společnost Operátor ICT, a. s.. Aplikace je volně dostupná rovněž na webu mojepraha.eu.

tisková zpráva

16 Comments on “Mobilní aplikace Moje Praha nově se sdílenými elektrokoly”

  1. FB skupina „Hybrid v Praze není zločin“ jde do
    FB skupina „Hybrid v Praze není zločin“ jde do akce

    „Vážení přátelé, na odkazu níže si můžete stáhnout soubor s připraveným textem, který začínáme od dnešního dne dávat „za stěrač“ hybridním vozům, které potkáme v ulicích našeho města. Jak jsme totiž zjistili, mnoho vlastníků hybridů o rozhodnutí magistrátu zatím vůbec neví a čeká je proto nemilé překvapení. O rozhodnutí magistrátu, stejně jako o naší iniciativě, která se ho pokusí napravit, se proto musí majitelé hybridů co nejdříve dozvědět, čemuž chceme tímto napomoci.

    Věřím že bojujeme za správnou věc, a tou je férové jednání orgánů veřejné moci, v tomto případě našeho města.

    PS: Bude skvělé pokud takto upozorníte i jen jediného majitele hybridu v okolí. Čím více, tím samozřejmě lépe. Vždy však postupujte s maximální šetrností vůči vozidlu!

    PPS: Také dnes, pátý den od zrušení, město na svých stránkách i nadále propaguje volná parkovací oprávnění pro hybridy. Co k tomu dodat?“

    https://uloz.to/!cKUY2mbwV23y/hybrid-neni-zlocin-docx

    1. Držím jim palce
      Pokud už něco zástupci města schválili,

      Držím jim palce
      Pokud už něco zástupci města schválili, tak by měli garantovat nějakou dobu X Let po kterou bude uživatel toto moci využít .
      Měnit pravidla ze dne na den jen snižuje důveryhodnost zástupů města v očích veřejnosti .
      Nehledě na to že Technologie se s kazdou generaci žlepšuje

      Test hybridu Toyota Prius v Římě: většinu cesty ujede na elektřinu
      http://www.hybrid.cz/test-hybridu-toyota-prius-v-rime-vetsinu-cesty-ujede-na-elektrinu

      Test Toyota Prius 4. gen TopSpeed.sk
      https://www.youtube.com/watch?v=GliWrToxmrA

    1. Ale jo, je, když budeš šlapat manuálně:
      Aktivační

      Ale jo, je, když budeš šlapat manuálně:

      Aktivační poplatek: 1,- Kč
      Jízdné: Elektrokolo 2,- Kč/min. Bez motoru je prvních 10 min zdarma. Následně je cena 1,- Kč/min. Lze půjčit pouze 1 kolo.
      Pauzování: 0.5,- Kč/min. Maximální délka pauzy je 60min. Při překročení poplatek 100,- Kč.
      Parkování mimo stanice: V červené zóně není povoleno. V ostatních oblastech parkovací poplatek 25,- Kč
      Parkování ve virtuálních stanicích: zdarma

      viz prague.freebike.com/cenik.html
      Určitě to vychází líp jak koloběžky Lime.

    1. Další presstitut placený ropnou lobby. Takže zdraví lidí
      Další presstitut placený ropnou lobby. Takže zdraví lidí je mu ukradené, hlavní jsou pracovní místa a tím neustálé lití peněz šejkům a Putinovi. EU je zoufale pomalá a nudná, Čína jede. To nebude o tom, že EU něco nařizuje, to bude o tom, že evropské sračkomety a plynoprdy prostě a jednoduše nebude kde prodat, přičemž evropský trh nerozhoduje http://www.hybrid.cz/gigatovarna-3-v-cinske-sanghaji-roste-jako-z-vody-linka-pro-vyrobu-aut-se-bude-instalovat-uz-za-mesic
      A argument „Máme nejčistší auta v historii, říct, že je teď zakážeme, je ideologická zhůvěřilost, EU nás nutí nasazovat baterie tam, kde se to nevyplatí a nebude to užitečné, kritizuje v duelu DVTV redaktor Světa motorů Martin Frei.“ vyvrátí jednoduchý garážový test. Jeho oponent v Duelu má, bohužel pro nás všechny, pravdu „•Neznamená to, že skončí automobilová doprava tak, jak ji známe, kvůli výfukovým plynům ale umírají ročně tisíce lidí, to je národní zdravotní havárie, se kterou musíme něco dělat, oponuje analytik Glopolis Vojtěch Kotecký.“

  2. Tak palec nahoru. Pozitivní je zobrazení obou
    Tak palec nahoru. Pozitivní je zobrazení obou konkurenčních systémů v jedné mapě, zrovna dneska jsem přepínal mezi oběma aplikacemi, tohle bych byl využil. Dopravit se na sdíleném kole k nejbližšímu sdílenému autu už začíná dávat smysl.

Napsat komentář