Seat chystá šest nových aut do zásuvky do tří let, připravuje novou platformu pro elektromobily

Seat dnes představil svou elektrickou strategii, která bude do začátku roku 2021 zahrnovat šest elektromobilů a plug-in hybridů.

Elektrická verze Mii a elektromobil el-Born se stanou prvními dvěma zcela elektricky poháněnými modely značky, zatímco v rámci nové generace modelu Leon a modelové řady Tarraco budou nabízeny hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení (plug-in hybrid).

Rovněž modely Cupra Leon a Cupra Formentor budou k dispozici v externě nabíjitelné hybridní variantě. Luca de Meo, předseda představenstva společnosti Seat, dnes na výroční tiskové konferenci také oznámil, že se model Cupra Formentor, nové CUV, které bylo představeno na Ženevském autosalonu, bude vyrábět v závodě Martorell.

Seat bude poprvé v historii společnosti vyvíjet novou automobilovou platformu ve spolupráci se značkou Volkswagen. Půjde o menší verzi modulární platformy MEB pro elektromobily. Na jejím základě se budou vyrábět různá vozidla s délkou cca čtyři metry, a to různých značek, včetně značky Seat.

Cílem nové platformy je vyvinout cenově dostupné elektromobily se vstupní cenou nižší než 20 000 eur. Na tomto projektu bude ve Španělsku pracovat více než 300 kvalifikovaných inženýrů.

Předseda představenstva Luca de Meo během prezentace výsledků v sídle společnosti SEAT v Martorellu uvedl, že „Seat má nyní v koncernu Volkswagen jasnější roli a díky dosaženým výsledkům nám byl svěřen vývoj nové platformy pro elektromobily. Technické centrum SEAT bude poprvé vyvíjet platformu, která může být využívána více značkami na celém světě,“ dodal de Meo.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, se zúčastnil prezentace a zdůraznil roli značky Seat v rámci koncernu Volkswagen: „Seat hraje novou roli v rámci koncernu Volkswagen a přebírá ještě větší odpovědnost. Aktuální úspěchy potvrzují potenciál značky Seat využívat příležitosti k růstu a vstupovat na nové trhy.“ Dr. Diess dodal, že „projekt platformy pro malé elektromobily je velkým krokem k ještě dostupnější elektrické mobilitě. Seat vyvine první elektromobil, který bude speciálně zkonstruován pro cestování po městě“.

Elektrická ofenziva zasahuje do dalších oblastí nad rámec nových modelů a zahrnuje také strategii v oblasti mikromobility. Jak oznámil předseda představenstva společnosti Seat během veletrhu MWC (Mobile World Congress), Seat bude mezi koncernovými značkami lídrem v mikromobilitě. V této strategii sehraje významnou úlohu nedávno představený koncepční vůz Minimó. Druhým příkladem řešení pro městskou mikromobilitu, předkládaných společností Seat, je elektrická koloběžka Seat eXS.

Rok 2018 byl nejlepším rokem v historii značky Seat

SEAT dosáhl v roce 2018 nejlepších výsledků ve své historii. Zisk po zdanění vzrostl na 294 milionů eur, což je o 4,6 % více než v předchozím roce (281 milionů eur). Provozní zisk se navíc zvýšil o 93,2 % na 223 milionů eur (2017: 116 milionů eur) a příjmy z prodeje dosáhly 9,991 miliardy eur, což je o 4,6 % více než v roce 2017 (9,552 miliardy eur). Všechny uvedené výsledky představují nové historické rekordy. SEAT zvýšil během uplynulých pěti let své příjmy z prodeje o 33 %.

Kromě toho vzrostl počet dodaných vozidel na nejvyšší úroveň v téměř sedmdesátileté historii společnosti SEAT. S 517 600 prodanými vozidly (o 10,5 % více než v roce 2017) byl SEAT v uplynulém roce nejrychleji rostoucí značkou v Evropě.

K vyššímu zisku značky SEAT přispěl prodej modelů s vyšší ziskovou marží, jako jsou modely Ateca a Arona. Ke zvýšení celkových hospodářských výsledků značky zásadním způsobem přispěla také CUPRA, která má za sebou první rok jako nezávislá značka. Její prodeje vzrostly o 40 % na 14 400 vozidel.

Luca de Meo uvedl, že „rok 2018 byl nejlepším rokem v historii značky SEAT. Poprvé máme dobré produkty v důležitých a nejziskovějších segmentech. Díky tomu jsme se v uplynulých třech letech stali jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Ofenziva SUV, kterou jsme zahájili v roce 2016, překonala naše nejoptimističtější očekávání a loni patřil do této kategorie každý třetí prodaný vůz. SEAT se nyní může podívat budoucnosti zpříma do očí“.

Velmi pozitivní obchodní bilance umožnila společnosti SEAT urychlit realizaci investičního programu. Jen v roce 2018 vydala 1,223 miliardy eur, meziročně o 27,1 % více (2017: 962 milionů eur) na investice, výzkum a vývoj, což je nejvíce v její historii. Z toho směřovalo 656 milionů eur do výzkumu a vývoje, což je o 41,4 % více než v předchozím roce (2017: 464 milionů eur).

Holger Kintscher, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „SEAT je v současnosti finančně zdravou, trvale udržitelnou společností. Máme důkladný program pro zajišťování efektivity nákladů a zdroje, které nám umožní čelit technické transformaci automobilového průmyslu. Tyto pilíře potřebujeme k tomu, abychom zůstali ziskoví i v budoucnosti“.

V roce 2018 vyvezl SEAT 80 % vyrobených automobilů, a upevnil tak svou pozici největšího průmyslového exportéra ve Španělsku, na jehož celkovém vývozu se podílí téměř 3 %. Cílem pro nadcházející roky je zintenzivnit globalizaci společnosti. SEAT proto realizuje ambiciózní růstovou strategii v Severní Africe.

V rámci severoafrického regionu povede projekt montáže vozidel koncernu Volkswagen v Alžírsku s cílem rozšířit svou přítomnost v regionu ve střednědobém horizontu. Další potenciální oblastí pro expanzi značky je Latinská Amerika.

Podle plánů bude již ve druhé polovině roku 2019 zahájena výroba v Chile a posíleno postavení na trhu v Kolumbii. V Číně je SEAT součástí společného podniku JAC Volkswagen. Španělská značka pokračuje v přípravách na vstup na největší automobilový trh na světě.

Z hlediska průmyslové výroby zahájil SEAT v roce 2018 výrobu modelu Audi A1 v závodě Martorell. Tento model, stejně jako Ibiza a Arona, je zkonstruován na základě platformy MQB A0, která přináší synergie a zvyšuje efektivitu výroby.

Výrobní závod Martorell v současnosti pracuje na více než 95 % své současné kapacity a z jeho bran vyjíždí více než 2300 vozidel denně. V roce 2018 byla navíc spuštěna výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu, který je srdcem koncernu Volkswagen.

SEAT v uplynulých třech letech přijal 1500 nových zaměstnanců a v současnosti pro společnost pracuje více než 15 000 vysoce kvalifikovaných pracovníků. V souladu s kolektivní smlouvou obdrží zaměstnanci 15. dubna odměnu 1068 eur jako podíl na dosaženém zisku. To je o 49,2 % více než v roce 2017.

Automobilový průmysl zažívá transformaci, která přináší výzvy, ale také příležitosti. Boj proti změně klimatu a snahy o splnění cílů při snižování emisí jsou společně s konektivitou a novými službami pro mobilitu hlavními faktory, které budou ovlivňovat automobilový průmysl v nadcházejících letech.

Seat v tomto kontextu vybuduje centrum pro vývoj softwaru, které mu umožní získat konkurenční výhodu. Součástí nového centra bude Metropolis:Lab Barcelona. Tato laboratoř bude pokračovat ve vývoji inovativních řešení pro lepší mobilitu. Ostatní nezávislé firmy společnosti SEAT, jako je XMOBA, budou rovněž začleněny do tohoto nového centra, aby mohly maximálně využívat veškeré synergie. V barcelonském centru bude pracovat 200 odborníků.

Rovněž elektrická ofenziva, která zahrnuje šest elektrických a externě nabíjitelných hybridních modelů SEAT a CUPRA do začátku roku 2021, patří mezi odpovědi značky SEAT na výše uvedené výzvy. Navíc vývoj nové elektrické platformy pro městská vozidla, ve spolupráci se značkou Volkswagen, poslouží jako základ pro výrobu elektromobilů, dostupných pro všechny. Tato vozidla spatří světlo světa během tří až čtyř let a pomohou demokratizovat elektrickou mobilitu.

tisková zpráva

22 Comments on “Seat chystá šest nových aut do zásuvky do tří let, připravuje novou platformu pro elektromobily”

  1. pánové tohle je špička pokroku těžká dřina simplynevr
    pánové tohle je špička pokroku těžká dřina simplynevr :))) Testovací prototypy škodovky: Superb ukázal facelift, Kodiaq nové logo…

    novinky.cz/auto/500739-testovaci-prototypy-skodovky-superb-ukazal-facelift-kodiaq-nove-logo.html

    1. Jenže, aby to mělo vůbec cenu, zavádět do výroby, tak to
      Jenže, aby to mělo vůbec cenu, zavádět do výroby, tak to musí být vůči původní a příští generaci MEB podstatně levnější, a to už je daleko těžší, takže dost pochybuji, že to ti línější Španělé v dohledné době zvládnout.
      Ale tak e-Citigo ze Slovenska tu bude už letos, a za pár let na nejlevnější příležitostné jízdy autem budou lidé využívat pronájem.

              1. S těmi akumulátory od LG pro Citigo se mi to nezdá. Z
                S těmi akumulátory od LG pro Citigo se mi to nezdá. Z logiky věci (i dle již ohlášené energie v nové baterii) předpokládám, že dostane pouze nové prizmatické články se stejným formátem, ale vyšší kapacitou 50Ah, otázkou je od koho budou, jestli Samsung nebo už od čínského CATL.

                e-UP! má do teď prizmatické články s kapacitou 25Ah od Sanyo/Panasonic. e-Golf používá rozměrově stejné články a při 1. faceliftu dostal 37Ah články od Samsungu (e-UP! je ve svém faceliftu nedostal, patrně aby více zaostal za e-Golfem) Z důvodu uvedení ID se tak už asi nedočkáme 2.faceliftu e-golfu s těmito 50Ah články (48,8kWh) a tak je může dostat e-Citigo/e-UP! (37,7kWh)

        1. Je úplně jedno jestli bude za 250 tisíc nebo za milion,
          Je úplně jedno jestli bude za 250 tisíc nebo za milion, protože stejně ta produkce bude nepatrná – 1000 ks/měsíc pro celou Evropu by byl ohromný úspěch, spíš tipuju že to budou menší stovky. Rozhodně nebudou chtít, hlavně v mateřském VW, dávat baterky do takhle levného modelu pro nic za nic, když je nemají ani do e-Trona, na kterém mají aspoň šanci nejen snížit průměrné emise, ale i něco vydělat, to na eCitigo rozhodně nepůjde, to by musela být produkce alespoň 50 tisíc aut za rok k 600 tisicům s DPH.

    2. NJN , ale není mi jasné jak se dostanou na cenu v EUR pod
      NJN , ale není mi jasné jak se dostanou na cenu v EUR pod 20 klacků, když aspoň část peňez co padne na vývoj platformy by se do ní promítnout měla….

      Na druhý straně mínus nějaká dotace a nové EV za cca 450 tis. jako nákupní taška do města (resp.pro mladý) proč ne ….
      Vždy lepši než rakovinomet …

  2. Zdravá automobilka má ziskovost mezi 5-10%, to dlouhá léta
    Zdravá automobilka má ziskovost mezi 5-10%, to dlouhá léta dotovaný Seat i dnes se sotva 2,5% nedosahuje ani náhodou, a to tam už výroba běží na plánované maximum.
    Musí buď snížit platy a výdaje, pořádně zvednout tempo práce na pásu i v dobách siesty, nebo podstatně zdražit jestli si vůči konkurenci troufnou, ovšem vnitřní konkurencí je i Škoda.

Napsat komentář