Toyota odhaluje své technologie a nabízí patenty na elektrifikaci

Toyota zdarma poskytne bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel. A to včetně několika aktuálních patentových přihlášek.

V roce 2015 stanovila Toyota své cíle v oblasti snižování vlastních emisí a nastolila program Toyota Environmental Challenge 2050, jenž zahrnuje skupinu dlouhodobých akčních cílů zaměřených na trvalou udržitelnost, včetně snižování emisí CO2 vozidel a výrobních provozů Toyoty; v roce 2017 oznámila Toyota svůj obchodní plán prudkého růstu elektrifikovaných vozidel za období do konce roku 2030.
foto: Toyota

Zároveň nabídne i zpoplatněnou technickou podporu dalším výrobcům, kteří vyvíjejí a prodávají elektrifikovaná vozidla s využitím elektromotorů, baterií, jednotek řízení energie (PCU), elektronických řídicích jednotek (ECU) a dalších technologií elektrifikace.

Udělením patentů bez nároku na odměnu a poskytováním technické podpory k vlastním technologiím chce Toyota pomoct ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.

„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.

„Pokud bude počet elektrifikovaných vozidel v příštích 10 letech významně růst, stanou se standardem, a my doufáme, že v tomto procesu sehrajeme podpůrnou roli.“

Technologie z hybridů

Bezplatně poskytované patenty představují vyspělé technologie elektrifikovaných vozidel, především technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním elektrickým pohonem (HEV), které pomohly Toyotě zvýšit výkon, zmenšit rozměry a dosáhnout nižších nákladů.

Patenty se konkrétně týkají komponent a systémů, jako například elektromotorů, jednotek řízení energie (PCU) a řídicích systémů. Jedná se o klíčové technologie, které lze uplatnit při vývoji elektrifikovaných vozidel nejrůznějšího typu, jako například vozidel s hybridním elektrickým pohonem, plug-in hybridů (PHEV) a vozidel poháněných palivovými články (FCEV).

Toyota dohromady nabídne cca 23 740 patentů udělených v průběhu více než 20 let vývoje technologií elektrifikovaných aut. Podporované období začíná s okamžitou platností a bude trvat až do konce roku 2030. V případě zájmu o uzavření smlouvy o podpoře se lze obrátit na Toyotu a projednat konkrétní podmínky licencování.

Toyota od ledna 2015 nabízí 5680 patentů na svá vozidla poháněná palivovými články (FCEV). Nyní Toyota přidává cca 2590 patentů souvisejících s elektromotory, 2020 patentů na jednotky řízení energie (PCU), 7550 patentů týkajících se systémového řízení, 1320 patentů na převodovky, 2200 patentů na systémy nabíjení, resp. 2380 patentů na palivové články (celkový počet patentů souvisejících s palivovými články tak dosahuje 8060).

Toyota poradí ostatním automobilkám

Poradenství od Toyoty bude zahrnovat např. pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu. Služby se budou poskytovat na smluvním základě. Další podrobnosti budou poskytnuty zainteresovaným stranám.

Toyota chce podnítit vývoj a tržní prosazování elektrifikovaných vozidel po celém světě, což je otázka, kterou Toyota dlouhodobě považuje za svoji strategickou prioritu. Ekologická vozidla podle automobilky napomohou v boji s klimatickými změnami pouze v případě co nejširšího prosazení a snižování emisí CO2.

tisková zpráva

18 Comments on “Toyota odhaluje své technologie a nabízí patenty na elektrifikaci”

  1. Pro ty koho to zajímá, přidám něco k další generaci
    Pro ty koho to zajímá, přidám něco k další generaci Toyoty Mirai. Myslím, že sem se to hodí.
    ..množství, v jakém by se měl nový Mirai vyrábět, protože i když se dnes vyrábí sériově, jde o velmi manuální výrobu kolem 3 tisíc vozů ročně. Nová generace by se měla vyrábět v desetinásobném objemu…
    …U jízdních parametrů bude klíčové, že by nová generace Mirai měla ujet místo dnešních 500 až 600 kilometrů na jednu nádrž až 1 000 kilometrů….

    czechcrunch.cz/2019/04/sef-toyoty-martin-peleska-budoucnost-je-v-elektromobilech-ale-na-vodik-je-chyba-vyvijet-jen-baterie/

  2. Dovody su cisto ekonomicke co znamena za investicne
    Dovody su cisto ekonomicke co znamena za investicne spolocnosti konence chapu ze schvaleny patent negarantuje jeho funkcnost. V praxi sa totiz hodnota firmy umelo navysuje patentami ako priklad firma OXIS energy ktora v case bankrotu mala viac ako 20 aktivnych patentov na litiove baterie a predsa poziadalo o ochranu pred veritelmi. Mam zatial iba jeden patent ale viem ze bez ucasti autorov patentu sa vysledky nedaju len tak lahko replikovat takze Toyota si uvedomila ze rastuce financne naklady za udrziavace poplatky uz nemaju zmysel.

    1. Toyota bude ještě nějakou dobu v pohodě, má s hybridy
      Toyota bude ještě nějakou dobu v pohodě, má s hybridy náskok a nemusí honem dohánět jako ostatní. Voni to pojedou superpragmaticky na jistotu. I v Číně jsou napřed, tam už pár let vyráběj 2 elektroauta a sotva o tom někdo ví. Jediný co je rozhodí bude náhlá disruptivní změna, kterou dinosauři tak rádi ve svých zlatých klecích vytěsňují ze své reality. 🙂

  3. Toyota by nejvíce pomohla elektrifikaci, kdyby vyrobila
    Toyota by nejvíce pomohla elektrifikaci, kdyby vyrobila elektromobil na úrovni Tesla Model 3 a cenovkou kolem 500tis. Tohle je jen plácání do vody. Makej Toyoto ať přežiješ rok 2030. I ve VW už makají a myslím, že přežijou. Sice se jim FAKT NECHCE ty EV vyrábět, ale MUSÍÍÍÍ 🙂 Škoda bude dalších 5 let vyrábět hlavně spalováky, tím jí VW utlumí a pak možná zase povstane z umírajících. Jen když budou ve Wolfsburgu chtít 🙁

    1. Já ani tak tak elektromobil na úrovni T3
      Já ani tak tak elektromobil na úrovni T3 nepotřebuju.
      Stačí mi klidně něco ve stylu Hyndai i20-30 s baterkou tak 40-50kW a cenou do 550 tis.
      V tomto případě bych přemýšlel i o pořízení fungl nového auta.
      Protože u elektromobilu vidím smysl si koupit nové auto. U spalovacího mě to nějak neláká, protože to člověka stojí akorát dalších xx tisíc na nutných servisních prohlídkách.

      1. Jenže s Hyundai i20-30 nenabijete výkonem 120kW (15km/min) a
        Jenže s Hyundai i20-30 nenabijete výkonem 120kW (15km/min) a nevytopíte interiér teplem z baterie. To je ten zásadní rozdíl mezi Tesla Model 3 a ostatními. Jedině s Tesla Model 3 můžete jet rozumně, s rodinou na dovolenou a mít ho jako první a jediné auto v rodině. Všechno ostatní je vopruz při delším cestování.

Napsat komentář