Autosalon Ženeva 2019: Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid se vrací s větší baterií a dojezdem 55 km WLTP

Na ženevském autosalonu se kromě mnoha dalších novinek představil také nový Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid. S 13kWh baterií nabízí dojezd až 55 km WLTP. Stejná technologie bude nejspíš základem pro Škoda Superb Plug-in Hybrid.

Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid se začne v Evropě prodávat během května, dodávky začnou v Německu od srpna 2019. Novinka už nebude nabízet speciální Battery Hold a Battery Charge módy – ty jsou nyní nově integrovány přímo do módu Hybrid. Auto bude k dispozici ve verzi sedan i kombi.
foto: Volkswagen

Původní generace Volkswagen Passat GTE byla vybavena 9,9kWh baterií a dle NEDC standardu ujela 50 km. Reálně to ale bylo spíš kolem 35 km.

Nová verze má větší baterii, a tedy i dojezd (70 km NEDC, 55 km WLTP, reálně odhadujeme kolem 50 km). O výkon 160 kW se stará 1,4l TSI spalovací motor a 85kW elektromotor. Palubní nabíječka má výkon 3,6 kW.

Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid

Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid
foto: Volkswagen

Volkswagen tak může konečně model Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid vrátit na trh po krátké vynucené přestávce v prodejích způsobené přechodem na nový standard měření spotřeby WLTP.

Už letos se představí také dlouho slibovaná Škoda Superb Plug-in Hybrid, která velmi pravděpodobně bude nabízet stejnou nebo podobnou konfiguraci jako nový Passat GTE.

tisková zpráva

18 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid se vrací s větší baterií a dojezdem 55 km WLTP”

  1. Teď začínám v passatovi GTE třetí rok, baterka zatím
    Teď začínám v passatovi GTE třetí rok, baterka zatím zimní období přečkala obstojně a rozhodně bych dal tomuto modelu palec nahoru. Samozřejmě k větší spokojenosti bych uvítal aspoň dvojnásobnou baterku, ne-li trojnásobnou a v ideálním světě i o trochu výkonnější spalovák, ale tak to je jasný, že si koncern nechá případně pro audi. Ten papírový dojezd 50 Km je prostě málo, pokud chcete jezdit častěji dál než do práce/na nákup. Pokud si navíc zapnete klimatizaci nebo topení okamžitě se vám zmenší dojezd na 34 km (takže reálně tak 22 km). Na druhou stranu ale smysl to i tak má. V kolonách, ve městech, na rovinkách je ta elektrická jízda skvělá a navíc když víte, že dalších 110 kw výkonu je kdykoliv připraveno okamžitě k použití. A je to poznat i na 100km výletě, kdy díky baterce dojedete se spotřebou okolo 3,2 l, ale vyžaduje to neustálé manuální přepínání módů, plynulou jízdu a trochu cviku. Nechat to řídit jednotku na hybrid mód totiž moc dobře nefunguje a neustále se vám zapíná a vypíná spalovák i při menších akceleracích, nebo to má tendenci občas nesmyslně dobíjet baterku a zvyšovat tak spotřebu paliva. Já mám navíc 75 % nájezdu cestama do 30 km, takže si komplet tichou jízdu užívám dost často a na dálnici baterka pomáhá v akceleraci. Nový model vypadá pěkně, ale trochu mě mrzí, že tam nedali 20 kWh baterii. Cena by šla ještě nahoru, ale upřímně ten malej segment zákazníků by to dvoukilo navíc nejspíš neřešil a užitná hodnota by byla někde úplně jinde. Tenhle posun je spíš kosmetický a co se týče asistentů, exteriéru a interiéru, tak to na revoluci taky moc nevypadá.

  2. Takže tam cpou starou 1.4, která se už jinde nepoužívá a
    Takže tam cpou starou 1.4, která se už jinde nepoužívá a byla nahrazena 1.5 EVO.
    Až vyrobí kombíka s vlastnostmi TM3 LW AWD, aby mi nahradilla 221kW, 4×4 DSG DCC, beru hned.
    Stejně s cuprou nedám více než 500-550km, jak je po dálnici a ve městě rozezřaná. Kam můžu, tam jedu i3 i do té Vidně to byl skvělý nápad a vyšla cesta 35x levněji 🙂

    1. 1,5 má složitější turbínu a možný provoz jen na
      1,5 má složitější turbínu a možný provoz jen na polovinu válců, ovšem to plug-in hybrid vůbec nepotřebuje, ten efektivněji reguluje celkový výkon právě přez tu baterku, když už ji musí mít pro bonusy v EU tak velkou na úrovni celé třetiny pro městské celoelektriky.
      Ale je pravda, že pro ty, co denně nenabíjí a jezdí po dálnicích (typické firemní flotily co to nakupovali kvůli dotacím a pak ani nerozbalily kabel) to bude hodně užrané, ovšem to by byla i ta supermoderně složitá 1,5 a lepší na to je až 2-2,5 litr.

        1. Kazdy ma ine podmienky.
          Mne sa viac hodi umiestnenie

          Kazdy ma ine podmienky.
          Mne sa viac hodi umiestnenie nabijacieho portu zboku, nabijam vecsinou doma v garazi a nabijaci kabel mam polozeny na „hadicovom“ drziaku tesne pri nabijacom konektore zaparkovaneho auta. Takze len zvesim a zasuniem, keby bol konektor vpredu, bolo by to u mna nepohodlnejsie.

          1. Áno, podmienky su volaké.
            Moje myšlenky (a i zde to již

            Áno, podmienky su volaké.
            Moje myšlenky (a i zde to již bylo diskutováno) byly výhradně o veřejných nabíjecích místech, kde jsem, co si naposledy vybavuji, zažil to, že přijedšivší BMWx5 se vstupem za předním levým kolem se mohl postavit jen na levé park. místo a ejhle, kabel od stojanu mu nedosáhl, takže musel na obrubník, až jak mu najetí dovolilo co nejblíže ke stojanu, aby mohl cucnout elektrony.
            A kdo to má vepředu, tak je mu jedno zda je vlevo či vpravo u stojanu.

            1. Máš pravdu, předsedo. Je zvláštní, že o tom, jak do
              Máš pravdu, předsedo. Je zvláštní, že o tom, jak do předních portů zatéká a jak zamrzají ví nejvíce ti, co je mají na boku.Ha ha.
              A přitom mají malou garáž.
              Jestli je tu někdo, komu to zamrzlo nebo kvůli vodě vyhořelo, dejte prosím vědět. Já teda tři zimy i léta v pohodě.
              A jestli si lidi kupujou EV podle umístění navíječe na hadici – no nevím.

          2. Mám to stejně z boku mi to vyhovuje, navíc mám krátkou
            Mám to stejně z boku mi to vyhovuje, navíc mám krátkou garáž a stojím předkem 2 cm od zdi už bych se tam nevešel.

            Vezmu kabel z falešný zásuvky na wall boxu a zasunu z boku do auta a délku kabelů mám takovou, any necoural po zemi.

Napsat komentář