Hyundai a Kia investují v Indii $300 mil. do největšího systému sdílení aut Ola, vyrobí speciální elektromobily

Společnosti Hyundai, Kia a Ola vybudují jedinečný vozový park a prozkoumají možnosti nabídky řešení pro mobilitu na globálních trzích. Strategické partnerství se zaměří také na vývoj elektromobilů a výstavbu nabíjecí infrastruktury přizpůsobené požadavkům indického trhu.

Společnost Ola je největším poskytovatelem osobní mobility v Indii, nabízí městská taxi, půjčování i sdílení aut
foto: Ola

Hyundai a Ola ― jedna z největších platforem na světě, nabízející cestujícím přepravu automobilem s řidičem ― dnes oznámily uzavření strategického partnerství. V jeho rámci učiní Hyundai a Kia dosud největší společnou investici, která je součástí nepřetržitého úsilí koncernu stát se poskytovatelem chytrých řešení pro mobilitu.

Tři společnosti budou na základě smlouvy rozsáhle spolupracovat při vývoji jedinečného vozového parku zaměřeného na nová řešení mobility, výrobu specifických elektromobilů pro Indii, budování infrastruktury a podporu nejlepších příležitostí a nabídek pro ambiciózní partnery v roli řidičů individualizovaných vozidel, využívajících platformu Ola. Hyundai a Kia investují do společnosti Ola celkem 300 milionů USD.

„Indie je středem zájmu strategie koncernu Hyundai Motor Group. Jejím cílem je získat vedoucí postavení na globálním trhu s mobilitou, přičemž partnerství se společností Ola bezesporu urychlí naše snahy o přeměnu v poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu,“ řekl Euisun Chung, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai bude aktivně reagovat na změny na trhu a neustále inovovat své produkty i strategie, abychom našim zákazníkům mohli poskytovat ještě výhodnější poměr cena/výkon.“

Bhavish Aggarwal, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Ola, k tomu řekl: „Máme velkou radost z našeho partnerství se společností Hyundai, protože Ola činí velké pokroky v nabídce inovativních a nejmodernějších řešení pro mobilitu miliardy lidí. Neustále rozšiřujeme nabídku pro naše zákazníky a společně uvedeme na trh novou generaci řešení pro mobilitu.“

A navíc ještě dodává: „Uvedené partnerství bude významným přínosem také pro naše partnery-řidiče, využívající tuto platformu, protože v budoucnosti chceme se společností Hyundai spolupracovat na výrobě vozidel a přípravě řešení, která milionům z nich zajistí trvale udržitelné příjmy.“

Společnosti se v rámci strategické spolupráce dohodly na společném vytváření řešení pro provozování a správu vozových parků. Pro koncern, který rozšiřuje své provozní aktivity z výroby a prodeje automobilů na komplexní fleetová řešení, je to první vstup do tohoto odvětví.

Partnerství nabídne řidičům společnosti Ola rovněž různé finanční služby, včetně financování vozidel pomocí leasingu nebo úvěru. Spokojenost zákazníků zvýší také údržba vozidel a opravárenské služby.

Společnosti Hyundai, Kia a Ola se dohodly mimo jiné i na společném postupu při vývoji automobilů, aby jejich specifikace zohledňovaly požadavky trhu přepravy cestujících řidičem (a to jak uživatelů, tak i řidičů). Data, získávaná během provozu, umožní společnostem nepřetržitě vylepšovat vozidla, aby ještě lépe vyhovovala místním potřebám a podmínkám.

Hyundai Motor Group očekává, že se díky iniciativám v rámci tohoto partnerství bude moci podílet na všech aspektech napříč celým dodavatelským řetězcem v oblasti mobility – včetně výroby vozidel, provozu vozových parků a poskytování služeb pro mobilitu, a tím urychlí svůj přerod z „výrobce automobilů“ na „poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu“.

Ola hodlá vytvořit více než dva miliony příležitostí pro živobytí v „ekosystému“ mobility do roku 2022. Toto partnerství pomůže urychlit rozvoj mikropodnikání ambiciózních řidičů-partnerů, jejichž počty v Indii rostou.

Platforma Ola sdružuje již více než 1,3 milionu partnerů a je připravena podporovat stovky tisíc dalších řidičů specifickým přístupem k individuálním nabídkám vozidel, financování, pojištění a dalších služeb, které partnerům výrazně sníží celkové náklady na vlastnění vozidla.

tisková zpráva

19 Comments on “Hyundai a Kia investují v Indii $300 mil. do největšího systému sdílení aut Ola, vyrobí speciální elektromobily”

    1. Proč mi ten koment připomíná komentáře placených
      Proč mi ten koment připomíná komentáře placených diskutérů. Haha. V naší české povaze rozhodně není něco nadšeně komentovat a nebo se tázat všech ostatníchc najednou. Aha, připomíná mi to placené komentáře Hyundaie.

      1. Váš názor mi přijde opravdu smutný…, pokud nemáte ve
        Váš názor mi přijde opravdu smutný…, pokud nemáte ve zvyku nic chválit a ptát se ostatních lidí, tak je mi Vás opravdu líto. Já náhodou s p.Radimem souhlasím. Je to dobrý nápad, ve sdílení aut osobně vidím dost výhod. A to že Hyundai poslední dobou přichází pořád s něčím novým je jednoduše také pravda 🙂

        1. No, asi moje myšlenka nebyla interpretována správně.
          No, asi moje myšlenka nebyla interpretována správně. Samozřejmě je dobře něco pochválit, je normální se někoho zeptat na názor. Mluvím o tom, když je to dotažené do extrému, mluvím o velice TEATRÁLNÍM nadšeněm HÝKÁNÍ. To nemáme v povaze nikdo z nás, to prostě smrdí marketingem. Normální člověk by ty chválené aspekty napsal jinak, řekl bych konzervativněji. Ne se u každé myšlenky ptal davu, zda má stejně nadšený postoj jako on. Prostě až takto dávat všanc svoji kůži na trh neumíme a neděláme to. Jak říkám, smrdí to marketingem, z automobilek u nás je tím typický Hyundai se svými placenými diskutéry. Stejný styl diskuzí je třeba vidět na stránkách, na které vedou reklamy
          „Tento muž si vydělá 35000 EUR měsíčně díky jednoduchému pravidlu“
          nebo „Tento starobylý jednoduchý trik dokáže (něco), vědci zuří“ apod…

          1. Já se upřímně tomu komentáři výše nedivím, vy opravdu
            Já se upřímně tomu komentáři výše nedivím, vy opravdu ano? Přeci jen, když jsem s něčím spokojený, tak to chválím a ptám se ostatních ne? Já mám teď třeba v merku ojetou i20 pro přítelkyni, takže každý názor, který zahlídnu mi určitě pomůže v rozhodování, nebo nesouhlasíte? Každopádně co se týče této značky, tak se mi poslední dobou dost zamlouvá, přeci jen se o nich dost píše a to hlavně v dobrém 🙂

  1. V Indii je velký počet obyvatel na úkor vozů, takže
    V Indii je velký počet obyvatel na úkor vozů, takže sdílení vozidel a taxislužby tam jsou prioritou, čehož Hyundai s Kiou využije pro své budoucí poznatky. Třeba díky tomu udělají lepší a levnější elektrovozy pro městskou přepravu osob ne?

Napsat komentář