Norská náklonnost k elektromobilům je dobře známý fakt, ovšem míra norské náklonosti k novince Tesla Model 3 překonala i ty nejoptimističtější odhady.
foto: Tesla
Tesla Model 3 začíná pomalu přebírat vládu nad prodejem elektromobilů na jednotlivých evropských trzích. V Německu, tedy na trhu, kde se Tesle v minulosti nevedlo nejlépe, zaznamenala značka 500 % nárůst tržeb, kdy jen za minulý měsíc dodala přes tisíc kusů Modelu 3.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla softwarovou aktualizací zvyšuje dojezd i výkon Modelu 3, k tomu nabídne i tažné zařízení
Zájem o novinku je také v Nizozemsku, kde elektromobil Tesla Model 3 s 473 dodanými kusy za únor 2019 ovládl tamní žebříček nejprodávanějších elektromobilů a ukázal záda konkurenci od automobilek Hyundai, Nissan i Kia.
Svou pozici vůz upevňuje také v zemích, jako jsou Španělsko či Francie. Zde však automobilka neočekává tak výrazný zájem jako v jiných evropských státech.
Kde byl očekáván zájem veliký, bylo samozřejmě i Norsko. Již před týdnem bylo jasné, že se tato očekávání potvrdí. Jen do 12. března zde proběhlo 1300 nových registrací Tesla Model 3 a čísla nadále rostla.
K dnešnímu dni se vyšplhala na 2500 dodaných kusů Modelu 3, což znamená, že od zahájení dodávek se na norských silnicích pohybuje již přes 3 tisíce elektrických kompaktních sedanů s logem Tesla na přídi.
Pro Teslu se tak Norsko stává, co do poměru počtu obyvatel a počtu majitelů jejich vozů, největším trhem na světě. Celkově je zde registrováno již 34 720 vozů tohoto kalifornského výrobce elektromobilů.
Tato statistika zaznamenala téměř 10% nárůst jen za několik posledních týdnů, kdy začal být v Norsku Model 3 dodáván s tím, že nejvýraznější byl uplynulý týden po masivní dodávce vozů přímo do Osla.
Jedná se o další potvrzení toho, jak moc je elektromobilita v tomto severském státě oblíbená. Jen za loňský rok zde prodej elektromobilů vzrostl o 40 %, přičemž 31,2 % všech prodaných osobních vozů bylo elektrických. Rukavice konkurenci je hozena a je otázkou, kdo ji sebere jako první. Bude to Nissan, nebo někdo jiný?
Tak jsem se na Apmpéru podíval na S, X i 3 TESLU. Každému
Tak jsem se na Apmpéru podíval na S, X i 3 TESLU. Každému se líbí něco jiného a to je rozhodující. Nicméně já bych o něco větší dojezd za to vnitřní zpracování nevymněnil. I karosařina vykazovala na první pohled vady a o plandající liště nemluvě. TESLE díky za rozhýbání elektromobility, ale pro koho není mantra jen o něco lepší dojezd, tak půjde do E-trona nebo Jaguára. Manželce koupím e-Golfa ikdyž jsem TESLU 3 chvíli zvažoval. Za týden najezdí tak 300 km, tak si 1,5 x nabije. FVE na baráku při hezkém počasí dá až 35 kWh, už včera 29,6 kWh vyrobila ( 4,86 kWp ). Pro mne do budoucna něco s dojezdem 300 km, jsem skromný:). Bude to pro radost, tak ať si to „žere“ třeba 35kWh /100 km. AUDI e-Tron GT bych asi mohl, uvidíme cenu:)
Spokojený člověk. Tak pak nezapomeň dát své zkušenosti
Spokojený člověk. Tak pak nezapomeň dát své zkušenosti třeba po roce používání.
a co ste říkal na panty u zadního kufru TM3 ??
a co ste říkal na panty u zadního kufru TM3 ??
K čemu je dobré komentovat kvalitu nějaké americké verze
K čemu je dobré komentovat kvalitu nějaké americké verze vyrobené kdoví jak dávno na počátku výroby?
A proc ne? Nekdo rozhodl, ze je to dost dobre, aby se to
A proc ne? Nekdo rozhodl, ze je to dost dobre, aby se to prodalo zakaznikum (a ti za to zaplatili).
Zajímavější je, jak vypadají aktuálně vyráběné kusy.
Zajímavější je, jak vypadají aktuálně vyráběné kusy. Ne nějaký starý demo kus.
Tak doufam ze nez to koupim tak se to vylepsi.
Tak doufam ze nez to koupim tak se to vylepsi.
Zlaté pravidlo zní: Nikdy nekupuj první generaci.
Zlaté pravidlo zní: Nikdy nekupuj první generaci.
Jo jo. Ty prvni to odnesou nejvic. Cekam cekam, abych do ty
Jo jo. Ty prvni to odnesou nejvic. Cekam cekam, abych do ty doby neumrel. Jeste na konfiguraci zavesu.
To já ten kombík už asi nestihnu :)))
To já ten kombík už asi nestihnu :)))
Nekde ho predelavaji na kombik a i jsem videl na pohrebak. To
Nekde ho predelavaji na kombik a i jsem videl na pohrebak. To by jako velky kombik a na tahani bordelu nebo pro remeslnika bylo super. Nezoufej, to das. Nebo rozbrusku kus plechu a hodne kyru.
https://www.auto.cz/takhle-vypada-prvni-hotova-tesla-model-s-ko
https://www.auto.cz/takhle-vypada-prvni-hotova-tesla-model-s-kombi-co-na-ni-rikate-111921
Ten pohrebak je bozi. Je prodlouzena a vzadu hodne mista. To
Ten pohrebak je bozi. Je prodlouzena a vzadu hodne mista. To by byl camper. Kdyby byla ojeta na prodej tak hned beru.
https://www.auto.cz/tesla-model-s-remetzcar-udelali-z-elektromobilu-pohrebak-98637
Off
realny dojazd EV
Off
realny dojazd EV
https://www.whatcar.com/news/what-car-real-range-which-electric-car-can-go-farthest-in-the-real-world/n18160
SR test TM3 os Topspeedu
https://www.youtube.com/watch?v=OjVaae7iqcI
https://www.youtube.com/watch?v=3Y_-5P7fifw
120 na vokrskách dobrý no 🙂 jako jezdí se i víc ale na
120 na vokrskách dobrý no 🙂 jako jezdí se i víc ale na kameru 🙂 i tak dík zato mároš dobré videj ko doost dobré
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
zadní blinkr TM3 pěknej chcípák, menší už snad udělat
zadní blinkr TM3 pěknej chcípák, menší už snad udělat nešel
Jak říká majitel, základ je že to má 500 koní 🙂
Jak říká majitel, základ je že to má 500 koní 🙂
Zajímavý test aut, nakonec ten Jaguar dopadnul velmi
Zajímavý test aut, nakonec ten Jaguar dopadnul velmi dobře.
imgup.cz/images/2019/03/22/Spotreba-EV.png
mobilmania.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=979183101&article=1344619
Jebuar jako městské vozítko v blízkosti svého bydliště,
Jebuar jako městské vozítko v blízkosti svého bydliště, když není kde nabíjet…. pro blbečky dobrý 😀
Ti průměrně inteligentní a více si pořídí universální Teslu bez omezení užitkovosti 🙂
V „prodejnách“ Tesly se nezajímají o onteligenci
V „prodejnách“ Tesly se nezajímají o onteligenci zákazníka, ale zda na pořízení máte. Znám spoustu inteligentních, co na to nemají.
základní chápání kontextu ti poněkud chybí…
základní chápání kontextu ti poněkud chybí… samozřejmě se bavíme o těch, co mají peníze na Jebuara či Teslu 🙂
Ale naměřená spotřeba je nižší než u Tesly X, dokonce
Ale naměřená spotřeba je nižší než u Tesly X, dokonce i než u Tesly S, to snad uznáš ne?
Preference má každý jiné, někomu bude víc vyhovovat ten Jaguar, i když nemá (zatím), takovou hustou síť nabiječek jako Tesla.
Ale co jsem koukal teď na trasu, kterou jezdím z ČR do DE, tak jsou tam 2 superchargery po cestě a 1 v cíli. Ionity nabíječky jsou 3 po cestě a v cíli je jedna ve výstabvbě. To není špatné, v DE už se i tím Jaguarem dá jezdit. A to nemluvím o ostatních nabíječkách, kde je alespoň těch 50 kW.
off
Nabíjení na SCH zdarma je zpět, ale jen za určitých
off
Nabíjení na SCH zdarma je zpět, ale jen za určitých podmínek.
https://electrek.co/2019/03/21/tesla-free-supercharging-end-quarter-incentive/
pozdě a málo, značku Tesla si už tak pošpinili že dokud
pozdě a málo, značku Tesla si už tak pošpinili že dokud neopraví kokotiny výrobou kvalitního auta je to vohounu
PRVÁ JAZDA Tesla Model 3 – Maroš ČABÁK TOPSPEED.sk
13:44
PRVÁ JAZDA Tesla Model 3 – Maroš ČABÁK TOPSPEED.sk
13:44 Supercharger Tesla model 3 priority
https://www.youtube.com/watch?v=3Y_-5P7fifw
https://www.youtube.com/watch?v=OjVaae7iqcI
Trapná statistika, 2 lodě přivezou několik tisíc aut,
Trapná statistika, 2 lodě přivezou několik tisíc aut, nikdo jiný skoro nic nevyrábí, tak je jasné že za 2 měsíce je TM3 nejprodávanější, to pochopí i hlupák
hlupáci nepochopí, proto fosilní teroristi, co vyrábějí
hlupáci nepochopí, proto fosilní teroristi, co vyrábějí auta, ještě nevyrobili EV auto, co by se dalo skutečně použít, nejsou nabíječky… samozřejmě záměrně….
ale stejně se najdou blbečci, co si koupí EV Jaguara za 2 mega a používajího jako městské, malé autíčko za 100 tis. kč, když můžou nabíjet rozumě jen doma přes noc 😀
no ten kdo napíše takovou ptákovinu tak zjevně také moc
no ten kdo napíše takovou ptákovinu tak zjevně také moc inteligence nepobral
co kontrétně je ptákovina? Ty máš síť superchargerů ne
co kontrétně je ptákovina? Ty máš síť superchargerů ne Tesla auta? Nebo jsi opravdu, ty prokazatelně zde, inteligenci nepobral? 🙂
ty jen tak náhodně žvatláš klišé, že? 🙂
no tak tímto si to jen potvrdil tyto řádky moc smysl
no tak tímto si to jen potvrdil tyto řádky moc smysl nedávají 😀 s slovní spojení fosilní teroristi mluví za vše 😀
Tenhle trend změní jedině Škoda Citigo,kladivo na Teslu
Tenhle trend změní jedině Škoda Citigo,kladivo na Teslu 🙂
Je až k nevíře,co Tesla za tak krátkou dobu dokázala!
Jak by to tu vypadalo,kdyby byli i ostatní boháči tak zapálení pro pokrok,jako je Elon Musk.
Zapomina se tu, proc jsou v Norsku EV oblibena.
Zapomina se tu, proc jsou v Norsku EV oblibena.
Pretože sú to najlepšie autá na trhu a ešte aj k tomu
Pretože sú to najlepšie autá na trhu a ešte aj k tomu dostanete dotáciu? Asi to ste myslel však.
protože norsko je šíleně bohatá země, napakovalo se na
protože norsko je šíleně bohatá země, napakovalo se na těžbě ROPY, je to ropný stát a jelikož z toho výsavnýho žije teď celá zem jsou to tedy ROPÁCI 🙂 a žijou si tam jak barneverden v žitě ;))
kcc-hho.webnode.cz/business/norway/
A ty s tím máš očividně problém 😀
Norsko ať si
A ty s tím máš očividně problém 😀
Norsko ať si utrácí svoje peníze za co chce a pokud je hodlá utratit za čistší vzduch, zdravější obyvatelstvo a menší závislost na ropě (kterou pak můžou prodat hlupákům), tak je to jedině dobře. Zvlášť když má Norsko 98 procent energie z čistých zdrojů.
Ješte nám sem dávaj Norský fondy, který si radostí berem
Ješte nám sem dávaj Norský fondy, který si radostí berem a nikomu to nepřijde divný :)))
ano, jsou ovládání nacisty, co kradou děti hlavně
ano, jsou ovládání nacisty, co kradou děti hlavně mentálně zdravým Slovanům a předávají je své státem podporované pedofilní síti … a svůj nacizmus chtějí přenášet i do jiných zemí
Abyste mohl byt eko, musite na to mit. Zatim. Bohuzel.
Abyste mohl byt eko, musite na to mit. Zatim. Bohuzel.
První mobilní telefony, počítače a televizory taky
První mobilní telefony, počítače a televizory taky rozhodně nebyly masovou záležitostí. Každý progress musí vždycky první zaplatit ti bohatí.
a za 1 Kw platí 1 KČ, ne norskou korunu!!! díky
a za 1 Kw platí 1 KČ, ne norskou korunu!!! díky hydroelektrárnám
Ano, tak sem to myslel. Nevadi mi to ale rado se na to
Ano, tak sem to myslel. Nevadi mi to ale rado se na to zapomina. Kdyby nemeli system nastavenej jaj maji, nikdy by se tam tolik EV neprodalo.
lži, prodalo, bo mají peněz jak šlupek… navíc nemusí
lži, prodalo, bo mají peněz jak šlupek… navíc nemusí na EV auta platit DPH a můžou jezdit v pruzích pro autobusy…. bo stejně kupovali S i X ve velkém měřítku, takže je to o hlavně o penězích a přístupu k ekologii, ne o daních či jiných výhodách
no je to právě o těch výhodách, v Norsku mají nespočet
no je to právě o těch výhodách, v Norsku mají nespočet výhod na EV navíc levnou elektřinu a spalováky jsou tam znevýhodňovány tak že běžné auto co stojí 400 tis, v Norsku po několika letech vyjde s různými daněmi na 800 tis, takže tu nemel šračky
hochu, zapoj mozek, Tesla je vždy mnohem dražší než obyč
hochu, zapoj mozek, Tesla je vždy mnohem dražší než obyč auta, takže je to penězích, ne o výhodách….. zapni mozeček, nechod za školu! 🙂
hochu ty si to nepochopil ale vůbec si to nepochopil 😀
hochu ty si to nepochopil ale vůbec si to nepochopil 😀 samozřejmě že je to o penězích, proto tam kupují to co je pro ně východnější finančně a to je EV a proč je to výhodnější? protože je tam podporojí, už to chápeš. Luxusní BMW tam stojí např. 1,5 – 2 mil. po několika letech placení daní za spalovák to auto vyjde na 2,5 mil, Tesla která tam stojí 2,5 mil po zvýchodnění je za 1,7 a jelikož tam energie je téměř zdarma tak není moc co řešit, takže znovu opakuji nemel sračky, kdyby stejné podmínky byly u nás tak tu bude taky EV mnohem víc, mozek zapoj spíš ty než něco napíšeš
pokud vím tak v N dotace jako že by vam na EV přidali
pokud vím tak v N dotace jako že by vam na EV přidali nějaké money není
jde o to, že EV se prodávají bez DPH a není nutné platit registrační poplatky (ty určitě nejsou 800 Kč jako u nás ale mnohem a mnohem vyšší)
zase ňáký blablabla a tabulka žádná, prostě evropský
zase ňáký blablabla a tabulka žádná, prostě evropský vokecávání aby se ftom čtenář ztratil a věřil 🙂 to famerice je to jasný soudluzi 😉
insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Prohlašuju, že jsem korunovanej v.
Prohlašuju, že jsem korunovanej v.
a polib si prdel debile i když se podepíšeš podobně jako
a polib si prdel debile i když se podepíšeš podobně jako on ten styl nikdy dokonale nenapodobíš a nezbude ti než jen prudit 😉
V Norsku nectou ceske casopisy Autorevue apod. Jinak by
V Norsku nectou ceske casopisy Autorevue apod. Jinak by vedeli, ze elektromobil nefunguje :-))
A autoforum jinak by zjistili, že elektromobil nikdy nebude
A autoforum jinak by zjistili, že elektromobil nikdy nebude fungovat.
A že Tesla je pohádka co před 7mi lety zkrachovala. A
A že Tesla je pohádka co před 7mi lety zkrachovala. A hlavně vůbec netušej, že maj furt blekouty a nonstop se zamotávaj do prodlužovaček :)))
A taky nemají kde nabíjet a v zimě nikam
A taky nemají kde nabíjet a v zimě nikam nedojedou.
Nejsevernější nabíjecí místo na světě. 2×7,4kW
http://api.plugshare.com/view/location/64024
A taky nemaj řepku.
A taky nemaj řepku.
Svět bude na baterie. Chtělo by to vyměňovat baterie v
Svět bude na baterie. Chtělo by to vyměňovat baterie v autě, stejně jako se vyměňují tužkové baterie u spotřebičů. Dvě sady v autě, dvě sady v powerwallu. Až budu chtít jet dál, přihodit ty z powerwallu do auta a mít dojezd 400-500km. 🙂 Proč tahat těžkou baterii po městě na pár km?
Dnes asi bláznivý nápad. Za 20let ….??
Todle Tesla odložila, ale jestli to nutně chceš tak si kup
Todle Tesla odložila, ale jestli to nutně chceš tak si kup Nio.
https://electrek.co/2018/11/15/nio-battery-swap-stations-network/
Nio toho odložilo více. Například továrnu na vlastní
Nio toho odložilo více. Například továrnu na vlastní auta. A tak budou spolupracovat s Čínskou státní automobilkou.
To jste vymyslel teda neco. Jako ze auto bude velky jako tesla
To jste vymyslel teda neco. Jako ze auto bude velky jako tesla x a bude mit mensi baterku a kus v powerwallu a bude se s tim jezdit do prace? A na dalku se pridaji baterky? Hm asi odsouzene k zaniku. Co takhle dve auta v rodine? Jedno mensi pro mesto a deuhy vetsi pro dalky? To vetsi se pripne k baraku a dela powerwall kdyz jsou lidi doma. Kdyz odjedou pryc tak barak powerwall nepotrebuje
fiat přišel s tímto konceptem v
fiat přišel s tímto konceptem v ženevě:
https://www.auto.cz/autosalon-zeneva-2019-fiat-centoventi-elektricky-predobraz-pristi-pandy-128090
100 km po městě a dají se připojit další moduly na případných 500 km.