Lightning Strike: bleskově rychlá elektromotorka za dostupnou cenu

Kalifornský výrobce elektromotorek Lightning Motorcycle představil svůj nejnovější stroj Lightning Strike. Elektrická motorka má max. rychlost až 241 km/h.

Většina komponent pro elektrickou motorku Lightning Strike se vyrábí v Číně, většina z nich v továrně v Čchü-čou jižně od Šanghaje. Skládají se pak v San Jose v Kalifornii. Elektromotorky Lightning se zatím prodávají jen v USA, ale během letošního roku by se konečně měly dostat i do mezinárodní distribuce.
foto: Lightning Motorcycle

Elektromotorka Lightning Strike je k dispozici ve třech variantách: Strike Standard, Strike Mid Range a Strike Carbon Edition. Všechny využívají stejný kapalinou chlazený elektromotor, liší se však výkonem, max. rychlostí a kapacitou baterie.

Cena elektrické motorky ve verzi Strike Standard začíná na $12 998 (v přepočtu 286 000 Kč). Specifikace jsou: výkon 67 kW/245 Nm, max. rychlost 217 km/h a 10kWh baterie. Dojezd činí 113 až 161 km.

elektromotorka Lightning Strike

Lightning Motorcycles se zabývá vývojem a výrobou elektrických motorek už od roku 2006. Firmu založil Richard Hatfield v San Jose a začínal konverzí superbiku Yamaha R1 na elektřinu. Později začala vyrábět elektromotorku LS-218 Superbike, nejrychlejší na světě.
foto: Lightning Motorcycles

Palubní nabíječka má výkon 3,3 kW, za $1500 lze dokoupit 6,6kW upgrade. Hmotnost je 206 kg. Strike Mid Range pořídíte za $16 998, baterie má 15 kWh. Dojezd činí 169-241 km a hmotnost 211 kg. Jinak stejná jako Standard.

U Strike Carbon Edition začíná cena na $19 998. Výkon je 90 kW, 6,6kW nabíječka je standardem, dojezd činí díky 20kWh baterii 241-322 km. Hmotnost stoupla na 220 kg. Všechny verze mají k dispozici CCS konektor pro rychlonabíjení.

48 Comments on “Lightning Strike: bleskově rychlá elektromotorka za dostupnou cenu”

        1. Lineární síla se samozřejmě bere na obvodu hnacího
          Lineární síla se samozřejmě bere na obvodu hnacího řetězového kola a je daná poloměrem hnacího kola a momentem na něm. Nicméně tento moment se liší od momentu motoru. Takže vyvozovat namáhání sekundárního řetězu z momentu na rotoru elektromotoru je čirý nemysl.

          Ad odstředivá síla – ta samozřejmě řetěz namáhá také v tahu, jako část reakce setrvačného působení hmotnosti článků při jejich dostředivém urychlování při pohybu na obvodu řetězového kola.

          A na motorce jsem najel odhadem 300 tis.km, z toho cca 80% v terénu. Je to dost abych o mechanice pohonů už něco věděl ?

  1. Tak tohle uz je pecka. Je mi jasne, ze ta cena nebude tak
    Tak tohle uz je pecka. Je mi jasne, ze ta cena nebude tak optimisticka, ale i tak to bude na urovni toho co se tu da dnes sehnat, ovsem s konecne pouzitelnymi parametry.
    Na tuhle krasavici cekam. Neni to sice chopper, ale holt s elektrikou musi zatim clovek delat kompromisy.

      1. Mám ZERO SR 2018, baterie 14,4kWh peak, využitelných cca
        Mám ZERO SR 2018, baterie 14,4kWh peak, využitelných cca 10,5kWh a ujedu s ním v provozu do práce 200km na jedno nabití, to je málo? A to jsem na semaforech vždy první a brzdou provozu na okreskách rozhodně nejsem. Když se chci rozumně svést – co mě provoz dovolí – tak cca 150km dojezd. Maximálku 177km nemám kde vyžít. Ale jasně, na krev by to dalo tak 100km, víc ne.

          1. Nevšiml jsem si, vyměnil jsem za CB500 (najeto 96 000km),
            Nevšiml jsem si, vyměnil jsem za CB500 (najeto 96 000km), hmotnost stejná – 196kg a ovladatelnost výborná. Já jsem po 12 000km naprosto spokojen, baterie bez degradace, vše funguje jak má. Já nemám důvod se vracet zpět na fosila, chápu že to není pro každého, proto máme možnost volby, já si zvolil ticho, čistý vzduch, žádné vibrace, minimální údržbu a teď už nulové náklady na elektřinu (dobíjím doma z FVE).

            1. Ty jo. Tak to bych nekdy rad pokecal. Zatim na to nejsou
              Ty jo. Tak to bych nekdy rad pokecal. Zatim na to nejsou penize, ale stopro chci za rok dva vymenit tu svou starickou masinu za neco na elektrinu. Zajimali by me zkusenosti od takhle zkuseneho uzivatele.

              Na Zeru jsem se uz byl i projet, ale nejaky wow efekt se bohuzel nedostavil. Taky me zklamala absence rychlonabijeni, takze na moje vylety do Alp by to nebylo. Tedy cekam dal co cas prinese.

              1. Pokecu ne nebráním (Brno a okolí), neříkám že vím
                Pokecu ne nebráním (Brno a okolí), neříkám že vím všechno, ale než jsem ji koupil, tak jsem 2 roky studoval zkušenosti majitelů. Zrovna dnes jsem po zimě „formátoval“ baterku, taky proto, že vydali novou verzi SW pro battery management. Naštěstí nic nepokazili a motorka funguje jak má dál 🙂

                1. Tak super. Poslete mi prosim na michelinx zavinac email.cz na
                  Tak super. Poslete mi prosim na michelinx zavinac email.cz na sebe email a ja se ozvu az budu mit do vasich koncin cestu.
                  Diky

    1. Na okruh dobrý, na jízdu na nic, pokud bude jezdec
      Na okruh dobrý, na jízdu na nic, pokud bude jezdec využívat dynamický potenciál, tak s tím rozumný výlet nedá, na normální jízdu to bude nepohodlný (pokud člověk nění sádlo máslo zaměření), jak každá zalehávačka. Ale super pro lidi, co jsou do všeho doslova po hlavě…

      PS, jak jsme se bavili o automatických převodovkách, tak jsem si na poslední cestě do Alp uvědomi, co mi na nich tak děsně vadí – to naprosté podtáčení motorů (řadit na 1300 – 1500 otáček a občas i níž je pro motor pekelná věc), dnešní downsizingové keply jsou na to dvojnásob náchylné.

        1. Jak snadno zničit motor? Podtočit, zatížit a nejlépe se
          Jak snadno zničit motor? Podtočit, zatížit a nejlépe se studeným olejem a aktivovaným start/stopem….Motor mnohem lépe snáší plný výkon v max otáčkách, než tohle – v max otáčkách nejvíc hrozí chcípnutí bez nedochlazení turba
          A ano 3 litrový motor a ještě 6V tohle snáší o řád (vydrží to pár desítek tisíc km dýl) líp než ušmudlaná turbama dopingovaná malorážka a nejlépe s lichým počtem válců.
          Když chcete srovnání – o minulém víkendu jsem svez z něčím, co se dneska označuje youngtimer (pro mě spíš poctivé skutečné auto). Nemělo to nic krom mechaniky a špičkového podvozku s hnaným zadkem a nic se mi tak dobře neřídilo za posledních půl roku.

          1. Další chytrolín, co rozumí motorům líp než
            Další chytrolín, co rozumí motorům líp než konstruktéři.
            Víš, chlapče, dnešní motory mají jinou techniku než škoda 1000MB.
            Moderní motor má rozsah použitelných otáček od nějakých 1200.
            „Podtáčení“ znamená, že motor začne vibrovat, ne, že odborník, co pobral v hospodě všechna moudra světa má špatný pocit.
            Právě chytrolíni, kteří šíří bludy jsou ti, co jezdí s o polovinu vyšší spotřebou, páč si myslí, že jsou chytřejší než konstruktéři.
            Pokud má motor výkon 100kw při 4000ot. a na udržení rychlosti 50km potřebuje 10KW je nejvhodnější točit takové otáčky, které právě pro tento výkon mají maximální účinnost, což je zhruba 80% výkonu v daných otáčkách. Točit při nízkém potřebném výkonu vyšší otáčky znamená nejen vyšší spotřebu a emise, ale i vyšší tepelné ztráty, opotřebení motoru, degradaci oleje atd.

            1. Vím, spalovací motor a jeho zatěžování byl součástí
              Vím, spalovací motor a jeho zatěžování byl součástí mé disertační práce :oD
              Bohužel dneska už to nejsou motory z 1000MB, aby je ani uživatel točící 1200 RPM nezabil. Zdravím chytrolína krásného hrázného do hospody :oD

    1. Tomiq:
      Akční rádius cca 50 km, takže k ničemu.
      Leda

      Tomiq:
      Akční rádius cca 50 km, takže k ničemu.
      Leda vystřelit z města, udělat smyčku a zase domů – k takový jízdě nepotřebuju drahý těžký krám.
      Naopak do 50 kg s max. rychlostí 70 – 80 km/h by se do města hodilo – bez zbytečných nesmyslů, kapotáží, schránek na blembák apod. Baterka vyměnitelná do minuty, jednu budu mít v práci, jednu doma, jednu ve vozidle. Při 12 kg by mohla pobrat 3 – 4 kWh, na dojíždění stačí.
      Ale to nikdo nevyrobí, bo nefrčí zájem. Kdo by se patlal se snahou udělat to do 40 kg hmotnosti bez baterky…

            1. ju:
              Koloběžka je nevhodná, ale uvádím ji jako příklad,

              ju:
              Koloběžka je nevhodná, ale uvádím ji jako příklad, že LZE postavit vozidlo do 50 kg a rychlosti 70 – 80 km/h.

              Dle mých představ by musel být sklon vidlice cca 60°, o cca 2 – 4″ větší kola. Nejlépe mírně zvětšený minibike či minicross.

              Sám jsem vytvořil zkušební přestavbu z minibiku, ovšem stylem „co dům dal“ a mám jen 280 W sériový motor.
              Vypočtenou rychlost 26 km/h jsem dosáhl. Akumulátory jsou 2-3 kusy 12V 12Ah v sérii.

                1. Citujem z jeho popisu:
                  „tento motocykl neplní vyhlášku MD

                  Citujem z jeho popisu:
                  „tento motocykl neplní vyhlášku MD č.341/2002Sba ani evropskou normu EN15194 a není možné jej provozovat na veřejných komunikacích je určen pro ofroad použití na nespevněných plochách“

                2. Homologovana ako L1E, 2kW/45km/h. Je to nebezpecna hracka, do
                  Homologovana ako L1E, 2kW/45km/h. Je to nebezpecna hracka, do vecsieho mesta nepouzitelne.
                  Motocykel do mesta ma byt minimalne kategorie L3E t.j. do 11kW elektrickeho vykonu a musi svizne dosiahnut maximalnu rychlost s rezervou 80 km/h inak nestiha s autami a je nebezpecny.
                  Pre kategoriu L3E musi byt pomer vykon/hmotnost mensi ako 0,1kW/kg, cize ak ma mat vykon 10kW musi vazit najmenej 100kg.
                  Cize neexistuje moznost homologovat pouzitelny motocykel s nizkou vahou.

                3. Na riditkach přepínač mezi 2kw a 6kw takže je to lehké,
                  Na riditkach přepínač mezi 2kw a 6kw takže je to lehké, 80 to jede a na silnici to může. Ano, nemělo by se na tom jezdit více jak 45, ovšem toto omezení max rychlosti nesplňuje 90% L1E strojů v ČR a nikdo to neřeší, takže bych byl úplně v klidu.

                4. V klidu do prvej havarie s urazom.
                  V klidu do prvej havarie s urazom.

          1. Je to v podstatě kategorie Akumoto, které jsem taky sedlal a
            Je to v podstatě kategorie Akumoto, které jsem taky sedlal a působily na mne jako hračky. Slušná byla až jejich osmdesátka, protože byla robustnější a uměla jet rychle, ale tam zase už nešly vyndávat baterky. Na blbnutí stačí i tohle https://www.sunway.cz/kolobezky/289-tmax-scooter-eec-ce60-chopper-60v-1500w-harley-style.html#/895-barva-cerna, jezdil jsem na tom v Ostravě po výstavišti na i-Mobilitě. Jen to neochotně zatáčí.
            V Brně na Amperu jsem vyzkoušel Prase a dobrý.

        1. Mam aj taky skuter, konkretne iocsooter 1500GT, kategoria do
          Mam aj taky skuter, konkretne iocsooter 1500GT, kategoria do 45km/h, realne do 55km/h. Povodne s olovom, po 8mich rokoch prevadzky s olovom, baterie vymenene za LIFEPO4.
          https://www.youtube.com/watch?v=sE67vxiqAyc
          45km/h kategoria je fajn do mensieho mestecka alebo na dedinu, no do vecsieho mesta je treba skutrik, co stiha spolu s autami minimalne 70 km/h. Pomalsi skuter je v meste nebezpecny.

Napsat komentář