Mladá Boleslav se přemění ve Smart City díky spolupráci mezi energetickou společností ŠKO-ENERGO, městem Mladá Boleslav a společností Škoda Auto.
foto: Škoda
Pro vlastní zkušební provoz v současnosti využívá Škoda Auto více než 300 dobíjecích bodů. Do roku 2025 uvolní na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7 000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a v jejich okolí přibližně 32 milionů eur. Nabíjecí stanice budou k dispozici především zaměstnancům automobilky.
Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zdůrazňuje: „Budoucnost značky ŠKODA je elektrická. Do konce roku 2022 uvedeme na trh více než deset elektrifikovaných modelů. V roce 2019 začneme s modelem Superb s plug-in-hybridním pohonem a plně elektrickou verzí modelu Citigo. Souběžně s tím bude společnost Škoda Auto investovat také do infrastruktury: v nadcházejících letech vytvoříme v areálu závodů a na parkovištích pro zaměstnance až 7 000 dobíjecích bodů.”
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, doplňuje: „Přípravy ve výrobě běží ve všech oblastech na plné obrátky. V oblasti elektromobility jsme proškolili již více než 11 000 zaměstnanců. Navíc investujeme do infrastruktury našich závodů a jejich okolí.“
Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur.
Dalších 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě, 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Auto do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Z toho více než 220 nabíjecích stanic je na střídavý proud a více než 80 moderních stanic na stejnosměrný proud.
Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.
Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka přeměnit Mladou Boleslav ve Smart City.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019 V letošním roce uvede společnost Škoda Auto na trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude plně elektrická verze vozu Škoda Citigo, následovaná modelem Škoda Superb s plug-in-hybridním. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie Škoda Vision iV, která byla nedávno představena na autosalonu v Ženevě.
V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.
Nestaci jako dobijeci bod na parkovisti zasuvka 230V 16A?
Nestaci jako dobijeci bod na parkovisti zasuvka 230V 16A? Pokud ano, naklady by se ani nemusely vysplhat k castce uvedene v clanku. Je to tak? Na druhou stranu chapu, ze je lepsi dat Mennekes. Ale pres Mennekes 11kW se drtiva vetsina aut nabije z nuly do plna za pracovni dobu. Asi ne vsichni budou nabijet „z nuly do sta“.
Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky
Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky vedle varné konvice. Pak jedu třeba Prahu nebo Brno. Bez omezení. Prostě jde to.
Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky
Vlastně ani jinak nenabijim, než 230V z kuchyňské linky vedle varné konvice. Pak jedu třeba Prahu nebo Brno. Bez omezení. Prostě jde to.
.
.
+1
+1
*
*
Interní zpravodaj skodovacek.cz alias hybrid.cz nás zase
Interní zpravodaj skodovacek.cz alias hybrid.cz nás zase informuje co se děje u nich za plotem. Vzrušující.
EON mění podmínky nabíjení. 3 Kč / kWh, Globusy zdarma.
EON mění podmínky nabíjení. 3 Kč / kWh, Globusy zdarma. To tedy zírám, čekal jsem to mnohem horší. https://www.eon.cz/-a169723—hEdEZ4qz/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf
Bude to od 1.4. Kdyby tyhle ceny dal ČEZ, elektromobilita je v ČR vcelku v pohodě, jen to chce dál a dál stavět.
Také je zajímavá cena na Vystrkově – prý 0 Kč. Není to chyba?
Nebyl by prosím ODKAZ pro registraci a zaslání RFID karty
Nebyl by prosím ODKAZ pro registraci a zaslání RFID karty (omlouvám se, ale nenašel jsem nic na jejich stránkách). Děkuji.
Ale jistě, i odkaz máme: https://www.eon.cz/drive
Už jsem
Ale jistě, i odkaz máme: https://www.eon.cz/drive
Už jsem se zaregistroval, ale zatím přišla jen automatická odpověď.
Registraci jsem provedl, zatím také pouze automatická
Registraci jsem provedl, zatím také pouze automatická odpověď.
Na stanicích má už být vylepen návod… Nečetl jste jak půjde nabít bez RFID karty, pokud nám tato ještě nebude doručena?
Naskenováním QR kódu. Nicméně dnes jsem dostal poštou
Naskenováním QR kódu. Nicméně dnes jsem dostal poštou velkou obálku, v níž byla karta, smlouva a malý dárek. Takže to nějak zpracovávají.
.
.
HE3DA – Showreel
HE3DA – Showreel 2018
https://www.youtube.com/watch?v=eIqQ6KLudBg
ty jo já žasnu : „PRVNÍ VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK S NAŠIMI
ty jo já žasnu : „PRVNÍ VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK S NAŠIMI BATERIEMI DOBÍJENÝ Z VODÍKU“ to je někde něco špatně ne, heda vodík heda vodík tam mi něco nehraje 😉
Ano Akumulátory lze nabit i s vodíkového palivového
Ano Akumulátory lze nabit i s vodíkového palivového článku
Protože vodíkový palivový článek má nějakou setervačnost
Nějakou dobu trvá než začne pracovat a vyrábět el. proud
To samé platí při vypnutí, kdy ještě nějakou dobu vyrábí el. proud i když už není potřeba .
Také při brzdění rekuperací je potřeba vyrobenou el energii někam uložit .
Proto tam musí být „vysokonapětový“ akumulátor aby vyrovnával tok energie.
Přesto se vodíkem poháněné pohonné ústrojí neřadí mezi hybridy
https://www.youtube.com/watch?v=LSxPkyZOU7E
no jistě tak to víme, ale kde vemou ten vodík?? jehož
no jistě tak to víme, ale kde vemou ten vodík?? jehož výroba není vůbec eko. Obecně jakmile je někde napsáno vodík zavání to plůserem přeci 😉
podla tychto stranok MPO
podla tychto stranok MPO /cz/energetika/statistika/statistika-cerpacich-stanic-pohonnych-hmot/
3914 – Seznam provozovaných veřejných čerpacích stanic pohonných
hmot v ČR podle stavu evidence ke dni 11. 1. 2019
131 – Seznam provozovaných veřejných dobíjecích stanic v ČR
podle stavu evidence ke dni 26. 6. 2018
=> 7000 znie pekne uvidime co bude realita a ci vsetky budu verejne 😉
Čet si vůbec ten článek, to jsou všechno jen nabíječky
Čet si vůbec ten článek, to jsou všechno jen nabíječky za plotem továren Škodovky a v jejich okolí ;D
Škoda má přes 43 000 zaměstnanců, takže to bohatě pokryje jejich potřeby, když jim prodá elektrický přibližovadla se slevou. Veřejně dostupný z toho bude mizivé procento pokud vůbec. Nedávno si tu někdo stěžoval, že si zaměstnaci Škody snad nemůžou ani píchnout mobil do zásuvky, aby náhodou Škoda nepřišla o nějaký elektrony, ale to že se v hale o pauze svítí i když tam nikdo nepracuje nikoho nebolí. Přísnost muší bejt, befel je befel.
Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025
Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000… K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto.
—
V první chvíli po přečtení článku mě napadlo, stejně jako asi spoustu z Vás:
To je pěkně naprd, nic pro nás, elektromobilisty z „vnějšího světa“ za branami Škoda Auto.
Ovšem když se nad tím zamyslím znovu a znovu:
1) Škoda Auto má cca 43.000 zaměstnanců. Kdyby si – čistě teoreticky – alespoň 7.000 z nich koupilo e-Citigo – předpokládám za zvýhodněnou cenu pro zaměstnance, tak by Škoda Auto měla zabité 2 mouchy jednou ranou – jednak by měla zajištěný odbyt, jednak by mohla zdůvodnit stávající i další investice do rozvoje elektrické infrastruktury a dalšího rozvoje výroby EV.
2) Když vezmu ten pomět 7/43, tak je to přes 16% lidí, kteří jezdí elektricky, ekologicky a navzájem si nesmrdí studenými spalováky pod nos. O těch 16% se zbytku světa, tedy alespoň v ČR, může v dohledné době jenom zdát.
3) Když vezmu e-Citigo, tak pokud bude mít zaměstnanec Škody Auto možnost nabíjet v práci, tak už tolik nemusí řešit, že e-Citigo „nikam nedojede, není ho kde nabíjet“ atd. a může ho to přimět překonat tyto bariéry (které má v hlavách většina lidí) a může si to auto koupit. Je úplně jedno, že s tím bude jezdit především do práce, na nákupy, po městě, „kolem komína“ atd. Každý elektromobilista musí nějak začít a ne každý si hned na začátku musí koupit Teslu, e-Trona, nebo i-Pace. Hlavní je, jak já říkám „nezabíjet ostatní ani sám sebe“.
4) Ukažte mi automobilku, resp. jakoukoli jinou firmu, která pro své zaměstnance toto udělá. Jasně, udělá to pro zaměstnance, ale taky samozřejmě sama pro sebe. Napadá mě jedině Tesla, nikdo jiný. A je úplně, ale úplně jedno, že Škodovka, resp. koncern to dělá hlavně proto, že musí. Prostě jde při rozvoji a podpoře elektromobility svou cestou.
Za to všechno má Škodovka ode mě palec nahoru.
Nejsem ani zaměstnancem, ani manažerem ani PR pracovníkem koncernu, nemám s nimi absolutně nic společného. Jen se snažím jejich aktivity hodnotit pokud možno nezaujatě a v duchu známého „každý nahrazený spalovák se počítá“.
Ještě musíte započítat dovolené, různé pracovní doby
Ještě musíte započítat dovolené, různé pracovní doby a různá pracovní místa na různých místech i mimo nabíječky. Takže na místech s nabíječkami bude v jeden čas maximálně polovina lidí. Dále velká většina bude jezdit buď hromadnou či jinou dopravou nebo také spolujízdy. Tipnul bych, že celkem aut v areálech Škody bude v jeden den maximálně 5000 a pokud Škoda e-Citigo bude mít dojezd avizovaný 300 km, pak stačí nabíjet jednou týdně a rázem z toho máme, že pokud bude mít 100 % zaměstnanců elektromobil, pak stačí 1000 nabíječek.
Tak a právě jsem ušetřil Škodě zhruba 27 milionů eur 😀
Takže Škoda prodá celou elektroprodukci zaměstnacům a
Takže Škoda prodá celou elektroprodukci zaměstnacům a veřejnosti dál bude prodávat spalovací popelnice. :)))
Jako bonus pro ty stabilnější zaměstnance by to hlavu a
Jako bonus pro ty stabilnější zaměstnance by to hlavu a patu mělo. Koza se nažere, vlk zůstane celý…. nebo obráceně?
https://youtu.be/pzbTYhOvbpA
🙂
Jo jo, tak to bude.
Jo jo, tak to bude.
A nedej boze ze by nekdo ze zamestnancu nabijel doma za svy.
A nedej boze ze by nekdo ze zamestnancu nabijel doma za svy. To se do vypoctu neda zahrnout. Zadny takovy u skody asi nepracuje.
Jasne, a az vyjedou z firmy tak obsadi vvBooeslavi a okoli ty
Jasne, a az vyjedou z firmy tak obsadi vvBooeslavi a okoli ty dve DC nabijecky co tam jsou. Firma jim urcite neumozni si dojet tankovat mimo pracovni dobu. Moc pekne. Jsem pro aby se tak chovala kazda firma. Treba spital by daval transfuze krve jenom svym zamestnancum.
off
Norský elektrický sněžný skůtry esled s 10 kWh
off
Norský elektrický sněžný skůtry esled s 10 kWh baterkou
40 km dojezd
nabíjení i přes DC
https://www.youtube.com/watch?v=KijqI-MkBRk
https://www.youtube.com/watch?v=hWE6r5lun1s
https://auroraemotion.com/
Kdyby kazdy zamestnanec mohl v praci nabijet zadara, tak by si
Kdyby kazdy zamestnanec mohl v praci nabijet zadara, tak by si EV mohlo koupit hodne zamestnancu a za rok by byly na trhu ojetin. Mozna by to rozhybalo stojate vody.
Clanek by se spis mel jmenovat:
„Škoda Auto si pro sebe v
Clanek by se spis mel jmenovat:
„Škoda Auto si pro sebe v arelech vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily, mensi cast jich bude na parkovisti pro zamestnance“
Jinak se totiz titulek snazi budit zdani ze Skoda Auto bude delat neco pro bezne obcany.
hele a Bjorna na IONITY Tritium made in Australia 66kW Ioniq
hele a Bjorna na IONITY Tritium made in Australia 66kW Ioniq ste už viděli?? :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq/
hmm e-tron 130kW je víc no 😉
youtube.com/watch?v=i1JBtqJThoQ
hmm e-tron 130kW je víc no 😉
youtube.com/watch?v=i1JBtqJThoQ
IONITY Ioniq 66kW
youtube.com/watch?v=cH1gXGwVI9M&t=64s
IONITY Ioniq 66kW
youtube.com/watch?v=cH1gXGwVI9M&t=64s
V roce 2015 mi lidi z koncernu sdělili , ze teď se patnáct
V roce 2015 mi lidi z koncernu sdělili , ze teď se patnáct let budou dělat hybridy a pak se uvidí , ale asi elekroauta. Když to tak čtu , tak ti blázni se toho plánu stále ještě asi drží. Par BEV, aby se neřeklo a jinak začít sekat hybridy a mluvit o elektrorevoluci. Přitom při osobním rozhovoru se ke svým vlastním hybridním autům vyjadřují jednoznačně negativně . Ano školení lidi na elektro proběhlo. Ale ti lidé to považuji jen za doplněk spalovacích aut. Ztráta na Teslu i Číňany každým dnem roste , koncern hraje zdrzovaci taktiku.
A co Hyundai udělalo pro své zaměstnance? Nedávají třeba
A co Hyundai udělalo pro své zaměstnance? Nedávají třeba tatarku k obědu zdarma? Nechtělo by to článeček? 😉
Nabíječky jaké svět neviděl a za podobné ceny jako
Nabíječky jaké svět neviděl a za podobné ceny jako české dálnice nebo výtah u nás ve škole za 40 mega. Nechápu kam na ty ceny chodí a jak to múže projít. Na výtah mi zaytupitel za ODS řekl že neziskovkám schvalují všechno v plné výši a nešťourají se v tom….
Jako dobrej kup těch pár nabíječek DC včetně wallboxu za
Jako dobrej kup těch pár nabíječek DC včetně wallboxu za 300tis s kabelem/kus no nekup to.
Možná jsem jejich záměr nepochopil, ale co z toho bude
Možná jsem jejich záměr nepochopil, ale co z toho bude mít obyčejný občan jezdící ve spalováku (99% českých řidičů)?
V okolí továren Škodovky prázdnotou zející benzínky 🙂
V okolí továren Škodovky prázdnotou zející benzínky 🙂
hmm Škoda Auto 2019 instalovala více než 300 dobíjecích
hmm Škoda Auto 2019 instalovala více než 300 dobíjecích bodů z toho:
220 ks šáde nabíjecích stanic je obyč MENNEKES 22kW
a jen
80 ks je ABB TERRA 50kW …. 😉
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/
…. do roku 2025 chce šádë vybudovat dalších 7.000 ks dobíjecích bodů … TAKŽE: POTŘEBUJE POUZE a jenom 150 kW NABÍJEČKY !!! abysme čekali u E-Trona pouze 30 minut protože :
s ČEZáckou TERROu 50kW tam budete stepovat 1,5 hodiny ;)))
youtube.com/watch?v=gIdP6qZrJj4
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/
evmapa.cz/
Pokud ty AC stanice budou někde u fabriky na parkovišti, tak
Pokud ty AC stanice budou někde u fabriky na parkovišti, tak tam úplně stačí 22kW nabíjení, ne? Dělník přijede na směnu, dá auto do nabíječky a na konci směny je nabité. K čemu v takovýchto místech DC rychlonabíjení?
Můžete potvrdit, že jsou opravdu někde u fabriky na
Můžete potvrdit, že jsou opravdu někde u fabriky na parkovišti?
Nejsou nikde jen v zavode a na parkovistich pro navstevi ve
Nejsou nikde jen v zavode a na parkovistich pro navstevi ve ČESANE napriklad uz jsou uz AC.
Ne… psal jsem „pokud“. Ale tady z tohoto prohlášení bych
Ne… psal jsem „pokud“. Ale tady z tohoto prohlášení bych usuzoval, že těch 300 o kterých je řeč, jsou jejich interní nabíječky, ať už na parkovišti nebo uvnitř areálu:
„Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur.“
Jo, můžu potvrdit, že pro ty, co umí číst a myslet, to z
Jo, můžu potvrdit, že pro ty, co umí číst a myslet, to z tohoto článku 100% vyplývá.
Za 3,4mega Euro je mohl někdo alespoň vyfotit.
Za 3,4mega Euro je mohl někdo alespoň vyfotit.
Kde je instalovala asi nikdo netuší.
Kde je instalovala asi nikdo netuší.
Nespadlo ti něco na hlavu? Tady má jít zcela zřejmě o
Nespadlo ti něco na hlavu? Tady má jít zcela zřejmě o nabíječky, kde bude auto nepřetržitě připojené minimálně 8 hodin po dobu pracovní směny.
upřímně nevím, sám to nechápu, připadá mi to zas a
upřímně nevím, sám to nechápu, připadá mi to zas a jenom jako šádepíár 😉
Hmm, jako informace a pro neschopné si uvědomit, že se
Hmm, jako informace a pro neschopné si uvědomit, že se Škoda velkohubě chlubí tím, že si zásuvkami vybaví kuchyni aby mohla vařit, asi dobré PR. Pro nás ostatní kteří Ti dáváme palec dolů – ty se k nám Ivánku nehodíš, my se nechvástáme a je nás víc než Tebe. Pravděpodobně tu budeme i po Tobě.
Přesně tak! Je vidět, že dokážete velice dobře
Přesně tak! Je vidět, že dokážete velice dobře rozklíčovat skutečný obsah a pozadí daného sdělení. Kéž by to tak uměl každý ovčan!