Tesla zdražuje Model Y i jiné modely, mešká v dodávkách nejlevnější varianty Modelu 3

Tesla přichází s další cenovou rošádou. Tesla Model Y byl zdražen o $1000 a cenový růst čeká i další modely automobilky. Vrásky na čele mají i ti, kteří čekají na svůj objednaný Tesla Model 3 Standard Range. I přes sliby jeho dodávky stále váznou.

Aktuálně představený elektromobil Tesla Model Y bude mírně dražší, než bylo původně oznámeno.
foto: Tesla

Od premiéry Tesla Model Y neuplynuly ani dva týdny a automobilka již mění cenovky jednotlivých konfigurací této novinky. Během premiéry vozu nastínila přítomným technické parametry jednotlivých konfigurací Modelu Y spolu s cenou každé verze.

Nyní ovšem čeká na každého zájemce o předobjednávku tohoto elektrického SUV velké překvapení. Tesla totiž navýšila ceny všech prozatím dostupných verzí o tisíc dolarů. Long Range verze je tak momentálně dostupná za $ 48 000, Dual Motor AWD za $ 52 000 a Performance za $ 61 000.

Na obhajobu Tesly je ovšem nutné podotknout, že výroba této novinky bude zahájena až za více než rok a je tedy jasné, že odhadování cen takto dopředu musí být velmi složitý proces.

Růst cen nezaznamená jen Model Y. Elon Musk oznámil, že průměrné 3% cenové navýšení se dotkne většiny momentálně nabízených modelů od Tesly, mimo nejlevnější konfigurace Tesla Model 3 za $ 35 000.

S touto tolik očekávanou variantou elektromobilu Tesla Model 3 se však pojí jiný problém. Webu electrek.co se svěřila celá řada držitelů objednávek na tento vůz s tím, že jim automobil stále nebyl doručen. A to i přesto, že Tesla při zahájení prodejů slibovala 2 až 4 týdenní dodací lhůtu, kterou ovšem po dvou týdnech prodloužila na 6 až 8 týdnů.

Opožděné dodávky se netýkají o něco dražší verze Standard Range Plus, jejíž prodej byl spuštěn ve stejnou dobu jako Standard Range.

Tesla

54 Comments on “Tesla zdražuje Model Y i jiné modely, mešká v dodávkách nejlevnější varianty Modelu 3”

  1. Bude u Tesly mozne stocit tachometr jako u spalovaku? Urcite
    Bude u Tesly mozne stocit tachometr jako u spalovaku? Urcite nepujde, protoze auto neustale posila data do centraly. Skok zpet by byl jiste zaznamenan a hned by byl alarm. Takze i v tom je Tesla super. Mozna to je duvod proc v Cesku je tolik nenavidena. Ani splacani auta z vice vraku nebude mozne. Zlaty cesky rucicky nemaji sanci.

        1. Mluvim o centralni databazi.
          A i kdyby ne, kdyz „stacec“ bude

          Mluvim o centralni databazi.
          A i kdyby ne, kdyz „stacec“ bude mit root pristup (bude muset mit), v cem je problem do auta pridat skript, ktery tachometr kazdych x sekund zkontroluje a pokud prijde update z centraly, tak ho zase „opravi“? Pravdepodobnost, ze si jako kupujici vsimnu nejakeho probliknuti (pokud vubec nastane) je pomerne mala.

          1. To se nekomu realne a trvale podarilo udelat, nebo je to ciste
            To se nekomu realne a trvale podarilo udelat, nebo je to ciste teoreticka uvaha? Dve auta se stejnym VIN soucasne s jinym mistem GPS by asi Tesla dlouho netolerovala. Jake firmware by se updatoval kdyby to auto s fake VIN nebylo na chlup identicke? Totalky o kterych se Tesla dozvi jsou u SCh zablokovany. Mozna nektere co jezdi na Ukrajine a po koupeni nikdy nevidi servis muzou byt mimo kontrolu. Kdo si koupi Teslu, tak si overi VIN a hned se dozvi ze je to nejaka lumparna. Pak je stoceni tacho ten nejmensi problem. A do servisu takove auto take nemuze aniz by to vyplavalo na povrch. Kupujici ojetiny je u Tesly mnohem vic chranen proti omlazeni nez u jinych plechovek. A to byl muj komentar.

              1. Zavazne urazy muzou poskodit baterii a to muze byt pricina
                Zavazne urazy muzou poskodit baterii a to muze byt pricina pozaru. Kdyz oprava nebyla provedena v Tesla service, tak Tesla odmita potvrdit bezpecny provoz a zablokuje SCh. Nevim kde jsem to cetl. Existuje dokonce interni kod ktery povoluje nabijeni na SCh. Supercharger Enabled(SC04).

                1. Tohle je asi pravda, jenže Tesla má ve všem docela velký
                  Tohle je asi pravda, jenže Tesla má ve všem docela velký bordel a někdy to nezablokují vůbec, někdy to zablokují až ve chvíli, kdy to auto začne jezdit po opravě mimo Tesla servis na SCH. Je to různé. Ve chvíli, kdy bude existovat redukce na CCS, tak to hádám bude stejně pasé.

                2. To je sekundarni. Primarni pro kupce ojetiny je fakt, ze blok
                  To je sekundarni. Primarni pro kupce ojetiny je fakt, ze blok je znamka nejakeho pochybneho auta.

                3. Jasně, o tom jsme se ovšem nebavili. Já se bavil o tom, že
                  Jasně, o tom jsme se ovšem nebavili. Já se bavil o tom, že si úmyslně koupíte bloknuté auto a necháte ho odblokovat.

                4. Vychozi koment byl o tom, ze u Tesly neni jen tak mozne stocit
                  Vychozi koment byl o tom, ze u Tesly neni jen tak mozne stocit tacho, protoze Tesly jsou porad online a pod dohledem.

                5. No a to je ten největší problém 😀 A hlavní důvod proč
                  No a to je ten největší problém 😀 A hlavní důvod proč si Teslu nekupovat. Člověk potřebuje auto k tomu aby byl nezávislý a ne aby auto neustále komunikovalo s nějakou centrálou a dělalo si co chtělo. Jsou to všechno kraviny navíc, které jen dělají z auta složitější problémovou věc

                6. Chapu ze nekomu ta nemoznost staceni tachometru narusuje
                  Chapu ze nekomu ta nemoznost staceni tachometru narusuje business plan a ten Teslu proto nenavidi.

                7. no já zase chápu že někdo nerozezná kvalitní ojeté auto
                  no já zase chápu že někdo nerozezná kvalitní ojeté auto od nekvalitního, tak potřebuje mít alespon tachometr 😀 nemám problém koupit auto 15 let staré když vidím, že je v super stavu, Tesla je v bídném stavu už nová tak nechci vidět jak bude vypadat po deseti letech 😀 s cenama oprav a dílů jaké má Tesla to bude neprodejná ojetina 😀 takže nějaký tachometr nikdo řešit nebude

                8. Každej bude řešit stav baterie.
                  Každej bude řešit stav baterie.

                9. a ten bude samozřejmě úplně v pohodě 😀
                  a ten bude samozřejmě úplně v pohodě 😀

                10. cena podobných aut se spalovacím motorem je tak 350000 tesla
                  cena podobných aut se spalovacím motorem je tak 350000 tesla bude muset být zadarmo a ještě novému majiteli se bude přidávat na novou baterii 😀
                  luxusní sedany jsou nejlevnější ojetiny protože je to málo oblíbený typ karoserie a k tomu ještě každá oprava je v ceně malého ojetého auta

                11. Rozhodně víc než baterka v tvým vymláceným robertku. 😀
                  Rozhodně víc než baterka v tvým vymláceným robertku. 😀

                12. Tomu se říká odkopat se. Z výše uvedeného plyne, že Kuk
                  Tomu se říká odkopat se. Z výše uvedeného plyne, že Kuk je homosexuál a má rád anální sex.

                  My normální chlapi totiž robertky fakt nemáme. To mají tak maximálně naše manželky/partnerky. A žádného normálního chlapa ani nenapadne, že by nějaký jiný mohl mít robertka.

                  PS: Leda že by se tak jmenoval jeho EV. 🙂

                13. No vida, ty ses tou kravinou zda maj chlapi dildo začal
                  No vida, ty ses tou kravinou zda maj chlapi dildo začal dokonce i vážně zabejvat, to je zajímavé. :))) Tak bádej dál Šerloku, učitě ještě na něco netušenýho objevíš :)))

                14. Casem vam tu teslu vypnou kdyz nebudes mit zaplaceny pokuty
                  Casem vam tu teslu vypnou kdyz nebudes mit zaplaceny pokuty treba. Hezka vyhlidka.

                15. A musi byt tesla porad online. Neda se to vypnout? A kdyz
                  A musi byt tesla porad online. Neda se to vypnout? A kdyz jezdi nekde kde neni signal?

      1. Jo Tesla Y existuje ale počítám tak jeden kus 😀 který ted
        Jo Tesla Y existuje ale počítám tak jeden kus 😀 který ted začali testovat 😀 a linka se rozhodně nepřipravuje 😀 kde asi tak? Někde ve stanu možná 😀

        Rozdíl proti škodovce je ten, že Tesla už má design a ted řeší testování a jak vůbec bude vyrábět. Škodovka už testuje prototypy, připravuje montážní linku a zatím teprve ladí design, proto ty různé koncepty a nákresy, testuje veřejnost co se líbí a co ne. Proto ten rozdíl. Tesla ukáže na první pohled hotové auto, ale začne ho prodávat možná za dva roky. Škodovka kreslí a dělá koncepty, ale až ukáže hotové auto tak ho bude během několika měsíců mít na trhu

        1. Já jim věřim, že to dokážou. :)))
          V koncernu to maj už

          Já jim věřim, že to dokážou. :)))
          V koncernu to maj už dávno zmáknutý. Třeba Audi už 2x odložilo ohlášený nástup etrona na trh kvůli baterkám a softwéru. Taycan pro změnu přijde do prodeje bez autopilota protože ho Audi ješte nestihlo dodělat. Náskok díky technice. :))

          1. No tak nástupce etrona mě fakt nezajímá když je to ted
            No tak nástupce etrona mě fakt nezajímá když je to ted novinka 😀 a autopilot mě rozhodně taky moc netrápí, dokud nebude autopilot takový který mě doveze z místa A do místa B bez kontroly a zásahu, tak to není autopilot, pouze asistenční systém, pokud ho musím hlídat v provozu tak je jasný že není dokonalý a tudíž není bezpečný, možná je to fajn věc ale rozhodně to není výbava podle které vybírám auto 😀

            1. Vo jakým nástupci etrona to meleš? Řeč je o tom
              Vo jakým nástupci etrona to meleš? Řeč je o tom současný ty nechápavče. :)))
              Mě je autopilot taky u zadele, tak nechápu proč to Porše tak sere, že ho mít nebudou? Zeptej se jich sám co je na tom tak strašně žere, když to nepotřebujou? :)))

        2. Rozdíl mezi Teslou a Škodou je ten, že Škodovka kreslí,
          Rozdíl mezi Teslou a Škodou je ten, že Škodovka kreslí, dělá koncepty a až je auto hotové, je na trhu během několika měsíců v počtu tak 1000 aut za týden. Když vyráběla tolik Tesla, tak tu půlka lidí prorokovala, jak brzy krachne, že vůbec nezvládá sériovou výrobu, že je to garážová firma se samýma problémama atd. Jenže Tesla cílí na produkci 500 tisíc TM3/rok a až milion TMY za rok. Takže se sem vraťte, až Škoda se 123letou tradicí nakreslí, udělá koncept a během několika měsíců dodá na trh auto s produkcí alespoň jako Octavia.

  2. U obycejnych automobilek urcuje prodejni cenu dealer ktery
    U obycejnych automobilek urcuje prodejni cenu dealer ktery poskytuje behem roku ruzne rabaty a bonusy. Tesla prodava primo a za ceny ktere jsou pevne stanovene. Tim padem musi Tesla upravovat verejne dostupnou cenu dle zajmu zakazniku. To muze byt trochu problem pri prodeji bez dealeru.

    1. 3 dny zpátky Musk na Twitteru:
      Every car company is

      3 dny zpátky Musk na Twitteru:
      Every car company is constantly changing prices, but nobody cares

      A jenom posledních pár týdnů došlo k těmto zdražením aniž by si toho někdo všiml nebo o tom někde psali:
      Renault Zoe: 829 990 Kč -> 837 000 Kč
      Hyundai IONIQ Electric: 889 990 Kč -> 919 990 Kč
      Volkswagen e-Golf: 969 900 Kč -> 993 900 Kč
      Jaguar I-Pace: 2 039 092 Kč -> 2 088 944 Kč

Napsat komentář