Škoda ještě letos zahájí předprodej elektromobilu Citigo, na trh půjde příští rok

První sériový elektromobil značky Škoda vyjede na silnice počátkem příštího roku, ještě v letošním roce zahájí značka v České republice předprodej.

Mladoboleslavská automobilka se připravuje na elektromobilní ofenzívu. U svého Zákaznického centra v Mladé Boleslavi otevřela 3 veřejné dobíjecí stanice. Celkem nabídnou 9 parkovacích míst, přičemž najednou lze nabíjet až 6 elektrických vozů.
foto: Škoda

Škoda Auto se připravuje na éru elektromobility nejen ve svých závodech, ale i v jejich okolí. Již loni investovala 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury uvnitř hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi, nyní otevírá 3 veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra.

Vytváří tak podmínky pro elektrifikované vozy značky Škoda, které budou představeny již v letošním roce, ale současně popularizuje téma elektromobility obecně. Majitelům elektromobilů a plug-in hybridů se tak rozšíří počet dobíjecích na Mladoboleslavsku.

„Ve Škoda Auto se alternativním pohonům věnujeme již řadu let a nyní přichází doba jejich postupného rozšiřování,“ říká vedoucí Zákaznického centra Eva Kancnýřová. „Jsme velmi rádi, že můžeme přispět k rozšíření infrastruktury dobíjecích míst, které mohou využívat všichni majitelé a provozovatelé elektrifikovaných vozů na Mladoboleslavku. Věříme, že i tímto způsobem podpoříme rozvoj elektromobility a pomůžeme vyvrátit mýty, které o alternativních pohonech kolují mezi veřejností,“ dodává Eva Kancnýřová.

První veřejné rychlodobíjecí stanice představují teprve začátek, na který navážou další kroky. Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.

Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro automobilku již více než 20 let dodává energii, a ve spolupráci s místní samosprávou chce připravit město Mladá Boleslav na éru elektromobility a přeměnit ho ve Smart City.

Souběžně bude investovat do veřejných dobíjecích míst i v dalších městech České republiky. Významným přínosem pro infrastrukturu bude především přechod autorizovaných prodejních a servisních partnerů značky Škoda na elektromobilitní centra. Do konce roku 2019 budou všichni partneři značky v České republice splňovat standardy pro prodej a servis elektromobilů.

Příchod nových elektrifikovaných vozů Škoda na trh dostává zcela konkrétní obrysy. Už letos uvede mladoboleslavská automobilka první modely s hybridním či elektrickým pohonem. Prvním z nich bude model Superb v plug-in-hybridní verzi, v samém závěru roku bude následovat elektrická verze vozu Škoda Citigo, která se na trhu objeví počátkem příštího roku.

Do závěrečné fáze jízdních zkoušek byla zařazena desítka testovacích exemplářů Škoda Citigo E-Pilot, jež jsou k dispozici vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy.

Testovací prototypy elektromobilu Škoda e-Pilot, což ale není nic jiného, než staré elektromobily Volkswagen e-Up!

Testovací prototypy elektromobilu Škoda e-Pilot, což ale není nic jiného, než staré elektromobily Volkswagen e-Up!
foto: Škoda Auto

Testovací prototypy Citigo E-Pilot již začínají absolvovat první testovací kilometry v reálném provozu a poslouží ke sběru cenných poznatků z jejich každodenního provozu před uvedením finální podoby prvního sériového elektromobilu značky Škoda na trh.

V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériového elektromobilu na koncernové platformě MEB. V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech 2 miliardy eur do vývoje elektrických vozidel a nových služeb souvisejících s mobilitou. Jedná se doposud o největší investiční program v historii společnosti.

tisková zpráva

37 Comments on “Škoda ještě letos zahájí předprodej elektromobilu Citigo, na trh půjde příští rok”

        1. Z Blavy 123 km přes Břeclav do Kunovic u Uherského
          Z Blavy 123 km přes Břeclav do Kunovic u Uherského hradiště, rychlonabíjení na Evmapa.cz. Pak až v Ostravě dalších 137 km mimo české dálnice přes Zlín a Přerov a Nový Jičín 4 hodiny. V Kunovicích prohlídka venkovního Muzea letadel. Po dálnicích to ukazuje stejnou dálku, ale 3,5 hodiny. V Ostravě Vás nabijeme na čezácké, máme přístupové čipy.
          Dá se jet pohodlně se spoustou rychlonabíječek Greenway a ZSE po slovenské dálnici přes Žilinu, ale to je přes 300 km, taky skoro 4 hodiny a navíc spousta nabíjení kvůli rychlosti. Osobně vyzkoušeno s rodinkou Peugeotem Ion ve 2014 a pak Nissanem Leaf 24 kWh opačným směrem o rok později.
          Ale jak píšete, s dětmi je to na zvážení. Leda se domluvit s pořádajícím kolegou a jet rovnou na Pustevny. Vzít to u Vás po dálnici a pak u Bytče doleva přes Makov, hory a hranici. 230 km, 2:45 h. a je tam třeba být kolem 14 hodiny.

    1. Váš příspěvek mne rozesmál. To není nic osobního, jde
      Váš příspěvek mne rozesmál. To není nic osobního, jde jen o neinformovanost.
      Protože VW group již od jara 2014 prodává VW eUP!, což je jedno z malých trojčat VW a CitiGo je druhé. Takže vyměnit samolepicí znaky na volantu, masce a zadním kufru je fakt od Škodovky pokrok. 🙂
      Ano, slibují zdvojnásobit kapacitu baterie, která je stále 18 kWh, ač i u VW eGolf ji od roku 2014 už dvakrát zvedali. Ale prozatím jsme to auto nikdo neviděli. A už stačili posunout výrobu na rok 2020, respektive říci, že produkce a prodej není totéž. Takže vyrábět a předobjednávky budou brát od podzimu 2019, dodání někdy ve 2020.

      1. môže sa stať, že to autíčko bude mať ZÁPORNÚ cenu.
        môže sa stať, že to autíčko bude mať ZÁPORNÚ cenu. napríklad SMART na slovensku mal „základnú cenníkovú“ cenu,k tomu koncern poskytol zľavu 3K€ a sk „štátny príspevok 5k€.
        škodofka by sa mohla plácnoutpreskapsu a trumfnúť dajmlera 😀

        1. Podobně jsem kdysi kupoval Peugeot Ion. Na webech a v
          Podobně jsem kdysi kupoval Peugeot Ion. Na webech a v tištěných materiálech stále tvrdošíjně cena 705 tisíc Kč s DPH, přestože už 2 roky byl na trhu nepoměrně větší a vybavenější Nissan Leaf za 715 tisíc. Pak Ion nabízeli chvíli ve slevě za 550 s DPH. S tím ale přestali, protože se jich naráz prodalo přes 50 za pár měsíců, což překročilo v součtu prodeje za uplynulé roky. Ke mně se dostal za 439 s DPH (včetně 5 leté záruky na všechno navíc), páč šlo o auto neodebrané ČEZem, které už mělo celoplošný ČEZ polep a tak nějak nevěděli, co s ním.
          Tak jsem do těch skoro 300 tisíc slevy šel 🙂

      2. Odpustky se počítají až od příštího roku, takže
        Odpustky se počítají až od příštího roku, takže oficiálně prodávat levná elektroauta před lednem 2020 je nesmysl, ale můžou od podzimu vyrobit už pěknou prodejní zásobu pro chudší část elektronedočkavců.
        Ale problém s velkou cenou nedostatkových baterií bude ještě pár let, takže očekávám, že ten 38 kW model bude pro běžné uživatele aspoň za 600 tisíc Kč, a pro firemní flotily nabídnou auta jasně pod půl milionu s baterií bez několika modulů o konečné kapacitě 20-25 kW.

  1. off
    dinosaury čekají horší časy
    Češi kupují stále

    off

    dinosaury čekají horší časy

    Češi kupují stále méně nových aut
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cesi-kupuji-stale-mene-novych-aut-1357728

    Celosvětový trend poklesu prodejů nových osobních vozidel se projevuje i v Česku. Zatímco od roku 2013 automobilky každoročně prodávaly stále více nových osobáků, loni si meziročně pohoršily. Letos je zřejmě čeká ještě horší rok. V prvních třech měsících se v Česku prodalo necelých šedesát tisíc nových osobních vozů, meziročně o dvanáct procent méně, oznámil Svaz dovozců automobilů.

  2. Kdo si ještě před měsícem myslel, že „uvést na trh“ je
    Kdo si ještě před měsícem myslel, že „uvést na trh“ je to samé jako „začít prodávat“ musí teď cítit, jak byl neskonale naivní. Matně si vzpomínám, že když se o několik měsíců opozdila Tesla M3, byl kolem toho velký mediální humbuk a bylo to vydáváno za známku neschopnosti firmy. Zajímavá změna.

  3. Jakou ofenzívu, co to je za blábol? Vždyť chtěj v
    Jakou ofenzívu, co to je za blábol? Vždyť chtěj v příštim roce prodat jen 2000 zásuvkovejch aut z čehož většina bude ta polopopelnice Superb. Té ofenzíva jako noha. :))))

    jejich vlastní slova

    „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
    https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

    1. Líbí se mi jak chtějí zaříznout své vlastní servisy.
      Líbí se mi jak chtějí zaříznout své vlastní servisy. Automobil do servisu ve kterém nemohu reálně vidět práci paznehta který mi na něj sahá nedám. Ne tak aby mi s ním ještě šibovali kdovíkam. Nasrat pánové. Raději si to opravím sám. Je vidět jak dinosauři pomalu vymíraj. Holt evoluce.

      1. Na kterém obrázku sedí na zadních kolech? Asi koukáš na
        Na kterém obrázku sedí na zadních kolech? Asi koukáš na jinej obrázek, ale tedle spíš sedí mírně na předních než na zadních. Ani mezera mezery mezi koly a blatníky nepomáhají tvému tvrzení. Možná si dojdi k očnímu. 😀

  4. Cena, cena a zase cena… jestli bude pravdivá cena pod
    Cena, cena a zase cena… jestli bude pravdivá cena pod 500tis jak jsme četl včera tuším na idnes, tak už by se to někomu mohlo vyplatit. Jestli k tomu budou mít zaměstnanci nabíjení zdarma, tak věřím, že se jich spousta možná zamyslí…
    Jestli to Škoda bude s BEV myslet vážně se pozná přesně podle toho jakou nastaví cenu a kolik jich vyrobí. Nicméně v úších mi pořád zní to co deklarovali… budeme vyrábět pouze tolik BEV kolik budeme kvuli emisním limitům muset vyrobit.

    1. Jelikož s postupující penetrací elektromobilů se prodeje
      Jelikož s postupující penetrací elektromobilů se prodeje zvyšují i v ČR, pak při konečném počtu lidí v republice pravděpodobně bude klesat poptávka po rakovinometech. Proč by tedy vyráběli rakovinomety když nebudou mít odbyt. No a logicky tedy budou v duchu vyjádření které cituješ klesat výroby i elektromobilů. Takže 2000, 1999, 1998….. Inu nelze jim upřít že mají jasný plán. Také se již těším na auta BYD. Takže se Zemanem hlásám: „Čina rulez“! On si ale asi právě takovouto spolupráci nepředstavuje 😉

      1. Pokud Češi budou mít stále stejný názor na elektromobily
        Pokud Češi budou mít stále stejný názor na elektromobily tak se již těším jak budu kupovat další nyní nový elektromobil do rodiny levněji než zastánci dojezdu ty své rakovinopopelnice. Bude fajn pocit, že mi cenu snižují právě svým postojem a automobilka je nucena mi elektromobil prodat ať to ty rakovinokupce stojí co to stojí.

    1. Škoda prostě neprodává drahé sporťáky, kde jsou
      Škoda prostě neprodává drahé sporťáky, kde jsou luxusní prémie na zrychlení.
      Elektriky měla šanci přednostně nabízet jen irmám zvláště rozvážkovým, nebo prodávat od roku 2020 potřebné počty na snížení emisí CO2 s minimálním ziskem.

Napsat komentář