Jedním z hlavních poselství letošního veletrhu Amper by mohlo být, že elektromobilita konečně proniká z okrajů do hlavního proudu čili „mainstreamu“. A můžou za to především Volkswagen, Kia a Hyundai.
foto: Hybrid.cz
Na Amperu 2019 a zejména doprovodné akci Amper Motion zaměřené na elektromobilitu se konečně ve velkém představily světové automobilky. V rozloze stánku vedl Volkswagen, který prezentoval svou nabíjecí infrastrukturu Moon.
Kromě toho ale měl na místě také svůj přelomový elektromobil Audi e-tron, který jsme si po brněnském Výstavišti krátce projeli. Rychlé první dojmy jsou veskrze pozitivní – ostatně, co čekat jiného u auta, jehož cena v Česku začíná na 2 091 900 Kč.
foto: Hybrid.cz
Už vystavovaná testovací verze ale potvrzovala, co ukazují i jiné nezávislé testy, totiž relativně vysokou spotřebu, a tedy i kratší dojezd na dálnici (reálně cca 300 km). Digitální zpětná zrcátka nejspíš také nebudou žádný velký hit, pět chválu jsme na ně zatím nikoho neslyšeli.
Kia na svém stánku měla k dispozici elektromobil Kia eNiro, který se ale v Česku začne objednávat až koncem letošního roku a reálně dorazí asi až v roce příštím. Mezitím tedy nezbývá než sáhnout třeba po HEV nebo PHEV verzi.
Zato Hyundai Kona Electric už tu je, stejně jako její hybridní a plug-in hybridní verze. Hned vedle byla k vidění americká verze elektromobilu Tesla Model 3, zatím asi jediný kus, který se po ČR pohybuje. A naproti trůnil Jaguar I-Pace, přes uličku pak měla stánek i Tesla s Tesla Model S a Tesla Model X.
Letošního Amper Motion se zúčastnily v podstatě všechny velké automobilky, které mají v oblasti elektromobility co nabídnout. Svou přítomností i nabídkou potvrdily, že elektromobilita už není okrajová záležitost pro pár bohatých nadšenců, ale že úspěšně proniká do mainstreamu.
Velikým přínosem Amperu a Amper Motion jsou i doprovodné akce typu konference Perspektivy elektromobility, kde se objevila celá řada zajímavých řečníků, kteří – navzdory běžné praxi – přítomné obšťastnili často velmi zajímavými novinkami. Za všechny jmenujme skvělou novinku E.ON Drive.
Takže pokud se nemýlím toto je první oficiální
Takže pokud se nemýlím toto je první oficiální výstavní prezentace Tesly v ČR s vlastním stánkem. Je to tak?
To považuji do dobrý signál.
joo má to opravdu i ojetý pneu, je vidět že to skutečně
joo má to opravdu i ojetý pneu, je vidět že to skutečně je schopný jízdy 🙂 by jeden nevěřil, tak praštil ses na zadních dopalice nebo ne?
Řekl bych, že vzadu má TM3 více prostoru nad hlavou než
Řekl bych, že vzadu má TM3 více prostoru nad hlavou než TMS.
tak to je dobrá zpráva díky za ni
tak to je dobrá zpráva díky za ni
Tuším, že už byla také na e-Salonu v Letňanech.
Tuším, že už byla také na e-Salonu v Letňanech.
Tam jsem si akorát povšimnul venku stojící Tesly s
Tam jsem si akorát povšimnul venku stojící Tesly s nalepenou A4 s kontaktem myslím že na Vídeň, ale vyloženě stánku ne.
Za dva melouny si to jiste prumerny obcan kupi :-). Porad
Za dva melouny si to jiste prumerny obcan kupi :-). Porad silene drahy.
Průměrnej občan si nekupuje nový auto, ale nějakou
Průměrnej občan si nekupuje nový auto, ale nějakou volítanost, stejně jako 80 % národa. 🙂
Ví někdo něco o Škoda ePilot?
Ví někdo něco o Škoda ePilot?
Viz. Škoda chystá levný elektromobil na úrovni Fabie;
Viz. Škoda chystá levný elektromobil na úrovni Fabie; spustí vzdělávací program Škoda ePilot.
nooo já sem si AUDI E-Tron nakonfiguroval za 2.700.000 CZK a
nooo já sem si AUDI E-Tron nakonfiguroval za 2.700.000 CZK a to sem se držel ještě celkem při zemi ;)))))))))))))
audi.cz/e-tron
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/
No a co jako? Já zase nakonfiguroval Teslu X na 3.300.000 CZK.
No a co jako? Já zase nakonfiguroval Teslu X na 3.300.000 CZK.
Já jsem si zase zašel na záchod 🙂
Já jsem si zase zašel na záchod 🙂
A cos tam nechal? 🙂
A cos tam nechal? 🙂
Jeden povedenej kousek 🙂
Jeden povedenej kousek 🙂
Přesně tak, je to hnus velebnosti. Ještě přidat pár
Přesně tak, je to hnus velebnosti. Ještě přidat pár dalších výměníčků, chladicích okruhů a ventilů na výfuk… To bude superspolehlivé autíčko pro prachaté manželky na potahování po městě.
proč by nemělo být audi e-tron spolehlivé auto ?, určitě
proč by nemělo být audi e-tron spolehlivé auto ?, určitě je a bude sran kvality zpracování jinde než Tesla, kdo nepotřebuje velký dojezd a má na auto za 2 mil a záleží mu také na kvalitě a provedení interiéru tak bude mít volbu. Jenom jedna nepodstatná poznámka, když vidím, jak se v ČR prezentuje Tesla, např tato, fotka TM3 se špinavými koly, jinde foto jak kdyby v autě rodinka strávila celý víkend, tak to také moc na profi přístupu výrobce nepřidá, byť toto není firemní prezentace, ale pro mne by to auto mohli alespoň pořádně umýt :-).
Jestli to nebude tím, že Tesla neměla s tímhle
Jestli to nebude tím, že Tesla neměla s tímhle vystavováním nic společného. Tesla totiž na náš divokej východ i zákazníky z něj z vysoka se.e.
souhlasím, ano nebyla to ofic. prezentace výrobce jen
souhlasím, ano nebyla to ofic. prezentace výrobce jen nechápu proč když někdo ta auta zapůjčuje a někdo další chce Teslu v ČR prezentovat na výstavě nebo do testu apod. a oslovit tak věřejnost, tak proč to auto alespoň pořádně nevyčistí.
Rekl bych ze pan s TM3 jel kolem a nekdo ho ukecal 🙂 🙂
Rekl bych ze pan s TM3 jel kolem a nekdo ho ukecal 🙂 🙂
Martin S. čteš taky někdy články o kterých diskutuješ
Martin S. čteš taky někdy články o kterých diskutuješ nebo jen rovnou kritizuješ?
„Hned vedle byla k vidění americká verze elektromobilu Tesla Model 3, zatím asi jediný kus, který se po ČR pohybuje.
… přes uličku pak měla stánek i Tesla s Tesla Model S a Tesla Model X.“
Osobně mě to taky zarazilo, nebyl jsem tam, ale má to evidentně své důvody. Spíš můžou bejt návštěvníci rádi, že to tam někdo vůbec přivez.
Ano, já články skutečně čtu, ta kritika nebyla na Teslu
Ano, já články skutečně čtu, ta kritika nebyla na Teslu jako takovou, vím, že tato TM3 nebylo auto prezentované Teslou a jen jsem si dovolil poznámku o prezentovaném kousku TM3, zcela nepodstatné. Já když bych půjčil auto na výstavu či do testu, tak jej tak nějak připravím, aby to udělalo celkově dobrý dojem, proto ta poznámka o špinavých kolech atd. nic víc v tom nehledejte.
Zatím to tady nikdo neuvedl na pravou míru.
Jednalo se o
Zatím to tady nikdo neuvedl na pravou míru.
Jednalo se o soukromou Teslu Model 3 v americké verzi, kterou si mohli zájemci již dříve prohlédnout a svézt se v ní třeba v autosalonu Protech v Praze http://protech-e.cz/. Bylo s ní natočeno několik propagačních videí, kdy ji řídil Lukáš Hataš z Asociace pro elektromobilitu https://www.youtube.com/watch?v=AwV2s5xKI9c.
Na webu APEL se taky objevila výzva, které vyhověl „Připravujeme účast na výstavě AMPER 2019 . Má-li někdo zajímavý exponát, spojí se s předsedou. Pro zájemce o vstupenky zajistíme nějaké volné vstupenky pro řádné členy.“ a je tam i odkaz na zmíněn video pod názvem Test TESLA model 3 http://elektromobily-os.cz/.
Proto bylo toto auto staticky vystaveno na stánku APEL a že si nedali práci s jeho přípravou je v podstatě podružné. Ale chápu, že v kontextu okolních naleštěných aut, neustále opečovávaných a vysávaných dvakrát denně, to působilo divně.
Tak nevím, ale tohle výše jsem psal Jenjovi k příspěvku
Tak nevím, ale tohle výše jsem psal Jenjovi k příspěvku pod Audi SQ5TDI, že by to kafe dnes bylo nějaké silnějš?
off
Nechceš auto, tumáš kolo
Byznys na vzestupu: Globální
off
Nechceš auto, tumáš kolo
Byznys na vzestupu: Globální trh s elektrokoly rychle roste a zapojují se do něj i automobilky. U mladých totiž opadá zájem o auta
https://archiv.ihned.cz/c1-66536200-byznys-na-vzestupu-globalni-trh-s-elektrokoly-rychle-roste-a-zapojuji-se-do-nej-i-automobilky-u-mladych-totiz-opada-zajem-o-auta