Před vstupem do éry elektromobility vyzkouší značka Škoda ve spolupráci s vybranými zákazníky testovací prototypy využívající současnou techniku použitou ve voze Volkswagen e-up! pod názvem Citigo E-Pilot.
foto: Škoda
V rámci pilotního projektu nyní značka Škoda nabídne vybraným zákazníkům a institucím v České republice zapůjčení testovacích prototypů postavených na základě stávajícího provedení modelu Volkswagen e-up! pod názvem Citigo e-Pilot.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda chystá levný elektromobil na úrovni Fabie; spustí vzdělávací program Škoda ePilot
Cílem projektu je získat ještě před zahájením sériové výroby elektrické verze modelu Citigo od potenciálních zákazníků a zájemců o alternativní pohony informace o tom, jak se vůz a tato technologie osvědčily v běžném provozu.
Deset vozů Škoda Citigo e-Pilot s čistě bateriovým pohonem budou používat vybrané firmy, fleetoví zákazníci a státní instituce. Česká automobilka tak chce ještě před zahájením sériové výroby a uvedením finální podoby vozu získat konkrétní reakce a cenné podněty od budoucích zákazníků, kteří si vůz důkladně otestují v každodenním provozu.
Senzory ve všech testovacích vozech budou zaznamenávat důležitá data, jako například vnější teplotu a teplotu ve voze, zrychlení apod. Veškerá data budou automaticky přenášena do technického vývoje značky Škoda, kde se budou vyhodnocovat. Tak lze získat cenné informace o využití vozu, kromě toho se dá také sledovat zatížení baterie v každodenním provozu nebo zatížení elektrické sítě při dobíjení.
Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika, říká: „V roce 2019 vstoupí ŠKODA do éry elektromobility a do konce roku 2022 uvede deset elektrifikovaných modelů. Než se elektromobily dostanou do sériové výroby, chceme získat zpětnou vazbu od našich zákazníků. K tomu nám poslouží právě tato testovací flotila, která bude křižovat naše silnice v příštích několika měsících. V rámci projektu Škoda Citigo e-Pilot budeme testovat řadu služeb, souvisejících s bateriovými elektromobily, abychom byli na konci letošního roku dokonale připraveni na zahájení předprodeje prvního sériově vyráběného elektrického vozu značky ŠKODA,“ uzavírá Luboš Vlček.
Sériová výroba modelu Citigo s ryze elektrickým pohonem bude zahájena v posledním čtvrtletí letošního roku. V příštích čtyřech letech rozjede Škoda Auto největší investiční program v dosavadní historii podniku a investuje zhruba 2 miliardy eur do elektrifikace a digitalizace.
Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, z nichž více než 10 bude zcela nebo částečně elektrifikovaných. Již od začátku roku 2020 budou všichni obchodní partneři značky Škoda v České republice disponovat v rámci svých provozoven a servisů dobíjecími stanicemi, čímž aktivně přispějí k výraznému rozšíření dobíjecí infrastruktury v jednotlivých regionech České republiky.
off
Okénko do historie:
6. 10. 2009
Hrozba z koncernu před
off
Okénko do historie:
6. 10. 2009
Hrozba z koncernu před 10ti lety:
Bacha Teslo, Audi ti natrhne prdel!
WATCH OUT, TESLA, AUDI’S E-TRON IS COMING
https://www.wired.com/2009/10/audi-etron/
Už chápete proč je VW k smíchu? Uběhlo už 10 let a oni ještě ani pořádně nezačali! Jediný co mezitím opravdu stihly byl Dízlgejt :))) Tesla Roadster je někde u Marsu a o starém Audi e-tron na základě R8 dneska nikdo neví že vůbec existovalo! :)))
Tak to je sila!
Tak to je sila!
Nič nerobili, lebo čakali (a očakávali) kedy konečne tá
Nič nerobili, lebo čakali (a očakávali) kedy konečne tá zlá Tesla skrachuje. A tá potvora nič 🙂
Tak preto sú teraz vprdeli. Nemajú ani baterky, ani skúsenosti.
e-UPu. Ten má aktuálně 18,7kWh baterii, ovšem na podzim
e-UPu. Ten má aktuálně 18,7kWh baterii, ovšem na podzim už to bude jinak. Trojčata dostanou baterie s kapacitou 37,7 kWh. To je víc, než má v současnosti elektrický VW Golf, který je o dvě automobilové kategorie výš. Taková zásoba elektřiny už má vystačit Citigu nebo Mii na slibovaný dojezd kolem 270 kilometrů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/magazin/skoda-citigo-elekltromobil-seat-mii.A190325_130237_automoto_fdv
Uvěřím, až uvidím a sáhnu si a budou na salonech k
Uvěřím, až uvidím a sáhnu si a budou na salonech k prodeji. Těch slibů už bylo nepočítaně.
Snad to celé neskončí jako
Skoda Octavia Green E
Snad to celé neskončí jako
Skoda Octavia Green E Line
https://www.youtube.com/watch?v=tJ_3wHNhkGM&t=425s
Proč se nezeptají zákazníků kteří už e-up mají jako
Proč se nezeptají zákazníků kteří už e-up mají jako já skoro 5roků
a najeto 45000 km. A to už nějaké zkušenosti mám.
Proč to musí dávat na zkoušku vybraným zákazníkům.
Je to nějaké divné.
Protože nic takového skutečně nepotřebují. Tohle je PR,
Protože nic takového skutečně nepotřebují. Tohle je PR, marketing. 🙁
Říká se tomu greenwashing. Nalakujou se na zeleno a kaděj
Říká se tomu greenwashing. Nalakujou se na zeleno a kaděj i zelený houna, jen aby lidi přesvědčili jak strašně moc to myslej planetou dobře. :)))
Jaký je reálný dojezd?? Na dálnici, mimo dálnice a v
Jaký je reálný dojezd?? Na dálnici, mimo dálnice a v zimě. Nějaké závady, nedostatky?
Po dálnici jsem ještě nejel ale po okreskách v létě s
Po dálnici jsem ještě nejel ale po okreskách v létě s lehkou nohou na
akcelerátoru dosahuji v průměru 10kWh/100km. Dojezd 160km.
V zimě jezdím jen na nákupy a dojezd asi 100 až 120 km.
Protože na autě není co opravovat tak nemám žádné závady.
Sám jsem zvědav jak dlouho vydrží brzdové destičky, protože auto brzdí většinou rekuperací (elektromagnetem v motoru).
Mám najeto 45000km.
To jsou mnohem lepší čísla než sem zatím viděl,na
To jsou mnohem lepší čísla než sem zatím viděl,na jakých trasách takovou spotřebu, zejména v zimě, dosahujete?
Protože nemáte kompletní telemetrii, kterou ta auta mají,
Protože nemáte kompletní telemetrii, kterou ta auta mají, aby si zjistili, jestli sim sedí všechny simulace a sbírali dál data o provozu. Zkušenosti povídavé si sice můžou vyslechnout, ale nejde s nimi dál exaktně pracovat.
V podstatě dělají pilotem, to, co dělá Tesla ve všech autech a následně na základě vyhodnocení těchto dat zákazníkům auta „zlepšuje“ – pro odborníky omezují předem nastavené ochrany, protože se prokázalo, že byly příliš přísné.
Presne to me pri cteni clanku napadlo. Kdyby slo alespon o
Presne to me pri cteni clanku napadlo. Kdyby slo alespon o upne novy model auta, ale vzdyt je to proboha e-up, kterych se davno po silnicich prohani spousty. Tak co je tohle zase za saskarnu?
Klasická koncernová (a vůbec spalovací) masírka to je,
Klasická koncernová (a vůbec spalovací) masírka to je, nic jiného. Nemáme baterky, díly, linky, prodané spalováky a já nevím co ještě, tak to nedáme na autosalony, ale jen do zkušebního provozu vybraným zákazníkům. Na salony za půl roku, možná. To dělají všechny spalovací automobilky už roky. Jen jim to veřejnost, masírovaná Iděsem a podobnými sračkomédii na úrovni Blesku, stále žere. Co se dozvídám od lidí, tak to jsou jen tyhle bláboly. Na Amperu zase se borec rozplýval, jak si na podzim koupí elektromobil Škoda a příští rok do firmy taky. Naiva.
Je to fakt smutný. Měli by se páni kravaťáci z koncernu
Je to fakt smutný. Měli by se páni kravaťáci z koncernu zajet podívat do Tesla prodejen na ten mumraj, kolem trojky. Možná tváří v tvář by se jim konečně rozsvítilo.
Protože vy to už vyzkoušené v podstatě máte.
Dvakrát
Protože vy to už vyzkoušené v podstatě máte.
Dvakrát větší baterka se začne vyrábět až na podzim, teď dávají firmám zkoušet teprve malobaterkáče, s tím ať si představují dvojnásobný dojezd.
Škoda nepotřebuje testovat to auto, ale zájem zákazníků
Škoda nepotřebuje testovat to auto, ale zájem zákazníků především firemních. A ti potřebují při uvažování větších objednávek testovat model minimálně týden někde i měsíc.
off: fosil čuchá kšefty v rusku ;)) tam kde jiní končí
off: fosil čuchá kšefty v rusku ;)) tam kde jiní končí medvěd 2019 začíná :))
e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/daimler-otevrel-pod-dohledem-putina-svou-prvni-tovarnu-v-rusku-1357733
„zapůjčení testovacích prototypů postavených na
„zapůjčení testovacích prototypů postavených na základě stávajícího provedení modelu Volkswagen e-up! pod názvem Citigo e-Pilot“
TÝJO TADY MĚ NĚCO ZAČÍNÁ SMRDĚT :)))
hybrid.cz/rodina-prevzala-k-testovani-elektromobil-skoda-octavia
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
Tak z tohoto projektu 10ks elektromobilů se asi všichni
Tak z tohoto projektu 10ks elektromobilů se asi všichni posero.u ale smíchy. Zjišťovat obecně známé informace např. zatížení el. sítě při dobíjení… co tam pracuje za dementy?
natahovágn politika !! :)) z roku
natahovágn politika !! :)) z roku 2011…
auto.cz/skoda-octavia-green-e-line-elektrokombi-vyjedou-do-testovaciho-provozu-jeste-letos-58755
to skončilo roku 2013 takhle :)))
auto.cz/skoda-neplanuje-elektricke-nebo-hybridni-automobily-74587
Tak to je fakt k smíchu 😀 V době, kdy už některé
Tak to je fakt k smíchu 😀 V době, kdy už některé automobilky 5 let prodávají elektromobily, STARTUP TESLA se proměnil ve velkou automobilku, chtějí něco testovat? Navíc testovat s nákupní taškou CitiGo? No to je fakt ubohost. Kdyby chtěli vstoupit do elektromobility autem jako je Tesla Model 3, na kterém intenzivně pracovali 3 roky, zatímco ostatní automobilky prodávali předělávky typu Nissan Leaf a eGolf tak OK. Testovat mají dojezdy kolem 300km na dálnici a rychlonabíjení. To je budoucnost. Testovat městské vozítko? Tohle je fakt k popukání nebo spíš k pláči.
Ale oni přece musí otestovat jestlim na tom Folcwágenu VW
Ale oni přece musí otestovat jestlim na tom Folcwágenu VW e-up! vydrží nalípnutá samolepka Škoda. Co kdyby jim ulítla? To není žádná sranda :)))
Dinosauři s pomalým mozečkem, brzděj co to dá.
Nebrzdí. Čekají na vládní podpory…. jenže Tesla jim
Nebrzdí. Čekají na vládní podpory…. jenže Tesla jim malinko vypaluje rybníky jak v USA, tak v EU i v Číně.
V Rusku se snaží alespoň něco ukázat.
https://autoreview.ru/news/novyy-sedan-volkswagen-e-lavida-operativnoe-vmeshatel-stvo
nálepky predsa majú dávno otestované – ak drží na
nálepky predsa majú dávno otestované – ak drží na motore, tak by mala držať na kapote.
jj :)))
youtube.com/watch?v=9keB8luTHRo
jj :)))
youtube.com/watch?v=9keB8luTHRo
:-))
:-))
no prodávají no, ale jaké? Nějaké hnusné předražené
no prodávají no, ale jaké? Nějaké hnusné předražené popelnice, škodovka má zákazníky co kupují poměrně velká a praktická auta v průměru kolem 600 tis. kolik je takový EV na trhu co? Žádné !!!!
Vůbec nejdražší škodovky se prodávají lehce přes mega a škodovka na nich má velký zisk, kdyby dělala EV v téhle podobě tak se dostane do úplně jiné cenové kategorie, do kategorie prémiových vozů a nikdo by ji nekupoval, navíc i za tuto cenu by nevydělala zdaleka tolik
Bravo.
Úplně mi sebral slova.
Oni chtějí v roce 2019 po X
Bravo.
Úplně mi sebral slova.
Oni chtějí v roce 2019 po X letech, kde jezdí po světě #XY EV’s a tak strašně nenáviděná americká auta a už vůbec „tragická“ Tesla se stává pomalu nejprodávanějším autem na jakémkoliv trhu, kam „vleze“, naše čupr dupr domácí automobilka chce do konce roku 2019 (!) testovat (!) s 10ks (!!!) vagínoviny typu zatížení sítě a další šaškárny…
Vážení,jdu „blejt“.
Projděte si, vy šašci, pár dat od 2012 (je-li pro vás internet problém, pošlu), kdy byl Model S totální nesmysl a celá Tesla (že se hodně změnilo stran tradičních fosil dinosaurů…) jen pro smích.
Projděte si progres ohledně dobíjecí infrastruktury (250kW a 15-30 minut pro M3 a Y), systém 4 a více stanic v jednom místě po celé Evropě (a ne dotovaný dementní slibotechna ČEZ – v roce 2012 budeme mít 150 rychlodobíjecích stanic, bla bla bla) s jednou 50kW stanicí po X letech, hurá máme, jo ona zrovna nefunguje, jéje, tak jeď o 286km dál, tam máme taky jednu, dejte pokoj….) a dál budují i letos 50kW stanice páč dotace… Jakože projekt 130 mega na 125 stanic? (dobře, tyto snad nebudou 50kW)… RUF*kidding me?
Projděte si data, dojezdy a hlavně reálné (i při 150km/h) testy, data baterií po i 560 tisících km (za 2 roky, jen supercharging a baterka kolem 90%, neke) … Ta data tu dávno jsou, vy to nemusíte znovu zkoušet a pindat!
Vám to řeknu, nemusíte vy inženýři testovat 3/4 roku. Těch vašich 10 kousků „přetíží síť“ cca 37kW, neb budou zapojeny všechny kousky na 230V naráz… Temelín to asi nedá. Ať ta Tesla prodává (a vážně jim přeji, neb to odvětví změnili kompletně a ani po 10 letech zde není nikdo, kdo by to dělal stejně či lépe) 5,6,7,10.000 kusů měsíčně zatímco vy budete testovat 10ks celý rok 2019…. Vážení, já chápu, že je teprve 21. století, ač to u nás kolikrát není vidět, dohledat informace je v době internetu oooobr problém a tak dále. V Číně mají fungujících 16.000 autobusů v 1 městě, u nás se testují i 2 v jednom městě už 3 roky… Ty woe… Samý PR pindy, samý koncepty, sliby… Chlapci, skutek utek… A vůbec, mohl bych tu vyprávět dále, ale radši půjdu něco dělat, protože jinak bych se fakt z těch keců musel p****t.
Zdravému rozumu zdar, Tesle poklona a těm našim VW rakovina pobočkám? Jděte víte kam, méně kecat a více dělat. Bye
Je to uz ta 38 kWh baterka pro 270 km WLTP dojezd?
Je to uz ta 38 kWh baterka pro 270 km WLTP dojezd?
Není. Je to jenom eUp se znakem Škodovky a s telemetrií
Není. Je to jenom eUp se znakem Škodovky a s telemetrií uvnitř, nic víc. Větší baterka přijde až s opravdovým elektrickým Citigo.
Bojím se, že elektromobilitě v ČR dělají medvědí
Bojím se, že elektromobilitě v ČR dělají medvědí službu. Měl jsem tu čest si více či méně dlouhodobě vyzkoušet několik EV. Mezi nimi i VW E-UP. Je mnoho aspektů, které se dají srovnávat, a některé se srovnávat prostě nedají, ale každopádně VW E-UP je jako EV na chvostu výběru. To původní určení platformy pro spalovací motor dělá své. Kupříkladu soustava odpružení náprav. Hmotnost karoserie je totožná, takže rozdíl je v hnací jednotce a palivu. Konstrukce na hmotnost spalovacího motoru, nádrže s benzínem není stavěná na hmotnost baterie. Když v tom jedete sami, je to jako když ve spalovací variantě jedete ve třech (až čtyřech). Prostě je tam 200kg stále navíc. Nemá to vliv na dynamiku, tu musím přiznat, že elektromotor dodává dostatečnou, ale náprava tím trpí a při městském provozu (kde jinde by měl mít E-UP uplatnění) kde jsou díry, kanály a retardéry co pár stovek metrů odhaduji životnost odpružení na pár desítek tisíc kilometrů.
Prostě je na tom znát, že je to přestavba a nebylo to zamýšleno jako elektromobil.
E-City GO bude mít jistě stejné neduhy, a v nezkušené komunitě (což je většina řidičské populace) bude jistě vyvolávat zbytečně negativní postoje k EV.
Tesla Bjorn si ho zrovna kupuje pro svou drahou polovičku 🙂
Tesla Bjorn si ho zrovna kupuje pro svou drahou polovičku 🙂
No jo Bjorn si to možná může dovolit, ale já peníze
No jo Bjorn si to možná může dovolit, ale já peníze můžu vydat jen jednou, a za E-UP by to tedy nebylo.
Poměr cena výkon byl podle mne prostě špatný.
Když už za to mám dát přes půl milionu (a možná i něco ke třem čtvrtinám), tak už si raději počkám na nějakou skutečnou EV platformu.
Ať už to bude Honda Urban City (nebo jak tomu teď říkají), nebo Třeba NEO, a i ten ZOE byl lepší (a to jsem měl tu starší verzi). V podstatě byl lepší i E-Smart ač nemá zadní sedadlo. Jenže do E-UPu dozadu dospělýho (čecha – čínana možná jo) nedostaneš (je to tak na děti) a kufr byl stejný – ovšem jeho velký výhodou a předností je snadnost parkování (kolmo k obrubníku), tu E-UP postrádá. Jediný co bylo provedením a výkonem horší byly trojčata, jenže zase za třetinovou cenu… takže taky otázka – když to budu brát oblíbeným poměrem cena / výkon – tak při třetinovém poklesu ceně, to rozhodně nebyl třetinový pokles výkonu.
No ale eUp taky je malé auto do města, tam snad nikdo
No ale eUp taky je malé auto do města, tam snad nikdo příčetný nebude vozit vzdu dospělého, ne? 🙂 To je auto tak pro jednoho až dva lidi a do zádu a do kufru max. tak nákup. Je potřeba užívat věci (i auta) k účelům, pro které byly stvořeny a ne z nákupní tašky chtít rodinný vůz. Na to si kupte min. eGolf nebo něco v podobné (ideálně větší) velikosti. Jo… ono je to drahé? No bohužel, EV jsou drahá.
A trojčata jsou za třetinovou cenu než eUp? Jako nový se prodává tuším něco přes 600 tisíc. To jako, že trojčata jsou jako nová za cca. 200 tisíc? To asi ne. Pokud myslíte ojetinu, tak eUp z 2013 se prodává kolen 11500-13000 eur. Za kolik je ten iOn, za třetinu? To by bylo tak 100-120 tisíc. To bych za tu cenu snad i bral, kdybych to měl kde parkovat, na zkoušku 🙂
Trojčata už bohužel nová koupit nejde. 🙁 a ojetý E UP
Trojčata už bohužel nová koupit nejde. 🙁 a ojetý E UP jsem ještě neviděl, takže jsem neznal cenové relace, děkuji za informaci.
K tomu využívání. Vúbec jsem nečekal výkon rodinného auta, ba naopak. A právě k účelu približovadlo do města mi ta zadní sedadla přijdou zbytečná. Používám dvoumístné auto a tohle nemělo nic navíc a jen to ztratilo možnost parkovat kolmo k chodníku.
Mýlíte se. ČR není EU. Zero a Ion ano/ne, iMiev ano. Když
Mýlíte se. ČR není EU. Zero a Ion ano/ne, iMiev ano. Když se podíváte po cizích serverech, tak Zero a Ion se nabízejí jako ojetiny, ale sem tam jako nejeté předváděcí s nájezdem 10 km atp. a nabídkou, že budete první majitel. iMiev se prodává třeba v Rakousku normálně https://www.mitsubishi-motors.at/i-miev/.
Ani nevíte, jak jste mne potěšil, že jsem se mýlil a
Ani nevíte, jak jste mne potěšil, že jsem se mýlil a některé z trojčat je stále možné sehnat nové. Zejména je dobře, že mezi sehnatelnými je iMiev. Náš Ion už sepisuje závěť, takže do dvou (tří) let budu muset řešit čím ho nahradit, a když teď vím, že se dá objednat NOVÁ iMiev, mám rozhodování o něco těžší – už jsem totiž byl hodně nakloněn Sionu od Sono motors či ZOE, ale u obou mi vadí ta politika pronájmu baterie. Takže tomu na paty šlapala Honda Urban City, která asi bude dobrá (možná i hodně dobrá), ale nějak mi ten retrodesign nepadl do oka. Takže teď si do výčtu přidám iMiev, a počkám kam dopadne cenovka ID NEO.
Sepisuje závěť? Baterka odchází do věčných lovišť?
Sepisuje závěť? Baterka odchází do věčných lovišť?
Tak nějak, ale už i ostatní karosářské díly mají své
Tak nějak, ale už i ostatní karosářské díly mají své odslouženo. Už při koupi byl celkem ojetý, ale levný (jsem třetí majitel). Je to kousek z roku 2011.
Dnes (letos) ještě těch 100km / nabití reálného dojezdu dá (bez topení či klimatizace), ale když jsme před třemi lety kupovali, dal 120km (a při velké pečlivosti 125km).
Pokud bude degradace pokračovat stejným tempem, tak to budu muset do tří let řešit, protože denní nájezd máme cca 70km a nechci jezdit na hranu dojezdu.
Co já vím, tak i u vás se dají zjistit napětí
Co já vím, tak i u vás se dají zjistit napětí jednotlivých článků z BMS. Podle toho by se dalo určit, které jsou špatné, respektive jestli jde o degradaci celé baterie nebo jen některých článků a ty vyměnit. Postup je snadný, vybijete auto do nuly a pak načtete napětí jednotlivých článků. Ty s nejnižším napětím jsou na tom nejhůř.
I Bjorn to koupil jako ojetinu.
I Bjorn to koupil jako ojetinu.
Udajně za 90 000 Nok čili 240 000 Kč což mi připadá
Udajně za 90 000 Nok čili 240 000 Kč což mi připadá nějak málo.
Vitej v Norsku.
Vitej v Norsku.
Na tipcars.com dnes najdete E-Golfy za 530-590tis. Najeto od
Na tipcars.com dnes najdete E-Golfy za 530-590tis. Najeto od 12tis.do 50tis.km což je poloviční cena nového e-Golfa. Stojí tam a není o ně velký zájem. Určitě se občas nějaký prodá, ale žádná hitparáda se nekoná. 240tis.za E-Upa je to rovněž polovina. Nepřijde mi to moc.
Za 240tis. bych o něm taky uvažoval jako druhé auto. Jen garáž nemám nafukovací a parkovacích míst je stále méně a méně i na vesnicích.
Kde vidíte eUp za 240? Já na tipcars vidím dva kusy,
Kde vidíte eUp za 240? Já na tipcars vidím dva kusy, úplně nový za 600 a z 2017 za 460, nic jiného. V DE jsou od 11500, reálně tak kolem 12-13 tisíc, to je min. 300 tisíc a to jsou r. 2013.
Za 240 budete muset do Norska. 🙂 Ja nepsal, že ho na
Za 240 budete muset do Norska. 🙂 Ja nepsal, že ho na tipcarsu mají.
No když jste psal o eGolfech na tipcars a pak hned o eUp bez
No když jste psal o eGolfech na tipcars a pak hned o eUp bez toho, abyste řekl, že myslíte Norsko… tak to je pak těžko pochopit jak jste to myslel 🙂
Trojčata za třetinovou
Trojčata za třetinovou cenu?
mitsubishi-motors.at/i-miev/
Miev stojí 30.000€ , to Citigo má být do 500 tis.Kč , 20.000€ s 2,5x tak velkou baterkou.
Nemám nic proti trojčatům sám vlastmím Miev, ale myslím že to Cicigo bude kup jak blázen a na firmu s dodací už vůbec.
Mám info ze škodovky že budou ty auta dotovat, protože jim ušetří na flotilových emisích,ale musejí nově ty EV opravdu prodat. Za jednou EV mohou pak prodat 10 nademisních spalováků.
Z každého dají 30 tis na dotaci pro EV a vymalováno.
Myslím že příští rok to bude nejprodávanější EV u nás, možná jich za rok uvedou na trh více, než je nyní registrováno EV všech značek za celou krátkou elektrickou historii.
Za předpokladu, že se iMiev prodává Nový za tuto cenu
Za předpokladu, že se iMiev prodává Nový za tuto cenu (vůbec jsem netušil, že se ještě dají sehnat – ale Radovan mi to též potvrdil). I když je tam napsáno, že momentálně nedostupné, ale zřejmě se dá objednat.
Pokud se ta cena potvrdí (a to se dá očekávat, že bude stejná s E-UP), tak by to samozřejmě z hlediska financí byla lepší varianta.
No myslím že za ty peníze to je reálně neprodejné auto,
No myslím že za ty peníze to je reálně neprodejné auto, ale výroba běží, protože Mitsubishi to má jako testovací laboratoř pro svůj plug-in hybrid kterého prodává mraky.
Sám mám Miev model 2016 s Full led světlomety schodný jako na tom rakouském webu. S novými bateriemi na 5000 cyklů cca 500 tis. Km
Koupil jsem ho jako roční 9500 Km za 300 tis. ze Švýcarska víc bych za něj nedal jsem spokojen.
Pokud bude cena do 500 tis s dph jak Škoda slibuje, tak to je přece výrazně méně než 30€ to je nějakých 780 tis.
Není to blbost?
Já můžu srovnávat jen e-Up a sesterské
Není to blbost?
Já můžu srovnávat jen e-Up a sesterské CityGo, ale nepřešel mi nějaký zásadní rozdíl v chování odpružení. U e-Golfa si VW dal tu práci, že konstruoval uložení elektromotoru s ohledem na jeho možné vibrace – spektrum je však úplně jinde, než u spalovacího motoru. Vše s ohledem na klid a ticho v kabině. Nevěřím, že by nechali auto na stejných pružinách a tlumičích, když má navíc trakční akumulátor… Ostatně pro to, aby se dal umístit do podlahy se měnila celá koncernová platforma. Předchozí generace to svojí tuhostí neumožňovaly.
off
„Rok 2019 je v 124leté historii automobilky Škoda
off
„Rok 2019 je v 124leté historii automobilky Škoda naprosto mimořádný… reálně začíná pro tradiční domácí automobilku éra elektromobility.“
No když váš majitel udělá celosvětový průser s emisema, tak už vám pak nic jinýho nezbude než začít s „novou érou“ a prodávat to lidem jako fenomenální přelom :-))))
Jakej průser prosim tě? VW neustále rostou prodeje, průser
Jakej průser prosim tě? VW neustále rostou prodeje, průser neprůser, všechno mají v rukách pouze politici, především ti v číně, nyní se probrali a začali tlačit na pilu, kdyby netlačili žádné EV by se tu nedokázaly prosadit, bylo by to všechno daleko pomalejší
Ale přece žádnej, voni strašně rádi vyhoděj 30 milijard
Ale přece žádnej, voni strašně rádi vyhoděj 30 milijard dolarů jen tak z pérdele, to je pro ně kapesný. Strašně rádi vykoupěj zpátky statisíce rakovinometů za 25 milijard $ a nechaj je všem na očích hnít v autokoncentrákách. Klidně si nechaj zavřít svýho americkýho manažera Olivera Schmidta otce rodiny, ať si shnije v americkým lapáku a zaplatí pokutu 400 000 $. Klidně si nechaj zavřít svýho korejskýho manažera, šéfa Audiny, konstruktéra Porsche. Co je jim po nich, to přece není žádnej průser, když se sypou penízky.
Hlavně si ty růžový brejle nesundavej :)))
ANALÝZA: Auta
Hlavně si ty růžový brejle nesundavej :)))
ANALÝZA: Auta se přestávají prodávat a bude hůř, začíná hladovka
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prodeje-aut.A181225_184030_automoto_fdv
Automobilky vsadily miliardy na Čínu, teď se o své peníze bojí. Prodeje už sedmý měsíc za sebou klesají, splnit cíle bude mít problém i Škoda
https://archiv.ihned.cz/c1-66485190-automobilky-vsadily-miliardu-na-cinu-ted-se-o-sve-penize-boji-prodeje-uz-sedmy-mesic-za-sebou-klesaji-splnit-cile-bude-mit-problem-i-skoda
Evidentní jak moc jsou pozadu a ještě to hlásí do světa.
Evidentní jak moc jsou pozadu a ještě to hlásí do světa. Tohle přeci mohli dělat už od roku 2012 kdy měli elektrickou Škodu Octavia.
Elektrickou skodu octavia nikdy nemeli – kusova predelavka je
Elektrickou skodu octavia nikdy nemeli – kusova predelavka je pro to naprosto nerelevantni….
Ty informace měl mít už dááávno posbírané VW a předat
Ty informace měl mít už dááávno posbírané VW a předat je v rámci koncernu Škodovce, Seatu atp.
Jak předat?? Prodat je Škodovce za ty dvě miliardy Euro o
Jak předat?? Prodat je Škodovce za ty dvě miliardy Euro o kterých se tu píše. Někdo ten průser s emisema zaplatit musí. A Škodovka je asi má, tak je dá. Musí, páč je jejich.
Kolonie v moderním významu jako území, která „mateřská“ země obsadí, trvale ovládá svými úředníky EU a hospodářsky vytěžuje.
no jasný ale běžné testování trvá roky, tady se jedná
no jasný ale běžné testování trvá roky, tady se jedná o pár měsíců, škodovka bude mít trochu jiné parametry hlavně větší baterii než e-up takže krátké testování je zřejmě nutné
Nerelevantní právě je, že udělali jen jednu místo aby
Nerelevantní právě je, že udělali jen jednu místo aby jich už tenkrát udělali víc a testovali 7 let místo toho teď budou testovat 7 měsíců.
Těch elektrickejch Oktávek vyrobili minimálně 10.
Těch elektrickejch Oktávek vyrobili minimálně 10. Elektrickou výbavu to převzalo z eGolfu.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/video-elektricka-skoda-octavia-jezdi-paradne-ceka-se-ale-na-baterky.A120113_161519_auto_testy_fdv
Navíc už to bylo skoro hotový zhomologovaný auto včetně crash testů!!!
„Není to prototyp. Je to auto, které prošlo vývojem a je plně funkční, zhomologované k provozu,“ zdůrazňuje Petr Kristl, šéf vývojového týmu, který má na starosti elektroškodovky. Sám s jednou z bílých octavií najezdil při vývoji za dva měsíce 1 500 kilometrů. „Od zadání ke stavbě deseti aut uběhlo 20 měsíců,“ dodává. Vůz musel projít zkouškami jako kterékoliv jiné auto, včetně crashtestů. Elektrická octavia se jako koncept představila poprvé na autosalonu v Paříži na podzim 2010 – čtěte zde.
Flotilu testovacích elektrických octavií nakonec vyrobili na lince při sériové výrobě, společně s benzinovými i naftovými. „A nejely na lince ani pohromadě,“ popisuje jeden z členů vývojového týmu. Ve specializované dílně jen dokončili montáž a naladění specifických komponent.“
A proč jí teda dělali, testovali, vyhazovali za to prachy a
A proč jí teda dělali, testovali, vyhazovali za to prachy a ještě s tím lezli do médií a půjčovali to novinářům, když je to naprd??
https://www.idnes.cz/auto/magazin/video-elektricka-skoda-octavia-jezdi-paradne-ceka-se-ale-na-baterky.A120113_161519_auto_testy_fdv
Dělali to paralelně s vývojem elektrického Golfu, použili
Dělali to paralelně s vývojem elektrického Golfu, použili na to i komponenty, které pak šly do toho Golfu. Možná to i chtěli vyrábět, ale pak to VW zrušil, protože přišel s Golfem a jedno EV v koncernu stačilo tou dobou. Stejně by se to moc neprodávalo a klasický spalovák byl jistější kšeft. Ale to jsou jenom spekulace, pravdu ví inženýři v MB.
Koupil by jste si Octavii za ++ 1 mega na baterii? Co si
Koupil by jste si Octavii za ++ 1 mega na baterii? Co si budeme povídat ani tu linku s E-Golfem by nikdo nerozjel, kdyby nebylo Norsko. 70% vyrobených E-Golfu šlo do Norska. Tuhle informaci jsem dostal přímo v Drážďanech ve fabrice. A to se tam jelo tehdy na jednu směnu.
Přesně tak… nekupil bych si ji ani já a ani drtivá
Přesně tak… nekupil bych si ji ani já a ani drtivá většina zájemců o Octavii. A tehdy ani nebylo potřeba dělat masově EV kvůli emisím, takže opravdu myslím, že jeden eGolf koncernu stačil.
Tak třeba Octavií RS bych si taky nekoupil a nekoupí si ji
Tak třeba Octavií RS bych si taky nekoupil a nekoupí si ji ani drtivá většina zájemců o Octavií. A přesto se vyrábí. Navíc elektrická Octavia nebo jakýkoli jiný model mohl sloužit pravé jako technologicky test nového druhu pohonu. Škoda tak mohla mít několik let zkušenosti a v případě masové výroby těžit z vlastních znalostí a zkušeností.
A kolik lidí si koupilo tu uhlíkovou VW XL1 kraksnu?
A kolik lidí si koupilo tu uhlíkovou VW XL1 kraksnu?
Octavia RS je skvělý kšeft, výrobně ne o moc dražší
Octavia RS je skvělý kšeft, výrobně ne o moc dražší ale zisk několika násobný jak u běžné octavie a prodává se jí sakra dost, tuším že celá pětina výroby je RS a to sype slušný prachy.
A nějaký kecy o tom jak jsou pozadu jsou opravdu směšné 😀 oni vyrádí to co si žádájí miliony lidí a dobře na tom vydělávají, EV zatím nikdo moc nechce, polovina lidí ani neví že něco takového existuje, v současné podobě zatím elektromobilita není na takové úrovni aby nahradila spalovací motory, navíc na trhu není jedno jedinné pořádné EV které má na to porazit spalováky, bud je hnusné, nepraktické, nekvalitní, nebo nesmyslně předražené, takže stejně zase svět čeká na to, až VW udělá EV které bude přijatelné, použitelné a dostupné pro miliony lidí, ale vývoj ještě musí pokročit, baterie ani nabíjení ještě nejsou tak daledo, možná 2022 už to bude vypadat lépe a ikdyž se to tu většině asi nelíbí tak VW u toho bude v plné parádě
Jasně elektriku nikdo nechce, jsou jich plný sklady a
Jasně elektriku nikdo nechce, jsou jich plný sklady a práší se na ně. :))) To si vykládej svojí babičce ty trumbero.
Tak ať to VW dlooouuuho vydrží. A za pět let si třeba tu
Tak ať to VW dlooouuuho vydrží. A za pět let si třeba tu jejich plnou parádu rád koupím.
Do té doby budu jezdit ve svém hnusném, nepraktickém, nekvalitním a nesmyslně předraženém EV.
Ale stejně, moje EV se mi líbí, pro mé potřeby je velmi praktické,
během tří let a devadesáti tisíc km 3x návštěva servisu – 3x vyměněn kabinový filtr a jednou brzdová kapalina. Jo a projezdil jsem 30 tisíc korun.
A nějaký kecy o tom, jak VW udělá EV, které bude přijatelné, použitelné a dostupné pro miliony lidí jsou dneska opravdu směšné.
A jen tak mimochodem, EV je skvělý kšeft, výrobně ne o moc dražší ale zisk několikanásobný jak u spalováku a prodá se absolutně všechno, co se vyrobí a to sype slušný prachy.
Jasně elektriku nikdo nechce, proto se na nový eGolf čeká
Jasně elektriku nikdo nechce, proto se na nový eGolf čeká 10-12 měsíců. Má ty prostato!
e-up! rovnou stáhli z Anglie, protože jak ho strašně
e-up! rovnou stáhli z Anglie, protože jak ho strašně nechtěj v Norsku, už tak nemaj dost baterek pro jiný :)))
Přirovnání s Octavií RS je totálně mimo 🙂
Přirovnání s Octavií RS je totálně mimo 🙂
vahlandovic to zaříz 😉
vahlandovic to zaříz 😉
„Flotilu testovacích elektrických octavií nakonec vyrobili
„Flotilu testovacích elektrických octavií nakonec vyrobili na lince při sériové výrobě, společně s benzinovými i naftovými. „A nejely na lince ani pohromadě,“ popisuje jeden z členů vývojového týmu. Ve specializované dílně jen dokončili montáž a naladění specifických komponent.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/magazin/video-elektricka-skoda-octavia-jezdi-paradne-ceka-se-ale-na-baterky.A120113_161519_auto_testy_fdv
a kdo by to v té době asi tak kupoval ty chytráku, oktávku
a kdo by to v té době asi tak kupoval ty chytráku, oktávku za 1,5 mega která neujede ani 300 km a není ji kde nabít, opravdu logika 😀 😀
Jde nabít na každým červeným pětikolíku ty bambulo
Jde nabít na každým červeným pětikolíku ty bambulo zabedněnej. A to, že mega automobilky jsou totálně líný si postavit vlastní nabíječky, zatímco garážovka Tesla neměla problém s nima posázet půlku zeměkoule, to už docvaklo i tý poslední hajzlbábě na posledním hajzlu. Akorát vám ve Vlkohradu pořád ještě ne a ještě furt čekáte až to za vás někdo udělá a zaplatí. Banda lenochů jste.
Přesně. Jen, víš jak… Pro inženýry… Nejen na
Přesně. Jen, víš jak… Pro inženýry… Nejen na červeném 5ti kolíku… I na modrém či bílém 2 kolíku, haha. Prostě všude, kde je šťáva (což je tedy opravdu málokde).
Na 2. stranu stále chápu těch 99% běžných lidí, kteří jezdí denně od 500 do 3000km a je pro ně dobíjení problém…. Jakože já ujedu denně 30km, stačí mi 230V zásuvka v práci či doma…. A na dovču 1,2x do roka? Letím, když pojedu, tak přes SC a vysmáto, po 300km protáhnout, vyčůrat, kafíčko, cigáro… Jéje, nabito, abych jel… 🙂
🙂
🙂