Podle magazínu Autocar připravuje Škoda po elektrickém Citigu a dvou elektrických crossoverech na platformě MEB ještě jeden vůz. Bude ale menší a levnější.
foto: Škoda
Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier pro Autocar.co.uk potvrdil, že firma uvažuje o low-costovém elektromobilu na koncernové platformě MEB.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda v Mladé Boleslavi řešila budoucnost automobilového průmyslu; Babiš odmítl dotace na elektromobily
Do roku 2022 by měly být na trh uvedeny celkem tři čisté elektromobily Škoda: elektrické Citigo (37,7kWh baterie a cena pod 500 000 Kč s DPH) a dva MEB elektromobily vycházející z konceptu Škoda Vision iV.
Po roce 2022 pak možná přibude ještě jeden malý levný hatchback elektromobil zhruba velikosti Škoda Fabia. Zřejmě půjde o odvozeninu elektromobilů Volkswagen I.D. nebo Seat el-Born.
YouTube kanál Now You Know aktuálně získal od fanouška fotografii z Mladé Boleslavi, na které je vidět Volkswagen e-Up!/Škoda e-Citigo s nápisem „Škoda ePilot“ a „100 % electric“.
foto: Now You Know
Nabízí se tedy otázka, co to „Škoda ePilot“ je. Půjde o název pro nové elektrické Citigo, případně nějaký nový asistenční systém? Anebo jde o nějaký speciální elektromobilní program? Uvidíme ještě letos.
UPDATE 26.3.2019 19.02: Děkujeme anonymnímu čtenáři za odkaz na článek od kolegů z Autorevue.cz (obrázek 10), kde se o ePilotu rozhovořil samotný výkonný ředitel prodeje Škoda Auto Luboš Vlček:
ePilot bude podle něj program, který vysvětlí principy užívání elektromobilů jak privátním, tak firemním zákazníkům, kteří už nyní mají o takové vozy zájem.
Komentář Hybrid.cz:
Konečně! Škoda Auto pochopila, že zákazníkům nejprve musí vysvětlit CO vlastně elektromobily jsou a jak s nimi zacházet, než se jim je bude snažit nabídnout. To je podle nás největší problém elektromobility v Česku – neinformovanost, nezkušenost, někdy dokonce i přímo odpor obecně k novým věcem a technologiím. Doufejme, že program Škoda ePilot to pomůže alespoň trochu napravit.
Možná by nebylo špatný, kdyby ti odborníci z programu
Možná by nebylo špatný, kdyby ti odborníci z programu E-pilot té veřejnosti také vysvětlili, proč ani jedna z těch jejich plánovaných sedmi tisíc nabíječek nebude veřejná.
Teď je asi potřebují pro testování (i když 7000 dobíječek na tesování??? a v součtu s již existujícími 7300), ale elektromobilitě by (krom oněch vzdělávacích programů) výrazně prospěli, kdyby byť i třeba jen polovina byla na veřejně přístupných místech.
Předpokládám, že chtějí podpořit elektromobilitu u
Předpokládám, že chtějí podpořit elektromobilitu u svých zaměstnanců, proto ty nabíječky budují uvnutř areálů a na parkovištích pro zaměstnance. Je to logické, budují to za svoje peníze, nabíjení tam bude patrně zdarma, tak není důvod dávat to jako veřejné.
Zřejmě počítají s tím, že takto se EV dostanou do povědomé (přes zaměstnance) a přitáhne to k elektromobilitě i další zájemnce. A infrastruktura má být budována na komerčním principu. Pokud není a nikomu se moc ty nabíječky stavět nevyplatí, tak to s tou elektromobilitou nebude (zatím) tak skvělé, jak se nám někteří snaží namluvit.
Ale možné je i to, že s produkcí dostupnějších EV made in Škoda, u nás začne EV boom a pak třeba i sama Škodovka vybuduje nabíječky, na podporu prodeje. Kdo ví…
nee, zas jenom kecaj a voblbujou natahovágn, elektromobilitu
nee, zas jenom kecaj a voblbujou natahovágn, elektromobilitu 2020-30 chtějí jen simulovat aby mohli dotočit tsi popelnice
Tak samozřejmě, že chtějí dotočit a co nejvíce
Tak samozřejmě, že chtějí dotočit a co nejvíce „vydojit“ spalovací technologii, ve které maji zainvestovámo. Je to logické a vcelku dobře pochopitelné. A budou to dělat dokud to emisní předpisy dovolí, to je taky jasné. Čeká snad někdo něco jiného od automobilky?
no jistě že 2019 čeká, kdo by chtěl taky chcípnout na
no jistě že 2019 čeká, kdo by chtěl taky chcípnout na fetraka když to jde elektro
PŘEHLED HLAVNÍCH ADITIV DO BENZINU A JEJICH FUNKCE
1. Přísady zvyšující oktanové číslo, což mohou být některé sloučeniny kovů (jelikož se již nesmí používat olovo, jsou to pentakarbonyl železa, karbonyl niklu, ferocen nebo tetraethylcín)
2. Detergenty neboli čistící přísady, které odstraňují úsady v sacím systému motoru. Jsou to amidy mastných kyselin, sloučeniny isobutylenu s anhydridem kyseliny jantarové, deriváty alkylfenolů a jiné dodávané naředěné vhodnými rozpouštědly.
3. Antioxidanty neboli inhibitory oxidace, které zabraňují tvorbě pryskyřic, když je benzin delší dobu vystaven světlu nebo vyšším teplotám. Lze použít např. alkyl-p-fenylendiaminy, alkyl-p-aminofenoly a alkylfenoly, které rozkládají peroxidové radikály.
4. Inhibitory koroze, kterou způsobuje v palivovém potrubí přítomnost vody. Mohou to být např. vyšší alkoholy, mastné kyseliny nebo jejich aminy, které vytvářejí na povrchu kovů tenký hydrofobní ochranný film zabraňující kontaktu s vodou.
5. Deaktivátory kovů, které katalyzují oxidační reakce a tím snižují účinek antioxidantů. Velmi účinné jsou sloučeniny mědi, příkladem přísady tohoto typu je N, N´-disalicyliden-1,2-propandiamin.
6. Mazivostní přísady. Dříve se do benzinu přidával olej v poměru 1:400, nyní se používají mazivostní přísady, které navíc snižují tření. Právě v tomto případě se pravý účinek této přísady může třeba na spotřebě projevit až po ujetí několika tisíc km.
Mezi dalšími látkami jsou ještě aditiva proti „zatloukání“ ventilových sedel, přísady proti vymrzání vody z paliva neboli tzv. antiiceing aditiva, či aditiva omezující růst oktanového požadavku.
Jaké TSI?
EU bude zcela určitě preferovat v autech vůči
Jaké TSI?
EU bude zcela určitě preferovat v autech vůči Číně, která už jí v superjednoduchém elektru ujela, patentované hybridní diesly s pěkně elektricky prohřátým motorem a naftou, produkující celkově nejmíň CO2, při každém startu.
Elektrokola a extrémně byrokraticky osekané skůtry pro každodenní dojezd zchudlých Evropanů do rachoty, aby zvládali živit polovinu Afriky, to je samozřejmě něco trochu jiného.
dízl je profláknetej zapomen navíc chrochrá a je težký.
dízl je profláknetej zapomen navíc chrochrá a je težký. dpf mají už i tsi tam je cesta natahovágn 2030 vodevřená 😉
novinky.cz/zahranicni/501002-europoslanci-schvalili-tretinove-snizeni-emisi-u-novych-aut.html
Můžu poprosit – kdo jak rozumíte prvním dvou větám?,
Můžu poprosit – kdo jak rozumíte prvním dvou větám?, respektive téhle části
„po elektrickém Citigu a dvou elektrických crossoverech na platformě MEB ještě jeden vůz. Bude ale menší a levnější.“
To NOVÉ auto (přirovnávané k Fabii), má být menší než CityGO? (to by nekorespondovalo s velikostí Fabie, ta je větší, takže bude asi menší než ty Crossovery. Pak ale nevím k čemu se vztahuje přídavné jméno „levnější“ bude tedy ta E-Fabie levnější než E-CitiGO, nebo je to též myšleno jen k ceně Crossoverů?, a bude tedy dražší než E-CitiGo?
Nebo se každé z těch přídavných jmen vtahuji k jinému z těch aut – tedy v ideálním případě se přídavné jméno MENŠÍ vztahuje ke Crossoverům, a LEVNĚJŠÍ se vztahuje k e-CityGo = velké jako Fabie za méně než půl milion. Protože obrácený výklad by byl menší než e-CityGo, a levnější než Crossovery (tedy dražší než e-CityGo = 500tis +). Tento výklad by ale byl pro dané nové auto předem smrtící.
To bude klasická hra se slovíčky ve stylu: nabízíme auto,
To bude klasická hra se slovíčky ve stylu: nabízíme auto, které má to to to to a ještě i tohle s cenou od 200.000,-. Jenže za těch 200tkč dostanete nic nic nic a už vůbec nic.
Chápal bych to větší než citygo (menší už snad nejde), ale levnější než crossovery (elektrické). Takže vlastně normálka. 🙂
ono možná někdy stačí zapojit mozek, když napíší, že
ono možná někdy stačí zapojit mozek, když napíší, že auto bude velikosti fabie, tak je asi jasné, že nebude menší než citigo ne? hlavně, že je to ještě tučně v tom textu
Špatně jste si přečetl můj příspěvek…
Také jsem
Špatně jste si přečetl můj příspěvek…
Také jsem psal, že Fabie je větší než CityGo, a že tudíž kdyby se to vztahovalo i k ceně, tak je CityGO neprodejné.
Stačí číst, vy zapojenej mozku.
no logicky, když by se zapojil mozek, tak je jasné, že
no logicky, když by se zapojil mozek, tak je jasné, že nějaký EV maluch jako je předělané citigo na EV, za tři roky už nebude konkurenceschopné ani cenou ani technologií, takže je dost pravděpodobné, že bud spadne jeho cena výrazně a nebo spíš přepustí místo na trhu autům postaveným od základu jako EV, zřejmě právě tomuto modelu velikosti fabie
mensi se vztahuje na MEB. Citigo je predskokan mimo MEB.
mensi se vztahuje na MEB. Citigo je predskokan mimo MEB.
A tu o tom, jak ,,Šel tunel na procházku a přejely ho
A tu o tom, jak ,,Šel tunel na procházku a přejely ho povidla“ znáte?
Citigo za pul mega si koupi jenom bohaty elektrofanda. Daleko
Citigo za pul mega si koupi jenom bohaty elektrofanda. Daleko rozumnejsi bude pohon na CNG. Baterie jsou drahe a budou drahe jeste hodne dlouho.
Už se na něj řada lidí za ty peníze těší. Bude to jako
Už se na něj řada lidí za ty peníze těší. Bude to jako s cigaretami, nejdříve omezili spalovací auta produkcí spalin, pak zakážou jejich výrobu a omezí vjezd do měst a pak spalováky zruší úplně. Miliony aut se vyvezou nebo skončí na vrakovišti.
Jenze ty miliony „nevyhovujicich“ aut se vyvezou ze zapadu
Jenze ty miliony „nevyhovujicich“ aut se vyvezou ze zapadu sem…
Měl jsem namysli zákaz v EU, tedy se sem nic nevyveze.
Měl jsem namysli zákaz v EU, tedy se sem nic nevyveze.
Az uvidim, uverim.
Az uvidim, uverim.
Tak to by voda na Okamuruv mlyn, to by hned vyvola Czexit a
Tak to by voda na Okamuruv mlyn, to by hned vyvola Czexit a lidi by meli EU za nacisty, nemyslite?
Když se nacisté dostali k moci, tak přímo milovali, když
Když se nacisté dostali k moci, tak přímo milovali, když je podrobený lid tituloval za nacisty.
Citigo už teď nakupují hlavně firmy a do budoucna a v
Citigo už teď nakupují hlavně firmy a do budoucna a v elektrice se to ještě vyostří.
Nějak nevidím žádnou výhodu v tom elektromobilu oproti
Nějak nevidím žádnou výhodu v tom elektromobilu oproti CNG. S CNG se jezdí pod korunu na km a v elektrické variantě to bude hodně podobné, akorát je to skoro 2x dražší, má to menší dojezd a nabíjení trvá dlouho. Rychlonabíjením se zase zkracuje životnost baterie. Když to vezmete čistě ekonomicky, tak CNG vyhraje o parník.
A jakou výhodu vidíš mezi tím, že jezdí někdo v MB
A jakou výhodu vidíš mezi tím, že jezdí někdo v MB S-klasse a někdo v Octavii? Octavia vyhraje o parník že?
Auta na CNG nejsou taky žádná láce. Nabídka mizerná,
Auta na CNG nejsou taky žádná láce. Nabídka mizerná, namátkou teď koukám VW Golf od 584 900 Kč, Octavia Combi od 588 900 Kč (jiné značky ani nezmiňuju, protože to jsou jen kusovky). Prodeje už teď klesají (2017 to bylo 2890 aut celkem, loni už jen 1936) a počet plnících stanic zase skoro vůbec neroste, je jich u nás jen 187, což už je teď méně než veřejných nabíjecích stanic (a to nepočítám nabíjení doma a v práci), v zahraničí pak naprostá katastrofa, třeba Slovensko jen 12 stanic, Chorvatsko dokonce jen 2.
Dražší servis a kontroly a starší jsou pak velmi špatně prodejné, nemůžou do podzemních garáží, velmi slabý výkon motoru, dojezd na CNG pod 400 km atd. Řekl bych, že elektromobily nějakou šanci mají 🙂
Když porovnáte pouze Citigo na CNG a na elektřinu, tak
Když porovnáte pouze Citigo na CNG a na elektřinu, tak proč by si měl někdo kupovat o 200 tisíc dražší elektromobil? Dojezd to má menší, cena za km je skoro stejná, nabíjí se to dlouho a pokud budete využívat rychlonabíjení tak to baterii moc neprospívá. Dojezd se bude samozřejmě neustále snižovat se stářím baterie. Když někdo bydlí v paneláku, tak jak bude ten elektromobil nabíjet? Daleko praktičtější jsou auta na vodík, ale tam by ta cena za km byla asi 2x vyšší než za benzin.
Dojezd to má stejný a důvody viz výše + třeba
Dojezd to má stejný a důvody viz výše + třeba parkování zdarma, menší náklady na servis a provoz a větší zůstatková hodnota, takže ten rozdíl musíte počítat třeba 100 tisíc (když bereme, že obě auta prodáte za 5 let za polovic), takže za těch 5 let může být pro mnohé eCitigo výhodnější, pokud tedy opravdu bude za 500 tisíc a ne za 600 a víc. Na panelákový argument už nemám sílu reagovat, to se tu řešilo asi milionkrát, asi bude dělat to samé, co lidi, kteří mají nejbližší CNG stanici 50 km daleko.
Elektrobil s 5 let starou baterii se bude urcite dobre
Elektrobil s 5 let starou baterii se bude urcite dobre prodavat. Kapacita bude tak na 50% a za dalsich 5 let to muzete hodit do srotu. Cena baterii je a bude jeste dlouho hodne vysoka. Zkratka pro el. Citigo neni argument. Koupi si ho pouze elektrofanda.
A co si nejdřív o tom něco zjistit než kecnete takovou
A co si nejdřív o tom něco zjistit než kecnete takovou blbost? Argument neberete ani jeden, tak nevím, co sem lezete. Běžte raději na Autorevue, tam na vás možná budou zvědaví.
Argument, ze usetrite 500 rocne za kontrolu tesnosti je hezky,
Argument, ze usetrite 500 rocne za kontrolu tesnosti je hezky, ale to vam 200 tisic neusetri. A verit teoreticke zivotnosti baterie je prece nesmysl. Po 5 letech ta kapacita jde vyrazne dolu.
Divam se na ojetiny a hodne pozoruju u Leafu ztratu carek.
Divam se na ojetiny a hodne pozoruju u Leafu ztratu carek. Nejvic jsme za 100k km (a 6 let) videl ubytek 4 carek z 12ti. To dle me algebry neni 50%.
Doplnil bych, že se tu bavíme o eCitigo se 38kWh baterií,
Doplnil bych, že se tu bavíme o eCitigo se 38kWh baterií, dvojnásobným dojezdem a tedy zhruba dvojnásobnou životností baterií (prakticky to bude asi i mnohem více, přeci jen za poslední roky šel vývoj baterií hodně dopředu). 2/3 baterky tam budou minimálně ještě po 300 tisících km.
Máme na Leafovi 24kWh po 5 letech a 2 měsících najeto
Máme na Leafovi 24kWh po 5 letech a 2 měsících najeto 217.101km, SOH 73%, 2 čárky pryč.
Tak když vás nikdo nepřesvědčí, že 5 let staré
Tak když vás nikdo nepřesvědčí, že 5 let staré elektromobily jsou velmi dobře prodejné za polovinu původní ceny, tak holt nemá cenu s vámi argumentovat. To bych spíš měl obavu o ztrátu hodnoty auta na CNG. Jak jsem psal statistiky, tak už teď několikátým rokem po sobě klesají prodeje. Kdo bude chtít koupit za 5 let mrtvou technologii?
A co argument s parkováním? Pro firmy to za 5 let může být klidně ke 100 tisícům ušetřených jen za tohle. Přeci jenom Citigo si asi nikdo na nic jiného než ježdění po městě kupovat nebude.
No já bych si takové auto nekoupil, nějak nevěřím tomu,
No já bych si takové auto nekoupil, nějak nevěřím tomu, že ty baterie vydrží déle jak 10 let. To je jako si koupit drahého koně s rakovinou v konečném stádiu. Parkování mě osobně nepřesvědčí, protože nejsem z Prahy a v podzemní garáži jsem nikdy nebyl. A když se jezdí na služební cesty do jiných firem, tak ty mají vždy svoje parkoviště. CNG je jediná reálná alternativa proti naftě a benzinu která může splnovat přísné emisní limity. Vy opravdu věříte, že je možné nahradit veškerá auta elektromobily na baterie a že to bude trvale udržitelné? Teď se staví tolik továren na baterie, že se budou suroviny spíše zdražovat. Já jsem sice elektromobilům vždy fandil, sám jsem si nedávno pořídil elektrokolo jako dopravní prostředek do práce auta na baterie jsou málo praktická pro hodně lidí. Vodíkové články by byly budoucnost, kdybychom měli obrovský nadbytek elektřiny.
No vidíte a já bych zase nekoupil 5 let staré auto na CNG
No vidíte a já bych zase nekoupil 5 let staré auto na CNG 🙂 a vzhledem ke klesajícím prodejům si asi více lidí nemyslí, že CNG je budoucnost. K těm degradacím baterií, surovinám, potřebě eletřiny… už bylo napsáno tolik kvalitních článků i v češtině, že vás odkážu na strýčka Google.
A ano, já opravdu věřím (přesnější by možná bylo jsem o tom přesvědčený), že je možné nahradit všechna auta elektromobily a bude to trvale udržitelné – ono je totiž efektivnější ten váš plyn spálit v elektrárně a jezdit elektromobilem než autem na CNG.
Moje auto má 8,5let, před 4 lety byly vyměněny 2 vadné
Moje auto má 8,5let, před 4 lety byly vyměněny 2 vadné články (z 98ks) a dojezd je jen neznatelně nižší. Žádných 50% nebo třeba 80% původního to není. I s těmi vadnými články to mělo dojezd 78 místo 120km (můj rekord byl 160km s lehkou nohou po okreskách).
Takže máte dojezd po 8 letech o 30% nižší. To je určitě
Takže máte dojezd po 8 letech o 30% nižší. To je určitě příjemné překvapení ale pravděpodobně nepoužívate rychlonabíjení. Jezdíte s tím i v zimě v silných mrazech? A v létě když je 35° C ? To je taky veliká nevýhoda baterií, v zimě opravdu výrazně klesá dojezd. A neříkejte, že ne.
Píšu přece že dojezd je neznatelně nižší. Odhadem tak
Píšu přece že dojezd je neznatelně nižší. Odhadem tak o 7km.
Rychlonabíjení to nemá. Dojezd v mrazech mě netrápí, obvykle najedu za den max. 65km.
Ne, kapacita nejde po 5 letech výrazně dolů, pokud tedy
Ne, kapacita nejde po 5 letech výrazně dolů, pokud tedy články negrilujete teplotou 50°C jako někde v Kalifornii.
Jen preposilam odkaz, abyste si vsiml zkusenosti realnych
Jen preposilam odkaz, abyste si vsiml zkusenosti realnych uzivatelu
Elektromobil je pro specificikého uživatele, ideální je
Elektromobil je pro specificikého uživatele, ideální je nabíjet v noci a jezdit přes den a pokud Vám dojezd 200-250 Km stačí není co řešit.
Já jste šel do elektra, chtěl jsem CNG, ale při mém nájezdu bych musel každý druhý den tankovat, CNG pumpu mám 14 Km od baráku a navíc to tankování trvá neskutečně dlouho a když je před Vám fronta, tak to je na palici.
takhle jen v garáži zapojím a nemusím to řešit, k tomu si auto před výjezdem natopím, nebo v létě vychladím.
A cena za Km CNG je minimálně 1 Kč na elektřinu jste na 30 hal. to je 3x levněji. K tomu mnohem vyšší výkon, automat, výbava.
Pokud bude citigo za 500 tis, je to podle mě neskutečně dobrá nabídka se podívejte co se v inzerátech prodává 250 tis. za 6-7 let ojetý elektromobil z baterií s třetinovou kapacitou.
Doba plnění plynu je tak 3-4 minuty, to je podobné jako u
Doba plnění plynu je tak 3-4 minuty, to je podobné jako u tankování benzinu. Kolik Vás stojí elektřina za 1 kWh? Reálná spotřeba elektromobilu je cca 20kWh na 100km. Jestliže stojí 1 kWh 5kč, tak to vychází na tu korunu, nebo ne?
auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150
3-4 minuty je dost natankujete max na 300 Km. To mam u hybridu
3-4 minuty je dost natankujete max na 300 Km. To mam u hybridu ekvivalent 15 litru benzinu natankovany za 45 sekund.
Beru da se to snest ,ale je to otrava.
Spotrebu podle elektromeru mam v prumeru kolem 16 kWh mam male auto ale zase starsi technologie. Podle diskuzi zde tolik bere golf,nebo ioniq. Leaf a tesla si tech 20 vezmou.
Elektrinu mam za 2 Kc levny tarif na cely dum d45 tarif platil bych ho i bez elektromobilu,ani jistic jsem nezvysoval 3x25A.
Kdo ma elektroauto,nedobiji za 5 kc. Pkud nema z jinych duvodu
Kdo ma elektroauto,nedobiji za 5 kc. Pkud nema z jinych duvodu dvoutarif, poridi si D27d.
Strašně rád uvidím tu jitrnici, kterou svět neviděl, ať
Strašně rád uvidím tu jitrnici, kterou svět neviděl, ať už to bude Vision, Citigo, či Cokoli. Nejsem škodovkář, ale fandím každému novému přírůstku v e-mobilitě. Jen se trochu obávám, jestli Škoda stihne vybudovat kvalitní know how, když mozky začíná lákat teprve teď – > reklama před VUT v Brně
https://ibb.co/ZG33MxD
11. 1. 2012
První sériový elektromobil Škoda se objeví
11. 1. 2012
První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky
20. 3. 2018
„Do roku 2022 by měly být na trh uvedeny celkem tři čisté elektromobily Škoda“
http://www.hybrid.cz/skoda-chysta-levny-elektromobil-na-urovni-fabie-co-je-skoda-epilot#comment-186707
Ještě někdo pochybuje, že nejsou 10 let pozadu?
JÁ. Já pochybuji – o těch 10ti letech. Myslím, že jsou
JÁ. Já pochybuji – o těch 10ti letech. Myslím, že jsou pozadu 12 až 15 let. 🙂
Nestraš je, nebo to vzdaj předčasně. :)))
Nestraš je, nebo to vzdaj předčasně. :)))
Tak řekněte si úpřimně… v tom r. 2014 nebyl důvod jít
Tak řekněte si úpřimně… v tom r. 2014 nebyl důvod jít s elktromobilem na trh. K čemu? Druhá věc pak je, proč to slibovali, typické PR kecy, ale z jejich pohledu je k tomu nic netlačilo.
ále byl, LEAF už jezdil 4 roky, TMS 2 a šáde jenom
ále byl, LEAF už jezdil 4 roky, TMS 2 a šáde jenom „testovala“
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
dízlblejt v patách, potřebovala si napravit „reputaci“ 🙂
Se podívej na 2019, krom pár konceptů je to zas a jenom PR a keci, jde jim o reputaci aby lide nekupovali jiný elektromobily a stále jen ČEKALI NA ŠÁDE A ČEKALI A ČEKALA VŠICHNI ČEKAJÍ :))))
Ne, z pohledu Škoda Auto nebyl důvod přijít tehdy na trh s
Ne, z pohledu Škoda Auto nebyl důvod přijít tehdy na trh s EV. To, že Nissan a Tesla měly v té době EV, není důvod.
no je to důvod! 🙂 s dízlblejt v patách a LEAFem v prodeji
no je to důvod! 🙂 s dízlblejt v patách a LEAFem v prodeji byl důvod šáde přijít na trh s elektromobilem
1) náprava reputace dízlblejt
2) dotáhnutí konkurenční schopnosti vyrábět elektromobily
3) navázaní tradice pijonýru šáde eltra ejpovice a spol 😉
nemuselo pršet, stačilo kdyby kápli alespon omezenou edice green-eline 50 ks za 5 mega kus určitě by se nějaký blázen našel co to koupí a hned by reputace šáde byla vylepšena. Né to voni jich vyrobili jen 16 chvilku to PR půjcovali a pak to hodili rychle do vahlandovic lisu a by motto „elektromobily nelze vyrábět nikam nedojedou hoří jim baterky a upadávají kolečka“ nebylo narušeno přeci TSI first :))))
Škodovka je jednou z nejziskovějších automobilových
Škodovka je jednou z nejziskovějších automobilových značek světa s výrobními kapacitami a zaměstnanci přetíženými na 110%.
DieselGate porušoval zákony jenom v USA, kam Škoda jako na jeden z mála důležitých trhů světa nedodává. A vymýšlení těch motorů Škoda ani vůbec neměla na starosti, a i pokuty jdou za Audi a VW.
Takže neexistoval jediný REÁLNÝ důvod, aby do toho šla předčasně, dokud se elektroauta nedají prodávat masově s opravdovým ziskem.
A jéžiš další zoufalej chytroprd-zachránce slibotechny z
A jéžiš další zoufalej chytroprd-zachránce slibotechny z Bolky co to nerozdejchal a je taky simply klever. Teda spíš simply než klever. Podejte si ruce a škrábejte se navzájem chytrou škrabkou. :)))
Vám je evidentně slibování a lhaní velmi blízké, že se vo to tak berete. Nepatříš taky náhodou k těm podvodníkům :)))
VW porušil zákony i v Koreji a jejich manažer tam byl okamžitě zatčen, odsouzen a šel sedět.
https://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2017/01/06/first-volkswagen-manager-goes-to-jail-for-dieselgate/#66f1845cab70
Dále byl zatčen přímo šéf Audi v Německu a poseděl si ve vazbě několik měsíců a je stále vyšetřován.
https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-stadler/head-of-vws-audi-arrested-in-germany-over-diesel-scandal-idUSKBN1JE0R3
Pak byl v Německu zatčen zatčen šéf vývoje z Porsche a poseděl si taky pár měsíců.
http://www.thedrive.com/news/20153/porsches-wolfgang-hatz-father-of-918-spyder-and-919-lmp1-hybrid-is-still-in-jail-over-dieselgate
Manažer VW v USA, byl zatčen když si během skandálu v klídku odjel na dovolenou do Miami místo aby odjel honem do Německa. Až takovej samolibej trouba to je :))) Je za Dízlgejt odsouzenej natvrdo, ale původně mu hrozilo celkem 169 let za 11 zločinů!!! Zhroutil se a plakal v soudní síni. Teď bručí a každej den děkuje svým šéfiků VW co si běhaj po svobodě, že může dělat mámu dvoumetrovejm ćernochům v americkým lapáku.
https://arstechnica.com/cars/2017/01/vw-exec-arrested-during-miami-vacation-over-emissions-scandal/
Víš taky starou belu, tak si nejdřív nastuduj historii než zase plácneš další blbost.
Dále VW porušil zákony, když měl megaprůser s největší kartelem v nistorii Německa!
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639
Volkswagen, Audi, Porsche a BMW společně vybíraly dodavatele a určovaly ceny komponentů
http://www.irozhlas.cz/ekonomika/volkswagen-audi-porsche-a-bmw-spolecne-vybiraly-dodavatele-a-urcovaly-ceny_1707211549_pj
Dále se samožejmě VW a jeho divize Scania podíleli na nezákoném kartelu výrobců kamiónů a náklaďáků! http://fortune.com/2016/07/19/eu-truck-cartel-fine/
Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
http://ekonomika.idnes.cz/pokuta-rekord-kamiony-kartel-man-d4e-/eko-zahranicni.aspx?c=A160719_132058_eko-zahranicni_neh
Koncern je se svým miljardama dolarů dotovaným Veyronem, Bentleym, VW XL1 a Phaetomem doslova zářným příkladem masových, zásadně těžce vydělečných projektů. A teď tu vo sedmi sněhurkách a jednom trpajzlíkovi. :)))
Všechny tydle sračky stály koncern desítky milijard dolarů a stále to nekončí. Posrali to komplet odshora dolů a zpátky a to nejenom sobě, ale i jinejm.
Koncern může akorát tak zalízt, držet hubu a šoupat nohama. Tomu už niky nikdo nic neuvěří, teda kromě tebe. :)))
Oni ty vrcholny manazeri casem ziskavaji bozskou nesmrtelnost
Oni ty vrcholny manazeri casem ziskavaji bozskou nesmrtelnost a jsou urceni rozhodovat o tom, koho otravi rakem a koho stedre odmeni vlidnym pohledem. V Cesku je na ne zakon kratky, ale jinde je umeji sundat i z Olympu.
Puvodce dieselgate je Bosch ktery dodava vse kolem spalovani automobilkam na celem svete. Dieselgate udelali vsichni co pouzivaji systemy Bosch.
Škoda je každoročně v zisku, výplaty letí nahoru jako
Škoda je každoročně v zisku, výplaty letí nahoru jako splašené, ziskovost na jedno auto je velmi dobrá (ve srovnání i s ostatními), každý rok se zvyšuje produkce spalovacích aut, protože je o ně zájem… NE, opravdu rozumný důvod pro EV nebyl. Teď si počkají na MEB a pomalu pojedou, z jejich pohledu opravdu není kam spěchat.
no svědomí ani morální zodpovědnost natož vůdcovství
no svědomí ani morální zodpovědnost natož vůdcovství vývoje tydebilové nemají tojefakt jde jim jen voprachy na svý megaplaty 😉
Samozřejmě a cos čekal? 🙂 Škodovka je v koncernu
Samozřejmě a cos čekal? 🙂 Škodovka je v koncernu mainstreamová značka, v té době nedávalo smysl pouštět se do nějakého elektr. experimentu.
Tak proč tu elektrickou Octavku vyrobili?
Tak proč tu elektrickou Octavku vyrobili?
Nevím jako Octávku a pokud vyrobili, musíte se jich zeptat
Nevím jako Octávku a pokud vyrobili, musíte se jich zeptat proč. Já nevím… když pak stejně žádná masovka z toho nebyla.
Hlavně, že víš vo tom co se tehdá dělo starou belou a
Hlavně, že víš vo tom co se tehdá dělo starou belou a ještě to zoufale omlouváš. :)))
A kdo ti nakukal, že to měla bejt masovka? Ty jsi úplně mimo.
Tvoje bába je mimo, blbečku 🙂
Jen říkám, že před 5
Tvoje bába je mimo, blbečku 🙂
Jen říkám, že před 5 lety nebyl pro Škodovku důvod přijít na trh s elektromobilem. To je vše. A myslím, že se to potvrdilo, spalováků prodávají mraky, mají na nich zisky a EV začnou dělat teď, až jim VW dodá platformu. A co zameškali? Nic.
Ne ty to jenom furt dokola omlouváš svým idiotským
Ne ty to jenom furt dokola omlouváš svým idiotským omýláním svýho blábolu ty chytroprde.
Jak už jsem psal, nic neomlouvám, přečti si moje
Jak už jsem psal, nic neomlouvám, přečti si moje příspěvky pořádně.
Tak proč s tím pořád argumentuješ?
Tak proč s tím pořád argumentuješ?
Z mého pohledu si má zákazník vybrat. Buď si chce
Z mého pohledu si má zákazník vybrat. Buď si chce kouřit, nebo nechce kouřit. Každá Škodovka v garáži kouří. Nekouří se ve vlaku, v letadle, ve škole….. proč by se mělo kouřit v garáži?? Protože to považujeme za normální stav věci?? A kdy se chceme posunout ve vývoji dál?? Už tehdy měla Škodovka nabízet Superba v elektrickém provedení a měla nechat volbu na zákaznících. A co, že by se prodalo třeba jen 200aut?? Byla by to hlavně reklama, že to dokážou a že to umí. Mohla taková auta Škodovka dodat například české vládě a ukázat světu, že taková auta umíme vyrobit i v takové malé prdelce uprostřed Evropy. Dnes mohla toho Superba vozit do USA, do Norska. Ale Vy si myslíte, že tehdy nebyl důvod…. já si to nemyslím.
http://www.hybrid.cz/predstavujeme-cesky-elektromobil-super-el-ii
Ale zákazník si přeci vybral. Vybral si spalovací auto od
Ale zákazník si přeci vybral. Vybral si spalovací auto od Škodovky a to v takové míře, že Škodovka pořád navyšuje výrobu, čekací lhůty jsou dlouhé a nestíhá uspokojit poptávku. Proč se v té době pouštět do experimentu s EV? Ne, rozumný racionální důvod nebyl. Teď je situace jiná, emisní předpisy jsou přísnější, producenti jsou nuceni. VW postaví platformu, kterou využije i Škodovka, náklady na vývoj se rozdělí v koncernu a přijdou i ty elektrické vozy, i když je většina zákazníků za tu cenu nechce… ale jiná možnost není.
Pokud ma zakaznik na vyber pouze ze spalovaku, asi si nevybere
Pokud ma zakaznik na vyber pouze ze spalovaku, asi si nevybere elektromobil, nemyslite?
Co ctu, tak kazde elektroauto se proda a jsou na ne cekacky (na nektere i vice jak dva roky).
Ale úplně stejně se prodá i každé spalovací auto,
Ale úplně stejně se prodá i každé spalovací auto, které Škodovka vyrobí 🙂 Každoročně navyšuje výrobu, nestíhá uspokojit poptávku. Škodovka nevyrábí prémiová auta, nemělo smysl v té době se pouštět do EV, na kterém by nevydělali tolik jako na spalováku. A to je nejpodstatnější pro ně a pro akcionáře.
1) Kdyz neco slibim, tak se to snazim splnit, kdyz s emi to
1) Kdyz neco slibim, tak se to snazim splnit, kdyz s emi to nepovede, omluvim se
2) Takhle je tim padem na urovni Dacie, akorat Dacie neprohlasuje nic o elktroautech.
3) Mohla ziskat zkusenosti na nejake maloseriovce. Znalosti jsou totiz k nezaplaceni, vzdy se vyplati.
Ano, měli být zticha jako ta Dacie, to souhlasím. Znalosti
Ano, měli být zticha jako ta Dacie, to souhlasím. Znalosti a akušenosti si pak půjčí od VW, jako obvykle.
No ja Vam nevim, ale v mych koncinach si lide z pusy trhaci
No ja Vam nevim, ale v mych koncinach si lide z pusy trhaci kalendar nedelaji. Proste, co se slibi, to se splni, nebo hodne a hodne omlouva. V opacnem pripade ma reputaci na nule a uz se s nim nikdo nebavi.
Ja nevim, ale v korporatech (coz Skoda urcite je) je
Ja nevim, ale v korporatech (coz Skoda urcite je) je nedodrzovani terminu (cti: zboznych prani marketingu/obchodniku) podle me zkusenosti spis standard, nez vyjimka.
Tak pak je pro me jakekoliv prohlaseni takove firmy
Tak pak je pro me jakekoliv prohlaseni takove firmy neduveryhodne a nema vubec zadnou vypovidajici hodnotu. Nebo Vy verite nekomu, kdo opakovane lze?
Jako by snad byl nekdo, kdo ty „slibene“ terminy dodrzuje
Jako by snad byl nekdo, kdo ty „slibene“ terminy dodrzuje (Teslu nevyjimaje). Lzi to uplne nazyvat nechci, verim, ze nektere vrstvy firmy tem terminum opravdu veri.
Jako myslite, ze jeste nekdo ve Skodovce veri tomu terminu
Jako myslite, ze jeste nekdo ve Skodovce veri tomu terminu 2014? 🙂
Souhlasim, ze u Tesluy neverim terminu, vzdy si pridam tak 2 roky, ale Skodovka zatim jen placa ty terminy a lze odvodit jen 5 let zpozdeni.
No a ucta k lidem (a obchodnim partnerum) dle meho je, ze kdyz neco nedodrzim, tak se za to omluvim a hlavne se z toho poucim.
Kam proboha zmizelo slusne chovani? Ale je pravda, ze Skoda je furt slusnejsi nez Jenja, ten z vlastni neznalosti nekoho narkne ze lzi a kdyz mu to lide vysvetli, tak se ani za to narknuti neomluvi. 🙂
Všichni lžou, jsou socky, blbečci a placení trolové. Co
Všichni lžou, jsou socky, blbečci a placení trolové. Co taky čekat jiného od kremelskýho veganskýho esesáka 🙂
Opět zásadní rozdíl, Tesla dodala, ale Škoda nedodala
Opět zásadní rozdíl, Tesla dodala, ale Škoda nedodala naprosto nic.
Oni nakonec taky neco dodaji, jen ten skluz bude asi kapku
Oni nakonec taky neco dodaji, jen ten skluz bude asi kapku vetsi. 😉
Zas, pohledem akcionaru, proc by se meli hnat do neceho, na cem zatim nikdo neumi poradne vydelavat (zvlast v segmentu jejich zakazniku) a jakkoliv omezovat slepici, co zatim jeste porad snasi zlata vejce.
Zase pohledem akcionářů, v Americe SEC dost klepe šéfy
Zase pohledem akcionářů, v Americe SEC dost klepe šéfy firem přes prsty když twítnou eventuelní nepravdu, lež či dezinformaci, která by mohla ovlinit trh. Ale u nás v Evropě je to zřejmě pohoda džéz. Ať si plácaj a lžou jak chtěj. Po Dízlgejt průseru to bába Merkel shrnula slovy, „asi jsem těm automobilkám moc důvěřovala…“ WTF!
Naopak VW je naprostej přeborník v nevydělávaní! Vrhnul se na nevýdělečnej miliardama superdotovanej superluxus Bugatti. Potom na nesmyslnýho Phaetona a pak ještě na utopii XL1. Dále dodnes vydržoval dlouhodobě (20 let?) nevýdělečnej Seat a v poslední době už dotuje i Bentley. Nakonec se nezbavil ani toho Ducati. Akcionáři jsou tak hodní že mu to tolerujou. Aspoň má Škoda nějakou motivaci že může dělat koncernu peněženku a koncern jim za odměnu přistřihává křidélka a ruší projekty. :)))
Nedodržení termínu a nedodáni je dost zásadní rozdíl.
Nedodržení termínu a nedodáni je dost zásadní rozdíl.
Neškodilo by dodat, v které části světa žijete. Mnohé
Neškodilo by dodat, v které části světa žijete. Mnohé by to objasnilo.
Morava 🙂 Jsem obklopen cestnymi lidmi, tak jsem se to za
Morava 🙂 Jsem obklopen cestnymi lidmi, tak jsem se to za zivot tak naucil.
Dobrej blábol. A proto už dávno bylo BMW i3, Leaf a Tesla.
Dobrej blábol. A proto už dávno bylo BMW i3, Leaf a Tesla. :)))
Za druhé, nastuduj si historii a podívej se na dokumenty o elektromobilitě v Německu.
Sám si blábol 🙂 To, že na trhu byl Leaf a Tesla
Sám si blábol 🙂 To, že na trhu byl Leaf a Tesla neznamená, že na ten trh hned a v té době měla nutně s elektromobilem přijít i Škoda. Toto celou dobu tvrdím a to je taky fakt. Nebyl důvod pro Škodovku, úplně si vystačila se spalovacími auty.
V tom připadě jsou úplný kréténi, že cokoliv veřejně
V tom připadě jsou úplný kréténi, že cokoliv veřejně slibovali a ty si úplně mimo za to že je těma nesmyslama omlouváš. Získali důvěrohodnost Ivetky Bartošový a ty si ten tragickej princ co jí zoufale zachraňuje.
Přečti si ještě jednou co jsem napsal…
Neomlouvám, že
Přečti si ještě jednou co jsem napsal…
Neomlouvám, že slíbili a nesplnili, to jsou blbci, to je pravda. Vždyť jsem taky napsal, že radši měli být zticha jako třeba Dacia a nic neslibovat.
Já jenom píšu, že tou dobou nebyl pro ně důvod jít na trh s EV a to je fakt. Že to slíbili, je jejich blbost.
Takže ještě jednou: NEobhajuji to, že slíbili a nesplnili, jenom říkám, že neměli důvod tehdy vyrábět EV. Pochopil?
Chápu myšlenku, že je nic nemotivovalo taková auta
Chápu myšlenku, že je nic nemotivovalo taková auta prodávat (jak píšete – jít s nimi na trh). Co ale škodovce (respektive VW) vyčítám víc, než laciné PR sliby, je, že zanedbali i ten vývoj.
Nemusíte ta auta prodávat, ale měli na to být připraveni – a to je to co tak drtivě zanedbali.
Takže možná neměli důvodu sériově vyrábět, ale neexistuje důvod, proč zaspat vývoj a výzkum. Obzvláště, když jsi byli opakovaně varováni.
Viz dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk
To samé GM v USA. Ty měli své EV1 už v sedmdesátých letech, a tak se jeho úspěchu (že by vytlačil už v té době spalováky) zalekli, že jej raději stáhli zpět a všechny (až na pár výstavních kousků) sešrotovali. A taky na to hodili velkou černou deku, a mlčky prodávali fosily dál.
viz dokument:
https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww
Kde mohla být Škodovka – kdyby rozvíjela vůz EMA1 – měli použitelné elektroauto, když Elon ještě prděl do plýny a TESLA bylo jen jméno v učebnicích dějepisu, a název Československé elektrotechnické společnosti.
Kerosin:
Ale houby, bylo to jinak, než si ty myslíš.
EV-1
Kerosin:
Ale houby, bylo to jinak, než si ty myslíš.
EV-1 dojela na nezájem odběratelů, když se projevily provozní obtíže se vším všudy.
A tahle tvoje věta:
„…Nemusíte ta auta prodávat, ale měli na to být připraveni …“
– ta ukazuje, že asi nemáš ponětí, jak to v reálu chodí. Firma musí prodávat a ne stavět nějaký výrobky pro parádu, cpát prachy do něčeho, co trh nebere.
Přestaň si vymýšlet! Jaký nezájem, jaké provozní
Přestaň si vymýšlet! Jaký nezájem, jaké provozní obtíže?!
Lidi to auto milovali.
Ty si úplně blbej. Jaký odběratelé? EV1 se nikdy
Ty si úplně blbej. Jaký odběratelé? EV1 se nikdy neprodávalo a vždy bylo majetkem GM a proto si je taky vzali zpět a sešrotovali, tak neplácej nesmysly.
Jak to bylo s EV1 už Vám odpověděli jiní, nebudu jen
Jak to bylo s EV1 už Vám odpověděli jiní, nebudu jen opakovat.
A jak to chodí u firem, souhlasím, že primární je zisk, je třeba vyrábět a prodávat to oč je na trhu aktuálně zájem. Ale netvrdil bych, že být připraven na změnu poptávky není v zájmu firmy. Firma, která ustrne u totožného modelu svého výrobku, a nic nikam dále nevyvíjí tak stagnuje a časem je odsouzena k zániku. Vývoj a inovace jsou naopak leckdy jednou z největších divizí firmy.
Mercedes, BMW a VW dostali v roce 2011 od spolkové vlády účelovou dotaci ve výši jedné miliardy EUR na vývoj elektromobilu. Dávno mohli mít něco jako platformu MEB se kterou se VW teď prsí, že s ní do konce tohoto roku vyjede, v provozu a otestovanou už před cca 5ti lety. Hodili na to bobek, a tohle je výsledek. Zatímco někteří už prodávají druhou generaci svých EV, VW vytáhla tak akorát užranou Audi E-tron, a žádný velký úspěch s ní neslaví. Naopak, dnes jsem někde zaznamenal nadpis „Audi má peklo s výrobou E-tron“ nebo tak nějak.
Nissan je hezký příklad, jak se dá podělat vývoj třetí
Nissan je hezký příklad, jak se dá podělat vývoj třetí generace Leaf, auto které nemá tepelný management baterií nemá na trhu co dělat. Co se týká e-Tron, bude v Německu daleko úspěšnější než Tesla X.
A nejen Nissan, většina těch co udělali první generaci
A nejen Nissan, většina těch co udělali první generaci EV, tak se u druhé hodně poučili, a leckdy to ani není dost, a už vědí co změní u třetí generace.
A vy si myslíte, že u VW to bude jiné? Vy myslíte, že vyjede platforma MEB hned na poprvé zázračně bez chyb a problémů? Já právě všechny tyhle „porodní“ bolesti čekají.
To kde si jiní už natloukli ústa, VW teprve čeká.
Aby se v Německu – německá automobilka s víc než stoletou tradicí těšila z toho, že „možná“ bude úspěšnější než druhý (už pár let starý) model dekádu staré zaoceánské automobilky je dosti ubohý výsledek.
To je asi jako kdyby McDonald prezentoval jako svůj největší úspěch, že dokázal vyřídit Lojzu Vomáčku, co prodával na rohu párky s rohlíkem.
Ne vyridit. Ze dokaze udelat krasnejsi hamburgery, ktere ale
Ne vyridit. Ze dokaze udelat krasnejsi hamburgery, ktere ale nejsou tak chutne a nejsou z tak kvalitnich surovin, ale jsou za 2/3 ceny 🙂
Kodak i Nokia taky vyrabeli a prodavali to, co v tu chvili trh
Kodak i Nokia taky vyrabeli a prodavali to, co v tu chvili trh bral a na jeho zmenu se nepripravili.
A zrovna VW s dotovanim (nejen) Bugatti je krasny priklad toho, jak automobilky neprodukuji vyrobky pro paradu.
Jseš dost mimo, EV není ze 70. let ale až z 90. Koncept
Jseš dost mimo, EV není ze 70. let ale až z 90. Koncept ukázali v roce 1990. Auta vyráběli od roku 1996 do roku1999.
Ty sedmdesátý léta se týkaly Škody EMA 1, ne GM EV1
Ty sedmdesátý léta se týkaly Škody EMA 1, ne GM EV1
Tak to ješ fakt mimo, neboť v textu mluvíš o 70. letech
Tak to ješ fakt mimo, neboť v textu mluvíš o 70. letech jen a pouze ve větě o EV1 v souvislosti o GM.
„To samé GM v USA. Ty měli své EV1 už v sedmdesátých letech…“
No jo koukám, to jsem zblbal, to máte pravdu. Mělo se to
No jo koukám, to jsem zblbal, to máte pravdu. Mělo se to týkat jen EMA 1
V pohodě. Mimochodem po revoluci se ještě produkoval
V pohodě. Mimochodem po revoluci se ještě produkoval elektrický Favorit Eltra 151 a taky jako pickup s boudou, ale nevím zda přímo od Škody. Udělali jich dokonce 1100 kusů! Snad to odebírali ve Švýcarsku či v Německu.
https://www.novinky.cz/auto/460773-vzacnou-skodu-favorit-s-elektropohonem-zachranili-z-nemecka-nyni-je-na-prodej.html
No a pak je ještě nějakej ten zkrácenej useklej elektrickej Favorit Shortcut od Vergra, jo a pak je ješte elektrickej Superb taky z Brna jako Eltra. Ten snad ještě stále někde jezdí.
https://autobible.euro.cz/vision-e-neni-prvni-elektricka-skoda-prectete-si-pribeh-skody-eltra-shortcut/
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/po-cesku-uz-jezdi-elektricky-superb-da-se-koupit.A110701_151930_ak_aktual_fdv
Další je i nějakej elektrickej Kaipan a o něco se snažej i na ostravský škole báňský.
Ano, ten elektrický Superb stále dobře jezdí na VUT v
Ano, ten elektrický Superb stále dobře jezdí na VUT v Brně.
No ty si fakt komik. Nikdo z dinosaurů nemá dodnes jedinej
No ty si fakt komik. Nikdo z dinosaurů nemá dodnes jedinej důvod vyrábět elektromobily a neustále to dájí ostentativně najevo. Od šefů automobilek až po holohlavýho průvodce ve Škoda muzeu. Chápeš? :))) Jen furt kňučej, že že je k tomu někdo nutí a že budou muset vyházet spoustu lidí, že to zdraži spalováky a že jejich rakovinomety jsou čistý a nikomu neškodí. Spousta automobilek radši tlačí totálně nesmyslný a nevýdělečný vodíkový auta. Ty si fakt naivní jak daleko vidíš.
Oni by nejradši vyráběli rakovinomety furt pryč a všechny elektroauta by se úplně vykašlali. Ostatně je to vidět na tom jak nechali vykysnout ty poslední homologace do poslední chvíle s tím, že to nějak uhrajou a prolobujou, jenže ouha.
A co to mění na tom, co jsem napsal? Že tehdy nebyl jediný
A co to mění na tom, co jsem napsal? Že tehdy nebyl jediný racionální důvod pro Škodovku vyrábět elektroauto. Je to tak? Podle mě je. A je úplně jednp, co těď jaký manažer říká.
Teď už ten důvod mají, i když to nedělají dobrovolně. Jsou nuceni kvůli emisním předpisům.
Nevím, co je na tom k nepochopení a komické.
Komický je to, že tobě je zodopvědnost dinosaurů u
Komický je to, že tobě je zodopvědnost dinosaurů u zadele. Ať si plácaj, slibujou, lžou veřejnosti co hrdlo ráčí. Prostě je to pohoda a normální, stejně jako u Bureše. Důsledkem takového chování je pak podvod Dízlgejt.
V americe šéf automobilky jen hodí pár twitů a už mu jdou po krku soudy a chtějí ho odstavit z čela firmy a nasázej mu pokuty za možnou manipulaci s trhem a poškození investorů.
Opakuji podruhé… lhaní a neplnění slibů neobhajuji,
Opakuji podruhé… lhaní a neplnění slibů neobhajuji, nikde a nikdy jsem to netvrdil, není to normální a slušná automobilka by to dělal neměla.
Já jenom tvrdím (a za tím si stojím), že v tom 2014 neměla Škodovka důvod vyjít ven s elektromobilem. To je vše, co tvrdím od počátku.
Tak snad už si mě pochopil.
Tak já nevim zda sis toho nevšim, nebo jsi natvrdlej, ale
Tak já nevim zda sis toho nevšim, nebo jsi natvrdlej, ale už o 2 přispěvky nad tebou jsem ti vysvětlil, že žádná dinosauří automobilka nikdy neměla a nebude mít z jejich pohledu racionální důvod přijít s drahým elektromobilem. Tak proč se furt opakuješ? 🙂
Tak to jsem rád, že se shodneme na tom, co tvrdím od
Tak to jsem rád, že se shodneme na tom, co tvrdím od počátku 🙂 Nic jiného jsem netvrdil a nerozebíral…
No už jsem myslel, že tuhle pitomost tady nikdo nevytáhne a
No už jsem myslel, že tuhle pitomost tady nikdo nevytáhne a hle opět se našlo jelito které se tu bude ohánět nějakým nesmyslem. V roce 2012 tu téměř žádná EV nebyla, tak by bylo divné kdyby škodovka něco takového měla. Přednost koncernu dostal e-golf a e-up, prodej moc nešel, podpora vládní žádná, zisk nicotný, tak proč by se tím ještě zabývala škodovka? Navíc došlo k aféře VW a zrušily se desítky modelů daleko ziskovější než EV, tak je toto vše celkem logické. Nyní je však situace naprosto odlišná a priorita automobilky víc než jasná, takže podobné hovadiny tu už nemusíme číst si myslím.
Hele další trouba, ketrýmu je všechno jasný a co mu
Hele další trouba, ketrýmu je všechno jasný a co mu nedochází, tak je pitomost. Že ty budeš Pitomio? :)))
Upřímně, doufám, že Škodovky se budou držet platformy
Upřímně, doufám, že Škodovky se budou držet platformy MEB i v tom, že budou mít náhon na zadní kola. Protože ač ne zrovna patriot, tak si radši koupím český výrobek. Pokud bude použitelná elektrická škodovka, nebude o čem.
Taky Škodovce moc držím palce, a u mne je v tom i velká
Taky Škodovce moc držím palce, a u mne je v tom i velká dávka toho patriotizmu (protože lepší než konkurence nebudou – to si přiznejme). Ale to čekání a sliby jsou k nevydržení.
Pozor to nebude český výrobek, bude se to vyrábět v
Pozor to nebude český výrobek, bude se to vyrábět v Lipsku ;D Výrobu elektrik se nechává VW pro sebe a k nám šoupnul výrobu špinavejch Prassátů, když už jsme se tak strašně báli vo špinavý Superby :)))
Neperspektivní výroba k nám, perspektivní výroba do Německa.
Jak jste si na hybridu.cz, alias koncernovém podnikovém
Jak jste si na hybridu.cz, alias koncernovém podnikovém časopisu škodováček vůbec dovolili nevědět co to je program epilot, když už si o tom dávno cvrlikaj vrabci na střeše a před měsícem o tom psal plátek autorevue? Dostanete vo Millera kabelem na holou, válečky a pupendo 50ti korunou z mražáku! :)))
Budeme se až do rána kát na kolenou v rohu :).
Budeme se až do rána kát na kolenou v rohu :).
Samozrejme na hrachu.
Samozrejme na hrachu.
… na kuličkách z ložisek …
… na kuličkách z ložisek …
.. na závitořeznejch šroubech do plechu a matkách M6…
.. na závitořeznejch šroubech do plechu a matkách M6…
Za 4 nebo 5 let. Zatim jsou letargicky. Uvidime jak je nakopne
Za 4 nebo 5 let. Zatim jsou letargicky. Uvidime jak je nakopne konkurence.
www
www .testyojetin.cz/rozhovory/skoda-auto-pocita-u-svych-elektromobilu-s-velmi-atraktivni-cenou
Pro koho ma byt atraktivni? Pro zakaznika nebo koncern? Clovek
Pro koho ma byt atraktivni? Pro zakaznika nebo koncern? Clovek nikdy nevi, z jakeho uhlu pohledu to mysli. Vetsinou tvrdi, ze chteji vysokou ziskovost.
Výrobce čehokoliv, chce vždy svůj výrobek prodat za
Výrobce čehokoliv, chce vždy svůj výrobek prodat za nejvyšší možnou cenu, kterou mu dovolí jo kurence na daném trhu. Prostě střet nabídky a poptávky.
www
www .testyojetin.cz/rozhovory/skoda-auto-pocita-u-svych-elektromobilu-s-velmi-atraktivni-cenou
no to je taky dost, by bylo načase už vyměnit ty fóbije
no to je taky dost, by bylo načase už vyměnit ty fóbije šádízlpopelnice bezu DPF s 1.265.581 naprášenýma kilometry ;))))
youtube.com/watch?v=DTrofdqRoHw
KDO TEN SAJRAJT MÁ ČUCHAT !!
Škoda ePilot – druhý odkaz na googlu:
Škoda ePilot – druhý odkaz na googlu: m.autorevue.cz/getimagegallery.aspx?id_file=0&article=42178
O elektrických vozech jsem si na ženevském autosalonu povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škodovky.
Pozvolný rozvor infrastruktury bude znamenat, že většina uživatelů elektroaut bude v rané fázi nabíjet doma a budou muset změnit své dosavadní návyky. V souvislosti s tím Škoda spustí projekt ePilot, během kterého vysvětlí principy užívání elektromobilů jak privátním, tak firemním zákazníkům, kteří už nyní mají o takové vozy zájem.
Díky, omlouváme se za opomenutí, článek jsme doplnili.
Díky, omlouváme se za opomenutí, článek jsme doplnili.
Rado se stalo, ocenuji rychly update clanku i vas doplnujici
Rado se stalo, ocenuji rychly update clanku i vas doplnujici komentar.